číslo jednací: 43361/2021/500/AIv
spisová značka: S0582/2021/VZ

Instance I.
Věc Zimní stadion Žamberk
Účastníci
  1. město Žamberk
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb.
Rok 2021
Datum nabytí právní moci 5. 1. 2022
Dokumenty file icon 2021_S0582.pdf 269 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0582/2021/VZ

 

 

Číslo jednací:      ÚOHS-43361/2021/500/AIv

 

Brno  17. 12. 2021

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 29. 11. 2021 z moci úřední, jehož účastníkem je

  • zadavatel – město Žamberk, IČO 00279846, se sídlem Masarykovo náměstí 166,

564 01 Žamberk,

ve věci přezkoumání úkonů cit. zadavatele učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zimní stadion Žamberk“[1] v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 25. 8. 2021 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 8. 2021 pod ev. č. Z2021-031119, ve znění pozdějších oprav, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 30. 8. 2021 pod ev. č. 2021/S 167-436713, ve znění pozdějších oprav,

vydává toto

usnesení:

Správní řízení vedené pod sp. zn. ÚOHS-S0582/2021/VZ zahájené dne 29. 11. 2021 z moci úřední ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – město Žamberk, IČO 00279846, se sídlem Masarykovo náměstí 166, 564 01 Žamberk – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zimní stadion Žamberk“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 25. 8. 2021 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 8. 2021 pod ev. č. Z2021-031119, ve znění pozdějších oprav, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 30. 8. 2021 pod ev. č. 2021/S 167-436713, ve znění pozdějších oprav, se podle ustanovení § 257 písm. g) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje, neboť zadavatel oznámením o zrušení zadávacího řízení ze dne 10. 12. 2021 na základě usnesení Zastupitelstva města Žamberku č. 25/2021-ZAST/647 ze dne 7. 12. 2021 zadávací řízení na citovanou veřejnou zakázku zrušil.

 

Odůvodnění

1.             Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle ustanovení § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených tímto zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle ustanovení § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, zahájil z moci úřední dne 29. 11. 2021 správní řízení ve věci přezkoumání úkonů zadavatele – město Žamberk, IČO 00279846, se sídlem Masarykovo náměstí 166, 564 01 Žamberk – učiněných při zadávání veřejné zakázky „Zimní stadion Žamberk“ v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo odesláno k uveřejnění dne 25. 8. 2021 a uveřejněno ve Věstníku veřejných zakázek dne 30. 8. 2021 pod ev. č. Z2021-031119, ve znění pozdějších oprav, a v Úředním věstníku Evropské unie dne 30. 8. 2021 pod ev. č. 2021/S 167-436713, ve znění pozdějších oprav (dále jen „zadávací řízení“).

2.             Správní řízení bylo zahájeno podle § 249 zákona ve spojení s § 46 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), doručením oznámení o zahájení správního řízení č. j. ÚOHS-40150/2021/524/VZi zadavateli dne 29. 11. 2021.

3.             Úřad zahájil předmětné správní řízení z moci úřední, neboť v šetřeném případě získal pochybnost, zda zadavatel stanovil zadávací podmínky v souladu s ustanovením § 36
odst. 1 zákona, když předmět plnění veřejné zakázky vymezil tak, že jeho součástí byla podle bodu 3.2.2. zadávací dokumentace mj. dodávka rolby na úpravu ledu, tedy zda zadavatel tímto svým postupem nevymezil předmět plnění veřejné zakázky natolik široce, že v důsledku této skutečnosti mohlo dojít k omezení okruhu potenciálních dodavatelů, neboť někteří z potenciálních dodavatelů nemuseli být schopni nabídnout zadavateli všechna plnění, jež byla do předmětu zahrnuta, přestože by jinak, pokud by zadavatel jednotlivá plnění
(tedy realizaci stavebních prací pro provedení stavby „Zimní stadion Žamberk“ a dodávku rolby na úpravu ledu) poptával samostatně, na jednotlivá plnění nabídku podat mohli, a zda tímto postupem rovněž zadavatel dodržel zásadu zákazu diskriminace vyjádřenou v § 6
odst. 2 zákona.

4.             Dne 29. 11. 2021 Úřad usnesením č. j. ÚOHS-40367/2021/524/VZi stanovil zadavateli lhůtu, v níž mohl navrhovat důkazy, činit jiné návrhy a vyjádřit v řízení své stanovisko, a lhůtu k provedení úkonu – podání informace Úřadu o dalších úkonech, které zadavatel provede v šetřeném zadávacím řízení v průběhu správního řízení, a zaslání příslušné dokumentace o zadávacím řízení pořízené v souvislosti s provedenými úkony.

5.             Dne 10. 12. 2021 obdržel Úřad od zadavatele přípis, jehož přílohou bylo oznámení rozhodnutí o zrušení zadávacího řízení z téhož dne (dále jen „oznámení o zrušení zadávacího řízení“). Zadavatel v oznámení o zrušení zadávacího řízení uvádí, že o zrušení zadávacího řízení rozhodl na základě usnesení Zastupitelstva města Žamberku č. 25/2021-ZAST/647 ze dne 7. 12. 2021 dle § 127 odst. 2 písm. d) a e) zákona z důvodu, že dne 7. 12. 2021 bylo zadavateli oznámeno, že neobdrží požadovanou dotaci ve výši 90 000 000 Kč na realizaci předmětu veřejné zakázky, přičemž bez této dotace zadavatel nedisponuje potřebnými finančními prostředky pro realizaci předmětu veřejné zakázky.

6.             Podle § 257 písm. g) zákona Úřad zahájené řízení usnesením zastaví, jestliže zadavatel zrušil zadávací řízení.

7.             S ohledem na skutečnost, že zadavatel na základě usnesení Zastupitelstva města Žamberku č. 25/2021-ZAST/647 ze dne 7. 12. 2021 zrušil zadávací řízení, a to s odkazem na § 127 odst. 2 písm. d) a e) zákona z důvodů uvedených výše v bodě 6. odůvodnění tohoto usnesení, došlo k naplnění zákonem předvídané skutečnosti uvedené v ust. § 257 písm. g) zákona a Úřadu nezbývá než zahájené správní řízení ve smyslu citovaného ustanovení zákona zastavit.

8.             Pro úplnost Úřad závěrem poznamenává, že z důvodu procesní ekonomie již považoval za neúčelné stanovit zadavateli lhůtu k vyjádření se k podkladům rozhodnutí ve smyslu § 261 odst. 3 zákona, neboť Úřad je povinen dle § 6 odst. 2 správního řádu postupovat tak, aby nikomu nevznikaly zbytečné náklady a dotčené osoby co možná nejméně zatěžoval. Za situace, kdy je zřejmé, že je dán důvod pro zastavení správního řízení podle § 257
písm. g) zákona, by vyjádření zadavatele mohlo způsobit toliko zbytečné náklady, aniž
by takové vyjádření mohlo ovlivnit výsledek správního řízení. Z toho důvodu Úřad lhůtu podle § 261 odst. 3 zákona zadavateli nestanovil.

Poučení

Proti tomuto usnesení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek, třída Kpt. Jaroše 1926/7, Černá Pole, 604 55 Brno. Rozklad nemá podle § 76 odst. 5 správního řádu odkladný účinek. Rozklad a další podání účastníků učiněná v řízení o rozkladu se podle § 261 odst. 1 písm. b) zákona činí výhradně prostřednictvím datové schránky nebo jako datová zpráva podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

 

otisk úředního razítka

 

Mgr. Markéta Dlouhá

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obdrží:

město Žamberk, Masarykovo náměstí 166, 564 01 Žamberk

 

Vypraveno dne:

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy



[1] V Oznámení o zahájení zadávacího řízení uveřejněném dne 30. 8. 2021 pod ev. č. Z2021-031119 je název veřejné zakázky uveden s písařskou chybou jako „Zimní stadion Žumberk“; pozn. Úřadu

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
ilustrace
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz
cs | en