číslo jednací: VZ/S024/01

Instance I.
Věc Organizační zajištění 10. mezinárodní protikorupční konference
Účastníci
  1. Transparency International CZ
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 30 - zastaveno - důvod, zpětvzetí
Rok 2001
Datum nabytí právní moci 4. 4. 2001
Dokumenty file icon pis7257.pdf 93 KB

Č. j.: S 24/01-151/1043/01-Jak

V Brně dne 16. března 2001

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 9.2.2001 z vlastního podnětu podle § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb. a zákona č. 39/2001 Sb., a § 18 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb. a zákona č. 227/2000 Sb., ve věci přezkoumávání rozhodnutí a dalších úkonů zadavatele - sdružení Transparency International, Česká republika, založeného podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, ve znění poz-dějších předpisů, zaregistrovaného Ministerstvem vnitra dne 3. 7. 2000 pod č.j. VS/1-1/36 533/98-R, se sídlem Klimentská 30, 110 15 Praha 1, za nějž jedná Michal Burian, výkonný ředitel - učiněných v průběhu obchodní veřejné soutěže "na organizační zajištění 10. mezinárodní protikorupční konference" vyhlášené podle části druhé zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb. a zá-kona č. 28/2000 Sb., v Obchodním věstníku číslo 26/2000 pod zn. 099131-26/00 dne 28. 6. 2000, rozhodl takto:

Správní řízení se podle § 30 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb. a zákona č. 227/2000 Sb., zastavuje.

Odůvodnění

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "orgán dohledu"), který podle § 51 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zá-kona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb. a zákona č. 39/2001 Sb. (dále jen "zákon"), vykonává dohled nad dodržováním tohoto zákona, si pro posouzení informací uvedených v evidenčním listu veřejné zakázky "na organizační zajištění 10. me-zinárodní protikorupční konference" vyhlášené dne 28.6.2000 formou obchodní veřejné soutěže podle části druhé zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb. a zákona č. 28/2000 Sb., v Obchodním věst-níku číslo 26/2000 pod zn. 099131-26/00, vyžádal od zadavatele sdružení Transparency International, Česká republika, založeného podle zákona č. 83/1990 Sb., o sdružování občanů, ve znění pozdějších předpisů, zaregistrovaného Ministerstvem vnitra dne 3. 7. 2000 pod č.j. VS/1-1/36 533/98-R, se sídlem Klimentská 30, 110 15 Praha 1, za nějž jedná Michal Burian, výkonný ředitel (dále jen "zadavatel") - dokumentaci o zadání uvedené zakázky.

Orgán dohledu obdržel od zadavatele dokumentaci o zadání předmětné veřejné zakázky dne 12.1.2001 a doplnění dokumentace a vyjádření dne 29.1.2001. Po jejím pro-studování získal pochybnosti o správnosti rozhodnutí a dalších úkonů učiněných zadavatelem v průběhu zadávání předmětné veřejné zakázky, a proto zahájil toto správní řízení z úřední povinnosti.

Účastníkem řízení je podle § 58 zákona zadavatel.

Zahájení správního řízení orgán dohledu oznámil zadavateli dopisem č.j. S 24/01-153/575/01-Fo ze dne 8.2.2001 (doručeným dne 9.2.2001), a zároveň ho informoval o zjištěných skutečnostech i o možnosti vyjádřit se k těmto skutečnostem nebo navrhnout doplnění šetření.

Zadavatel svým dopisem ze dne 19.2.2001 orgánu dohledu zaslal své stanovisko ke zjištěným skutečnostem, ve kterém jednak odůvodnil svůj postup s tím, že k porušení zákona z jeho strany nedošlo. Dále v tomto vyjádření uvedl, že (citace): …, že přesná struktura příjmů konference závisí na počtu účastníků, objemu darů a grantů poskytnutých jednotlivými partnery a donátory konference a příjmech ze služeb poskytnutých v rámci konference" (konec citace). Z těchto důvodů, podle zadavatele, tedy způsobu financování konference, nebylo nutné vyhlašovat veřejnou soutěž podle zákona o zadávání veřejných zakázek v platném znění. Svoje tvrzení zadavatel žádným způsobem nedoložil, a proto orgán dohledu vyzval zadavatele svým dopisem ze dne 8.3.2001 k doložení tvrzené skutečnosti, která je rozhodná pro další postup orgánu dohledu. Orgán dohledu stanovil zadavateli lhůtu s tím, že v případě, kdy zadavatel nezašle orgánu dohledu ve stanoveném termínu žádné (i negativní) vyjádření, bude orgán dohledu vycházet z důkazů a dokumentace, kterou má k dispozici.

Orgán dohledu obdržel od zadavatele faxovou zprávou dne 13.3.2001 vyjádření spolu s fotokopií dokumentu "Memorandum of Understanding" (dále jen "dokument") uzavřeného mezi Radou Mezinárodní protikorupční konference zastoupené jejím sekretariátem - Trasparency International se sídlem v Berlíně (dále jen "Rada"), zadavatelem a vládou České republiky (dále jen "vláda") ze dne 24.10.2000. Z čl. 7 dokumentu vyplývá, že vláda ani Rada nenese odpovědnost za žádné finanční závazky spojené s konferencí. V duchu příslibu se od vlády očekává poskytnutí překlenovací finanční půjčky, jejíž podmínky upraví smlouva mezi zadavatelem a ministerstvem financí. Dále je v čl. 8 uvedeno, že konference je samo-financovatelná, zdrojem příjmů jsou registrační poplatky účastníků konference a příspěvky donátorů. Další finanční prostředky z mezinárodních zdrojů budou v případě potřeby poskytnuty v souladu s dokumentem Radou.

Po přezkoumání a zhodnocení všech podkladů orgán dohledu uvádí k případu následující rozhodné skutečnosti.

Zadavatel na výzvu orgánu dohledu upřesnil svoje stanovisko ke způsobu financování uvedené veřejné zakázky, což doložil fotokopií výše citovaného dokumentu. Orgán dohledu po posouzení všech zjištěných skutečností dospěl k závěru, že uvedená Mezinárodní protikorupční konference nespadá ve smyslu ustanovení § 1 odst. 2 písm. t) pod režim zákona o zadávání veřejných zakázek, neboť jde o zakázku upravenou jinými procesními pravidly a zadávanou na základě zvláštních postupů mezinárodních organizací, která zároveň ani není hrazena z veřejných prostředků, a zadavatel tedy použil metodiku zákona aniž by byl povinen podle zákona postupovat.

Vzhledem k výše uvedenému dospěl orgán dohledu k závěru, že v šetřeném případě nejsou dány zákonné důvody k tomu, aby bylo pokračováno v zahájeném správním řízení a na základě všech zjištěných skutečností rozhodl o zastavení správního řízení, jak je uvedeno ve výroku.

Poučení:

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek.

JUDr. Petr Hanák

ředitel odboru dohledu

nad zadáváním veřejných zakázek v Brně

Obdrží účastník řízení:

Transparency International - Česká republika, Klimentská 30, 110 15 Praha 1, zast. Michalem Burianem, výkonným ředitelem

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en