číslo jednací: S258/2013/VZ-12976/2013/511/KCh

Instance I.
Věc Likvidace odpadu
Účastníci
  1. Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace
  2. Kaiser servis, spol. s r.o.
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok SŘ zastaveno
Rok 2013
Datum nabytí právní moci 26. 7. 2013
Dokumenty file icon 2013_S258.pdf 105 KB

 

Č. j.: ÚOHS-S258/2013/VZ-12976/2013/511/KCh

 

Brno 10. července 2013

 

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 30. 4. 2013 na návrh z téhož dne, jehož účastníky jsou

 

· zadavatel – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace, IČO 00159816, se sídlem Pekařská 664/53, 656 91 Brno,

· navrhovatel – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko,

 

ve věci veřejné zakázky „Likvidace odpadu“ zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 29. 1. 2013 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 1. 2013 pod ev. č. 344361 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 2. 2. 2013 pod ev. č. 2013/S 024-037344,

 

rozhodl takto:

 

Správní řízení se podle § 117a písm. c) zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť navrhovatel – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko – nedoručil návrh ze dne 30. 4. 2013 zadavateli ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 citovaného zákona o veřejných zakázkách.

 

Odůvodnění

 

1. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) jako orgán příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), obdržel dne 30. 4. 2013 návrh navrhovatele – Kaiser servis, spol. s r.o., IČO 26274906, se sídlem Bezručova 608/36, 678 01 Blansko (dále jen „navrhovatel“) – z téhož dne na přezkoumání úkonů zadavatele – Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, příspěvková organizace, IČO 00159816, se sídlem Pekařská 664/53, 656 91 Brno (dále jen „zadavatel“) – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Likvidace odpadu“ zadávané formou otevřeného řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 29. 1. 2013 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 1. 2013 pod ev. č. 344361 a v Úředním věstníku Evropské unie dne 2. 2. 2013 pod ev. č. 2013/S 024-037344.

2. Předmět plnění veřejné zakázky v oznámení o zakázce vymezil zadavatel jako zajištění komplexních služeb při odvozu a odstranění odpadu pro zadavatele, zejména zapůjčení sběrných nádob, odvozu, třídění, využití, včetně odběru elektroodpadu a vyřazených elektrozařízení (dle kolektivního systému OE a EZ) a odstranění odpadu vyprodukovaného zadavatelem, případně zajištění dalších činností souvisejících s uvedenými službami, a to předepsanými technologickými postupy při dodržení hygienických norem ve smyslu zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.

3. Zadavatel stanovil předpokládanou hodnotu veřejné zakázky ve výši 38 000 000,- Kč bez DPH.

4. Dne 2. 4. 2013 zadavatel rozhodl o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení předmětné veřejné zakázky, a to na základě ustanovení § 76 odst. 6 zákona. Jako důvod uvedl, že návrh smlouvy na zajištění komplexních služeb v odpadovém hospodářství předložený navrhovatelem v nabídce neobsahuje řadu obchodních podmínek dle čl. 6 zadávací dokumentace, např. sankční ujednání, jak zadavatel požadoval v čl. 9 zadávací dokumentace.

5. Dne 16. 4. 2013 obdržel zadavatel proti svému rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z další účasti v zadávacím řízení námitky.

6. Dne 19. 4. 2013 zadavatel rozhodl o námitkách navrhovatele, kdy podaným námitkám nevyhověl s odůvodněním, že navrhovatel nesplnil zadávací podmínky dle čl. 6 s odkazem na čl. 10 zadávací dokumentace, kde je uvedeno, že návrh smlouvy na zajištění komplexních služeb v odpadovém hospodářství, předložený uchazeči v nabídce, bude v souladu s obchodními podmínkami vymezenými v zadávací dokumentaci.

7. Úřad obdržel dne 30. 4. 2013 podání navrhovatele označené jako „Námitky proti rozhodnutí zadavatele o vyloučení uchazeče z účasti v zadávacím řízení“ z téhož dne. Toto podání Úřad posoudil obsahově jako návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

Průběh správního řízení

 

 

8. Dnem 30. 4. 2013, kdy Úřad obdržel uvedený návrh, bylo podle § 113 zákona zahájeno správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele.

9. V uvedeném návrhu ze dne 30. 4. 2013 navrhovatel požaduje opětovné přezkoumání rozhodnutí zadavatele ze dne 2. 4. 2013 o svém vyloučení z další účasti v zadávacím řízení a jeho zrušení, případně zrušení celého zadávacího řízení.

10. Účastníky správního řízení podle § 116 zákona jsou:

o zadavatel,

o navrhovatel.

11. Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8686/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013. Jelikož musí být stejnopis návrhu podle § 114 odst. 4 zákona doručen zadavateli ve lhůtě 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl a z dokumentů, které byly přiloženy k uvedenému návrhu, nevyplývalo, zda a kdy tak bylo učiněno, určil Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 navrhovateli lhůtu tři pracovní dny ode dne doručení tohoto usnesení k provedení úkonu – prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o svých námitkách. Zároveň Úřad navrhovatele v odůvodnění usnesení upozornil na skutečnost, že jestliže nebyl návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona, Úřad zahájené řízení podle § 117a písm. c) zákona zastaví.

12. Navrhovatel na usnesení Úřadu č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 nijak nereagoval a svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013 ve lhůtě stanovené tímto usnesením nedoplnil.

 

Závěry Úřadu

 

13. Úřad přezkoumal na základě § 112 a následujících ustanovení zákona náležitosti návrhu včetně dodržení lhůt pro jeho podání a na základě zjištěných skutečností rozhodl o zastavení řízení, neboť navrhovatel nedoručil stejnopis návrhu zadavateli ve lhůtě stanovené v § 114 odst. 4 zákona. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.

14. Podle § 114 odst. 4 zákona musí být návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

15. Podle § 117a písm. c) zákona Úřad zahájené řízení zastaví, jestliže návrh nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 114 odst. 4 zákona.

16. V šetřeném případě obdržel zadavatel námitky proti svému rozhodnutí o vyloučení navrhovatele z účasti v zadávacím řízení dne 16. 4. 2013. Zadavatel námitkám navrhovatele rozhodnutím ze dne 19. 4. 2013 nevyhověl. Rozhodnutí o námitkách bylo navrhovateli doručeno dne 23. 4. 2013. Lhůta pro doručení návrhu Úřadu a zadavateli tedy uplynula dne 3. 5. 2013.

17. Z dokumentů, které byly přiloženy k návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013, nevyplývá, zda byl stejnopis návrhu doručen zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž navrhovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

18. Z uvedeného důvodu určil Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 navrhovateli lhůtu tři pracovní dny ode dne doručení tohoto usnesení k provedení úkonu – prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli do 10 dnů ode dne, v němž obdržel rozhodnutí zadavatele o svých námitkách. Toto usnesení Úřadu bylo navrhovateli doručeno dne 14. 5. 2013. Lhůta k prokázání doručení stejnopisu návrhu zadavateli tedy marně uplynula dne 17. 5. 2013.

19. Úřad dále uvádí, že navrhovatel ve lhůtě stanovené usnesením č. j.: ÚOHS-S258/2013/VZ-8688/2013/511/KCh ze dne 14. 5. 2013 svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele ze dne 30. 4. 2013 nedoplnil. Navrhovatel tak nepředložil doklad o doručení stejnopisu návrhu zadavateli ve lhůtě podle § 114 odst. 4 zákona ani na písemnou výzvu Úřadu.

20. Úřad konstatuje, že navrhovatel nedodržel zákonem stanovenou podmínku pro podání návrhu na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, neboť podle § 114 odst. 4 zákona musí být návrh doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl. Z uvedeného vyplývá, že příslušný návrh musí být doručen v zákonem stanovené lhůtě na obě zákonem určená místa. V daném případě nebyl návrh na přezkoumání úkonů zadavatele doručen ve stanovené lhůtě zadavateli.

21. Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoručil návrh zadavateli ve lhůtách stanovených v § 114 odst. 4 zákona, Úřad rozhodl o zastavení řízení, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí.

Poučení

 

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.

 

otisk úředního razítka

 

 

JUDr. Eva Kubišová

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

Obdrží:

 

1. Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně, Pekařská 664/53, 656 91 Brno

2. Kaiser servis, spol. s r.o., Bezručova 608/36, 678 01 Blansko

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

 

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz
cs | en