číslo jednací: 37125/2025/400
spisová značka: S0512/2025/PR
| Instance | I. |
|---|---|
| Věc | Nesplnění oznamovací povinnosti |
| Účastníci |
|
| Typ správního řízení | ostatní (dle zákona o dráhách) |
| Výrok | § 51 odst. 6 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb. § 51 odst. 10 písm. d) zákona č. 266/1994 Sb. |
| Rok | 2025 |
| Datum nabytí právní moci | 8. 10. 2025 |
| Dokumenty |
|
Spisová značka: ÚOHS-S0512/2025/PR Číslo jednací: ÚOHS-37125/2025/400 |
|
Brno 29. 9. 2025 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, příslušný k projednání přestupků podle § 52a odst. 1 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 78 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení sp. zn. ÚOHS-S0512/2025/PR ve věci možného porušení podle § 51 odst. 6 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, vedeném s účastníkem řízení, společností LOKOTRANS SERVIS s.r.o., IČO 26931443, se sídlem Drážní 1152/11, 627 00 Brno – Slatina, vydává podle § 90 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 150 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tento
PŘÍKAZ:
I.
Účastník řízení společnost LOKOTRANS SERVIS s.r.o. tím, že
v období od 18. 2. 2020 do 25. 6. 2025 jako provozovatel veřejně nepřístupné vlečky Šroubárna Kyjov, ev. č. úředního povolení ÚP/2017/5166, nesdělil Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, že jde o vlečku, jejíž užití je povinen umožnit způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, čímž v rozporu s § 22a odst. 5 téhož zákona ve spojení s čl. II bodu 2 zákona č. 367/2019 Sb. nesplnil svou oznamovací povinnost,
byl uznán vinným ze spáchání přestupku podle § 51 odst. 6 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, ve spojení s § 8 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
II.
Podle § 51 odst. 10 písm. d) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, se účastníku řízení, LOKOTRANS SERVIS s.r.o., za přestupek popsaný ve výroku I. tohoto příkazu ukládá pokuta ve výši 30 000 Kč (slovy: třicet tisíc korun českých).
Uložená pokuta je splatná do 30 dnů ode dne nabytí právní moci tohoto příkazu.
Odůvodnění:
I. Zahájení a průběh řízení
1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále též „Úřad“) dnem doručení tohoto příkazu zahájil pod sp. zn. ÚOHS-S0512/2025/PR s účastníkem řízení, společností LOKOTRANS SERVIS s.r.o., IČO 26931443, se sídlem Drážní 1152/11, 627 00 Brno – Slatina (dále též „účastník řízení“), správní řízení z moci úřední ve věci možného spáchání přestupku stanoveného v § 51 odst. 6 písm. b) zákona č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon o dráhách“), spočívajícího v nesplnění oznamovací povinnost vůči Úřadu účastníkem řízení v rozporu s § 22a odst. 5 zákona o dráhách (dále též „řízení o přestupku“).
2. Účastník řízení je provozovatelem vlečky podle § 3 odst. 1 písm. d) zákona o dráhách. Jedná se o vlečku Šroubárna Kyjov, ev. č. 5166 (dále též „předmětná vlečka“).
3. V rámci výkonu úřední činnosti zaslal Úřad účastníkovi řízení žádost o sdělení informací o jím provozované vlečce č. j. ÚOHS-22309/2025/452 ze dne 16. 6. 2025, sp. zn. ÚOHS-V0165/2025/DD.
4. Dne 26. 6. 2025 obdržel Úřad odpověď na tuto žádost, sp. zn. 2025/48; v odpovědi účastník řízení uvedl, že předmětná vlečka je vlečkou veřejně nepřístupnou, jejíž užití jakožto provozovatel umožní podle ustanovení § 22a odst. 3 a) zákona o dráhách.
5. Úřad v návaznosti na tuto odpověď zaslal účastníkovi řízení opakovanou žádost o sdělení informací k předmětné vlečce ze dne 2. 7. 2025, č. j. ÚOHS-24787/2025/452, sp. zn. ÚOHS-V0165/2025/DD. Součástí žádosti byla výzva k doložení oznámení této vleček podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách Úřadu.
6. V odpovědi ze dne 9. 7. 2025, sp. zn. 2025/50, účastník řízení uvedl, že za sdělení podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách ve vztahu k předmětné vlečce naplňující § 22a odst. 3 písm. a) zákona o dráhách považuje odpověď na žádost o sdělení informací ze dne 26. 6. 2025. Účastník řízení v odpovědi dále uvedl, že předmětná vlečka pravděpodobně naplňuje rovněž § 22a odst. 3 písm. c) zákona o dráhách, jelikož se na vlečce nachází místo vykládky a nakládky vozových zásilek provozované subjektem odlišným od účastníka řízení, jakož i od vlastníka předmětné vlečky.
7. Úřad dále požádal dne 9. 7. 2025 dopisem č. j. ÚOHS-25419/2025/452 o součinnost ve věci předmětné vlečky Drážní úřad.
8. Odpověď obdržel dopisem č. j. DUCR-22674/25/Bp ze dne 16. 7. 2025. Tato odpověď obsahovala úřední povolení předmětné vlečky.
9. Na základě vyhodnocení dostupných informací a podkladů vydal Úřad tento příkaz.
II. Předpisy upravující předmět řízení
10. Podmínky provozování vleček upravuje obzvláště § 22a zákona o dráhách. Jeho odstavce 1, 2 a 4 definují vlečky veřejně přístupné a veřejně nepřístupné. Odstavec 3 uvádí podmínky, za kterých je provozovatel veřejně nepřístupné vlečky povinen umožnit její užití dopravci. Odstavec 6 zakládá Úřadu povinnost vést seznamy takových vleček, které splňují podmínky odstavců 1 a 3.
11. Ustanovení § 22a odst. 5 zákona o dráhách pak stanovuje provozovateli vlečky veřejně přístupné (srov. § 22a odst. 2 zákona o dráhách) nebo veřejně nepřístupné s povinností umožnit dopravci užití (srov. § 22a odst. 1 a 3 zákona o dráhách) povinnost sdělit Úřadu, že se jím provozovaná vlečka stala veřejně přístupnou, že je povinen umožnit užití jím provozované vlečky způsobem podle § 22a odst. 3 zákona o dráhách, nebo zda došlo u jím provozované vlečky ke změně přístupnosti nebo povinnosti umožnit její užití podle uvedených ustanovení, a to do 10 pracovních dnů od dne, kdy k dané skutečnosti došlo.
12. Ve věci oznamování vleček došlo k významné změně zákonem č. 367/2019 Sb., kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony (dále též „zákon č. 367/2019 Sb.“), který nabyl platnosti dne 31. 12.2019 a účinnosti dne 15. 1. 2020.
13. Právní úprava před touto novelizací (tj. do 14. 1. 2020) vyžadovala, aby provozovatel vlečky sdělil Úřadu (v předmětné době Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře) informaci o její nepřístupnosti vč. odůvodnění. Novela provedená zákonem č. 367/2019 Sb. změnila způsob oznamování vleček na způsob fakticky opačný; provozovatel vlečky nyní Úřadu oznamuje vlečky, které jsou veřejně přístupné (§ 22a odst. 2 zákona o dráhách), popř. veřejně nepřístupné s povinností umožnit dopravci užití (§ 22a odst. 1 a 3 zákona o dráhách).
14. Do 14. 1. 2020 tedy Úřad v souladu se zákonem žádné seznamy vleček (ať už veřejně přístupných nebo nepřístupných) fakticky nevedl, přičemž tato povinnost byla stanovena provozovatelům vleček ve smyslu § 22a odst. 3 zákona o dráhách, ve znění účinném do 31. 12. 2019. Z uvedeného důvodu nelze předpokládat zahrnutí jakékoli vlečky oznámené před nabytím účinnosti novely zákona o dráhách provedené zákonem č. 367/2019 Sb. do seznamu vedeného Úřadem v souladu s § 22a odst. 6 zákona o dráhách ve znění účinném od 15. 1. 2020, a je proto nutné oznámení provozovatelem vlečky podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách.
15. Byl-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti zákona č. 367/2019 Sb. povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona o dráhách, vztahovala se na něj povinnost tuto skutečnost Úřadu oznámit podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách a čl. II odst. 2 zákona č. 367/2019 Sb. do 1 měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, tedy do 17. 2. 2020.
16. V aktuální úpravě platí, že provozovatel veřejně nepřístupné vlečky, který se stal jejím provozovatelem po nabytí účinnosti zákona č. 367/2019 Sb., a který je povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona o dráhách, má povinnost tuto skutečnost Úřadu oznámit podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách do 10 pracovních dnů od dne, kdy k dané skutečnosti došlo. S tím, že Úřad nahlášenou vlečku podle § 22a odst. 6 zákona o dráhách zahrne do příslušného seznamu.
17. Úřad pro úplnost uvádí, že do 31. 3. 2017 provozovatelům vleček oznamovací povinnost uložena nebyla. V období od 1. 4. 2017 do 31. 12. 2023 stanovil zákon o dráhách provozovatelům vleček oznamovací povinnosti vůči Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře (viz bod 9 tohoto příkazu). Regulační role Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře přešla od 1. 1. 2024 na Úřad v souvislosti s nabytím účinnosti zákona č. 464/2023 Sb., kterým se mění a ruší některé zákony v souvislosti se zrušením Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře.
III. Posouzení předmětné vlečky
18. Úřad vyhodnotil, že oznamovací povinnost u předmětné vlečky účastník řízení splnil dne 26. 6. 2025 výše uvedeným oznámením vlečky. Úřad následně posoudil, zda k tomuto oznámení došlo v zákonné lhůtě.
Vlečka – Šroubárna Kyjov, ev. č. 5166
19. Provozovatelem předmětné vlečky se účastník řízení stal dne 1. 1. 2018 na základě úředního povolení ev. č. ÚP/2017/5166. Vlečka je vlečkou veřejně nepřístupnou s povinností umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona o dráhách.
20. Do předmětné vlečky je zaústěna vlečka KM Beta, a.s., ev. č. 2922.
21. Na předmětné vlečce se dále nachází manipulační místo vykládky a nakládky vozových zásilek podle § 22a odst. 3 písm. c) zákona o dráhách provozované subjektem odlišným od účastníka řízení, jakož i od vlastníka předmětné vlečky.
22. Jak je uvedeno výše v oddílu Předpisy upravující předmět řízení, vztahuje se na předmětnou vlečku ustanovení § 22a odst. 5 zákona o dráhách. Tuto vlečku měl účastník řízení Úřadu oznámit nejpozději dne 17. 2. 2020. Takové sdělení Úřad před obdržením oznámení předmětné vlečky dne 26. 6. 2025 neeviduje.
Vyhodnocení souladu oznámení předmětné vlečky s legislativou
23. Úřad posoudil soulad oznámení předmětné vlečky s výše uvedenými právními předpisy. Předmětná vlečka nebyla oznámena ve lhůtě souladné s platnou a účinnou legislativou.
IV. Posouzení přestupku a stanovení výše správního trestu
Naplnění skutkové podstaty přestupku
24. Podle § 5 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů (dále též „zákon o odpovědnosti za přestupky“), je přestupkem společensky škodlivý protiprávní čin, který je v zákoně za přestupek výslovně označen a který vykazuje znaky stanovené zákonem, nejde-li o trestný čin.
25. Z úředního povolení vydaného k předmětné vlečce je zřejmé, že účastník řízení se stal provozovatelem předmětné vlečky dne 1. 4. 2025, tudíž oznamovací povinnost k této vlečce byl povinen splnit do 17. 2. 2020.
26. Jak Úřad uvedl výše, účastník řízení tedy postupoval protiprávně, když v rozporu s § 22a odst. 5 zákona o dráhách neoznámil Úřadu předmětnou vlečku do 17. 2. 2020.
27. Zákonná lhůta stanovená pro oznámení předmětné vlečky ustanovením § 22a odst. 5 zákona o dráhách tedy marně uplynula dne 17. 2. 2020.
28. Zákonem chráněným zájmem je umožnění a podpora hospodářské soutěže na železničním trhu. Aby k této soutěži mohlo dojít, musí mít dopravce informace o možnostech přístupu na vlečky. To vyplývá např. z důvodové zprávy k zákonu č. 367/2019 Sb., kde se k § 22a uvádí: „Za účelem zvýšení informovanosti dopravců se navrhuje, aby Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře v souladu s navrhovaným zněním odstavce 6 zveřejňoval seznam veřejně přístupných vleček a seznam veřejně nepřístupných vleček, jejichž užití jsou jejich provozovatelé povinni umožnit způsobem podle odstavce 3, jakož i seznam jejich provozovatelů.“
29. Společenskou škodlivost je třeba spatřovat v porušení zásady transparentnosti a nediskriminačního přístupu k železniční infrastruktuře a službám uvedeným pod bodem 34 preambule směrnice Evropského parlamentu a Rady 2012/34/EU ze dne 21. listopadu 2012 o vytvoření jednotného evropského železničního prostoru a v potenciálním narušení hospodářské soutěže při provozování drážní dopravy.
30. Podle ust. § 51 odst. 6 písm. b) zákona o dráhách se právnická nebo podnikající fyzická osoba jako provozovatel dráhy nebo dopravce dopustí přestupku tím, že v rozporu s § 22a odst. 5 zákona o dráhách nesplní oznamovací povinnost vůči Úřadu.
31. Podle § 12 písm. a) zákona o odpovědnosti za přestupky, jestliže ke spáchání přestupku zákon vyžaduje zvláštní vlastnost, způsobilost nebo postavení pachatele, může být pachatelem pouze ten, kdo požadovanou vlastnost, způsobilost nebo postavení má. Účastník řízení je právnickou osobou. Současně plní funkci provozovatele vlečky podle zákona o dráhách. S ohledem na výše uvedené je zřejmé, že účastník řízení splňuje požadavky § 51 odst. 6 zákona o dráhách na zvláštní postavení pachatele, tj. postavení právnické osoby a provozovatele vlečky.
32. Jak Úřad uzavřel výše v tomto příkazu, účastník řízení nesplnil v rozporu s § 22a odst. 5 zákona o dráhách oznamovací povinnost uloženou mu tímto ustanovením. Nesplnění povinnosti podle § 22a odst. 5 zákona o dráhách pak je v § 51 odst. 6 písm. b) zákona o dráhách výslovně označeno jako přestupek.
33. Z výše uvedeného vyplývá, že účastník řízení páchal od 18. 2. 2020 přestupek podle § 51 odst. 6 písm. b) zákona o dráhách. Protiprávní stav účastník řízení udržoval do 25. 6. 2025 – dne 26. 6. 2025 došlo k oznámení předmětné vlečky Úřadu.
Trvající přestupek
34. Úřad vyhodnotil, že v případě jednání účastníka řízení jde o přestupek trvající podle § 8 zákona o odpovědnosti za přestupky. Takový přestupek spočívá ve vyvolání a následném udržování protiprávního stavu nebo udržování protiprávního stavu, který nebyl pachatelem vyvolán. Podstatným znakem trvajícího přestupku tedy je, že se nejedná o jednorázový přestupek, nýbrž je sankcionováno právě udržování protiprávního stavu pachatelem po určitý časový úsek. Trvající přestupek je ukončen až ukončením protiprávního stavu.
35. Úřad konstatuje, že účastník řízení vyvolal protiprávní stav nesplněním oznamovací povinnosti uložené mu výše uvedenými právními předpisy, přičemž účastník řízení tento protiprávní stav udržoval až do dne doručení oznámení předmětné vlečky Úřadu.
36. Znak trvání se podle judikatury Nejvyššího správního soudu „vyznačuje plynulostí navozeného protiprávního stavu, který existuje nepřetržitě až do jeho ukončení. Zákonodárce při vymezení trvajícího trestného činu spatřuje škodlivost činu právě v tom, že pachatel udržuje protiprávní stav a postihováno je toto udržování protiprávního stavu. Míra škodlivosti činu se postupem doby buď nemění, anebo se zvětšuje tím více, čím déle čin trvá.“[1]
37. Je zcela nepochybné, že jednání účastníka řízení naplňuje plynulost navozeného protiprávního stavu, neboť, jak je uvedeno výše, jako provozovatel předmětné veřejně nepřístupné vlečky splňující podmínku § 22a odst. 3 zákona o dráhách měl zákonnou povinnost oznámit tuto vlečku Úřadu, aby ji tento v souladu s § 22a odst. 6 zákona o dráhách zveřejnil na svých internetových stránkách. Toto však účastník řízení učinil až 26. 6. 2025; do té doby jím navozený protiprávní stav udržoval. Do té doby tím soustavně ztěžoval přístup dopravců k informacím o předmětné vlečce.
38. Účastník řízení udržoval protiprávní stav v případě předmětné vlečky od 18. 2. 2020 do 25. 6. 2025. Tento protiprávní stav během uvedeného období účastník řízení ani dočasně neodstranil.
39. Úřad pro úplnost dodává, že ke dni vydání tohoto příkazu již je na internetových stránkách Úřadu předmětná vlečka zveřejněna, a to na základě oznámení vlečky účastníkem řízení ze dne 26. 6. 2025.
Prověření zániku odpovědnosti za přestupek
40. Úřad se před uložením správního trestu zabýval tím, zda nedošlo k zániku odpovědnosti za přestupek. Podle § 30 písm. b) zákona o odpovědnosti za přestupky činí v tomto případě promlčecí doba 3 roky, neboť za přestupek podle § 51 odst. 9 písm. a) zákona o dráhách lze podle § 51 odst. 10 písm. d) zákona o dráhách uložit pokutu do výše 1 000 000 Kč.
41. Jedná se o trvající přestupek. Promlčecí doba u trvajícího přestupku počíná podle § 31 odst. 2 písm. c) zákona o odpovědnosti za přestupky běžet dnem následujícím po dni, kdy došlo k odstranění protiprávního stavu. K odstranění protiprávní stavu došlo dne 26. 6. 2025, kdy účastník řízení oznámil předmětnou vlečku Úřadu.
42. Promlčecí doba, která začala v případě projednávaného přestupku běžet dne 27. 6. 2025, dosud neuplynula, k promlčení přestupku nedošlo a odpovědnost účastníka řízení nezanikla.
Přitěžující a polehčující okolnosti
43. Při stanovení druhu trestu a jeho výměry přihlédl Úřad s ohledem na okolnosti případu podle § 37 až § 40 zákona o odpovědnosti za přestupky zejména k povaze a závažnosti přestupku, k významu zákonem chráněného zájmu, k významu a rozsahu následku přestupku, k přitěžujícím a polehčujícím okolnostem, ke způsobu a okolnostem spáchání přestupku, k významu a rozsahu následků přestupku a k povaze pachatele.
44. Účastník řízení v reakci na žádost Úřadu dne 26. 6. 2025 předmětnou vlečku oznámil a dopisem ze dne 9. 7. 2025 následně potvrdil, že se jedná o vlečku, na kterou se vztahuje povinnost vyplývající z § 22a odst. 3 písm. a) a c) zákona o dráhách, což Úřadu umožnilo zveřejnit předmětnou vlečku v seznamu, který na svých stránkách vede na základě § 22a odst. 6 zákona o dráhách. Účastník řízení s Úřadem aktivně spolupracoval bez jakýchkoli prodlení či průtahů. To Úřad považuje za významnou polehčující okolnost.
45. Oznámení předmětné vlečky bylo Úřadu doručeno dne 26. 6. 2025. Z toho vyplývá, že účastník řízení zmeškal zákonnou lhůtu pro oznámení předmětné vlečky o téměř pět a půl roku. To Úřad považuje za přitěžující okolnost.
Stanovení výše pokuty a postavení účastníka řízení
46. Podle § 51 odst. 10 písm. d) zákona o dráhách lze za přestupek podle § 51 odst. 6 písm. b) uložit pokutu do 1 000 000 Kč.
47. Za popsaný přestupek neoznámení vlečky, kdy účastník řízení zmeškal zákonnou lhůtu pro oznámení vlečky o bezmála pět a půl roku, by Úřad považoval za odpovídající uložit samostatnou pokutu ve výši 40 000 Kč. K uvedené výši dospěl Úřad po posouzení zákonem chráněného zájmu vymezeného výše v části IV. tohoto příkazu ve vzájemné souvislosti s faktickou hospodářkou a ekonomickou využitelností předmětné vlečky v návaznosti na její napojení s vlečkami, které jsou do předmětné vlečky zaústěny. S ohledem na tuto skutečnost by nebylo přiléhavé uvažovat o pokutě při horní hranici sazby, která představuje 1 000 000 Kč, nýbrž naopak při spodní hranici sazby, jak Úřad učinil. Úřad také posuzoval majetkové poměry účastníka řízení, jak je dále specifikováno a konkretizováno níže.
48. Po zohlednění výše uvedených polehčujících a přitěžujících okolností Úřad výrokem I. uložil pokutu ve výši 30 000 Kč.
49. Úřad při stanovení výše pokuty přihlédl k povaze činnosti a aktuálním majetkovým poměrům účastníka řízení, přičemž vycházel z účetní závěrky účastníka řízení za rok 2023.[2]
50. Celková netto aktiva účastníka řízení činila podle individuální účetní závěrky za rok 2023 (tj. k 31. 12. 2023) (…anonymizováno…) Kč.[3] Výše pokuty vychází na cca (…anonymizováno…) % částky celkových netto aktiv. Proto se Úřad domnívá, že stanovená výše pokuty nemůže ohrozit existenci ani podnikatelskou činnost účastníka řízení.
51. S ohledem na majetkové poměry účastníka řízení nelze pokutu v této výši považovat za likvidační ani omezující. Pokuta uložená účastníkovi řízení naplňuje obě základní funkce právní odpovědnosti, a to funkci represivní – postih za porušení povinností stanovených zákonem, a funkci preventivní, která směřuje k předcházení porušování zákona.
52. Uložená pokuta je podle § 46 odst. 2 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, splatná do 30 dnůode dne nabytí právní moci tohoto příkazu na účet Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže č. 19-24825621/0710 vedený u České národní banky, variabilní symbol 26931443.
V. Závěr
53. V předmětném řízení Úřad po posouzení zjištěných informací a doložených podkladů rozhodl, že účastník řízení v rozporu s § 22a odst. 5 zákona o dráhách neoznámil v zákonem stanovené lhůtě Úřadu, že je provozovatelem předmětné vlečky.
54. Uvedeným porušením povinnosti a následným udržováním protiprávního stavu se účastník řízení dopustil přestupku podle § 51 odst. 6 písm. b) zákona o dráhách, jelikož v rozporu s § 22a odst. 5 nesplnil oznamovací povinnost vůči Úřadu.
55. Proto Úřad rozhodl výrokem I. o spáchání přestupku účastníkem řízení.
56. V návaznosti na výrok I. rozhodl Úřad výrokem II. o uložení pokuty účastníkovi řízení za spáchání tohoto přestupku.
Poučení
Proti tomuto příkazu může účastník řízení podle § 150 odst. 3 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podat do 8 dnů ode dne jeho oznámení odpor, a to u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Odboru přístupu k dopravní infrastruktuře, třída Kpt. Jaroše 7, 602 00 Brno. Lhůta pro podání odporu se počítá ode dne následujícího po dni doručení tohoto příkazu. Podáním odporu se příkaz ruší a řízení pokračuje; to neplatí, byl-li podán nepřípustný nebo opožděný odpor. Správní orgán vyrozumí podatele o podání nepřípustného nebo opožděného odporu. Lhůty pro vydání rozhodnutí začínají znovu běžet dnem podání odporu. Zpětvzetí odporu není přípustné. Příkaz, proti němuž nebyl podán odpor, se stává pravomocným a vykonatelným rozhodnutím.
JUDr. Petr Solský
místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Obdrží
LOKOTRANS SERVIS s.r.o., Drážní 1152/11, 62700 Brno, datová schránka k6siziy
Vypraveno dne
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy
[1] Viz rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 20. 10. 2016, č. j. 3 As 205/2015-29.
[2] Srov. Účetní závěrka za rok 2023 [online]. or.justice.cz. [cit. 22. 7. 2025]. <https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=81410127&subjektId=618388&spis=727237> Účetní závěrka za rok 2024 není ze strany účastníka řízení zveřejněna, a není tedy k dispozici; proto Úřad vychází z účetní závěrky za rok 2023.
[3] Srov. str. 1 Účetní závěrky za rok 2023.


