číslo jednací: 03147/2025/890
spisová značka: S0999/2024/KS

Instance I.
Věc Spojení soutěžitelů ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o. / ENERG-SERVIS Holding s.r.o.
Účastníci
  1. ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o.
  2. ENERG-SERVIS Holding s.r.o.
Typ správního řízení Spojování soutěžitelů (fúze)
Výrok povoleno
Rok 2024
Datum nabytí právní moci 29. 1. 2025
Dokumenty file icon 2024_S0999.pdf 238 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0999/2024/KS

Číslo jednací:      ÚOHS-03147/2025/890

 

Brno 27. 1. 2025

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0999/2024/KS zahájeném dne 28. 11. 2024 podle § 44 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů a § 15 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů v souladu s § 21 odst. 1 téhož zákona, na základě návrhu účastníků řízení, společností ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., se sídlem Praha 4, Michle, Duhová 1444/2, IČO 25938924, zastoupené společností DBK PARTNERS, advokátní kancelář, s.r.o., se sídlem Praha 2, Vinohradská 938/37, a ENERG-SERVIS Holding s.r.o., se sídlem Brno, Brno-město, Údolní 599/37, IČO 04074173, zastoupené Mgr. Ivou Nekvapilovou, advokátkou, se sídlem Brno, Černá Pole, Helfertova 335/17, na povolení spojení soutěžitelů ve smyslu § 12 a násl. téhož zákona, vydává v souladu s § 67 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů toto

rozhodnutí:

Spojení soutěžitelů, ke kterému má dojít ve smyslu § 12 odst. 2 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů na základě „Smlouvy o převodu 51 % akcií v obchodní společnosti ENERG-SERVIS a.s.“ uzavřené dne 14. 11. 2024 mezi společností ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., se sídlem Praha 4, Michle, Duhová 1444/2, IČO 25938924, jako kupujícím, a společností ENERG-SERVIS Holding s.r.o., se sídlem Brno, Brno-město, Údolní 599/37, IČO 04074173, jako prodávajícím, v jejímž důsledku má společnost ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., získat akcie představující 51 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti ENERG-SERVIS a.s., se sídlem Brno, Zábrdovice, Příkop 843/4, IČO 25551132, a tím i možnost společně se společností ENERG-SERVIS Holding s.r.o. kontrolovat společnost ENERG-SERVIS a.s., se podle § 16 odst. 2 téhož zákona

POVOLUJE.

 

Odůvodnění

1.        Při posuzování spojení soutěžitelů vycházel Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) zejména z návrhu na povolení spojení, dotazníku k povolení spojení, listiny zakládající spojení, výpisů z obchodních rejstříků, výročních zpráv, jakož i dalších skutečností týkajících se spojujících se soutěžitelů. Úřad zohlednil rovněž svoji předchozí rozhodovací praxi ve spojením dotčených oblastech.

2.        Skutečnost, že se Úřad spojením zabývá, byla v souladu s § 16 odst. 1 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon“) zveřejněna v Obchodním věstníku č. OV09650668 ze dne 3. 12. 2024. Tato skutečnost byla rovněž zveřejněna na internetových stránkách Úřadu dne 29. 11. 2024. Ve stanovené lhůtě 5 dnů pro podání případných připomínek, ani později, Úřad neobdržel žádnou námitku k uvedenému spojení soutěžitelů.

3.        V průběhu správního řízení o povolení předmětného spojení soutěžitelů Úřad zaslal účastníkům řízení dvě výzvy k doplnění návrhu na povolení spojení (dále jen „Výzva č. 1[1] a „Výzva č. 2[2]).

4.        Podle § 16 odst. 6 zákona může Úřad účastníky řízení písemně vyzvat, aby uvedli další skutečnosti nezbytné pro vydání rozhodnutí o povolení spojení nebo aby o takových skutečnostech předložil další důkazy. Doba ode dne doručení takové výzvy účastníkům řízení do dne, kdy bude tato povinnost splněna, se do lhůt podle § 16 odstavců 2 a 5 nezapočítává.

5.        Výzva č. 1 byla doručena účastníkům řízení dne 4. 12. 2024, přičemž Úřad obdržel od účastníků řízení informace a podklady požadované touto výzvou dne 23. 12. 2024. Lhůta pro vydání rozhodnutí o povolení spojení tak neběžela mezi doručením Výzvy č. 1 účastníkům řízení a doplněním požadovaných informací a podkladů 19 dnů. Výzva č. 2 byla účastníkům řízení doručena dne 7. 1. 2025, přičemž Úřad obdržel od účastníků řízení informace a podklady požadované touto výzvou dne 18. 1. 2025. Lhůta pro vydání rozhodnutí o povolení spojení tak neběžela 11 dnů. Konec 30denní lhůty pro vydání rozhodnutí byl proto v důsledku stavění běhu lhůt prodloužen o celkem 30 dnů, tedy z 28. 12. 2024 na 27. 1. 2025.

I. Notifikační podmínky

6.        K posuzovanému spojení soutěžitelů má dojít na základě „Smlouvy o převodu 51 % akcií v obchodní společnosti ENERG-SERVIS a.s.“ uzavřené dne 14. 11. 2024 mezi společností ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., se sídlem Praha 4, Michle, Duhová 1444/2, IČO 25938924 (dále jen „ČEZ OZ“), jako kupujícím, a společností ENERG-SERVIS Holding s.r.o., se sídlem Brno, Brno-město, Údolní 599/37, IČO 04074173 (dále jen „ESH“), jako prodávajícím, v jejímž důsledku má společnost ČEZ OZ získat akcie představující 51 % na základním kapitálu a hlasovacích právech ve společnosti ENERG-SERVIS a.s., se sídlem Brno, Zábrdovice, Příkop 843/4, IČO 25551132 (dále jen „E-S“), čímž mají společnosti ČEZ OZ a ESH získat možnost vykonávat nad společností E-S společnou kontrolu.[3] Posuzovaná transakce tak představuje spojení soutěžitelů podle § 12 odst. 2 zákona.[4]

7.        Dále se Úřad zabýval otázkou, zda předmětné spojení splňuje také druhé notifikační kritérium, stanovené v § 13 zákona. Vzhledem k tomu, že celkový čistý obrat všech spojujících se soutěžitelů dosažený za poslední účetní období na trhu České republiky je vyšší než 1,5 miliardy Kč a alespoň dva ze spojujících se soutěžitelů dosáhli každý za poslední účetní období na trhu České republiky čistého obratu vyššího než 250 milionů Kč, je notifikační podmínka stanovená v § 13 písm. a) zákona splněna, a spojení soutěžitelů tak podléhá povolení Úřadu.

II. Charakteristika spojujících se soutěžitelů

8.        Společnost ČEZ OZ je součástí soutěžitele, v jehož čele stojí společnost ČEZ, a.s.[5],[6] (dále jen „Skupina ČEZ“).

9.        Skupina ČEZ působí na území České republiky[7] v oblasti elektroenergetiky, kde se zabývá řadou různých činností, zejména výrobou elektrické energie a jejím prodejem ostatním obchodníkům s elektrickou energií a konečným zákazníkům a provozováním elektroenergetické distribuční soustavy. Skupina ČEZ se zabývá také těžbou hnědého uhlí.

10.    Kromě toho Skupina ČEZ poskytuje podpůrné služby elektrizační soustavy na území České republiky. Skupina ČEZ rovněž působí na trhu výroby, rozvodu a prodeje tepelné energie a na trhu obchodování se zemním plynem. Vedle výše uvedených činností se Skupina ČEZ zabývá i celou řadou dalších činností, k nimž patří například provádění komplexní inženýrské projektové činnosti ve výstavbě, poskytování telekomunikačních služeb, projektování, opravy, montáž a údržba energetických zařízení, vývojové a projekční práce v oblasti jaderné energetiky či činnost v oblastech odpadového hospodářství, finančních služeb a automatického zpracování dat, izolatérství, kovoobráběčství, nakládání s nebezpečnými odpady atd.

11.    Společnost ČEZ OZ je aktivní především v oblasti rozvoje obnovitelných zdrojů energie v rámci Skupiny ČEZ, přičemž se zabývá vyhledáváním příležitostí, přípravou projektů, developmentem nových obnovitelných zdrojů do fáze připravenosti k výstavbě (ready to build) a zprovozněním nových obnovitelných zdrojů zejména na území České republiky, dále rovněž ve Francii a Německu. Společnost ČEZ OZ v České republice současně provozuje dvě fotovoltaické elektrárny (FVE).

12.    Prostřednictvím své dceřiné společnosti PV Design & Build s.r.o. (dále jen „PVDB“) působí společnost ČEZ OZ v České republice rovněž v oblasti projektování a výstavby FVE (zejména pozemní), přičemž svým odběratelům dodává připravenou FVE a tuto dále neprovozuje.

13.    Společnost ESH je holdingová společnost, kontrolovaná fyzickou osobou, která nevykonává vlastní činnost, ale drží obchodní podíly v několika dceřiných společnostech (dále také společně „Skupina ESH“). Skupina ESH je aktivní především v oblasti výroby elektrické energie z obnovitelných zdrojů, zejména ze slunce,[8] působí rovněž v oblasti developmentu a pronájmu nemovitostí,[9] dále se zabývá provozováním stanice technické kontroly vozidel.[10] Skupina ESH působí na území České republiky, okrajově i na Slovensku.

14.    Prostřednictvím společnosti E-S se Skupina ESH zaměřuje na služby v oblasti energetiky, zejména na projektování, výstavbu a servis energetických zařízení, jako jsou fotovoltaické elektrárny (zejména střešní), bateriová úložiště, větrné parky, distribuční sítě. Dále je společnost E-S aktivní v oblasti výstavby veřejného osvětlení, telekomunikačních optických sítí a nabíjecích stanic pro elektromobilitu.

III. Dopady spojení

15.    Za účelem zjištění, zda navrhované spojení soutěžitelů nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, zejména proto, že by jím vzniklo nebo bylo posíleno dominantní postavení spojujících se soutěžitelů nebo některého z nich, Úřad vymezuje relevantní trh, kterým je v souladu s § 2 odst. 2 zákona trh zboží, které je z hlediska své charakteristiky, ceny a zamýšleného použití shodné, porovnatelné nebo vzájemně zastupitelné, a to na území, na němž jsou soutěžní podmínky dostatečně homogenní a zřetelně odlišitelné od sousedících území.

16.    Při vymezování relevantních trhů v jednotlivých případech spojení soutěžitelů, k nimž dochází podle § 12 odst. 2 zákona, se Úřad zaměřuje na činnosti, které na území České republiky provozují soutěžitelé, nad nimiž je v důsledku spojení získávána kontrola, a z nich pak zejména na ty, které se zároveň překrývají s činnostmi navrhovatelů či na ně vertikálně navazují nebo jim předcházejí.

17.    Z výše uvedeného popisu podnikatelských aktivit spojujících se soutěžitelů vyplývá, že činnosti nabývané společnosti E-S, na straně jedné, a Skupiny ČEZ, na straně druhé, se horizontálně překrývají v oblasti výstavby a údržby energetických zařízení, zejména v oblasti projektování a výstavby FVE a bateriových úložišť, současně některé z činností společnosti E-S mohou také vertikálně předcházet činnostem Skupiny ČEZ, a to v oblastech projektování a výstavby distribučních sítí, nabíjecích stanic pro elektromobilitu a  telekomunikačních optických sítí, neboť Skupina ČEZ se zabývá provozováním elektroenergetické distribuční soustavy, dále provozuje síť nabíjecích stanic pro elektromobilitu a rovněž nabízí telekomunikační služby prostřednictvím optické sítě.

18.    V oblasti výstavby a údržby energetických zařízení Úřad v předchozí rozhodovací praxi[11] naznačil možné členění trhů na i) trh projektování elektrických zařízení, a ii) trh montáží, oprav, revizí a zkoušek elektrických zařízení. Uvedené členění lze dle názoru Úřadu zúžit specificky ve vztahu k fotovoltaickým zařízením, neboť společnost E-S svoji činnost zaměřuje na projektování, inženýring, realizaci a servis obnovitelných zdrojů energie, především fotovoltaických elektráren, bateriových úložišť, elektroenergetických distribučních soustav a nabíjecích stanic pro elektromobilitu.

19.    Podle názoru Úřadu by tyto činnosti mohly představovat samostatné relevantní trhy, jejichž vymezení se odvíjí právě od druhu elektrických zařízení, jichž se uvedené činnosti (projektování a dále montáže, opravy, revize a zkoušky) týkají. Dále lze do oblasti fotovoltaiky v souladu s rozhodovací činností Úřadu[12] řadit trh obchodování s fotovoltaickými komponenty, na němž však žádný ze spojujících se soutěžitelů nepůsobí.

20.    Z hlediska geografického považuje Úřad za relevantní trh ve všech výše uvedených oblastech území České republiky.

21.    Jelikož společný tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele na všech v úvahu připadajících  dotčených relevantních trzích na území České republiky bude relativně nízký, přičemž v důsledku realizace předmětného spojení dojde pouze k jeho nepatrnému nárůstu, a spojení soutěžitelů nevzbuzuje obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže při žádné z možných definic relevantního trhu, ponechal Úřad otázku konečného vymezení relevantních trhů ve všech výše uvedených oblastech pro účely tohoto rozhodnutí otevřenou. Pro účely tohoto rozhodnutí se Úřad zabýval především situací na trzích projektování, výstavby a servisu (i) fotovoltaických elektráren, (ii) bateriových úložišť (iii) elektroenergetických distribučních soustav a (iv) nabíjecích stanic pro elektromobilitu na území České republiky.

22.    Na trhu projektování, výstavby a servisu fotovoltaických zařízení dosahuje Skupina ČEZ tržního podílu ve výši cca [5-15] %[13], tržní podíl společnosti E-S pak činí přibližně [0-5] %. Tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele bude na trhu projektování, realizace a servisu fotovoltaických zařízení na území České republiky dosahovat necelých [5-15 ] %.

23.    K uvedenému Úřad doplňuje, že FVE je možné rozlišit z hlediska jejich umístění v zásadě na pozemní a střešní. Pozemní FVE jsou stavěny většinou za účelem následné dodávky elektrické energie do distribuční soustavy a jejich výkon je obvykle významně vyšší než ten, který poskytují FVE umístěné na střechách. Naopak střešní FVE, které bývají umístěny na střechách rodinných domů, škol, úřadů nebo továrních budov poskytují menší výkon určený zejména k pokrytí vlastní spotřeby elektrické energie investora, tj. pro spotřebu elektřiny v místě její výroby. Současně je možná i výstavba energetického zařízení, které kombinuje jak pozemní, tak střešní FVE. Z hlediska legislativních a administrativních požadavků není mezi výstavbou pozemních a střešních FVE podstatný rozdíl, přičemž tyto jsou dodávány především pro soukromé investory / odběratele, kteří realizaci FVE poptávají obvykle formou výběrových řízení. V návaznosti na výše uvedené Úřad v průběhu šetření zjistil, že Skupina ČEZ se prostřednictvím svých dceřiných společností zaměřuje na výstavbu především pozemních FVE, v případě střešních pak zejména rezidenčních FVE, zatímco společnost E-S realizuje zejména střešní FVE v průmyslových areálech. Činnosti spojujících se soutěžitelů tak mají na trhu projektování, výstavby a servisu fotovoltaických zařízení spíše komplementární charakter.

24.    Součástí nově instalovaných FVE jsou obvykle bateriová úložiště, která slouží k akumulaci vyrobené elektrické energie pro její spotřebu v místě výroby a případné dodávce přebytků do sítě. V případě střešních instalací FVE (rezidenčních i průmyslových) je obvyklá zejména spotřeba akumulované elektřiny v místě výroby, oproti tomu u pozemních instalací jde spíše o dodávku vyrobené elektřiny do elektroenergetické distribuční sítě. Skupina ČEZ realizuje bateriová úložiště spíše v kombinaci se střešními rezidenčními FVE, které disponují menší kapacitou než baterie kombinované se střešními průmyslovými FVE dodávanými společností E‑S. Aktivity spojujících se stran v oblasti realizace bateriových úložišť se tak rovněž spíše doplňují. I v případě vymezení samostatného relevantního trhu projektování a výstavby bateriových úložišť by tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele dosahoval obdobných, spíše však nižších hodnot jako v případě trhu projektování, výstavby a servisu fotovoltaických zařízení, přičemž by se pohyboval pod hranicí [5-15] %.

25.    Z výše uvedeného popisu činností spojujících se stran vyplývá, že posuzované spojení soutěžitelů má rovněž vertikální charakter. Skupina ČEZ působí na trhu výroby elektrické energie, současně jeho dceřiná společnost ČEZ OZ jako provozovatel FVE je aktivní na trhu výroby elektrické energie ze slunce. Činnost společnosti E-S v oblasti projektování, výstavby a servisu fotovoltaických zařízení tak předchází trhu výroby elektřiny, na kterém však sama nepůsobí. Společnost E-S je jedním z řady dodavatelů FVE, když na tomto trhu její tržní podíl nedosahuje hranice [0-5] %. Současně podíl Skupiny ČEZ na výrobě elektrické energie prostřednictvím fotovoltaických elektráren v České republice je nižší než [5-15] %. V důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů tak na trhu výroby elektrické energie na území České republiky nedochází k zásadní změně.

26.    Pokud jde o další vertikální vztahy činností spojujících se soutěžitelů, tyto připadají dále v úvahu v oblastech projektování, výstavby a servisu elektroenergetických distribučních sítí, nabíjecích stanic pro elektromobilitu a telekomunikačních optických sítí na území České republiky.

27.    Skupina ČEZ je prostřednictvím své dceřiné společnosti ČEZ Distribuce, a.s., činná i v oblasti distribuce elektrické energie, přičemž zajišťuje i provoz a údržbu distribuční soustavy.   Společnost E-S na území České republiky působí v oblasti projektování a výstavby elektroenergetických distribučních sítí, přičemž je jedním z řady dodavatelů předmětných služeb, mj. i pro Skupinu ČEZ. Ve vztahu k celkovému objemu investic do výstavby elektroenergetických distribučních sítí společnost E-S zaujímá postavení, které odpovídá tržnímu podílu pod [0-5] %. Ačkoli Skupina ČEZ představuje nejvýznamnějšího provozovatele elektroenergetických distribučních soustav na území České republiky, v důsledku realizace posuzovaného spojení soutěžitelů na trhu výstavby elektroenergetické distribuční sítě na území České republiky nedochází k zásadní změně, neboť tržní postavení nabývané společnosti na trhu projektování, výstavby a servisu elektroenergetických distribučních sítí je velmi nízké.

28.    Skupina ČEZ působí v oblasti elektromobility, a to jako provozovatel veřejných dobíjecích stanic. Dodávky (resp. servis) těchto stanic jak pro Soutěžitele ČEZ, tak pro další odběratele, realizují mj. i společnosti Skupiny ČEZ, a to ČEZ ESCO, a.s., která se zaměřuje především na firemní (tzv. B2B) odběratele, a ČEZ Prodej, a.s., jejíž dodávky jsou určeny pouze odběratelům z řad fyzických osob. Obě jmenované společnosti však nabíjecí stanice pro elektromobilitu nevyrábějí. Oproti tomu společnost E-S poskytuje svým odběratelům kompletní řešení nabíjecích stanic od jeho návrhu až po realizaci / instalaci. Na trhu projektování, výstavby a servisu nabíjecích stanic dosahuje Skupina ČEZ tržního podílu ve výši cca [0-5] %, tržní podíl společnosti E-S pak nedosahuje hranice [0-5] %. Tržní podíl spojením vzniklého soutěžitele bude na trhu projektování, výstavby a servisu nabíjecích stanic na území České republiky pod hranicí [0-5] %.

29.    Skupina ČEZ je aktivní i v oblasti poskytování telekomunikačních služeb. Přitom je jedním z provozovatelů telekomunikačních optických sítí na území České republiky, jejichž prostřednictvím nabízí hlasové a datové služby jak v rámci veřejných elektronických komunikací, tak i služby podle individuálního zadání odběratelů. Skupina ČEZ však výstavbu telekomunikačních optických sítí sama neprovádí, využívá k výstavbě telekomunikační infrastruktury řadu externích specializovaných dodavatelů, včetně společnosti E-S. S ohledem na skutečnost, že jak Skupina ČEZ v oblasti poskytování telekomunikačních služeb, stejně jako společnost E-S v oblasti výstavby telekomunikační infrastruktury (optických sítí) patří spíše k relativně menším soutěžitelům, jejichž tržní podíl nedosahuje v jim příslušné oblasti hranice [5-15] %, posuzovaná transakce nevzbuzuje obavy z podstatného narušení hospodářské soutěže. Z uvedeného důvodu tak Úřad nepřistoupil k vymezení věcného a geografického relevantního trhu.

IV. Závěr

30.    S ohledem na skutečnosti, že činnosti spojujících se soutěžitelů se na území České republiky nepřekrývají anebo se zde překrývají pouze v minimální míře, dále že společnost E-S dosahuje relativně nízkých tržních podílů na většině z výše uvedených navazujících trhů, jež navazují na podnikatelské aktivity Skupiny ČEZ, a že působí na trzích, na kterých jsou vystaveni konkurenci z řad dalších soutěžitelů, Úřad dospěl k závěru, že v důsledku propojení činností spojujících se soutěžitelů nedojde k podstatnému narušení hospodářské soutěže na zkoumaných trzích, a proto pro naplnění podmínky uvedené v § 16 odst. 2 věta třetí zákona Úřad rozhodl o povolení navrhovaného spojení soutěžitelů, a toto rozhodnutí ve stanovené lhůtě vydává.

 

Poučení

Proti tomuto rozhodnutí může účastník řízení v souladu s § 152 odst. 1 a 5, ve spojení s § 83 odst. 1 a § 85 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 15 dnů od jeho oznámení rozklad, o kterém rozhoduje předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Rozklad se podává u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Včas podaný a přípustný rozklad má odkladný účinek

 

otisk úředního razítka

 

Mgr. Ing. Kamil Nejezchleb, Ph.D.

místopředseda

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obdrží

DBK PARTNERS, advokátní kancelář, s.r.o.

JUDr. Vladimíra Knoblochová, DiS. jednatelka

Vinohradská 938/37

120 00 Praha 2

IDDS: 4mkivv6

 

Mgr. Iva Nekvapilová, advokátka

Helfertova 335/17

613 00 Brno, Černá Pole

IDDS: 6dfgsvy

 

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy



[1] Viz dokument č. 7 spisu správního řízení.

[2] Viz dokument č. 10 spisu správního řízení

[3] V důsledku posuzované transakce dochází k rozšíření počtu subjektů vykonávajících kontrolu nad společností E-S, jež byla doposud výlučně kontrolována společností ESH.

[4] Podle § 12 odst. 2 zákona se za spojení soutěžitelů považuje, pokud jeden nebo více podnikatelů anebo jedna nebo více osob, které nejsou podnikateli, ale kontrolují alespoň jednoho soutěžitele, získá možnost přímo či nepřímo kontrolovat jiného soutěžitele nebo jeho část, zejména nabytím účastnických cenných papírů, obchodních nebo členských podílů anebo smlouvou nebo jinými způsoby, které jim umožňují takového soutěžitele nebo jeho část kontrolovat.

[5] Společnost ČEZ, a.s., je jediným akcionářem společnosti ČEZ OZ a tuto společnost přímo výlučně kontroluje.

[6] Majoritním akcionářem společnosti ČEZ, a.s., je Česká republika.

[7] Soutěžitel ČEZ působí v oblasti elektroenergetiky také na zahraničních (evropských) trzích.

[8] Např. prostřednictvím společností ENS Power s.r.o., GABRA SOLAR s.r.o., BEDROCK s.r.o., ORB POWER s.r.o. či ENTEL Czech s.r.o.

[9] Prostřednictvím společností NexPower s.r.o., Lesní údolí s.r.o., Luxury House Stromovka s.r.o., Tomanova 22 s.r.o. či Vránova 83 s.r.o.

[10] Prostřednictvím společnosti STK Slatina a.s.

[11] Viz rozhodnutí Úřadu S 116/03 I&C Energo / AHV.

[12] Viz rozhodnutí Úřadu S 097/07 Mitsui & Co. / O & M Solar / Onamba Co. V uvedeném rozhodnutí Úřad považoval pro účely předmětného správního řízení za relevantní oblast fotovoltaických produktů, přestože obecně připustil možnost užšího vymezení relevantního trhu.

[13] Tržní podíly byly určeny na základě přírůstku nově instalovaného výkonu FVE v České republice podle dat Energetického regulačního úřadu, viz Roční zpráva o provozu elektrizační soustavy České republiky 2023.

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en