číslo jednací: 10236/2025/890
spisová značka: S0132/2025/KS

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů Přerost a Švorc - logistic, s.r.o. / Auto Palace Západ s.r.o.
Účastníci
  1. Přerost a Švorc - logistic, s.r.o.
  2. Auto Palace Západ s.r.o.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2025
Datum nabytí právní moci 20. 3. 2025
Dokumenty file icon 2025_S0132.pdf 249 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0132/2025/KS

Číslo jednací:      ÚOHS-10236/2025/890

 

Brno 19. 3. 2025

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0132/2025/KS zahájeném dne 19. 2. 2025 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 21 odst. 1 téhož zákona, na základě návrhu účastníka řízení, společnosti Přerost a Švorc - logistic, s.r.o., se sídlem Praha 6, Veleslavín, Veleslavínská 48/39, IČO 07918453, zastoupeného JUDr. Tomášem Chlostem, advokátem, se sídlem Praha 4, Na Zámecké 574/7, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává v souladu s § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů toto   

rozhodnutí:

Spojení soutěžitelů, ke kterému má dojít podle § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, na základě Smlouvy o převodu části obchodního závodu, která má být uzavřena mezi společnostmi Přerost a Švorc - logistic, s.r.o., se sídlem Praha 6, Veleslavín, Veleslavínská 48/39, IČO 07918453, jako kupujícím, a Auto Palace Západ s.r.o., se sídlem Karlovy Vary, Dvory, Chebská 361/55, IČO 09339299, jako prodávajícím, v jejímž důsledku má společnost Přerost a Švorc - logistic, s.r.o., nabýt část obchodního závodu společnosti Auto Palace Západ s.r.o. představovanou autodealerstvím provozovaným v areálu Tuchoměřice na pozemcích parc. č. st. 335 (včetně budovy č. p. 529), 196/12, 196/41 a 196/42 v k. ú. Kněžívka, okres Tuchoměřice, zapsané na LV č. 289, vedené v katastru nemovitostí pro Středočeský kraj, Katastrální pracoviště Praha-západ, se podle § 16 odst. 2 téhož zákona

 

POVOLUJE.

 

Odůvodnění

1.             Předmětné správní řízení bylo zahájeno dne 19. 2. 2025. Skutečnost, že se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) spojením soutěžitelů zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“) zveřejněna dne 20. 2. 2025 na internetových stránkách Úřadu a dne 24. 2. 2025 v Obchodním věstníku č. OV09868892. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek Úřad žádnou námitku k uvedené transakci neobdržel.  

2.             Při posuzování navrhované transakce vycházel Úřad zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, návrhu listiny, která má založit posuzované spojení, výpisů z obchodního rejstříku, výročních zpráv, jakož i dalších všeobecně známých skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů a spojením dotčených oblastí. Úřad vycházel rovněž z podkladů, informací a stanovisek třetích osob, jež byly Úřadem v průběhu správního řízení dotázány, a dále ze své předcházející rozhodovací praxe a rozhodovací praxe Evropské komise (dále jen „Komise“) ve spojením dotčených oblastech.

I. Notifikační podmínky

3.             K posuzovanému spojení soutěžitelů má dojít v souladu s § 12 odst. 2 zákona na základě Smlouvy o převodu části obchodního závodu, která má být uzavřenamezi společností Přerost a Švorc - logistic, s.r.o., se sídlem Praha 6, Veleslavín, Veleslavínská 48/39, IČO 07918453 (dále jen „PaŠ“), jako kupujícím, a Auto Palace Západ s.r.o., se sídlem Karlovy Vary, Dvory, Chebská 361/55, IČO 09339299, jako prodávajícím (dále jen „APZ“), v jejímž důsledku má společnost PaŠ nabýt část obchodního závodu společnosti APZ představovanou autodealerstvím provozovaným v areálu Tuchoměřice na pozemcích parc. č. st. 335 (včetně budovy s č. p. 529), 196/12, 196/41 a 196/42 v k. ú. Kněžívka, okres Tuchoměřice, zapsané na LV č. 289, vedené v katastru nemovitostí pro Středočeský kraj, Katastrální pracoviště Praha-západ (dále jen „nabývaná část závodu APZ“).

4.             Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 odst. 2 zákona, neboť podle tohoto ustanovení se za spojení soutěžitelů považuje rovněž situace, kdy jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.

5.             Částí soutěžitele se přitom v souladu s § 12 odst. 3 zákona pro účely zákona rozumí rovněž soubor jmění soutěžitele, který slouží k provozování jeho činnosti a kterému lze jednoznačně přiřadit obrat dosažený prodejem zboží na relevantním trhu, i když netvoří samostatnou pobočku závodu.

6.             Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední ukončené účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

7.             Společnost PaŠ je kontrolována společností Přerost a Švorc - auto, s.r.o., která stojí v čele podnikatelské skupiny (dále jen „Skupina PaŠ“)[1], k jejímž hlavním činnostem patří prodej motorových vozidel, jejich servis (vč. prodeje náhradních dílů), pronájem motorových vozidel a autodoprava. Skupina PaŠ se v rámci prodeje a servisu motorových vozidel zaměřuje především na osobní automobily značek ze skupiny Volkswagen (konkrétně značky Volkswagen, Škoda, Seat, Cupra a Audi) a na užitková vozidla značky Volkswagen. Jedinými společníky společnosti Přerost a Švorc - auto, s.r.o., jsou pánové L. P. a J. Š.

8.             Nabývaná část závodu APZ se zabývá prodejem, servisem a pronájmem automobilů a prodejem náhradních dílů k nim. Nabývaná část závodu APZ se zaměřuje především na značky skupiny Volkswagen, přičemž konkrétně prodává nové automobily značky Seat a Cupra a poskytuje autorizovaný servis automobilů značek Seat, Cupra, Škoda a Volkswagen. V rámci prodeje ojetých automobilů a neautorizovaného servisu se nabývaná část závodu APZ zabývá i automobily jiných značek.

III. Dopady spojení

9.             Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska jeho charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

10.         Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozuje nabývaný soutěžitel, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatele či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.

11.         Z výše uvedeného popisu činností Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ vyplývá, že působí v České republice zejména v oblasti maloobchodního prodeje nových a ojetých osobních automobilů, jejich servisu a prodeje náhradních dílů.   

III.1 Maloobchodní prodej automobilů

12.         V oblasti maloobchodního prodeje automobilů se činnost Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ překrývá v rámci prodeje nových i ojetých osobních automobilů. Skupina PaŠ prodává nové a ojeté osobní automobily značek Škoda (prodejny Veleslavín, Podbabská, Kralupy či Brandýs nad Labem) a VW (prodejna Podbabská), v případě ojetých osobních automobilů prodává kromě uvedených značek i automobily dalších značek (prodejny Veleslavín a Podbabská). Nabývaná část závodu APZ se zabývá prodejem nových osobních automobilů především značky Seat a Cupra, v případě ojetých automobilů též dalších značek.

13.         Při vymezování relevantních trhů Úřad ve své předchozí rozhodovací praxi zvažoval[2], a to i s ohledem na rozhodovací praxi Komise[3], možné členění oblasti automobilového průmyslu z hlediska jednotlivých fází výrobního a distribučního procesu do suboblastí výroby, velkoobchodní distribuce a maloobchodní distribuce. V rámci všech tří uvedených suboblastí lze dále uvažovat o jejich členění na segment osobních automobilů, segment lehkých užitkových vozidel, popř. segment nákladních vozidel. Každý z uvedených segmentů lze dále podrobněji členit na základě kritérií, kterými jsou zejména rozvor a délka vozidla, typ a výkon motoru nebo typ karoserie, do subsegmentů (tzv. tříd). V případě osobních automobilů se jedná o třídy mini, malá vozidla, vozidla nižší střední třídy, vozidla vyšší střední třídy, terénní vozidla, luxusní vozidla, sportovní vozidla a velkoprostorová vozidla. V případě lehkých užitkových vozidel se jedná o členění do tříd automobilů do 2 tun, do 3 tun a do 3,5 tun.

14.         Uvedené užší členění podle velikosti, resp. charakteristiky, vozidel odráží odlišné potřeby a preference spotřebitelů, avšak Úřad má za to, že v oblastech maloobchodní distribuce nových vozidel je rozlišení mezi osobními a lehkými užitkovými vozidly dostačující i s ohledem na skutečnost, že uvedené druhy vozidel jsou obvykle distribuovány prostřednictvím shodných distribučních kanálů. Maloobchodní prodejce osobních a lehkých užitkových vozidel určité značky se totiž obvykle nezaměřuje na distribuci jen např. vozidel třídy mini či jen třídy terénních vozidel, nýbrž nabízí k prodeji široký sortiment osobních vozidel dané značky[4]. V rámci posuzovaného spojení je podstatné mimo jiné to, že činnost spojujících se soutěžitelů se překrývá v oblasti prodeje nových a ojetých osobních automobilů, když prodejem užitkových vozidel (jakož ani nákladních vozidel) se nabývaná část závodu APZ nezabývá.

15.         Od výše uvedených oblastí týkajících se prodeje nových vozidel je nutno odlišit trh s ojetými vozidly, kde zákazník při koupi počítá s nižší pořizovací cenou, a to výměnou za opotřebení, nižší životnost, případně vyšší poruchovost kupovaného vozidla.[5]

16.         Pokud jde o možné geografické vymezení relevantních trhů v oblastech maloobchodního prodeje nových a ojetých vozidel, bylo by možno, zejm. v souladu s rozhodovací praxí Úřadu[6], uvažovat o relevantním území vymezeném celou Českou republikou.

17.         Jelikož posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže při žádné z možných definic věcného či geografického relevantního trhu v oblastech maloobchodního prodeje nových a ojetých osobních automobilů, bylo možné ponechat pro účely předmětného správního řízení otázku věcného i geografického vymezení relevantního trhu pro oblasti maloobchodního prodeje (distribuce) nových i ojetých osobních automobilů otevřenou.

18.         Na trzích v oblastech maloobchodního prodeje nových i ojetých osobních automobilů působí Skupina PaŠ i nabývaná část závodu společnosti APZ, přičemž jejich individuální ani společné tržní podíly při jakékoliv definici relevantních trhů, jež připadají v úvahu, nepřevyšují 5 %. S ohledem na nízký podíl spojením vzniklého subjektu navrhované spojení v oblastech maloobchodního prodeje nových a ojetých osobních automobilů na území České republiky nevzbuzuje obavu z narušení hospodářské soutěže.

III.2 Maloobchodní prodej náhradních dílů pro automobily

19.         Pokud jde o oblast prodeje (distribuce) náhradních dílů pro automobily, zde lze s ohledem na shora uvedené rozlišovat segmenty jejich výroby a velkoobchodní a maloobchodní distribuce. Oblast prodeje náhradních dílů k motorovým vozidlům by bylo možno dále členit např. na prodej náhradních dílů originálních a neoriginálních (odpovídající kvalitě komponentů používaných pro montáž daného vozidla, avšak nevyráběných podle specifikací a výrobních norem poskytnutých výrobcem vozidel). S ohledem na specifika originálních náhradních dílů určených pro osobní či lehká užitková vozidla konkrétní značky by bylo možné tuto oblast členit na užší segmenty právě podle jednotlivých značek výrobce vozidel.[7]

20.         Skupina PaŠ i nabývaná část závodu APZ se zabývají maloobchodním prodejem originálních náhradních dílů pro automobily vybraných značek. Jak Skupina PaŠ, tak i nabývaná část závodu APZ prodává náhradní díly samostatně, dodává je ale i v rámci servisní činnosti (tj. jako součást komplexní servisní služby). V případě prodeje náhradních dílů v rámci servisní činnosti tak Úřad považuje tuto oblast za součást servisní činnosti (viz níže dále subkapitola III.3 odůvodnění tohoto rozhodnutí).

21.         Pokud jde o možné geografické vymezení relevantních trhů v oblasti maloobchodního prodeje náhradních dílů pro automobily, bylo by možno, zejména v souladu s rozhodovací praxí Úřadu,[8] uvažovat v posuzovaném případě o relevantním území vymezeném územím jednotlivých krajů České republiky.

22.         Vzhledem k tomu, že posuzované spojení soutěžitelů nevzbuzuje vážné obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže při žádné z možných definic věcného či geografického relevantního trhu, bylo možno ponechat pro účely předmětného správního řízení otázku věcného i geografického vymezení relevantního trhu pro oblast maloobchodního prodeje (distribuce) náhradních dílů pro automobily otevřenou.

23.         Při užším členění trhu maloobchodního prodeje originálních náhradních dílů podle jejich značek v místech geografické působnosti, se činnost spojujících se soutěžitelů překrývá v rámci prodeje originálních náhradních dílů značek Ford, Škoda a Volkswagen, a to na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje (které lze s ohledem na dojezdové vzdálenosti považovat za jednu relevantní geografickou oblast). Ani v rámci tohoto členění společný podíl Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ nepřesahuje 5 %.

24.         Posuzované spojení tak na trzích v oblasti maloobchodního prodeje originálních náhradních dílů nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže.

III.3 Poskytování služeb autorizovaného servisu automobilů

25.         V oblasti poskytování služeb oprav a údržby vozidel (dále také jen „servisní služby“) lze uvažovat o členění na segmenty poskytování servisních služeb pro osobní a lehká užitková vozidla, popř. segment servisních služeb pro nákladní vozidla, a dále členění na segmenty neautorizovaných servisních služeb a segment autorizovaných servisních služeb podle příslušného výrobce vozidel (značky).[9] Činnost autorizovaného servisu Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ se překrývá ve vztahu k osobním automobilům značek ze skupiny Volkswagen (konkrétně značek Škoda, VW, Seat a Cupra) a lehkým užitkovým vozidlům značky VW.

26.         Z geografického hlediska lze provést podrobnější členění oblastí poskytování servisních služeb osobních automobilů a lehkých užitkových vozidel, např. v rámci krajů či okresů v závislosti na dojezdové vzdálenosti, kterou jsou zákazníci ochotni překonat za opravou svého vozidla.[10] Na regionální úrovni se servisní činnost Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ překrývá na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje, které lze s ohledem na dojezdové vzdálenosti považovat za jednu relevantní geografickou oblast.

27.         V rámci výše uvedeného užšího členění trhů v daných oblastech, tj. členění autorizovaných servisních služeb osobních automobilů značek Škoda, VW, Seat a Cupra a lehkých užitkových vozidel značky VW na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje, Úřad posuzoval velikost tržních podílů Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ. V případě servisu vozidel značek Škoda[11] a VW[12] je s ohledem na počet soutěžitelů poskytujících uvedené služby (více než 50 v případě značky Škoda a více než 20 v případě značky VW) na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje možné uzavřít, že spojení nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže.

28.         Pokud jde o servisní činnost u automobilů značek Seat a Cupra, s ohledem na relativně nízký počet soutěžitelů poskytujících uvedené služby na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje,[13] Úřad v průběhu správního řízení oslovil za účelem získání informací potřebných k náležitému zjištění skutkového stavu týkajícího se soutěžního prostředí a za účelem vyloučení možnosti narušení hospodářské soutěže na dotčených trzích soutěžitele poskytující služby autorizovaného servisu automobilů značek Seat a Cupra na předmětném území.[14] Úřad si vyžádal zejména podklady a informace týkajících se i) obratů těchto soutěžitelů dosažených činností autorizovaného servisu automobilů značek Seat a Cupra na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje v roce 2023 (vč. souvisejícího prodeje náhradních dílů) a ii) názoru dotčených soutěžitelů na dopady předmětného spojení na jejich podnikání a na hospodářskou soutěž jako takovou.

29.         Na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje působí v současnosti v oblasti autorizovaných servisních služeb automobilů značky Seat kromě Skupiny PaŠ a nabývané části závodu APZ následující soutěžitelé: i) Porsche Inter Auto CZ spol. s r.o. (provozovny na adrese Liberecká 12, Praha 8, a Vrchlického 31/18, Praha 5), ii) AUTO STYL a.s. (provozovna na adrese Jeremiášova 1115/3, Praha 5), iii) Autosalon Klokočka Centrum s.r.o. (provozovna na adrese Borského 989/1, Praha 5-Hlubočepy), iv) AUTO JAROV, s.r.o. (provozovna na adrese Osiková 2988/2, Praha 3), v) PYRAMIDA Průhonice s.r.o. (provozovna na adrese U Pyramidy 721, Průhonice), a vi) Servis AUTO OPAT s.r.o. (provozovna na adrese Komerční 467, Nupaky). V oblasti autorizovaných servisních služeb automobilů značky Cupra působí na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje soutěžitelé uvedení pod písm. ii) až vi) v předchozí větě, a to prostřednictvím stejných provozoven.

30.         Úřad obdržel odpovědi od všech výše oslovených soutěžitelů[15]. Dle názoru jednoho z dotčených soutěžitelů, poskytujícího autorizované servisní služby automobilů značek Seat i Cupra, bude mít předmětné spojení vliv na jeho postavení spočívající v úbytku zákazníků, kteří si zvykli na servisování vozidel u něj, a dále vliv na prodej nových vozidel (tento vliv dotčený soutěžitel blíže nespecifikoval). Ostatní soutěžitelé předpokládají, že na ně bude mít spojení minimální či žádný dopad, případně se k této otázce nevyjádřili. Pokud jde o dopad na hospodářskou soutěž na relevantních trzích jako takovou, oslovení soutěžitelé se k této otázce buď nevyjádřili, nebo uvedli, že dopad nebude žádný.

31.         Úřad dále zjistil, že jak navrhovatel, tak další oslovený soutěžitel […OBCHODNÍ TAJEMSTVÍ…] dosáhli v roce 2023 nulového obratu z poskytování služeb autorizovaného servisu automobilů značky Cupra.

32.         Celkovou velikost trhu služeb autorizovaného servisu automobilů značky Seat a trhu služeb autorizovaného servisu automobilů značky Cupra na území hlavního města Prahy a Středočeského kraje Úřad určil tak, že sečetl skutečné dosažené obraty dotčených soutěžitelů, kteří jsou poskytovateli uvedených servisních služeb, tj. navrhovatele, nabývané části závodu APZ i dalších konkurenčních soutěžitelů uvedených výše, kteří předmětné služby poskytují. Jeden ze soutěžitelů přitom poskytl údaje o obratech dosažených autorizovanou servisní činností automobilů značky Seat a Cupra dohromady. Za účelem přiřazení jednotlivých částí tohoto obratu k autorizované servisní činnosti automobilů značky Seat a Cupra zvlášť pak Úřad postupoval tak, že u zbývajících soutěžitelů poskytujících autorizované servisní služby automobilů obou dotčených značek, kteří současně poskytli obraty rozčleněné podle uvedených značek, Úřad sečetl obraty dotčených soutěžitelů dosažené poskytováním autorizovaných servisních služeb u automobilů obou značek a následně zjistil podíl obratu dosaženého servisní činností automobilů značky Cupra (přibližně 38 %). Na základě tohoto poměru Úřad odhadl přibližný obrat dosažený dotčeným soutěžitelem autorizovanou servisní činností automobilů značky Seat a autorizovanou servisní činností automobilů značky Cupra zvlášť.

33.         Z předmětných údajů pak vyplynulo, že na trhu služeb autorizovaného servisu automobilů značky Seat v roce 2023 na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje individuální tržní podíly navrhovatele i nabývané části závodu APZ nepřesáhly 5 %, společný podíl spojením vzniklého soutěžitele pak bude nižší než 10 %. Na trhu služeb autorizovaného servisu automobilů značky Cupra v roce 2023 na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje Skupina PaŠ nepůsobila, tržní podíl nabývané části závodu APZ činil cca [15-25] %.

34.         S ohledem na výše uvedené Úřad uzavírá, že posuzované spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže na trzích autorizovaného servisu automobilů značek Seat a Cupra na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje. 

35.         K stejným závěrům lze dospět také v případě, bude-li jako jeden trh posuzováno poskytování služeb autorizovaného servisu automobilů značky Seat na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje společně s poskytováním služeb autorizovaného servisu automobilů značky Cupra na stejném území; možnost zahrnout uvedené autorizované servisní služby do jednoho společného trhu Úřad zvažoval na základě skutečnosti, že většina soutěžitelů poskytujících na daném území autorizované servisní služby ke značce Seat souběžně poskytuje i servisní služby ke značce Cupra. Tržní podíl Skupiny PaŠ by v takovém případě činil cca [0-5] % a nabývané části závodu APZ přibližně [5-15] %.

IV. Závěr

36.         Po zhodnocení všech skutečností dospěl Úřad k závěru, že předmětné spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto rozhodl o povolení posuzovaného spojení soutěžitelů v souladu s § 16 odst. 2 zákona tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí, a ve stanovené lhůtě toto rozhodnutí vydává.

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek.

 

 

otisk úředního razítka

 

 

 

 

Mgr. Ing. Kamil Nejezchleb, Ph.D.

místopředseda

 

 

 

Obdrží

JUDr. Tomáš Chlost, advokát

Chlost & Svoboda, advokátní kancelář

Na zámecké 574/7

140 00 Praha

IDDS: wnthfbq

 

 

 

 

 

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

 

 

 

 

Právní moc: 20. 3. 2025



[1] Kromě společnosti PaŠ patří do Skupiny PaŠ také společnosti Auto Brandýs n/L. s.r.o., AUTO KRALUPY a.s., AUTODRUŽSTVO PODBABSKÁ, AUTO Pacov, s.r.o., Drafter Company s.r.o., A-RENT CAR, spol. s r.o., FIX,spol. s r.o. Provozovny uvedených společností se nacházejí na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje.

[2] Viz např. rozhodnutí Úřadu vydaná ve správních řízeních sp. zn. ÚOHS-S0610/2023/KS Global Repair Centres, s.r.o. / Autocentrum Lukáš s.r.o., sp. zn. ÚOHS-S100/2014/KS Porsche Inter Auto CZ a Porsche Immobilien CZ / AUTO Heller a AH Nemovitosti, ÚOHS-S0197/2019/KS Emil Frey Automobil / Opel Czech (Automotive) a ÚOHS-S0312/2021/KS GRP / AUTONOVA BRNO.

[3] Např. rozhodnutí Komise M.6403 VOLKSWAGEN/KPI POLSKA/SKODA AUTO POLSKA/VW BANK POLSKA/VW LEASING POLSKA.

[4] Viz např. rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0610/2023/KS Global Repair Centres, s.r.o. / Autocentrum Lukáš s.r.o.

[5] Viz např. rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0610/2023/KS Global Repair Centres, s.r.o. / Autocentrum Lukáš s.r.o.

[6] Viz rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S100/2014/KS Porsche Inter Auto CZ a Porsche Immobilien CZ / AUTO Heller a AH Nemovitosti.

[7] Viz také např. rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0610/2023/KS Global Repair Centres, s.r.o. / Autocentrum Lukáš s.r.o.

[8] Viz rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0239/2018/KS LKQ German Holdings / heptus 292.

[9] Viz také např. rozhodnutí Úřadu vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0610/2023/KS Global Repair Centres, s.r.o. / Autocentrum Lukáš s.r.o.

[10] Viz rozhodnutí vydané ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S100/2014/KS Porsche Inter Auto CZ a Porsche Immobilien CZ / AUTO Heller a AH Nemovitosti.

[11] Seznam autorizovaných servisů Škoda viz internetové stránky https://www.skoda-auto.cz/apps/retailers.

[12] Seznam autorizovaných servisů Volkswagen viz internetové stránky https://www.volkswagen.cz/servis/najit-servis.

[13] V případě značky Seat působí dle veřejně dostupných zdrojů na území Hlavního města Prahy a Středočeského kraje celkem 8 soutěžitelů, v případě značky Cupra 7 soutěžitelů. Viz internetové stránky https://www.seat.cz/mapa-prodejnich-a-servisnich-partneru-seat a https://www.cupraofficial.cz/cupra-care/cupra-service/servisni-partneri-cupra.

[14] Dokumenty č. 5, 6, 7, 8, 9, 10, 13, 17 a 20 spisu správního řízení. 

[15] Dokumenty č. 12, 14, 15, 16, 18, 19, 21 a 22 spisu správního řízení.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
cs | en
cs | en