číslo jednací: VZ/S242/01
Instance | I. |
---|---|
Věc | dodatek č. 5 k rámcové smlouvě o implementaci bezpečnostní politiky VoZP ČR |
Účastníci |
|
Typ správního řízení | Veřejná zakázka |
Výrok | § 30 - zastaveno - důvod, zpětvzetí |
Rok | 2001 |
Datum nabytí právní moci | 12. 3. 2002 |
Dokumenty | ![]() |
Č. j. S 242/01-151/889/02-Hm V Brně dne 15. února 2002
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení zahájeném dne 20. 12. 2001 z vlastního podnětu podle § 57 odst. 1 zákona č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění zákona č. 148/1996 Sb., zákona č. 93/1998 Sb., zákona č. 28/2000 Sb., zákona č. 256/2000 Sb., zákona č. 39/2001 Sb. a zákona č. 142/2001 Sb., v návaznosti na § 18 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb. a zákona č. 227/2000 Sb., ve věci přezkoumávání rozhodnutí a dalších úkonů zadavatele - Vojenské zdravotní pojišťovny ČR, Drahobejlova 1404/4, PSČ 190 03 Praha 93, za niž jedná Ing. František Beránek, generální ředitel - učiněných při uzavírání "dodatku č. 5 k rámcové smlouvě o implementaci bezpečnostní politiky VoZP ČR č. DSSA01/06/99" ze dne 19. 6. 2001, rozhodl takto:
Správní řízení se podle § 30 zákona č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád), ve znění zákona č. 29/2000 Sb. a zákona č. 227/2000 Sb., zastavuje.
Odůvodnění
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen "orgán dohledu") si na základě obdrženého podnětu vyžádal dokumentace o zadání veřejných zakázek zadávaných Vojenskou zdravotní pojišťovnou ČR, Drahobejlova 1404/4, PSČ 190 03 Praha 93, za niž jedná Ing. František Beránek, generální ředitel (dále jen "zadavatel"). Protože při posuzování dokumentace o uzavírání "dodatku č. 5 k rámcové smlouvě o implementaci bezpečnostní
politiky VoZP ČR č. DSSA01/06/99" ze dne 19. 6. 2001 získal orgán dohledu pochybnosti o správnosti úkonů a postupů zadavatele, zahájil z vlastního podnětu správní řízení ve věci přezkoumávání rozhodnutí a dalších úkonů zadavatele, jehož jediným účastníkem je zadavatel.
Zahájení tohoto správního řízení oznámil orgán dohledu zadavateli dopisem ze dne 18. 12. 2001, ve kterém zadavatele rovněž seznámil s předběžnými výsledky šetření a poskytl mu lhůtu, ve které se mohl ke zjištěným skutečnostem vyjádřit, popřípadě navrhnout doplnění šetření.
K oznámení o zahájení správního řízení se zadavatel vyjádřil dopisem ze dne 8. 1. 2002, v němž podal vysvětlení svého postupu při uzavírání předmětného dodatku smlouvy o implementaci bezpečnostní politiky.
Na základě posouzení dokumentace o zadání veřejné zakázky uvádí orgán dohledu následující rozhodné skutečnosti.
Vojenská zdravotní pojišťovna ČR uzavřela dne 16. 12. 1999 s obchodní společností DATASYS s. r. o., Praha, "rámcovou smlouvu o implementaci bezpečnostní politiky VoZP ČR č. DSSA01/06/99" (dále jen "smlouva o implementaci bezpečnostní politiky"). Rozsah předmětu této smlouvy je stanoven v jejím článku II.
Na základě zákona č. 28/2000 Sb. byly s účinností od 1. 6. 2000 zdravotní pojišťovny zařazeny mezi zadavatele veřejných zakázek. Podle čl. II zákona č. 28/2000 Sb. se zadávání veřejných zakázek zahájené před účinností tohoto zákona dokončí podle dosavadních předpisů.
Dne 19. 6. 2001 uzavřel zadavatel s obchodní společností DATASYS s. r. o., Praha, "dodatek č. 5 k rámcové smlouvě o implementaci bezpečnostní politiky VoZP ČR č. DSSA01/06/99" (dále jen "dodatek č. 5"). Předmětem dodatku č. 5 je "vytvoření jednotného docházkového systému a kamerového systému v prostředí VoZP ČR u Ústředí a 8 poboček" - viz čl. I bod 2 dodatku č. 5. Jak vyplývá z vyjádření zadavatele ze dne 8. 1. 2002, předmět dodatku č. 5 odpovídá položkám "centrální správa přístupových práv", "průběžný bezpečnostní a provozní audit" a "autentizace identifikačním předmětem nebo ergonomickým parametrem" předmětu smlouvy o implementaci bezpečnostní politiky, neboť vzhledem ke sdílení základních komponentů docházkového systému (čtečky čipových karet, databáze zaměstnanců, čipové karty) bezpečnostním systémem došlo k integraci obou systémů. Docházkový systém tak po spojení s přístupovým systémem slouží k identifikaci a autentizaci uživatelů počítačů zadavatele. Systémem pasivní ochrany objektů je potom kamerový systém umožňující sledování vnitřních i venkovních prostor. Kamerový systém je technologicky nezávislý na přístupovém a docházkovém systému a může tak sloužit k řešení případných nesrovnalostí formou bezpečnostního auditu.
Jelikož bylo zjištěno, že v případě uzavření dodatku č. 5 se jednalo o naplňování předmětu smlouvy o implementaci bezpečnostní politiky uzavřené v době, kdy Vojenská zdravotní pojišťovna ČR ještě nebyla zadavatelem veřejných zakázek, rozhodl orgán dohledu správní řízení zastavit, neboť odpadl důvod tohoto řízení.
Poučení: |
Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - odboru dohledu nad zadáváním veřejných zakázek v Brně, Joštova 8. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. |
JUDr. Petr Hanák ředitel odboru |
Obdrží účastník řízení:
Vojenská zdravotní pojišťovna ČR, Drahobejlova 1404/4, P. O. box 1, PSČ 190 03 Praha 93, zast. Ing. Františkem Beránkem