číslo jednací: S0036/2018/KS-06095/2018/840/DVá
Instance | I. |
---|---|
Věc | Spojení soutěžitelů GLEBI HOLDINGS PLC. / A&D Pharma Holdings N.V. |
Účastníci |
|
Typ správního řízení | Spojování soutěžitelů (fúze) |
Výrok | povoleno |
Rok | 2018 |
Datum nabytí právní moci | 1. 3. 2018 |
Dokumenty | ![]() |
Č. j.: ÚOHS-S0036/2018/KS-06095/2018/840/DVá |
|
Brno 28. 2. 2018 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0036/2018/KS, zahájeném dne 30. 1. 2018 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti GLEBI HOLDINGS PLC., se sídlem Kyperská republika, Limassol, Agias Fylaxeos & Polygnostou, 212, C&I Center Building, 2nd floor, zastoupeného JUDr. Tomášem Čihulou, LL.M. Eur., Ph.D., advokátem, se sídlem Praha 1, Na Příkopě 19, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává toto
rozhodnutí:
Spojení soutěžitelů GLEBI HOLDINGS PLC., se sídlem Kyperská republika, Limassol, Agias Fylaxeos & Polygnostou, 212, C&I Center Building, 2nd floor, na straně jedné, a A&D Pharma Holdings N.V., se sídlem Nizozemsko, Amsterdam, Martinus Nijhofflaan 2, na straně druhé, ke kterému má dojít dle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě smlouvy o prodeji akcií, uzavřené dne […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] mezi společnostmi GLEBI HOLDINGS PLC., jako kupujícím, a SOGRANO B.V., se sídlem Nizozemsko, Amsterdam, Martinus Nijhofflaan 2, jako prodávajícím, v jejímž důsledku má společnost GLEBI HOLDINGS PLC. získat akcie představující nejméně […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti A&D Pharma Holdings N.V., a tím i možnost tuto společnost přímo výlučně kontrolovat, se dle § 16 odst. 2 téhož zákona
POVOLUJE.
Odůvodnění
1. Při posuzování spojení soutěžitelů vycházel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající spojení, výpisů z obchodního rejstříku, resp. obdobných zahraničních registrů, výročních zpráv, jakož i dalších skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů.
2. Skutečnost, že se Úřad spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV 01188958 ze dne 2. 2. 2018. Tato skutečnost byla současně zveřejněna na internetových stránkách Úřadu. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek ani později Úřad neobdržel žádnou námitku k uvedenému spojení soutěžitelů.
I. Notifikační podmínky
3. K navrhované transakci má dojít na základě smlouvy o prodeji akcií, která byla uzavřena dne […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] mezi společnostmi GLEBI HOLDINGS PLC., se sídlem Kyperská republika, Limassol, Agias Fylaxeos & Polygnostou, 212, C&I Center Building, 2nd floor (dále jen „GLEBI“), jako kupujícím, a SOGRANO B.V., se sídlem Nizozemsko, Amsterdam, Martinus Nijhofflaan 2, jako prodávajícím.
4. V konečném důsledku realizace předmětné transakce má společnost GLEBI získat akcie představující nejméně […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti A&D Pharma Holdings N.V., se sídlem Nizozemsko, Amsterdam, Martinus Nijhofflaan 2 (dále jen „ADPH“), a tím i možnost tuto společnost výlučně kontrolovat.
5. Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů podle § 12 odst. 2 zákona, neboť podle citovaného ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje, pokud jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo nebo nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.
6. Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva spojující se soutěžitelé dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna. Navrhované spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.
II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů
7. Společnost GLEBI jeholdingovou společností, která je součástí podnikatelské skupiny, v jejímž čele stojí společnost Penta Investments Group Limited, se sídlem Channel Islands, Jersey, St. Helier, 5/7 Old Street, 3rd floor Osprey House (dále jen „Skupina Penta“). Skupina Penta se zabývá investiční činností, když v rámci svých investičních projektů působí především v zemích střední a východní Evropy.[1] Na území České republiky je Skupina Penta činná zejména v následujících oblastech: (i) velkoobchodní distribuce léčivých přípravků, léčivých látek, doplňků stravy, kosmetických výrobků a dalšího zboží do nemocnic,[2] (ii) poskytování zdravotních služeb lůžkové a ambulantní péče,[3] (iii) provozování lékáren,[4] (iv) výroba a prodej částí letadel, vrtulníků, leteckých komponentů a oprav letecké techniky,[5] (v) provozování kurzových sázek,[6] (vi) zpracování masa a výroba masných výrobků,[7] (vii) realitní a developerská činnost[8] a (vii) příprava, tisk a distribuce novin a časopisů.[9]
8. Nabývaná společnost ADPH je holdingovou společností, která se prostřednictvím svých dceřiných společností (dále též „Skupina ADPH“) zabývá především provozováním sítě lékáren, velkoobchodní distribucí léčiv a poskytováním služebsouvisejících s marketingovými aktivitami a prodejem léčiv. Skupina ADPH je činná zejména na území Rumunska, v omezeném rozsahu i v Bulharsku, Německu, Polsku a na Slovensku. Na území České republiky působí Skupina ADPH pouze okrajově, a to v oblasti velkoobchodní distribuce léčiv.
III. Dopady spojení
9. Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.
10. Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje soutěžitel, nad nímž je v důsledku spojení získávána kontrola, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi soutěžitele získávajícího možnost kontroly, resp. které jim vertikálně předcházejí či na ně navazují.
11. Z výše podaného popisu podnikatelských aktivit spojujících se soutěžitelů vyplývá, že nabývaná Skupina ADPH působí v České republice v oblasti velkoobchodní distribuce léčiv. Prostřednictvím svých rumunských dceřiných společností dodává Skupina ADPH léčiva […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], který distribuované zboží odebírá přímo ve velkoskladu Skupiny ADPH v Rumunsku a zajišťuje jeho transport do České republiky, kde jej po zpracování, tj. přebalení přípravků, dále distribuuje velkoobchodním odběratelům podle jejich aktuálních potřeb.
12. Skupina Penta je rovněž činná v oblasti velkoobchodního prodeje léčiv a zdravotnických prostředků, činnosti spojujících se soutěžitelů se tak v této oblasti překrývají. Skupina Penta je dále aktivní mj. i v oblastech maloobchodního prodeje léčiv a zdravotnických prostředků a provozování ambulantních a lůžkových zdravotnických zařízení, předmětné spojení soutěžitelů tudíž má i vertikální charakter, neboť Skupina Penta vystupuje v oblasti velkoobchodního prodeje léčiv a zdravotnických prostředků i v roli odběratele těchto produktů.
13. Oblast velkoobchodní distribuce léčiv představuje dodávky těchto produktů především dvěma kategoriím odběratelů, a to lékárnám a nemocnicím. Léčiva jsou obvykle dodávána dvěma způsoby, a to jednak přímo výrobci léčiv, jednak velkodistributory. Subjekty, které působí v oblasti velkoobchodní distribuce léčiv, tato odebírají od výrobců a prostřednictvím svých distribučních center a skladů je dále distribuují svým odběratelům. Dodávky léčiv jsou běžně realizovány několikrát za den, přičemž spektrum dodávaného sortimentu není omezeno na specifickou skupinu léčiv či jejich výrobce. Distributory léčiv je možné dále členit na klasické nespecializované distributory, kteří distribuují široké portfolio léčiv, a distributory specializované, kteří nabízejí úzké, specificky orientované spektrum léčiv.
14. Skupina PENTA představuje klasického nespecializovaného velkoobchodního distributora, který odběratelům nabízí široké portfolio léčiv. Prostřednictvím společnosti ViaPharma s.r.o. dodává léčiva do vlastní sítě lékáren provozovaných pod obchodní značkou Dr. Max, dále do nemocnic a v omezeném rozsahu i nezávislým lékárnám.
15. Stejnou činností se zabývá i Skupina ADPH, která však dodává do České republiky relativně užší portfolio léků podle aktuálních potřeb zákazníka. V případě Skupiny ADPH se rovněž nejedná o specializovanou distribuci léčiv, neboť nabízené léky nelze přiřadit specifické oblasti léčby, ani o (výhradní) distribuci léčiv konkrétního výrobce.
16. Ve své předchozí rozhodovací praxi se Úřad při vymezování relevantních trhů v oblasti klasické velkoobchodní distribuce léčiv dále zabýval otázkou, zda je třeba tuto oblast členit dle typu odběratelů léčiv, a to především na velkoobchodní distribuci léčiv do nemocnic a velkoobchodní distribuci do lékáren. Z předcházejících šetření Úřadu vyplynulo,[10] že mezi jednotlivými typy odběratelů existují rozdíly, zejména pokud jde o lhůty splatnosti faktur za dodávky léčiv či sortiment odebíraných produktů. Avšak s ohledem na skutečnost, že podmínky velkoobchodního prodeje léčiv jsou sjednávány vždy individuálně a způsob distribuce je obdobný (zejména co se týče frekvence závozu léčiv zákazníkovi), ať se jedná o lékárnu či nemocnici, dospěl Úřad k závěru, že další členění oblasti velkoobchodní distribuce léčiv dle typů zákazníků nebylo nezbytně nutné.[11]
17. S ohledem na skutečnost, že posuzované spojení nevzbuzuje obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže při žádné z možných definic relevantního trhu, Úřad ponechal pro účely tohoto rozhodnutí otázku konečného vymezení produktového relevantního trhu otevřenou a při posuzování dopadů předmětného spojení soutěžitelů se zabýval oblastí klasické velkoobchodní distribuce léčiv.
18. Z hlediska geografického považuje Úřad pro spojením dotčenou oblast klasické velkoobchodní distribuce léčiv za relevantní území České republiky, neboť na tomto území působí prostřednictvím svých distribučních center a skladů všichni hlavní soutěžitelé, kteří distribuují své produkty za obdobných podmínek.
19. V oblasti klasické velkoobchodní distribuce léčiv působí oba spojující se soutěžitelé, když Skupina PENTA dosahuje tržního podílu cca [5 – 15] %, zatímco Skupina ADPH zaujímá postavení odpovídající tržnímu podílu ve výši cca [0 – 5] %. Společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů tak činí cca [5 – 15] %. V důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů tedy dojde pouze k malému nárůstu tržního podílu spojujících se soutěžitelů, který nepřesáhne hranici 15 %. Nadto bude v oblasti velkoobchodní distribuce léčiv spojením vzniklý subjekt i nadále vystaven tlaku dalších významných konkurentů, jako jsou např. společnosti PHOENIX lékárenský velkoobchod, a.s., PHARMOS, a.s. nebo Alliance Healthcare s.r.o.
20. Úřad rovněž konstatuje, že spojující se soutěžitelé nepředstavují blízké konkurenty na trhu. Skupina Penta zásobuje léčivy především vlastní síť lékáren, dále nemocnice a v omezeném rozsahu i nezávislé lékárny, zatímco nabývaná Skupina ADPH na území České republiky dodává léčiva […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] zboží svým zákazníkům a který představuje významného celoevropsky působícího distributora léčiv. S ohledem na uvedené tak ve spojením dotčené oblasti nejsou očekávány zásadní změny v důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů.
21. Posuzované spojení soutěžitelů má i vertikální charakter. Skupina Penta provozuje vlastní síť cca 400 lékáren, jejichž prostřednictvím působí v oblasti maloobchodního prodeje léčiv, která na oblast velkoobchodní distribuce léčiv přímo navazuje.
22. Maloobchodním prodejem léčiv se rozumí prodej léčiv a zdravotnických produktů především konečným spotřebitelům zejména prostřednictvím tzv. ústavních nebo tzv. veřejných lékáren. Tzv. ústavní lékárny, jež jsou provozovány v areálech nemocnic a dodávají léčiva ve větší míře právě do těchto nemocnic[12] na rozdíl od tzv. veřejných lékáren. Další možné členění této oblasti je v závislosti na skutečnosti, zda se jedná o léčiva na lékařský předpis či léčiva volně prodejná (tedy prodávaná bez lékařského předpisu).
23. Nicméně s ohledem na skutečnost, že se činnost spojujících se soutěžitelů v této oblasti nepřekrývá a spojení v této oblasti nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže, Úřad nepovažuje za nutné tuto oblast dále členit a pro účely posouzení dopadů vertikálního propojení spojujících se soutěžitelů v důsledku realizace posuzovaného spojení vycházel z oblasti maloobchodního prodeje léčiv.
24. Pokud jde o vymezení geografického relevantního trhu v oblasti maloobchodního prodeje léčiv, Úřad se touto oblastí zabýval již ve svých předchozích rozhodnutích, kdy posuzoval dopad na trhu maloobchodního prodeje léčiv konečným spotřebitelům na území jednotlivých okresů, popřípadě větších měst České republiky,[13] nebo též ve vztahu k území vymezenému vzdáleností cca 5 km od lékáren provozovaných nabývaných soutěžitelem.[14]
25. Jelikož nedochází k překrytí činností spojujících se soutěžitelů v posuzované oblasti a spojení v této oblasti nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže, Úřad rovněž nepovažoval za nutné vymezit geografický relevantní trh s konečnou platností a dopady vertikálního propojení spojujících se soutěžitelů pro oblast maloobchodního prodeje léčiv posuzoval ve vztahu k území celé České republiky.
26. Jak již bylo výše uvedeno, v oblasti maloobchodního prodeje léčiv na území České republiky působí ze spojujících se soutěžitelů pouze Skupina Penta, která dosahuje tržního podílu cca [25 – 35] %. Ačkoli se jedná o relativně významné postavení, Úřad má za to, že v oblasti maloobchodního prodeje léčiv nedojde k zásadní změně v důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů. Je tomu tak zejména proto, že Skupina Penta je již v období předcházejícím předmětnému spojení soutěžitelů vertikálně integrovaným soutěžitelem, který v rámci velkoobchodní distribuce dodává léčiva především do vlastní sítě lékáren. Úřad vzal rovněž v úvahu pouze mírný nárůst tržního podílu spojením vzniklého subjektu ve vertikálně předcházející oblasti velkoobchodního prodeje léčiv a skutečnost, že společnost ADPH na území České republiky doposud nedodávala své produkty žádnému provozovateli lékáren.
27. Jak již bylo uvedeno výše Skupina Penta rovněž působí v oblasti poskytování zdravotní péče, když provozuje vlastní ambulantní a lůžková zdravotnická zařízení. Předmětné spojení soutěžitelů tudíž má vertikální charakter i z toho důvodu, že spojující se soutěžitelé vystupují jak v oblasti velkoobchodního prodeje léčiv a zdravotnických prostředků, a Skupina Penta působí současně v roli odběratele těchto produktů prostřednictvím zdravotnických zařízení, zejména nemocnic, které nakupují léčiva na velkoobchodním trhu.
28. Úřad ve své předchozí rozhodovací praxi[15] v oblasti poskytování zdravotní péče považoval ambulantní zdravotní péči a lůžkovou zdravotní péči za samostatné věcně relevantní trhy. Úřad při vymezování relevantních trhů rovněž přihlížel k dalšímu možnému detailnějšímu členění výše uvedených oblastí poskytování zdravotní péče dle konkrétních specializovaných lékařských oborů, a to zejména vzhledem ke skutečnosti, že péče v těchto oborech je poskytována specializovanými pracovníky a jednotlivé typy péče poskytované na odděleních či ambulancích jsou vzájemně nezastupitelné jak z hlediska nabídky, tak i poptávky.
29. Z hlediska geografického Úřad ve své předchozí rozhodovací praxi posuzoval dopady spojení soutěžitelů působících v oblasti zdravotnických služeb lůžkové i ambulantní péče s ohledem na dostupnost zdravotnického zařízení pacientům z hlediska jejich dopravy do příslušného zdravotnického zařízení na lokálně vymezených relevantních trzích, a to zejména v rámci krajů (při zohlednění přilehlých oblastí krajů sousedních), případně též okresů či úžeji vymezených oblastí, a to zejména v případě poskytování ambulantní péče, kterou vyhledávají pacienti v bezprostřední blízkosti svého bydliště.[16]
30. S ohledem na skutečnost, že se činnost spojujících se soutěžitelů v oblasti poskytování zdravotní péče nepřekrývá a současně tržní podíl Skupiny Penta při jakémkoli možném vymezení relevantního trhu v uvedené oblasti nepřesahuje hranici 15 %, předmětné spojení soutěžitelů tak nevzbuzuje obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže, není nezbytné vymezovat relevantní trh jak z hlediska věcného, tak geografického.
31. Jelikož postavení Skupiny Penta po uskutečnění posuzovaného spojení soutěžitelů bude v oblastech poskytování zdravotní péče a velkoobchodního prodeje léčiv a zdravotnických potřeb na území České republiky relativně nízké a vzhledem ke skutečnosti, že společnost ADPH na území České republiky doposud nedodávala své produkty žádnému provozovateli zdravotnického zařízení, má Úřad za to, že vertikální propojení aktivit spojujících se soutěžitelů v předmětných oblastech nebude mít za následek narušení hospodářské soutěže.
32. S ohledem na uvedené skutečnosti dospěl Úřad k závěru, že posuzované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže v oblastech klasické velkoobchodní distribuce léčiv, maloobchodního prodeje léčiv a poskytování zdravotní péče na území České republiky, Úřad proto rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.
POUČENÍ
Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 4, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.
JUDr. Hynek Brom
I. místopředseda Úřadu
Obdrží:
JUDr. Tomáš Čihula, LL.M. Eur., Ph.D., advokát
Kinstellar, s.r.o., advokátní kancelář
Palác Myslbek, Na Příkopě 19
117 19 Praha 1
IS DS: tuu5b8d
Vypraveno dne:
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy
[1] Zejména v České republice, Slovenské republice, Německu, […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a Maďarsku, v menším rozsahu rovněž […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…].
[2] Prostřednictvím společnosti ViaPharma s.r.o. a jejích dceřiných společností.
[3] Prostřednictvím společnosti Penta Hospitals, s.r.o. a její dceřiné společnosti Nemocnice Vrchlabí, s.r.o. nebo skupiny společností kontrolovaných společností NEMOS GROUP a.s.
[4] Prostřednictvím společností ČESKÁ LÉKÁRNA HOLDING, a.s. a NEMOS GROUP a.s.
[5] Prostřednictvím společnosti AERO Vodochody a.s.
[6] Prostřednictvím společností FORTUNA GAME a.s. a FORTUNA RENT s.r.o.
[7] […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]
[8] […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…].
[9] Prostřednictvím dceřiné společnosti VLTAVA LABE MEDIA a.s.
[10] Viz rozhodnutí Úřadu ve věci kartelové dohody S 60/06 PHOENIX lékárenský velkoobchod, Alliance UniChem CZ, PHARMOS a GEHE Pharma Praha.
[11] Viz správní řízení vedené pod sp. zn. S162/04 PHOENIX lékárenský velkoobchod/PURUS.
[12] Viz rozhodnutí Úřadu ÚOHS-S544/2012/KS Česká lékárna/Lékárny Lloyds a Lloyds Holding.
[13] Viz rozhodnutí Úřadu ÚOHS-S544/2012/KS Česká lékárna/Lékárny Lloyds a Lloyds Holding.
[14] Viz rozhodnutí Úřadu S544/2012/KS Česká lékárna/Lékárny Lloyds a Lloyds Holding či S710/2012/KS Česká lékárna/SimonPharma.
[15] Viz např. rozhodnutí Úřadu S191/2007 - AGEL a.s./zařízení Nemocnice Přerov, Nemocnice Prostějov a Nemocnice Šternberk, S532/2011 - AGEL a.s./dlouhodobý nájem části podniku představovaného vymezenou částí Moravskoslezského kraje, která zahrnuje souhrn veškerého majetku a závazků náležející společnosti Nemocnice s poliklinikou v Novém Jičíně, příspěvková organizace či S636/2013/KS MEDITERRA/Mělnická zdravotní.
[16] Viz předchozí pozn. nebo též rozhodnutí Úřadu S222/2012/KS AGEL/Avenier.