číslo jednací: 23518/2023/500
spisová značka: S0412/2023/VZ

Instance I.
Věc Rekonstrukce ČOV Dyjákovičky-Chvalovice
Účastníci
  1. DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 269 odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb.
Rok 2023
Datum nabytí právní moci 5. 7. 2023
Dokumenty file icon 2023_S0412.pdf 294 KB

Spisová značka:  ÚOHS-S0412/2023/VZ

Číslo jednací:      ÚOHS-23518/2023/500

 

Brno 21. 6. 2023

 

 

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ve věci spáchání přestupku podle § 269 odst. 2 citovaného zákona obviněným

  • DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice, IČO 01274996, se sídlem Dyjákovičky 1, 669 02 Dyjákovičky,

v souvislosti s uveřejněním smlouvy o dílo uzavřené dne 22. 1. 2021 s vybraným dodavatelem – VHZ‑DIS, spol. s r.o., IČO 46961445, se sídlem Mírová 25, 618 00 Brno – na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce ČOV Dyjákovičky-Chvalovice“ zadávané jako veřejná zakázka malého rozsahu mimo zadávací řízení,

vydává podle ustanovení § 90 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů, tento

příkaz:

I.

Obviněný – DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice, IČO 01274996, se sídlem Dyjákovičky 1, 669 02 Dyjákovičky – se dopustil přestupku při uveřejňování podle § 269 odst. 2 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, tím, že smlouvu o dílo na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce ČOV Dyjákovičky-Chvalovice“, kterou uzavřel dne 22. 1. 2021 s vybraným dodavatelem – VHZ‑DIS, spol. s r.o., IČO 46961445, se sídlem Mírová 25, 618 00 Brno – neuveřejnil podle § 219 odst. 1 citovaného zákona na profilu zadavatele v zákonné lhůtě 15 dnů od jejího uzavření, tj. nejpozději do dne 8. 2. 2021, ale řádně tak učinil až dne 26. 1. 2022.

II.

Za spáchání přestupku uvedeného ve výroku I. tohoto příkazu se obviněnému – DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice, IČO 01274996, se sídlem Dyjákovičky 1, 669 02 Dyjákovičky – podle § 269 odst. 3 písm. a) zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, ukládá

pokuta ve výši 4 000 Kč (čtyři tisíce korun českých).

Pokuta je splatná do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto příkazu.

 

Odůvodnění

I.       K POSTUPU OBVINĚNÉHO PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

1.      Obviněný – DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice, IČO 01274996, se sídlem Dyjákovičky 1, 669 02 Dyjákovičky (dále jen „obviněný“ nebo „zadavatel“) – uzavřel dne 22. 1. 2021 smlouvu o dílo (dále jen „smlouva o dílo“) s vybraným dodavatelem – VHZ‑DIS, spol. s r.o., IČO 46961445, se sídlem Mírová 25, 618 00 Brno (dále jen „vybraný dodavatel“) – na realizaci veřejné zakázky „Rekonstrukce ČOV Dyjákovičky-Chvalovice“ (dále jen „veřejná zakázka“). Předmětem plnění je dle čl. III. a IV. smlouvy o dílo rekonstrukce stávající čistírny odpadních vod a dále také výměna rozvaděčů čistírny odpadních vod, nové softwarové vybavení pro zařízení a vizualizaci technologie čistírny odpadních vod, kabelové trasy a zapojení doplňovaných technologických zařízení. Jak vyplývá z údajů na profilu zadavatele, zadával obviněný předmětnou veřejnou zakázku jako veřejnou zakázku malého rozsahu mimo zadávací řízení.

2.        Obviněný uveřejnil dne 16. 4. 2021 na profilu zadavatele dostupném z https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=contractsregister&a=detail&contract=58576 smlouvu o dílo ze dne 22. 1. 2021 na veřejnou zakázku.

II.     POSTUP ÚŘADU PŘED VYDÁNÍM PŘÍKAZU

3.        Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“), jako orgán příslušný podle § 248 zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) k výkonu dozoru nad dodržováním pravidel stanovených zákonem a zadávacími podmínkami pro zadání podlimitní a nadlimitní veřejné zakázky, včetně koncese s výjimkou koncesí malého rozsahu podle § 178 zákona, a pro zvláštní postupy podle části šesté zákona, obdržel dne 5. 5. 2023 podnět k prošetření postupu zadavatele ve věci výše uvedené veřejné zakázky.

4.        Na základě uvedeného podnětu si Úřad vyžádal od obviněného smlouvu o dílo uzavřenou na výše uvedenou veřejnou zakázku včetně všech případných dodatků a jeho vyjádření k obsahu podnětu.

5.        Ve svém vyjádření ze dne 25. 5. 2023 obviněný uvedl, že „[v]zhledem k tomu, že svazek neměl dostatek zkušeností s pořádáním zakázek, byla kontaktována a administrací výběrového řízení pověřena firma OPTIMAL Consulting, s.r.o.“. Dále obviněný konstatoval, že vzhledem k pověření výše uvedené firmy počítal s tím, že veškeré činnosti spojené s předmětnou veřejnou zakázkou a její administrací budou zajištěny citovanou společností. Až v rámci přípravy podkladů pro přezkum hospodaření za rok 2021 obviněný zjistil, že smlouva na předmětnou veřejnou zakázku nebyla na profilu zadavatele řádně zveřejněna. Ihned sjednal nápravu, když kontaktoval pověřenou společnost a ta uzavřenou smlouvu o dílo na profilu zadavatele dodatečně zveřejnila.

6.        Obviněný ve svém vyjádření dále uvedl, že své pochybení v podobě pozdního uveřejnění smlouvy o dílo uznává a že žádá o přihlédnutí k situaci, která v letech 2020 a 2021 v souvislosti s pandemií nemoci Sars-CoV-2 panovala. Uvedená doba byla dle obviněného velmi náročná, neboť chod obcí byl ve větší míře paralyzován a soustředěn na zajištění zdraví svých občanů. V závěru svého vyjádření obviněný uvedl, že přijal nápravná opatření tak, aby v budoucnu k porušení § 219 odst. 1 zákona nedocházelo. Současně obviněný požádal o možnost osobní schůzky na Úřadě za účelem objasnění celé situace, popř. vysvětlení skutečností, které vedly k pochybení.

ZÁVĚRY ÚŘADU

7.        Podle § 90 odst. 1 zákona č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „přestupkový zákon“), správní orgán může o přestupku rozhodnout příkazem. Podle § 150 odst. 1 věty druhé zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), příkaz může správní orgán vydat, považuje-li skutkové zjištění za dostatečné; vydání příkazu může být prvním úkonem v řízení. Úřad konstatuje, že byly dostatečně zjištěny skutkové okolnosti pro vydání tohoto příkazu, přičemž vydání příkazu je prvním úkonem v řízení o přestupku.

K výroku I. tohoto příkazu

Relevantní ustanovení právních předpisů

8.        Podle § 214 odst. 1 zákona internetovou adresu profilu zadavatele zadavatel odešle k uveřejnění ve Věstníku veřejných zakázek způsobem podle § 212 zákona. Informace na profilu zadavatele se považují za uveřejněné podle tohoto zákona nejdříve od okamžiku uveřejnění internetové adresy profilu zadavatele ve Věstníku veřejných zakázek.

9.        Podle § 219 odst. 1 zákona uveřejní veřejný zadavatel na profilu zadavatele smlouvu uzavřenou na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 15 dnů od jejich uzavření nebo do konce každého čtvrtletí v případě veřejných zakázek zadávaných na základě rámcové dohody nebo v dynamickém nákupním systému. To neplatí pro

a.      smlouvu na veřejnou zakázku, jejíž cena nepřesáhne 500 000 Kč bez daně z přidané hodnoty,

b.      smlouvu na veřejnou zakázku, u které veřejný zadavatel postupoval v souladu s § 29 písm. a) až c) a písm. l) bod 2, § 30 písm. d) nebo § 191 odst. 2 písm. e) zákona,

c.       pro zadavatele, který je zpravodajskou službou podle jiného právního předpisu, nebo

d.      smlouvu uveřejněnou podle jiného právního předpisu. 

10.    Podle § 269 odst. 2 zákona se veřejný zadavatel dopustí přestupku při uveřejňování podle tohoto zákona tím, že neuveřejní smlouvu na veřejnou zakázku podle § 219 odst. 1 zákona.

Zjištěné skutečnosti

11.    Obviněný uzavřel dne 22. 1. 2021 s vybraným dodavatelem smlouvu o dílo na provedení veřejné zakázky.

12.    Podle čl. III. („Cena za provedení díla“) smlouvy o dílo celková cena za provedení díla činí 2 122 236 Kč bez DPH.

13.    Obviněný uzavřel dne 15. 4. 2021 dodatek ke smlouvě č. 1. Z obsahu citovaného dodatku vyplývá, že tímto dodatkem nebyla změněna celková cena díla dle čl. III. smlouvy o dílo.

14.    Z profilu zadavatele vyplývá, že smlouva o dílo na něm byla uveřejněna dne 16. 4. 2021.

15.    Platný profil zadavatele na adrese https://www.vhodne-uverejneni.cz/profil/dso-cov-dyjakovicky-chvalovice byl pod ev. č. Z2022-003762 zveřejněn ve Věstníku veřejných zakázek dne 26. 1. 2022.

Právní posouzení

16.    Úřad nejprve v obecné rovině uvádí, že ustanovení § 219 odst. 1 zákona upravuje povinnost veřejného zadavatele uveřejnit na profilu zadavatele smlouvu na veřejnou zakázku včetně všech jejích změn a dodatků, a to do 15 dnů od jejich uzavření. Uveřejnění smlouvy umožňuje kontrolu vynakládání veřejných prostředků zadavatelem ze strany ostatních subjektů (veřejnosti), a výrazně se v něm tak promítá zásada transparentnosti uvedená v § 6 odst. 1 zákona.

17.    Úřad dále v obecné rovině dodává, že v § 219 odst. 1 písm. a) – d) zákona je výslovně stanoveno, na které smlouvy, případně zadavatele, se povinnost uveřejnění smluv na profilu zadavatele nevztahuje. Úřad v této souvislosti konstatuje, že žádná z výjimek dle § 219 odst. 1 písm. a) až d) zákona v šetřeném případě není naplněna.

18.    Z výše uvedené jednoznačně vyplývá, že jelikož byla smlouva o dílo uzavřena dne 22. 1. 2021 obviněný byl povinen ji na profilu zadavatele uveřejnit do 15 dnů od jejího uzavření. Jak vyplývá z § 607 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. S odkazem na uvedené a vzhledem k tomu, že 15. den od uzavření smlouvy připadl na sobotu 6. 2. 2021, byl posledním dnem lhůty pro uveřejnění smlouvy na profilu zadavatele nejbližší pracovní den, tj. pondělí 8. 2. 2021. Obviněný tuto svou povinnost v zákonné lhůtě, tzn. uveřejnění smlouvy o dílo včetně všech jejích změn a dodatků do 15 dnů od jejich uzavření nesplnil. Obviněný sice smlouvu o dílo uveřejnil na internetové adrese https://www.vhodne-uverejneni.cz/index.php?m=xenorders&h=contractsregister&a=detail&contract=58576 dne 16. 4. 2021, nicméně uvedená internetová adresa nebyla v době uveřejnění smlouvy o dílo (tj. ke dni 16. 4. 2021) profilem zadavatele ve smyslu § 214 odst. 1 zákona. Daná internetová adresa profilu zadavatele byla ve Věstníku veřejných zakázek zveřejněna řádně až dne
26. 1. 2022, a tedy i předmětná smlouva o dílo je dle ustanovení § 214 odst. 1 zákona považována za uveřejněnou podle tohoto zákona až dnem 26. 1. 2022. Úřad na základě uvedeného uzavírá, že obviněný se dopustil přestupku dle § 269 odst. 2 zákona, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto příkazu.

K výroku II. příkazu – uložení pokuty

19.    Úřad považuje ve smyslu ustanovení § 150 odst. 1 správního řádu v návaznosti na § 90 přestupkového zákona skutková zjištění za dostatečná a s ohledem na výše uvedené považuje za prokázané, že se obviněný dopustil přestupku při uveřejňování podle § 269 odst. 2 zákona, jak je uvedeno ve výroku I. tohoto příkazu.

20.    Odpovědnost za přestupek zaniká mj. uplynutím promlčecí doby, která podle § 270 odst. 5 zákona činí 5 let.

21.    Podle § 31 odst. 1 přestupkového zákona počíná promlčecí doba běžet dnem následujícím po dni spáchání přestupku; dnem spáchání přestupku se rozumí den, kdy došlo k ukončení jednání, kterým byl přestupek spáchán. Je-li znakem přestupku účinek, promlčecí doba počíná běžet dnem následujícím po dni, kdy takový účinek nastal.

22.    V návaznosti na posledně citovaná ustanovení zákona a přestupkového zákona Úřad před uložením pokuty ověřil, zda je naplněna podmínka uvedená ve výše citovaných ustanoveních. Ke spáchání přestupku podle § 269 odst. 2 zákona došlo dne 9. 2. 2021, tj. první den po marném uplynutí zákonné lhůty pro uveřejnění smlouvy o dílo na profilu zadavatele. Správní řízení ve věci spáchání přestupku je zahájeno dnem doručení tohoto příkazu. Z uvedeného vyplývá, že promlčecí doba ve vztahu k projednávanému přestupku neuplynula a odpovědnost obviněného za projednávaný přestupek uplynutím promlčecí doby nezanikla.

23.    V daném případě se obviněný dopustil přestupku dle § 269 odst. 2 zákona. Podle ustanovení § 269 odst. 3 písm. a) zákona se za přestupek uloží pokuta do 1 000 000 Kč, jde-li o přestupek podle ustanovení § 269 odst. 2 zákona.

24.    Podle § 37 písm. a) a c) přestupkového zákona se při určení druhu správního trestu a jeho výměry přihlédne zejména k povaze a závažnosti přestupku a k přitěžujícím a polehčujícím okolnostem.

25.    Podle § 38 přestupkového zákona je povaha a závažnost přestupku dána zejména významem zákonem chráněného zájmu, který byl přestupkem porušen nebo ohrožen, dále významem a rozsahem následku přestupku a okolnostmi jeho spáchání (Úřad zde uvádí pouze ty skutečnosti citovaného ustanovení přestupkového zákona, které jsou relevantní ve vztahu k posuzovanému případu).

26.    Úřad v této souvislosti uvádí, že závažnost přestupku, která je v šetřeném případě skutečností rozhodnou pro určení výměry pokuty, je obecnou kategorií poměřující rozsah dopadu konkrétního protiprávního jednání na specifický právem chráněný zájem s přihlédnutím k významu tohoto chráněného zájmu. Stupeň závažnosti, tedy společenské škodlivosti přestupku, je dán konkrétní intenzitou naplnění znaků skutkové podstaty přestupku. Při posuzování závažnosti přestupku tedy není hlavním kritériem jeho skutková podstata, ale intenzita skutkových okolností, s jakou došlo k porušení právem chráněných hodnot a zájmů v konkrétním případě. Z hlediska určení výměry pokuty je proto nutno hodnotit nejen jaké následky byly přestupkem způsobeny, ale také jakou měly intenzitu (srov. rozsudek Nejvyššího správního soudu sp. zn. 1 Afs 106/2012 ze dne 6. 6. 2013).

27.    Co se týče posouzení povahy a závažnosti spáchaného přestupku v šetřeném případě, Úřad konstatuje, že postupem obviněného došlo k ohrožení právem chráněného zájmu spočívajícího v možnosti zpětné kontroly veřejné zakázky a postupu obviněného ze strany veřejnosti, jež přispívá k hospodárnému vynakládání veřejných prostředků. Úřad v této souvislosti uvádí, že ačkoliv obviněný v šetřeném případě nebyl povinen při zadávání veřejné zakázky postupovat v zadávacím řízení podle zákona, neboť se jednalo o veřejnou zakázku malého rozsahu, potřeba uveřejnění smlouvy je v takové situaci zdůrazněna, neboť veřejná kontrola je de facto zahájena právě až uveřejněním smlouvy.

28.    Co se týče následků spáchání přestupku dle výroku I. tohoto příkazu, Úřad uvádí, že spáchání šetřeného přestupku vedlo k dočasnému znemožnění účinné zpětné kontroly veřejné zakázky ze strany veřejnosti.

29.    V rámci posouzení závažnosti přestupku Úřad ve prospěch obviněného zohlednil, že se v šetřeném případě jedná o veřejnou zakázku malého rozsahu, jejíž celková cena činí 2 122 236 Kč bez DPH. V této souvislosti Úřad uvádí, že zájem veřejnosti na kontrole vynakládání veřejných prostředků stoupá zejména ve vztahu k hodnotě dané veřejné zakázky (čím vyšší je její hodnota, tím vyšší je zájem veřejnosti na veřejné kontrole).

30.    Úřad při ukládání sankce ve prospěch obviněného také zohlednil skutečnost, že obviněný své pochybení napravil, když předmětnou uveřejňovací povinnost splnil dodatečně, a to ještě před doručením podnětu Úřadu.

31.     Při stanovení konkrétní výše sankce má Úřad povinnost rovněž zohlednit dobu, která uplynula mezi spácháním přestupku a samotným potrestáním obviněného za jeho spáchání. V této souvislosti Úřad poukazuje na rozsudek Krajského soudu v Brně č. j. 62 Af 123/2013-85 ze dne 9. 4. 2015, ve kterém Krajský soud uvedl, že: „(…) hledisko doby, jež uplynula mezi spácháním správního deliktu a jeho potrestáním, je možným (a někdy nutným) korektivem při úvahách ohledně výše pokuty, k němuž má být přihlédnuto na závěr těchto úvah; aplikace tohoto korektivu má zamezit, aby výše pokuty, jinak řádně stanovena podle zákonem předepsaných kritérií a kritérií nutně aplikovatelných i bez jejich výslovného vyjádření v zákoně (kritérium přiměřenosti s ohledem na míru, ve které výše pokuty může působit pro delikventa likvidačně), celkově nejevila znaky nepřiměřenosti s ohledem na prodlevu, která nastala mezi porušením právní povinnosti a trestem, který za to byl uložen. V rámci správního trestání je totiž třeba dostatečně silně vnímat, že časový horizont toho, kdy se účastníkovi řízení (delikventovi) dostává konečného rozhodnutí ve věci, je neoddělitelnou součástí měřítek celkové spravedlnosti řízení, a že čím je tento časový horizont delší, tím více se rozostřují kontury spravedlnosti jak v očích účastníka řízení, tak i v obecném vnímání veřejností a veřejného mínění, což celkově oslabuje důvěryhodnost státní moci. Je nepochybné, že s prodlužujícím se okamžikem potrestání se relativizuje základní vztah mezi spáchaným deliktem a ukládanou sankcí a že doba mezi porušením právní povinnosti a rozhodnutím o sankci má i bezprostřední vliv na účel trestu, jehož má být uložením konkrétní sankce dosaženo.“ Při určení výše pokuty Úřad proto ve prospěch obviněného zohlednil fakt, že přestupek dle výroku I. tohoto příkazu byl obviněným spáchán před více než dvěma lety. Vlivem časové prodlevy mezi spácháním přestupku a jeho potrestáním (vydáním rozhodnutí o sankci) totiž dochází k výraznému oslabení smyslu a účelu trestu.

32.    Úřad neshledal v šetřeném případě další polehčující okolnosti ani žádné přitěžující okolnosti.

33.    Po zvážení všech okolností šetřeného případu Úřad posoudil závažnost přestupků v šetřeném případě jako nízkou.

34.    Pro úplnost Úřad dodává, že Úřadu z jeho úřední činnosti není známo, že by zde projednávaný přestupek byl v souběhu s přestupkem jiným.

35.    Dále Úřad podotýká, že přestože obviněný (jak sám uvedl ve svém vyjádření) administrací výběrového řízení pověřil společnost OPTIMAL Consulting, s.r.o. (blíže viz bod 5. odůvodnění příkazu), nezbavuje jej tato skutečnost jeho odpovědnosti za splnění všech požadavků stanovených zákonem. Obviněný si měl ověřit, zda jím pověřená společnost dostála všem svým povinnostem v rámci administrace předmětného výběrového řízení, mj. tedy i řádného uveřejnění předmětné smlouvy o dílo na profilu zadavatele. K tvrzení obviněného, že důvodem pozdního uveřejnění smlouvy o dílo byla mj. i nelehká situace, která v letech 2020 a 2021 v souvislosti s pandemií nemoci Sars-CoV-2 panovala, Úřad konstatuje, že ani pandemie nemoci Sars-CoV-2 nemůže být důvodem pro zbavení se odpovědnosti obviněného za dodržování požadavků a postupů, jež jsou na něj zákonem kladeny.

36.    K žádosti obviněného o osobní schůzku na Úřadě za účelem objasnění celé situace, popř. vysvětlení skutečností, které vedly k pochybení na straně obviněného, Úřad konstatuje, že ze zjištěných informací (především ze smlouvy o dílo, z informací uvedených na profilu zadavatele a z vyjádření obviněného ze dne 25. 5. 2023) získal dostatečně jasné a konkrétní informace o skutečnostech souvisejících s pozdním uveřejněním smlouvy o dílo. Úřad tudíž neshledal důvody pro další objasnění dané situace ze strany obviněného, neboť má za to, že by nepřineslo žádné nové informace.

37.    Úřad při stanovení výše pokuty dále přihlédl i k ekonomické situaci obviněného. Ze schváleného rozpočtu obviněného na rok 2023 Úřad zjistil, že obviněný v roce 2023 hospodaří s plánovanými rozpočtovými příjmy ve výši 2 760 700 Kč. Úřad konstatuje, že stanovenou výši pokuty nelze vzhledem k finančním prostředkům, kterými obviněný disponuje, považovat za nepřiměřeně zasahující (a v tomto smyslu nespravedlivou) ekonomickou situaci obviněného. 

38.    V této souvislosti Úřad poznamenává, že pokuta uložená obviněnému za nedodržení postupu stanoveného zákonem má mj. splnit dvě základní funkce právní odpovědnosti, a to funkci represivní – postih za porušení povinností stanovených zákonem, a funkci preventivní, která směřuje k předcházení porušování zákona, resp. k jednání, které je se zákonem v souladu. Stanovená výše pokuty podle Úřadu dostatečně naplňuje obě funkce právní odpovědnosti.

39.    Úřad posoudil postup obviněného ze všech hledisek a s ohledem na výše uvedené rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku II. tohoto příkazu.

40.    Pokuta je splatná do jednoho měsíce od nabytí právní moci tohoto příkazu na účet Celního úřadu pro Jihomoravský kraj zřízený u pobočky České národní banky v Brně číslo 3754-17721621/0710, variabilní symbol – IČO obviněného.

 

Poučení

Proti tomuto příkazu lze podle § 150 odst. 3 správního řádu podat odpor ve lhůtě 8 dnů ode dne jeho oznámení, a to u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – Sekce veřejných zakázek. Lhůta pro podání odporu běží ode dne následujícího po dni doručení tohoto příkazu. Podáním odporu se příkaz ruší a řízení pokračuje; to neplatí, byl-li podán nepřípustný nebo opožděný odpor. Správní orgán vyrozumí podatele o podání nepřípustného nebo opožděného odporu. Lhůty pro vydání rozhodnutí začínají znovu běžet dnem podání odporu. Zpětvzetí odporu není přípustné. Příkaz, proti němuž nebyl podán odpor, se stává pravomocným a vykonatelným rozhodnutím.

 

 

 

 

otisk úředního razítka

 

 

 

Mgr. Markéta Dlouhá

místopředsedkyně

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obdrží

DSO ČOV Dyjákovičky-Chvalovice, Dyjákovičky 1, 669 02 Dyjákovičky

 

Vypraveno dne

viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en