číslo jednací: 51128/2023/873
spisová značka: S0806/2023/KS

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů Metrostav a.s. / Reno Šumava a.s.
Účastníci
  1. Metrostav a.s.
  2. Reno Šumava a.s.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2023
Datum nabytí právní moci 9. 1. 2024
Dokumenty file icon 2023_S0806.pdf 234 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0806/2023/KS

Číslo jednací:      ÚOHS-51128/2023/873

 

Brno 22. 12. 2023

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0806/2023/KS, zahájeném dne 21. 11. 2023 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 odst. 1 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti Metrostav a.s., se sídlem Praha 8, Libeň, Koželužská 2450/4, IČO 00014915, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává v souladu s § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů toto  

rozhodnutí:

Spojení soutěžitelů Metrostav a.s., se sídlem Praha 8, Libeň, Koželužská 2450/4, IČO 00014915, a Reno Šumava a.s., se sídlem Vlachovo Březí, Pražská 326, IČO 60071346, ve smyslu § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, ke kterému má dojít na základě „Smlouvy o smlouvě budoucí o úplatném převodu zaknihovaných cenných papírů společnosti Reno Šumava a.s.“uzavřené dne 16. 10. 2023 mezi V. P., I. G., a Z. H., jako prodávajícími, na straně jedné, a společností Metrostav a.s., jako kupujícím, na straně druhé, v jejímž důsledku má společnost Metrostav a.s. získat akcie představující 100% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti Reno Šumava a.s., a tím i možnost tuto společnost výlučně kontrolovat, se podle § 16 odst. 2 téhož zákona

 

POVOLUJE.

 

Odůvodnění

1.             Předmětné správní řízení bylo zahájeno dne 21. 11. 2023. Skutečnost, že se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“) zveřejněna dne 21. 11. 2023 na internetových stránkách Úřadu a dne 23. 11. 2023 v Obchodním věstníku č. OV08255696. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek a ani později Úřad žádnou námitku k uvedené transakci neobdržel. 

2.             Při posuzování navrhované transakce vycházel Úřad zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající posuzované spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších všeobecně známých skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů a spojením dotčených oblastí. Úřad dále vycházel ze své předcházející rozhodovací praxe ve spojením dotčených oblastech.

3.             V průběhu správního řízení o povolení předmětného spojení soutěžitelů Úřad zaslal účastníkovi řízení, společnosti Metrostav a.s., se sídlem Praha 8, Libeň, Koželužská 2450/4, IČO 00014915 (dále jen „Metrostav“), výzvu k doplnění návrhu na povolení spojení. Podle § 16 odst. 6 zákona může Úřad účastníka řízení písemně vyzvat, aby uvedl další skutečnosti nezbytné pro vydání rozhodnutí o povolení spojení nebo aby o takových skutečnostech předložil další důkazy. Doba ode dne doručení takové výzvy účastníkovi řízení do dne, kdy bude tato povinnost splněna, se do lhůt podle odstavců 2 a 5 nezapočítává.

4.             Výzva k doplnění návrhu na povolení spojení[1] (dále jen „Výzva“) byla doručena účastníkovi řízení dne 24. 11. 2023, přičemž Úřad od účastníka řízení informace a podklady požadované Výzvou obdržel dne 28. 11. 2023.[2] Lhůta pro vydání rozhodnutí o povolení spojení tak mezi doručením Výzvy společnosti Metrostav a doplněním požadovaných informací a podkladů Úřadu neběžela 4 dny. 

I. Notifikační podmínky

5.             K posuzovanému spojení soutěžitelů má dojít v souladu s § 12 odst. 2 zákona na základě „Smlouvy o smlouvě budoucí o úplatném převodu zaknihovaných cenných papírů společnosti Reno Šumava a.s.“uzavřené dne 16. 10. 2023 mezi V. P., I. G., a Z. H., jako prodávajícími, na straně jedné, a společností Metrostav, jako kupujícím, na straně druhé, v jejímž důsledku má společnost Metrostav získat akcie představující 100% podíl na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti Reno Šumava a.s., se sídlem Vlachovo Březí, Pražská 326, IČO 60071346 (dále jen „Reno Šumava“), a tím i možnost tuto společnost výlučně kontrolovat, a to včetně její 100% dceřiné společnosti Reno Šumava stavby s.r.o., se sídlem Vlachovo Březí, Pražská 326, IČO 28138236 (dále jen „Reno Šumava stavby“). 

6.             Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 odst. 2 zákona, neboť podle tohoto ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje rovněž situace, kdy jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.

7.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

8.             Společnost Metrostav je společně kontrolována společnostmi DOAS CZ a.s. a DOAS SK, a.s. Společnost Metrostav je stavební společností univerzálního zaměření působící prostřednictvím svých dceřiných společností zejména v oblasti dopravního stavitelství, pozemního stavitelství, podzemních staveb a vodohospodářských staveb pro veřejné i soukromé investory (dále jen „skupina Metrostav“). Skupina Metrostav je rovněž provozovatelem kamenolomů, betonáren a obaloven asfaltových směsí. Skupina Metrostav působí ve výše uvedených oblastech na území České republiky, a rovněž v zahraničí (na Slovensku, ve Švédsku, Norsku, Německu, Finsku, Polsku a Maďarsku). 

9.             Akcie společnosti Reno Šumava jsou před uskutečněním spojení vlastněny třemi výše uvedenými fyzickými osobami, jež jsou ve výroku tohoto rozhodnutí označeny jako prodávající. Společnost Reno Šumava působí na území České republiky (resp. zejména v rámci Jihočeského kraje, případně krajů sousedních) v oblasti provozování kamenolomů, a to od výroby, přes prodej až po dopravu kameniva. Její dceřiná společnost Reno Šumava stavby působí na území České republiky (resp. zejména v rámci Jihočeského kraje) v oblasti realizace stavebních zakázek, především se zaměřuje na dodávku služeb dopravního značení (vodorovného a svislého) a signalizace (včetně montáže svodidlových systémů).

III. Dopady spojení

10.         Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

11.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje nabývaný soutěžitel, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatele či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.

12.         Z výše uvedeného popisu činností spojujících se soutěžitelů vyplývá, že oba spojující se soutěžitelé, tj. skupina Metrostav i nabývaná společnosti Reno Šumava, působí na území České republiky v oblasti provozování kamenolomů. Ve vertikálně navazující oblasti působí pak společnost Metrostav, jež provozuje betonárny a obalovny asfaltových směsí a vyvíjí rovněž činnost v oblasti pozemního a inženýrského stavitelství.

13.         Spojující se soutěžitelé působí rovněž v oblasti inženýrského stavitelství, neboť společnost Reno Šumava je zde aktivní prostřednictvím své dceřiné společnosti, která se v dané oblasti soustředí zejména na dodávky služeb dopravního značení (vodorovného a svislého) a signalizace, včetně montáže svodidlových systémů.

III.1 Výroba a prodej kameniva  

14.         Za kamenivo je považován zrnitý materiál do velikosti až 150 mm, který je zpravidla těžen z lomů, pískoven či štěrkoven. Kamenivo je jedním ze základních materiálů používaných ve stavebnictví, přičemž může být využíváno v závislosti na vlastnostech jako koncový produkt nebo jako součást pro výrobu jiných stavebních materiálů, jako například transportbetonu, prefabrikátů, asfaltových obalovaných směsí či vápna a cementu.

15.         V základním členění lze podle způsobu, jakým je tento materiál získáván, rozlišovat dva hlavní typy kameniva. Primární (přírodní) kamenivo je kamenivo těžené z přírodních zdrojů, zatímco sekundární (umělé) kamenivo je buď vedlejším produktem jiných průmyslových procesů, nebo výsledkem opětovného zpracování materiálů, které již byly použity ve výstavbě. Kamenivo primární lze pak dále rozlišovat zejména na (i) kamenivo těžené a (ii) kamenivo drcené.

16.         Ložiska těženého kameniva vznikla usazováním drobných částic erodovaných hornin unášených vodou či ledem. Těžbou těchto ložisek je pak získáváno kamenivo zahrnující produkty jako písek, štěrk a štěrkopísek, jež lze následnou úpravou (tříděním či proséváním) dále členit na různé velikostní frakce. Z hlediska užití je těžené kamenivo obvykle používáno pro výrobu betonu, a to zejména s ohledem na oblý tvar kameniva, který umožňuje plynulý tok betonu při pokládce a má lepší fyzikální vlastnosti (tvrdost a pevnost v tlaku) ovlivňující parametry betonu a betonových výrobků.

17.         Drcené kamenivo je oproti výše uvedenému získáváno rozlomením hornin pomocí trhavin, a to buď vyvřelých (čedič, žula), metamorfovaných (křemenec, rohovec) nebo usazených (vápenec), a následně drcením na požadovaný rozměr v drticích linkách. Z hlediska užití má drcené kamenivo s ohledem na jeho odolnost a drsný povrch s ostrými hranami vhodné vlastnosti zejména pro výrobu asfaltových obalovaných směsí.

18.         Oba typy kameniva se využívají ve stavitelství, zejména pak při stavbě silnic a dálnic do podkladových vrstev vozovky, při stavbě železničních drah se naopak využívá především kamenivo drcené.

19.         Hypoteticky je těžené a drcené kamenivo vzájemně zastupitelné, nicméně v praxi je tato vzájemná zastupitelnost limitována, a to především z následujících důvodů: (i) nemožnost mytí kameniva přímo v lomech má za následek velký zbytkový podíl odplavitelných částic v kamenivu, které se pak nepojí dobře s cementem, což způsobuje praskliny v betonu, (ii) požadavky Evropské unie a ČSN norem pro některé druhy betonu (například u mostních konstrukcí) vyžadují speciální parametry kameniva, jako je například otlukovost či tvarový index, (iii) drcené kamenivo je obecně dražší, zejména z důvodu náročnější technologie zpracování a (iv) drcené kamenivo rychleji opotřebovává techniku.

20.         Zejména s ohledem na výše uvedené skutečnosti se Úřad v rámci své předchozí rozhodovací praxe přiklonil v oblasti výroby a prodeje kameniva k vymezení dvou věcně relevantních trhů, a to i) relevantního trhu drceného kameniva a ii) relevantního trhu těženého kameniva.[3]

21.         Co se týče geografického vymezení, je třeba vycházet ze skutečnosti, že kamenivo (tj. jak drcené, tak i těžené) je těžký a objemný produkt, jehož přepravní náklady představují významnou část nákladů jeho dodávky. Z toho důvodu lze předpokládat, že relevantní trhy v oblasti kameniva budou z geografického hlediska vymezovány určitou dojezdovou vzdáleností od zdroje. Tomuto závěru odpovídají i zjištění Úřadu učiněná v předchozí rozhodovací praxi, z nichž vyplývá, že v případě dodávek kameniva se, zejména s ohledem na výši přepravních nákladů, jedná o lokální geografické trhy vymezené skutečnou dojezdovou vzdáleností cca 60 km od místa, kde je kamenivo produkováno. Přeprava kameniva pomocí nákladní silniční dopravy na vzdálenosti přesahující 60 km přináší významný nárůst přepravních nákladů a z hlediska hospodárnosti se taková dodávka obvykle stává neefektivní. Delší než obvyklá 60km dojezdová vzdálenost je možná v případě, že k dodávkám kameniva lze využít nákladní železniční či vodní přepravu, nicméně těchto způsobů je v České republice pro účely přepravy kameniva užíváno pouze marginálně.

22.         V případě některých regionů, v nichž se nevyskytují vhodná ložiska kamene či štěrkopísků a k pokrytí potřeby kameniva jsou nezbytné dodávky z ložisek v okolních regionech, však může být ekonomicky efektivní dopravní vzdálenost i vyšší, a to až do cca 80–100 km.[4]

23.         Nabývaná společnost Reno Šumava provozuje na území České republiky (resp. na území Jihočeského kraje) […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] kamenolomy, a to […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] kamenolomy produkující drcené kamenivo: kamenolomy […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a kamenolom […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], a dále kamenolom […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] produkující těžené kamenivo, které však následně převáží do kamenolomu […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], kde jej drtí a prodává jako drcené.

24.         S ohledem na výše uvedené by bylo možné vymezit relevantní trhy drceného kameniva na území 60 km dojezdové vzdálenosti kolem lomů […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…].   

25.         Skupina Metrostav provozuje […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] kamenolomy nacházející se na území Středočeského kraje produkující drcené kamenivo, a to lom […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a lom […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…]. 

26.         Jde-li o dojezdovou vzdálenost mezi lomy náležejícími skupině Metrostav vzhledem k lomům provozovaným nabývanou společností Reno Šumava, je tato ve všech případech větší než 60 km (konkrétně nejkratší dojezdová vzdálenost je mezi lomem […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a lomem […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…], a to cca 65 km, dojezdová vzdálenost mezi lomem […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] a lomem […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] pak činí cca 83 km, v dalších 3 případech dojezdové vzdálenosti činí více než 95 km a v dalších 3 případech dokonce více než 120 km).

27.         Na základě výše uvedeného lze tedy konstatovat, že z hlediska geografického se činnosti spojujících se stran v oblasti výroby a prodeje drceného kameniva nepřekrývají, resp. překrývají se marginálně, neboť menší část trhu drceného kameniva kolem lomu […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] je ekonomicky možné zásobovat z lomu […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] provozovaného skupinou Metrostav. Proto bylo možno ponechat pro účely předmětného správního řízení otázku věcného i geografického vymezení relevantního trhu pro oblasti výroby a prodeje kameniva otevřenou. Na území v okruhu 60km vzdálenosti od lomů […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] nepřesáhne tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele v oblasti výroby a prodeje drceného kameniva [15–25] %.  

III.2 Služby dodávek a montáže svodidlových systémů a dopravního značení

28.         Svodidlové systémy a dopravní značení jsou dodávány a montovány v souvislosti s výstavbou nových pozemních komunikací nebo v rámci běžné údržby stávajících pozemních komunikací (případně v rámci oprav po dopravních nehodách či osazování svodidel v souvislosti s bezpečnostním řešením stavu komunikace). Uvedenou oblastí se Úřad ve své rozhodovací praxi dosud nezabýval, přičemž oblast dodávek a montáže svodidlových systémů a dopravního značení by případně bylo možno považovat za součást trhu inženýrského stavitelství, s nímž úzce souvisí.

29.         Služby dodávky a montáže svodidel zahrnují kompletní dodávku a montáž zádržného systému, který je v největší míře zastoupen v podobě ocelových pásnic, které se upevňují na ocelové sloupky, případně na ocelové konstrukce. Celá tato sestava pak tvoří záchytný prvek, který dle konstrukce tvoří tzv. stupeň zádržnosti, jenž je definován projektovou dokumentací. Dále jsou osazována betonová svodidla, tj. prefabrikované betonové bloky, které jsou navzájem spojeny. Součástí svodidlových systémů je i doplňující prvek, tzv. tlumič nárazu.

30.         V případě dopravního značení lze rozlišovat dopravní značení svislé (spočívající v dodávce a montáži ocelových značek, které jsou osazovány na ocelové sloupky, příhradové konstrukce, případně portálové konstrukce), dopravní značení vodorovné (jedná se o pokládku barvy nebo stříkaného / stěrkovaného plastu za použití stroje pro pokládku dopravního značení nebo ruční pokládky) a výstavbu dopravně inženýrských opatření při opravách a výstavbě pozemních komunikací (tato oblast zahrnuje výstavbu, údržbu a demontáž přechodného dopravního značení pro zajištění pracoviště nebo objízdné trasy při opravách, údržbě nebo výstavbě pozemních komunikací, jež je prováděna na základě projektové dokumentace nebo schémat stanovených silničním správním úřadem).

31.         Co se týče svodidlových systémů, v rámci České republiky jsou schváleny výrobky v řádu od desítek výrobců svodidel, jež mohou být na pozemních komunikacích osazovány. Montáž je prováděna subjekty majícími patřičné oprávnění a proškolení od výrobce na montáž a majícími technickou výbavu pro tyto účely. Pokud jde o svislé dopravní značení, provádějí jeho montáž subjekty, které materiál nakupují u výrobce, případně si osazování zajišťuje výrobce sám. V případě vodorovného dopravního značení probíhá nákup materiálu (barva, balotina apod.) od výrobců těchto materiálů a pokládku zajišťují subjekty s náležitou technickou výbavou.

32.         Společnost Reno Šumava stavby působí v oblasti dodávek a montáže svodidlových systémů a dopravního značení zejména na území Jihočeského kraje, naopak společnosti ze skupiny Metrostav v oblasti dodávek a montáže svodidlových systémů a dopravního značení na území Jihočeského kraje nepůsobí. Při nejužším možném geografickém vymezení by se tedy činnosti spojujících se soutěžitelů nepřekrývaly, přičemž tržní podíly společnosti Reno Šumava stavby jak v oblasti dodávek a montáže svodidlových systémů, tak v oblasti dopravního značení by nepřekročily [5–15] %. V případě vymezení trhů z hlediska geografického územím celé České republiky by společný tržní podíl spojujících se soutěžitelů jak v oblasti dodávek a montáže svodidlových systémů, tak v oblasti dopravního značení nepřekročil [0–5] %.

III.3 Pozemní a inženýrské stavitelství

33.         Stavební činnosti jsou v rozhodovací praxi Úřadu obecně členěny na pozemní stavitelství (výstavba bytových a nebytových budov) a inženýrské stavitelství (infrastrukturní výstavba), přičemž zde bývají rozlišovány dva samostatné věcně relevantní trhy: trh pozemního stavitelství a trh inženýrského stavitelství.[5] 

34.         Z hlediska geografického jsou trh pozemního stavitelství i trh inženýrského stavitelství vymezovány územím celé České republiky.

35.         V oblasti inženýrského stavitelství působí skupina Metrostav i nabývaná společnost Reno Šumava stavby, avšak s ohledem na skutečnost, že společný tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele v oblasti inženýrských staveb na území České republiky po uskutečnění spojení nepřekročí [5–15] %, nevzbuzuje posuzované spojení soutěžitelů ani v této oblasti obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. Proto Úřad otázku konečného vymezení relevantního trhu pro tuto oblast z pohledu věcného i geografického pro účely tohoto rozhodnutí ponechal otevřenou.       

III.4 Vertikální vazby

36.         Skupina Metrostav je aktivní v následujících oblastech, které mají vertikální návaznost na trh výroby a prodeje kameniva, a to v oblasti výroby transportbetonu a obalovaných asfaltových směsí a v oblasti pozemního a inženýrského stavitelství.

37.         S ohledem na skutečnost, že skupina Metrostav je aktivní v oblastech výroby transportbetonu a obalovaných asfaltových směsí, přičemž pro výroby na těchto trzích je jednou z podstatných surovin kamenivo, zabýval se Úřad rovněž možnou vertikální návazností těchto trhů. Skupina Metrostav však v současné době nedisponuje žádnou betonárnou či obalovnou, která by se nacházela v dojezdové vzdálenosti 60 km od kamenolomů společnosti Reno Šumava.  

38.         Kamenivo je rovněž jednou z podstatných surovin pro oblasti pozemního a inženýrského stavitelství, kde je aktivní zejména skupina Metrostav, přičemž její tržní podíl na území České republiky v obou oblastech nepřesahuje [5–15] %. S ohledem na pravidla stanovená v Pokynech pro posuzování nehorizontálních spojování podle nařízení Rady o kontrole spojování podniků,[6] k nimž Úřad ve své rozhodovací praxi podpůrně přihlíží, kde je stanoveno, že problémy v oblasti hospodářské soutěže při posuzování nehorizontálních spojení pravděpodobně nevyvstanou, je-li podíl spojením vzniklého soutěžitele na každém z dotčených trhů nižší než 30 % a úroveň HHI po spojení je nižší než 2000, nevzbuzuje posuzované spojení vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže ani z vertikálního propojení aktivit spojujících se soutěžitelů v oblasti pozemních a inženýrských staveb a výroby a prodeje drceného kameniva.

IV. Závěr

39.         Po zhodnocení všech skutečností dospěl Úřad k závěru, že předmětné spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

 

otisk úředního razítka

 

Mgr. Ing. Kamil Nejezchleb, Ph.D.

místopředseda

 

 

 

Obdrží

Metrostav a.s.

Koželužská 2450/4

Libeň

180 00 Praha 8

IDDS: bnpcf46

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

Rozhodnutí nabylo právní moci dne 9. 1. 2024.



[1] Dokument č. 7 spisu správního řízení.

[2] Dokument č. 8 spisu správního řízení.

[3] Například rozhodnutí Úřadu ve správním řízení o povolení spojení soutěžitelů ÚOHS-S192/2010/KS Eurovia SA / Tarmac CZ a.s. nebo ÚOHS-S541/2013/KS CEMEX Czech Republic, s.r.o. / Holcim (Česko) a.s.

[4] Viz rozhodnutí Úřadu ve správním řízení o povolení spojení soutěžitelů S125/2008/KS STRABAG SE / Štěrkovny spol. s r.o. Dolní Benešov.

[5] Viz např. rozhodnutí Úřadu ve správním řízení o povolení spojení soutěžitelů ÚOHS-S0392/2018/KS CEMEX Czech Republic, s.r.o. / M - SILNICE a.s. / založení společně kontrolovaného soutěžitele

[6] Zveřejněno v Úředním věstníku Evropských společenství C 265, ze dne 18. 10. 2008, str. 6–25; zveřejněno na internetových stránkách https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:265:0006:0025:cs:PDF.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
cs | en
cs | en