číslo jednací: 45541/2022/873
spisová značka: S0531/2022/KS
Instance | I. |
---|---|
Věc | Spojení soutěžitelů ORLEN Unipetrol a.s. / REMAQ, s.r.o. |
Účastníci |
|
Typ správního řízení | Spojování soutěžitelů (fúze) |
Výrok | povoleno |
Rok | 2022 |
Datum nabytí právní moci | 30. 12. 2022 |
Dokumenty | ![]() |
Spisová značka: ÚOHS-S0531/2022/KS Číslo jednací: ÚOHS-45541/2022/873 |
|
Brno 20. 12. 2022 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0531/2022/KS, zahájeném dne 21. 11. 2022 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 odst. 1 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti ORLEN Unipetrol a.s., se sídlem Praha 4, Krč, Milevská 2095/5, IČO 61672190, zastoupeného společností HAVEL & PARTNERS s.r.o., advokátní kancelář, se sídlem Praha 1, Nové Město, Na Florenci 2116/15, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává v souladu s § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, toto
rozhodnutí:
Spojení soutěžitelů ORLEN Unipetrol a.s., se sídlem Praha 4, Krč, Milevská 2095/5, IČO 61672190, na straně jedné, a REMAQ, s.r.o., se sídlem Otrokovice - Otrokovice, tř. Tomáše Bati 1729, IČO 26920051, na straně druhé, ke kterému má dojít podle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě Rámcové akviziční smlouvyuzavřené dne 21. 9. 2022 mezi společností DIEFFE s.r.l., se sídlem Italská republika, Pordenone, Via Galileo Galilei 21/11, paní R. V., a panem L. V., jako prodávajícími, a společností ORLEN Unipetrol RPA s.r.o., se sídlem Litvínov – Záluží 1, IČO 27597075, jako kupujícím, v jejímž důsledku má společnost ORLEN Unipetrol a.s. získat nepřímo, prostřednictvím své dceřiné společnosti ORLEN Unipetrol RPA s.r.o., obchodní podíl představující 100 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti REMAQ, s.r.o., a tím i možnost tuto společnost nepřímo výlučně kontrolovat, se podle § 16 odst. 2 téhož zákona
POVOLUJE.
Odůvodnění
1. Předmětné správní řízení bylo zahájeno dne 21. 11. 2022. Skutečnost, že se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spojením soutěžitelů zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“), zveřejněna dne 22. 11. 2022 na internetových stránkách Úřadu a dne 24. 11. 2022 v Obchodním věstníku č. OV06695236. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek a ani později Úřad žádnou námitku k uvedené transakci neobdržel.
2. Při posuzování navrhované transakce vycházel Úřad zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající posuzované spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších všeobecně známých skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů a spojením dotčených oblastí. Úřad dále vycházel ze své předcházející rozhodovací praxe a z rozhodovací praxe Evropské komise (dále jen „Komise“) ve spojením dotčených oblastech.
I. Notifikační podmínky
3. K posuzovanému spojení soutěžitelů má dojít v souladu s § 12 odst. 2 zákona, na základě Rámcové akviziční smlouvyuzavřené dne 21. 9. 2022 mezi společností DIEFFE s.r.l., se sídlem Italská republika, Pordenone, Via Galileo Galilei 21/11, paní R. V., a panem L. V., jako prodávajícími, a společností ORLEN Unipetrol RPA s.r.o., se sídlem Litvínov – Záluží 1, IČO 27597075 (dále jen „ORLEN Unipetrol RPA“), jako kupujícím (dále jen „Rámcová smlouva“), v jejímž důsledku má společnost ORLEN Unipetrol a.s., se sídlem Praha 4, Krč, Milevská 2095/5, IČO 61672190 (dále jen „ORLEN Unipetrol“), získat nepřímo, prostřednictvím své dceřiné společnosti ORLEN Unipetrol RPA, obchodní podíl představující 100 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti REMAQ, s.r.o., se sídlem Otrokovice - Otrokovice, tř. Tomáše Bati 1729, IČO 26920051 (dále jen „REMAQ“), a tím i možnost tuto společnost výlučně kontrolovat.
4. Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 odst. 2 zákona, neboť podle tohoto ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje rovněž situace, kdy jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.
5. Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.
II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů
6. Podnikatelská skupina kontrolovaná společností ORLEN Unipetrol působí zejména v petrochemickém a rafinérském průmyslu, zabývá se především produkcí a prodejem rafinérských produktů, jako jsou pohonné hmoty, asfaltové výrobky, oleje a maziva, a petrochemických produktů, například monomerů a polyolefinů (prostřednictvím společnosti ORLEN Unipetrol RPA). Dále je tato podnikatelská skupina činná například v oblastech výroby PVC, kaprolaktamu, hnojiv, technických plynů a ostatních anorganických a chemických výrobků (SPOLANA s.r.o.), silniční přepravy pohonných hmot a jiných kapalných hořlavých produktů (PETROTRANS, s.r.o.), dopravy a přepravy zejména chemických produktů po železnici (ORLEN Unipetrol Doprava s.r.o.), výroby 1,3-butadienu, rafinátu 1 a acetylenového plynu (Butadien Kralupy a.s.), výroby automobilových a průmyslových olejů, plastických maziv, asfaltů a asfaltových výrobků (PARAMO, a.s.), výzkumu v oblastech výroby motorových paliv, přípravy surovin pro výrobu polymerů, trvale udržitelného využívání obnovitelných surovin a snižování emisí škodlivých látek (ORLEN UniCRE a.s.) či v oblastech výroby koncentrátů aditiv pro plasty a prodeje polymerů (ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. – POLYMER INSTITUTE BRNO, odštěpný závod). Společnost ORLEN Unipetrol také provozuje síť čerpacích stanic pod značkou Benzina (prostřednictvím společnosti ORLEN Unipetrol RPA s.r.o. - BENZINA, odštěpný závod).
7. Společnost ORLEN Unipetrol je výlučně kontrolována polskou společností POLSKI KONCERN NAFTOWY ORLEN SPÓŁKA AKCYJNA (PKN ORLEN S.A.), která stojí v čele nadnárodní podnikatelské skupiny působící zejména v oblastech zpracování surové ropy a jejího velkoobchodního prodeje, petrochemické výroby a prodeje, maloobchodního prodeje pohonných hmot a výroby, prodeje a distribuce elektrické energie.
8. Společnost REMAQ se zabývá recyklací plastů. Tato společnost působí zejména v oblasti výroby recyklovaných plastových granulí z průmyslových odpadů, přičemž její hlavní činností je produkce plastových regranulátů, zejména polypropylenu (dále jen „PP“) a polyethylenu (dále jen „PE“).
III. Dopady spojení
9. Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.
10. Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje nabývaný soutěžitel, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatele či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.
11. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že nabývaná společnost REMAQ je činná především v oblasti výroby a prodeje recyklovaných plastových granulí, a to konkrétně zejména PE a PP. Společnost REMAQ vyrábí a prodává také polystyren, termoplastický polyolefin a masterbatch. Společnost ORLEN Unipetrol nevyrábí recyklované produkty, ale produkty primární, mimo jiné i PE, PP a masterbatch.
12. Činnost spojujících se soutěžitelů se tak překrývá v oblasti výroby a prodeje PE, PP a produktu masterbatch.
13. PE je termoplast, který patří do skupiny polyolefinů a je jedním z nejrozšířenějších a nejpoužívanějších plastů. Vyrábí se z ethylenu procesem polymerace, při němž vznikají polyethylenové polymery. PE jsou používané v navazující výrobě spotřebního zboží, jako jsou fólie, obaly, lahve, plastové sáčky, vodovodní a plynové trubky, izolace pro vodiče a kabely, lisované výrobky a další. Dle hustoty a chemického složení je možné rozlišit:
i. nízkohustotní polyethylen (dále jen „LDPE“), který se vyrábí vysokotlakými procesy a používá se především ve fóliových a nátěrových aplikacích, přičemž se vyznačuje vysokou průhledností, pružností a dobrými vlastnostmi vůči vodě a vodním parám,
ii. lineární nízkohustotní polyethylen (dále jen „LLDPE“), který byl vyvinut jako nízkotlaká výrobní alternativa LDPE a používá se hlavně pro výrobu fólií či obalů nebo pro výrobu vstřikovaných či rotačně tvarovaných výrobků, fólií a trubek, a
iii. vysokohustotní polyethylen (dále jen „HDPE“), který se vyrábí nízkotlakými procesy, je tužší než LDPE, má také lepší chemickou odolnost a nižší propustnost pro plyny a páry a používá se zejména pro výrobu tuhých lahví a velkých vyfukovaných výlisků, jako jsou sudy, nádrže na pohonné hmoty pro automobily a velké trubky.
14. Komise ve svých dřívějších rozhodnutích při posuzování dopadů spojení v oblasti výroby a prodeje PE rozlišovala jeho výše uvedené tři základní kategorie. Současně konstatovala, že existují tři hlavní typy produktu LLDPE, jimiž jsou C4 LLDPE, C6 LLDPE a C8 LLDPE. Komise dále uvedla, že je možné uvažovat o HDPE jako o produktu odlišném od LDPE a LLDPE z důvodu rozdílů ve výrobních metodách, charakteristických vlastnostech a konečném využití. Dále však ponechala otevřené, zda LDPE tvoří samostatný trh nebo je součástí trhu širšího, spolu s produkty C4 LLDPE a C6 LLDPE.[1] Také Úřad se oblastí výroby PE dříve zabýval a ve svém rozhodnutí[2] zmínil odlišný způsob výroby a rozdílné charakteristické vlastnosti produktů HDPE a LDPE. Co se týče produktu LLDPE, vyjádřil se Úřad v tom smyslu, že LLDPE je částečně zaměnitelný s LDPE, avšak jedná se o produkt poměrně nový a přechod od výroby LDPE k výrobě LLDPE si vyžaduje značné investice do modernizace výroby.
15. PP patří také do kategorie polyolefinů. Je to termoplastický polymer, získávaný polymerací propylenu. PP polymery jsou houževnaté, pružné, lehké a odolné vůči teplu. Používají se k výrobě plastových produktů, například opakovaně použitelných nádob, kancelářských potřeb, laboratorních materiálů a obalů.
16. V případě PP Komise ve svých předchozích rozhodnutích naznačila možné členění na PP pryskyřice a PP sloučeniny, přičemž v rámci PP pryskyřic odlišila tři hlavní typy, kterými byly i) homopolymery, ii) nárazuvzdorné kopolymery, a iii) náhodně polymerizované kopolymery, nicméně konečné vymezení relevantní trhů v oblasti PP nechala otevřené.[3] Úřad ve svém dřívějším rozhodnutí vymezil věcný relevantní trh v oblasti polypropylenu jako trh velkoobchodního prodeje PP.[4]
17. S ohledem na skutečnost, že posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže ani v jedné z výše uvedených oblastí a společnost ORLEN Unipetrol v oblasti výroby a prodeje LLDPE nepůsobí, ponechal Úřad pro účely tohoto rozhodnutí otázku konečného vymezení věcných relevantních trhů otevřenou a posoudil dopady uskutečnění posuzovaného spojení soutěžitelů v oblastech výroby a prodeje HDPE a LDPE a PP.
18. Z pohledu geografického relevantního trhu Komise uvažovala o jeho vymezení v oblastech HDPE, LDPE i PP územím Evropského hospodářského prostoru (dále jen „EHP“) nebo celosvětově.[5] PE ani PP obecně nejsou náročné na přepravu a mezi členskými státy existují významné obchodní toky. Z tohoto důvodu a vzhledem ke skutečnosti, že předmětné spojení soutěžitelů není způsobilé podstatně ohrozit hospodářskou soutěž, Úřad ponechal i v případě geografického relevantního trhu otázku konečného vymezení otevřenou a posuzované spojení soutěžitelů posuzoval jak ve vztahu k EHP, tak i ve vztahu k užšímu území střední Evropy.[6]
19. Další oblastí, v níž se činnost spojujících se soutěžitelů překrývá, je oblast výroby a prodeje produktu masterbatch. Jedná se o koncentrovanou směs aditiv upravující specifické vlastnosti plastů. Používá se například k barvení plastů, získání specifických vlastností výrobků, jako je odolnost proti UV záření, tepelná stabilita, snížení hořlavosti a dalších. Dodáván je ve formě granulátů.
20. Komise dříve ve svých rozhodnutích uvažovala o produktu masterbatch jako o samostatném relevantním trhu, přičemž z hlediska geografického považovala za relevantní území minimálně EHP.[7]
21. Nabývaná společnost REMAQ dále působí také v oblastech výroby a prodeje termoplastického polyolefinu[8] a polystyrenu,[9] konkrétně standardního polystyrenu a vysoce houževnatého polystyrenu. Společnost ORLEN Unipetrol však v těchto oblastech není činná a tržní podíl společnosti REMAQ činil v roce 2021 [0-5] % při jakémkoli vymezení věcného či geografického relevantního trhu. Úřad se tedy těmito oblastmi v rozhodnutí dále nezabývá.
22. V oblasti výroby produktu HDPE dosáhla společnost ORLEN Unipetrol na území střední Evropy v roce 2021 podílu cca [35-45] %, společnost REMAQ na stejném území v roce 2021 dosáhla podílu cca [0-5] %. Na území EHP v roce 2021 dosáhla společnost ORLEN Unipetrol podílu cca [5-15] % a společnost REMAQ měla podíl cca [0-5] %. Celkově dosáhli spojující se soutěžitelé podílu na území střední Evropy cca [35-45] % a na území EHP cca [5-15] %.
23. Co se týče produktu LDPE, dosáhla společnost ORLEN Unipetrol v roce 2021 na území střední Evropy podílu cca [5-15] %, společnost REMAQ pak tržního podílu [0-5] %. Celkový podíl spojujících se soutěžitelů na území střední Evropy tedy činil necelých [5-15] %. Na území EHP dosahoval podíl společnosti ORLEN Unipetrol v roce 2021 cca [0-5] %, podíl společnosti REMAQ byl rovněž [0-5] %, celkem tedy dosáhli spojující se soutěžitelé podílu [0-5] %.
24. Činnost spojujících se soutěžitelů se překrývá také v oblasti výroby PP, kde na území střední Evropy v roce 2021 dosáhla společnost ORLEN Unipetrol podílu cca [25-35] % a společnost REMAQ podílu cca [0-5] %. Spojující se soutěžitelé tedy dosáhli celkového podílu cca [25-35] %. Podíl společnosti ORLEN Unipetrol na území EHP ve stejné roce činil cca [5-15] % a společnost REMAQ dosáhla na tomto území podílu cca [0-5] %. Výsledný celkový podíl těchto dvou společností v roce 2021 na území EHP byl tedy cca [5-15] %.
25. V oblastech primární výroby HDPE a PP působí na území EHP i střední Evropy řada dalších společností, z nichž mezi nejvýznamnější patří například společnosti LyondellBasell (HDPE, PP), Ineos (HDPE) nebo Borealis (PP). V oblasti výroby recyklovaných produktů HDPE a PP působí dle informací spojujících se soutěžitelů taktéž řada společností, z nichž žádná nedosahuje [5-15]% podílu. Mezi významné konkurenty společnosti REMAQ náleží například polská společnost AKPOL Recycling (HDPE, PP), české společnosti JELÍNEK – TRADING spol. s r.o. (HDPE a PP) a Remiva s.r.o. (HDPE a PP), italská společnost SIR (PP) nebo nizozemská společnost Veolia Polymers (PP).[10]
26. Poslední oblastí, kde se činnost spojujících se soutěžitelů překrývá, je výroba produktu masterbatch. V této oblasti dosáhla společnost ORLEN Unipetrol v roce 2021 na území střední Evropy podílu cca [0-5] %, společnost REMAQ podílu [0-5] %. Na území EHP činil podíl společnosti ORLEN Unipetrol v roce 2021 cca [0-5] % a také podíl společnosti REMAQ byl [0-5] %. Celkový podíl spojujících se soutěžitelů tak byl [0-5] % jak v případě území střední Evropy, tak v případě širšího území EHP.
27. Společnost ORLEN Unipetrol vyrábí primární produkty, naproti tomu nabývaná společnost REMAQ vyrábí recyklovaný plastový granulát z průmyslového a spotřebitelského odpadu. Tato společnost nakupuje odpad od dodavatelů (původců odpadu), mezi něž lze zahrnout i petrochemické společnosti, tedy také společnost ORLEN Unipetrol.[11] Posuzované spojení soutěžitelů má tedy potenciálně i vertikální charakter, neboť společnost REMAQ může odebírat odpad potřebný pro svou výrobu od společnosti ORLEN Unipetrol. V současné době však společnost REMAQ odebírá tento odpad od jiných společností, konkurentů společnosti ORLEN Unipetrol.
28. K tomu je možné dále konstatovat, že soutěžitelé aktivní v oblasti výroby HDPE a PP (a dalších plastových polotovarů) působí stále častěji v oblasti výroby primárních výrobků i výroby recyklátů. Jedná se o situace, kdy výrobci primárních petrochemických produktů sami rozšíří své aktivity i do oblasti výroby recyklovaných produktů nebo získají možnost kontrolovat soutěžitele aktivního v oblasti recyklace. Jako příklad lze uvést podnikatelskou skupinu MOL, která v první polovině roku 2022 získala možnost kontrolovat společnost ReMat Zrt., se sídlem v Maďarsku, která je činná v oblasti recyklace a výroby recyklovaného plastového granulátu z odpadu, nebo společnost OMV.
29. Mezi soutěžiteli působícími v oblasti výroby PE a PP jsou však běžné i další způsoby vertikální integrace. Někteří soutěžitelé působí také v oblasti sběru odpadu, jež předchází jeho zpracování do podoby regranulátu, jiní soutěžitelé následně z tohoto polotovaru vyrábí finální plastové produkty.
30. Posuzované spojení soutěžitelů tedy nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže v žádné z výše zmíněných oblastí, protože nárůst podílu spojením vzniklého soutěžitele v těchto oblastech je minimální a spojující se soutěžitelé nejsou blízkými konkurenty, neboť společnost ORLEN Unipetrol se zabývá výrobou primárních produktů, zatímco společnost REMAQ výrobou recyklovaných produktů. Jak v oblasti výroby primárních, tak recyklovaných produktů pak budou spojující se soutěžitelé čelit konkurenci dalších významných podnikatelských skupin.
31. V článku 13.1 Rámcové smlouvy má být ujednáno následující doplňkové omezení. [ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ][12] [ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ]:
[ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ][13] [ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ],
[ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ],
[ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ].
32. [ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ].
33. K uvedenému omezení Úřad uvádí následující. Podle § 17 odst. 2 zákona se rozhodnutí o povolení spojení vztahuje rovněž na taková omezení hospodářské soutěže (doplňková omezení), která soutěžitelé uvedli v návrhu na povolení spojení a která se spojením přímo souvisejí a jsou nezbytná k jeho uskutečnění.
34. Při posuzování, zda jednotlivá ujednání mezi spojujícími se soutěžiteli jsou tzv. doplňkovými omezeními hospodářské soutěže, postupuje Úřad podle § 17 odst. 2 zákona, přičemž podpůrně přihlíží ke Sdělení Evropské komise o omezeních přímo souvisejících se spojováním a pro ně nezbytných (2005/C 56/03) (dále jen „Sdělení o doplňkových omezeních“).[14] Podle Sdělení o doplňkových omezeních (článek 17 a násl.) mohou být doplňková omezení v případech získání možnosti kontrolovat soutěžitele ze strany jiného soutěžitele ujednána ve prospěch nabyvatele nebo prodejce.
35. V případě posuzovaného spojení soutěžitelů jsou doplňková omezení [ … OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ … ].
36. Pokud jde o sjednaný zákaz konkurence, považují se tyto konkurenční doložky za odůvodněné, pokud jsou sjednány na dobu do tří let, jsou-li jako součást převáděného soutěžitele převáděny goodwill a know-how.[15]
37. V případě ujednaného zákazu získávání zaměstnanců z cílové společnosti,[16] má tato doložka účinek srovnatelný s konkurenčními doložkami, a je tudíž posuzována obdobně jako konkurenční doložky.[17]
38. Dle Úřadu je možné v daném případě považovat doplňková omezení za odůvodněná v době trvání 3 let od uskutečnění posuzovaného spojení soutěžitelů. V míře přesahující tuto dobu Úřad nepovažuje omezení sjednaná v souvislosti s posuzovanou transakcí za omezení přímo související a nezbytná pro uskutečnění předmětného spojení soutěžitelů, a proto nejsou pokryta tímto rozhodnutím. V tomto rozsahu tak doplňková omezení podléhají posouzení podle ustanovení § 3 zákona, popř. čl. 101 Smlouvy o fungování Evropské unie. Je tedy na stranách výše uvedené Rámcové smlouvy, aby v rozsahu, v němž doplňková omezení přesahují dobu 3 let od uskutečnění spojení, posoudily její případné negativní dopady na hospodářskou soutěž.
IV. Závěr
39. Po zhodnocení všech skutečností dospěl Úřad k závěru, že předmětné spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.
Poučení
Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.
otisk úředního razítka
Mgr. Ing. Kamil Nejezchleb, Ph.D.
místopředseda
Obdrží
Mgr. Lenka Štiková Gachová, advokátka
HAVEL & PARTNERS, s.r.o., advokátní kancelář
Business Centrum Titanium
Nové Sady 996/25
602 00 Brno
IDDS: zz79uga
Vypraveno dne
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy
Právní moc: 30. 12. 2022.
[1] Viz např. rozhodnutí Komise COMP/M.9410 SAUDI ARAMCO / SABIC, nebo COMP/M.7465 ARKEMA/BOSTIK.
[2] Viz rozhodnutí Úřadu sp. zn. S 244/02 Mol Magyar Olaj/SLOVNAFT, a.s.
[3] Viz např. rozhodnutí Komise COMP/M.9410 SAUDI ARAMCO / SABIC.
[4] Viz rozhodnutí Úřadu sp. zn. S 244/02 Mol Magyar Olaj/SLOVNAFT, a.s.
[5] Viz např. rozhodnutí Komise COMP/M.9410 SAUDI ARAMCO / SABIC.
[6] Tj. území zahrnující Českou republiku, Slovensko, Rakousko, Maďarsko a Polsko.
[7] Viz např. rozhodnutí Evropské komise COMP/M.8877 LYONDELLBASELL INDUSTRIES / A SCHULMAN.
[8] Jedná se o třídu plastů s různým využitím, zejména v oblasti střešních krytin.
[9] Polystyren je termoplastický polymer, který se v primární podobě vyrábí polymerizací styrenu. Následně pak může být polystyren dále zpracováván na specifické druhy.
[10] Viz příloha č. 1 dokumentu č. 1 spisu správního řízení, strana 28.
[11] Společnost REMAQ získává od výrobců plastů tzv. „off-spec“ materiály, které vznikají při výrobě standardních produktů, avšak nesplňují výrobní specifikace (například proto, že obsahují nečistoty, nesplňují fyzikální parametry, mají nestandardní barvu apod.).
[12] Článek 13.4 uvádí, že paní R. V. a pan L. V. mají zajistit, že pan M. V. bude plnit ustanovení článku 13.1 za stejných podmínek jako oni sami.
[13] Konkurenční činností se rozumí nákup plastů a plastového odpadu, zpracování plastů a plastového odpadu, recyklace plastů a obchodování s plasty (dále jen „konkurenční činnost“).
[15] Viz článek 20 Sdělení o doplňkových omezeních.
[16] Tzv. non-solicitation clause.
[17] Viz článek 26 Sdělení o doplňkových omezeních.