číslo jednací: 13609/2020/840/JMě
spisová značka: S0153/2020/KS

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů EUROPRINT a.s. / CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o.
Účastníci
  1. EUROPRINT a.s.
  2. CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2020
Datum nabytí právní moci 7. 5. 2020
Dokumenty file icon 2020_S0153.pdf 336 KB

Spisová značka:

 

 

ÚOHS-S0153/2020/KS

 

 

Číslo jednací:

 

 

ÚOHS-13609/2020/840/JMě

 

Brno 7. 5. 2020

 

 

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0153/2020/KS, zahájeném dne 7. 4. 2020 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o., se sídlem Praha 10, Malešice, Černokostelecká 613/145, IČO 05747040, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává toto

 

ROZHODNUTÍ:

Spojení soutěžitelů, ke kterému má dojít dle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě Smlouvy o koupi obchodního závodu, jež má být uzavřena mezi společnostmi EUROPRINT a.s., se sídlem Praha 5 - Košíře, Pod Kotlářkou 151/3, IČO 24233048, jako prodávajícím, a CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o., se sídlem Praha 10, Malešice, Černokostelecká 613/145, IČO 05747040, jako kupujícím, v jejímž důsledku má společnost CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o. nabýt obchodní závod společnosti EUROPRINT a.s., a tím i získat možnost tento obchodní závod výlučně kontrolovat, se dle § 16 odst. 2 téhož zákona  

POVOLUJE.

 

Odůvodnění

1.             Předmětné správní řízení bylo zahájeno dne 7. 4. 2020. Skutečnost, že se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV03629270 ze dne 14. 4. 2020. Tato skutečnost byla dne 8. 4. 2020 rovněž zveřejněna na internetových stránkách Úřadu. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek, ani později, Úřad žádnou námitku k uvedenému spojení soutěžitelů neobdržel.

2.             Za účelem získání informací potřebných k náležitému zjištění skutkového stavu v oblasti dotčené předmětným spojením Úřad oslovil nejvýznamnější konkurenty a odběratele spojujících se soutěžitelů se žádostí o poskytnutí informací a vyjádření k předmětnému spojení.

3.             Při posuzování navrhované transakce vycházel Úřad zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající posuzované spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších všeobecně známých skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů a spojením dotčených oblastí. Rovněž tak Úřad vycházel z vyjádření a stanovisek oslovených subjektů k předmětnému spojení. Úřad zohlednil také svoji předchozí rozhodovací praxi a přihlédl k rozhodovací praxi Evropské komise (dále jen „Komise“) ve spojením dotčené oblasti.

I. Notifikační podmínky

4.             K posuzovanému spojení soutěžitelů má dojít v souladu s § 12 odst. 2 zákona na základě „Smlouvy o koupi obchodního závodu“ (dále jen „Smlouva“), jež má být uzavřena mezi společnostmi EUROPRINT a.s., se sídlem Praha 5 - Košíře, Pod Kotlářkou 151/3, IČO 24233048 (dále jen „EUROPRINT“), jako prodávajícím, a CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o., se sídlem Praha 10, Malešice, Černokostelecká 613/145, IČO 05747040 (dále jen „CPC“), jako kupujícím, v jehož důsledku má společnost CPC nabýt obchodní závod společnosti EUROPRINT, jak je definován ve Smlouvě, a tím i získat možnost tento obchodní závod výlučně kontrolovat.

5.             Konkrétně má být spojení soutěžitelů založeno koupí obchodního závodu společnosti EUROPRINT, jak je definován ve Smlouvě, v rámci insolvenčního řízení. V souladu s insolvenčním zákonem, schváleným reorganizačním plánem a výše uvedenou Smlouvou mají být předmětem koupě veškerá aktiva společnosti EUROPRINT, zaměstnanci, obchodní vztahy apod., avšak předmětem koupě nebudou žádné závazky společnosti EUROPRINT (ať už tzv. zjištěné pohledávky anebo pohledávky za majetkovou podstatou společnosti EUROPRINT či závazky jim na roveň postavené) a hotovost na účtech nebo pokladně a pohledávky, jejichž postoupení je vyloučeno.

6.             Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů dle § 12 odst. 2 zákona, neboť podle citovaného ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje, pokud jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat, přičemž částí soutěžitele se pro účely tohoto zákona rozumí rovněž soubor jmění soutěžitele, který slouží k provozování jeho činnosti a kterému lze jednoznačně přiřadit obrat dosažený prodejem zboží na relevantním trhu, i když netvoří samostatnou pobočku závodu (§ 12 odst. 3 zákona).

7.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

8.             Společnost CPC je 100% dceřinou společností společnosti CZECH MEDIA INVEST a.s., se sídlem Praha 1, Josefov, Pařížská 130/26, IČO 24817236 (dále jen „CMI“, resp. „skupina CMI“), jejímiž konečnými akcionáři jsou fyzické osoby – D. K. (50 %), P. T. (40 %) a R. K. (10 %). Společnost CPC v současné době nevyvíjí žádnou činnost.

9.             Společnosti náležející do podnikatelské skupiny, v jejímž čele stojí společnost CMI, působí v oblasti vydávání a prodeje deníků (např. Blesk, Sport, Aha!), časopisů (např. E15, Reflex, Svět motorů, Maminka, Dieta, Moje Psychologie, Mateřídouška, Sluníčko) a knih, dále působí v oblasti vydávání webových titulů (např. Živě.cz, MobilMania.cz, AutoReue.cz), provozování webových stránek sloužících k porovnávání cen zboží (HLEDEJCENY.CZ), provozování cloudového nástroje vytvořeného pro dopravní společnosti za účelem prodeje jízdenek (Bileto) a v oblasti rozhlasového vysílání a mediálního zastupitelství rozhlasových stanic (např. stanice EVROPA 2, Frekvence 1, Rádio Bonton, Dance Radio). V souvislosti s výše uvedenými činnostmi nabízejí společnosti ze skupiny CMI reklamní prostor v médiích.

10.         Skupina CMI působí prostřednictvím svých dvou tiskáren dále v oblasti polygrafické výroby, když disponuje tiskovými zařízeními typu cold-set umožňujícími převážně tisk na savý novinový papír (konkrétně jde o zařízení umožňující tisk produktů jako noviny – deníky, periodika novinového typu, letáky tištěné na novinový papír apod.). V omezeném rozsahu působí skupina CMI rovněž v oblasti tisku časopisů. Společnosti náležející do skupiny CMI nedisponují v současné době technologií pro pevnou knižní vazbu.

11.         Fyzické osoby vykonávající kontrolu nad společností CMI dále kontrolují výlučně či společně řadu společností, které působí např. v oblasti energetiky, strojírenství, dopravní infrastruktury a automobilového průmyslu či v oblasti e-commerce a provozování porovnávacího nákupního portálu.

12.         Společnost EUROPRINT je před uskutečněním posuzovaného spojení soutěžitelů 100% dceřinou společností společnosti JATS PLUS a.s., se sídlem Praha 3, Žižkov, Roháčova 188/37, IČO 04562810.[1] Společnost EUROPRINT působí v oblasti polygrafické výroby – konkrétně v oblasti tisku prostřednictvím technologie typu heat-set umožňující tisk ve vysoké kvalitě na nesavé papíry. Společnost EUROPRINT nabízí tudíž tisk produktů typu katalogů, časopisů či letáků na heat-set papír. Společnost EUROPRINT disponuje také linkou na pevnou knižní vazbu, a nabízí tedy i tisk knih.

III. Dopady spojení

13.         Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

14.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje nabývaný soutěžitel, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatelů či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.

15.         Z výše podaného popisu podnikatelských aktivit spojujících se soutěžitelů vyplývá, že společnost CPC (resp. společnosti ze skupiny CMI) i společnost EUROPRINT působí na území České republiky v oblasti polygrafické výroby. Zatímco však společnost CPC disponuje tiskovými zařízeními typu cold-set umožňujícími tisk na savý novinový papír, a tudíž působí převážně v oblasti tisku novin (resp. deníků či jiných periodik novinového typu, případně letáků tištěných na novinový papír apod.) a pouze okrajově v oblasti tisku časopisů, společnost EUROPRINT užívá technologie typu heat-set umožňující tisk ve vysoké kvalitě na nesavé papíry, a zabývá se tedy především tiskem produktů typu katalogů, časopisů či letáků na heat-set papír. Společnost EUROPRINT navíc disponuje linkou na pevnou knižní vazbu, a nabízí tedy i tisk knih. Pokud jde o vertikální návaznosti činností spojujících se soutěžitelů, společnosti ze skupiny CMI navíc působí rovněž ve vertikálně propojené oblasti vydávání periodického tisku.

16.         Oblastí polygrafické výroby se ve své předcházející rozhodovací praxi Úřad zabýval např. v rámci řízení o povolení spojení soutěžitelů sp. zn.: ÚOHS-S185/2006/KS – HKM Beteiligungs GmbH/Novotisk Olomouc, spol. s r.o./NTISK, a.s. a sp. zn.: ÚOHS-S103/2008/KS – Česká Unigrafie, a.s./TISKÁRNA REPROPRINT s.r.o. Při vymezení věcně relevantních trhů v oblasti polygrafické výroby lze rozlišit, a to jak na základě účelu zamýšleného použití a vlastností výrobku, to vše z pohledu konečného spotřebitele, tak na základě použité technologie, tedy z pohledu výrobce tiskovin, mezi (i) trhem výroby tisku novinového charakteru, (ii) trhem výroby barevných časopisů a magazínů, (iii) trhem výroby knih a brožur a (iv) trhem výroby ostatních tiskovin (letáků, plakátů a jiných propagačních materiálů).

17.         Produkty vznikající na trhu výroby tisku novinového charakteru (noviny a denní tisk) jsou charakteristické nízkými výrobními náklady a nižší kvalitou. Na tuto oblast jsou však kladeny nároky na vysokou rychlost mezi dodáním tiskových dat a převzetím produktu. Pro tisk novinového charakteru se používá zejména specifická tisková technologie cold-set, produkt se dále zpravidla nelepí ani nesešívá. V této oblasti působí ze spojujících se soutěžitelů pouze společnost CPC.

18.         Trh výroby barevných časopisů a magazínů se oproti výše uvedenému vyznačuje vyšší kvalitou tisku na jiné druhy papíru, které se dosahuje především tiskovou technologií typu heat-set. Časopisy či magazíny se obvykle dále váží, lepí nebo sešívají do sešitů. V této oblasti působí jak společnost CPC, tak společnost EUROPRINT s tím, že společnost CPC však nevlastní rotační heat-setový tiskový stroj pro větší zakázky, zatímco společnost EUROPRINT disponuje obvyklým vybavením v souladu s požadavky na obvyklé vybavení pro tisk i vazbu tohoto druhu tiskovin.

19.         Pro trh výroby knih a brožur  je charakteristické, že období od zadání zakázky do jejího splnění je obecně delší než v případě novin či časopisů. Aktuálnost ve většině případů není pro výrobu knih rozhodující, takže hotový produkt lze tisknout případně i v zahraničí ještě snadněji než časopisy a lze jej distribuovat do podstatně vzdálenějších míst. Pro knihy a brožury je typická jejich vazba, převážně pevná (tvrdé desky), částečně měkká (měkké desky). V této oblasti působí oba spojující se soutěžitelé, avšak zatímco společnost CPC je činná pouze v oblasti výroby knih s měkkou vazbou, společnost EUROPRINT disponuje obvyklými kapacitami pro tisk i vazbu knih (tj. včetně možnosti výroby pevné knižní vazby).

20.         Trh výroby ostatních tiskovin představuje různorodou skupinu produktů co do druhu použité tiskové technologie i nároku na čas zpracování, jež je představována velkým množstvím kombinací formátů, kvality tisku, vazby apod. Jako určitou specifickou kategorii lze vysledovat reklamní leták, tj. několikastránkový produkt spíše nižší kvality vyráběný ve vyšším objemu. V této oblasti působí jak společnost CPC, tak společnost EUROPRINT, ovšem s ohledem na skutečnost, že výrobní technologie používané spojujícími se soutěžiteli jsou odlišné, jejich produkty si v rámci této kategorie fakticky nekonkurují.

21.         Z podaného popisu v souladu s předchozí rozhodovací praxí Úřadu[2] vyplývá, že mezi jednotlivými kategoriemi tiskovin existují odlišnosti z pohledu požadavků odběratelů na jejich obsah, kvalitu a zpracování. Tyto požadavky se pak promítají do jednotlivých typů technologie tisku, materiálů potřebných k výrobě a způsobů zpracování, jež jsou pro daný druh tiskoviny potřebné. Bylo zjištěno, že producenti tiskovin se ve své činnosti obvykle zaměřují na výrobu daného druhu tiskovin, přičemž pro tento účel disponují odpovídajícími tiskařskými přístroji a zařízeními. Tito výrobci pak nejsou schopni přejít rychle a bez velkých nákladů z produkce jednoho druhu tiskovin na produkci druhu jiného.

22.         Zejména vzhledem k aktivitám spojujících se soutěžitelů a s přihlédnutím k dosavadní rozhodovací praxi Úřadu byly pro účely posouzení dopadů předmětného spojení soutěžitelů vymezeny jako relevantní z pohledu věcného 1. trh výroby barevných časopisů a magazínů, 2. trh výroby knih a brožur a 3. trh výroby ostatních tiskovin.

23.         Poté Úřad zkoumal, zda se soutěž na vymezených věcně relevantních trzích odehrává za dostatečně homogenních soutěžních podmínek na území, které je představováno celou Českou republikou, případně na území širším či užším. Z šetření Úřadu, jakož i z informací známých Úřadu z jeho předchozí rozhodovací činnosti,  vyplývá, že proti vymezení geografického relevantního trhu užším územím svědčí skutečnost, že mezi jednotlivými regiony České republiky neexistují významné rozdíly v ceně předmětných produktů a služeb. Ve vztahu k možnému širšímu vymezení geografického trhu lze vyjít z předchozí rozhodovací praxe Úřadu, definující relevantní trhy v oblasti polygrafické výroby územím České republiky. Zejména ve vztahu k věcným trhům výroby barevných časopisů a magazínů, výroby knih a brožur a výroby ostatních tiskovin by však s ohledem na předchozí rozhodovací praxi Úřadu bylo možno uvažovat o území širším, než je území České republiky, neboť subjekty poptávající služby polygrafické výroby mají reálnou možnost využít také výrobce z příhraničních oblastí sousedících států. Tuto skutečnost potvrdily v rámci tohoto správního řízení ve vztahu k trhu výroby barevných časopisů a magazínů rovněž některé z dotázaných subjektů, které jsou vydavateli časopisů a které si zajišťují tisk i u slovenských či polských soutěžitelů.

24.         I přes skutečnosti svědčící ve prospěch širšího geografického vymezení věcně relevantních trhů výroby barevných časopisů a magazínů, výroby knih a brožur a výroby ostatních tiskovin ponechal Úřad otázku vymezení geografického relevantního trhu otevřenou s tím, že se při svém posouzení dopadů předmětného spojení soutěžitelů na hospodářskou soutěž zabýval dopady na území České republiky, které v daném případě představuje nejužší v úvahu přicházející definici geografického relevantního trhu.

25.         Na trhu výroby barevných časopisů a magazínů v České republice dosahoval v roce 2019 tržní podíl společnosti CPC méně než [0-5] % a tržní podíl společnosti EUROPRINT cca [5-15] %, společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů na tomto trhu v České republice by tedy nepřesáhl [5-15] %. K největším konkurentům spojujících se soutěžitelů na tomto trhu náleží např. společnosti Triangl, a.s., se sídlem Praha 9 - Letňany, Beranových 65, IČO 28161050 (s tržním podílem 15 - 25 %), a společnosti Slovenská Grafia a.s., se sídlem Slovenská republika, Bratislava, Pekná cesta 6, a SEVEROTISK s.r.o., se sídlem Ústí nad Labem, Severní Terasa, Mezní 3312/7, IČO 28223152 (obě s individuálním tržním podílem ve výši 5 - 15 %).  

26.         Rovněž na trzích výroby knih a brožur a výroby ostatních tiskovin v České republice nepřesáhl společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů za rok 2019 hranici [5-15] %. Navíc, jak bylo výše uvedeno, při užším pohledu na trh výroby knih a brožur ani na trh ostatních tiskovin se činnosti spojujících se soutěžitelů fakticky nepřekrývají, neboť společnost CPC je činná pouze v oblasti výroby knih s měkkou vazbou, zatímco společnost EUROPRINT disponuje obvyklými kapacitami pro tisk i vazbu knih (tj. včetně možnosti výroby pevné knižní vazby), a stejně tak v rámci široké kategorie tzv. „ostatních tiskovin“ si produkty společností CPC a EUROPRINT fakticky nekonkurují.

27.         Vzhledem ke skutečnosti, že společnosti ze skupiny CMI, do níž náleží společnost CPC, působí rovněž jako vydavatelé časopisů, přičemž společnost EUROPRINT je činná na trhu výroby časopisů, kde realizuje tisk pro vydavatele časopisů konkurující společnostem ze skupiny CMI, oslovil Úřad výzvou ze dne 15. 4. 2020 sp. zn.: ÚOHS-S0153/2020/KS, č. j.: ÚOHS-11162/2020/840/JMě čtyři největší konkurenční společnosti zabývající se vydáváním časopisů, které zajišťují jejich tisk i prostřednictvím společnosti EUROPRINT.

28.         Oblastí vydávání periodického tisku se Úřad již zabýval ve svých předchozích rozhodnutích,[3] kdy dospěl k závěru, že tuto oblast je možno členit např. podle typu tisku (noviny, magazíny), geografické rozšířenosti (celostátní deníky, regionální deníky), periodicity vydání (deníky, týdeníky novinového typu apod.), obsahu či tematického zaměření konkrétního titulu (např. zpravodajské, sportovní či ekonomické deníky a týdeníky, dále motoristické, sportovní, kulturní nebo společenské časopisy, časopisy o bydlení, časopisy pro ženy atd.), kvality (bulvární nebo seriózní tisk) či cílové skupiny čtenářů, přičemž při současném stoupajícím trendu využívání moderních sdělovacích prostředků by bylo možno dále uvažovat o členění na tiskoviny vydávané v klasické tištěné podobě či zasílané zákazníkům v elektronické podobě. S ohledem na níže uvedená zjištění vyplývající z šetření provedeného Úřadem v rámci tohoto správního řízení ponechává však Úřad konečné vymezení věcně relevantních trhů v této oblasti pro účely tohoto rozhodnutí otevřené.

29.         Pokud jde o geografické vymezení, je třeba přihlédnout zejména ke skutečnosti, že v případě výše uvedených periodik jsou tato vydávána jako celostátní, nicméně ze stejného důvodu, jak bylo uvedeno výše, ponechává Úřad také tuto otázku otevřenou s tím, že se v dalším hodnocení zaměřil na dopady posuzovaného spojení v rámci celé České republiky. 

30.         Společnosti ze skupiny CMI působí v oblasti periodického tisku v České republice zejména v následujících segmentech vydávání periodického tisku dle výše uvedeného členění: v segmentu časopisů o vaření, časopisů pro ženy a o životním stylu, časopisů pro děti a mládež, časopisů o bydlení, časopisů o informačních technologiích, časopisů pro muže, společenských, motoristických, sportovních a zpravodajských časopisů, časopisů o zahradě a hobby, časopisů o vědě a technice či o péči o zdraví, přičemž v některých z uvedených segmentů jejich tržní podíly za rok 2019 v České republice výrazně přesáhly [15-25] %.  

31.         Vzhledem ke skutečnosti, že společnost EUROPRINT působí ve vertikálně propojené oblasti polygrafické výroby, konkrétně výroby barevných časopisů a magazínů, kde její tržní podíl za rok 2019 přesáhl v České republice [5-15] %, vyžádal si Úřad informace od čtyř společností činných v oblasti vydávání časopisů, které jsou zákazníky společnosti EUROPRINT a současně významnými konkurenty společnosti CMI v oblasti vydávání časopisů. Úřad se jich v prvé řadě dotázal, zda v případě, že by společnost EUROPRINT např. zvýšila cenu za svoje tiskové služby či jinak zhoršila podmínky vůči svým zákazníkům, měly by tyto společnosti možnost zadat tisk svých časopisů alternativním dodavatelům tiskových služeb, resp. zda by pro ně představovaly alternativu výlučně společnosti působící na území České republiky či zda by pro ně byly reálnou alternativou rovněž zahraniční společnosti (např. z příhraničních oblastí).

32.         Všechny čtyři dotázané subjekty uvedly, že mají možnost alternativních poskytovatelů tiskových služeb, dva z dotázaných subjektů uvedly i možnost tisku v zahraničí a jeden připustil možnost tisku v zahraničí v případě některých svých produktů.

33.         Na otázku, jaký bude mít posuzované spojení soutěžitelů vliv na hospodářskou soutěž, na konkrétní dotázané společnosti, ceny jejich produktů a vyjednávací podmínky ve vztahu mezi jejich společností a spojujícími se soutěžiteli, dotázané subjekty shodně uvedly, že nepředpokládají dopad posuzovaného spojení soutěžitelů v žádném z výše uvedených ohledů.

34.         Z výše uvedeného šetření Úřadu vertikálně navazujících vztahů mezi spojujícími se soutěžiteli na trhu polygrafické výroby barevných časopisů a magazínů v České republice a na trzích vydávání periodického tisku vyplývá, že i po uskutečnění navrhovaného spojení soutěžitelů se konkurenční vydavatelé časopisů, kteří doposud využívali tiskové služby společnosti EUROPRINT, budou moci obrátit na konkurenční poskytovatele polygrafických služeb, a to za srovnatelných podmínek. 

IV. Závěr

35.         Po zhodnocení všech výše uvedených skutečností dospěl Úřad k závěru, že posuzované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a to zejména s ohledem na velikost tržních podílů dosahovaných spojujícími se soutěžiteli a s přihlédnutím k přítomnosti řady silných konkurentů působících na posuzovaných trzích, resp. s přihlédnutím k možnostem ostatních soutěžitelů na vertikálně propojených trzích využívat služeb konkurenčních soutěžitelů za srovnatelných podmínek.

36.         Z výše uvedených důvodů Úřad rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

otisk úředního razítka

 

 

JUDr. Hynek Brom

I. místopředseda Úřadu

 

Obdrží

CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o.

Černokostelecká 613/145

108 00 Praha 10 - Malešice

ID DS: g9za47r

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

Rozhodnutí nabylo právní moci dne 7. 5. 2020.



[1] Výkon akcionářských práv společnosti JATS PLUS a.s. a nepřímo rovněž dispozice se společností EUROPRINT je omezen s ohledem na probíhající insolvenční řízení ve prospěch věřitelů společnosti v souladu s insolvenčním zákonem.

[2] Viz např. rozhodnutí v rámci správního řízení o povolení spojení soutěžitelů sp. zn.: ÚOHS-S103/2008/KS – Česká Unigrafie, a.s./TISKÁRNA REPROPRINT s.r.o.

[3] Viz např. rozhodnutí Úřadu ve správním řízení o povolení spojení soutěžitelů sp. zn.: ÚOHS-S453/2013/KS – AGROFERT HOLDING a.s./MAFRA, a.s. či sp. zn.: ÚOHS-S041/2014/KS – ASTROSAT, spol. s r.o./Sanoma Media Praha s.r.o./Sanoma Media CZ a.s.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz