číslo jednací: S373/2010/VZ-2804/2011/540/IMa
| Instance | I. |
|---|---|
| Věc | V 000109A – výkon činností TDI a BOZP – Plumlov |
| Účastníci |
|
| Typ správního řízení | Veřejná zakázka |
| Výrok | § 66 odst. 1 písm. a) zák. č. 500/04 Sb. - zastaveno |
| Rok | 2010 |
| Datum nabytí právní moci | 24. 3. 2011 |
| Dokumenty |
Č. j.: ÚOHS-S373/2010/VZ-2804/2011/540/IMa | V Brně dne 4. března 2011 |
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle ust. § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení zahájeném dne 23. 9. 2010 na návrh ze dne 21. 9. 2010, jehož účastníky jsou
· zadavatel – Povodí Moravy, s. p., IČ 70890013, se sídlem Dřevařská 11, 601 75 Brno, zast. Ing. Radimem Světlíkem, generálním ředitelem,
· navrhovatel – FRAM Consult a.s., IČ 64948790, se sídlem Husitská 42, 130 00 Praha 3, za niž jedná Ing. Jiří Mandík, ve správním řízení zast. JUDr. Jiřím Hodkem, advokátem, ev. č. ČAK 4328, Olšanská 1a, 130 80 Praha 3,
vybraný uchazeč – společnosti
· STAVING engineering s.r.o., IČ 25334107, se sídlem Kojetínská 199/2, 796 01 Prostějov, za niž jedná Ing. Radek Sedláček, jednatel,
· FAIPON s.r.o., IČ 26266997, se sídlem Mezice 81, 783 32 Náklo, za niž jedná Andrea Náplavová, jednatelka,
které dne 16. 8. 2010 uzavřely smlouvu o sdružení za účelem podání společné nabídky,
ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „V 000109A – výkon činností TDI a BOZP – Plumlov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 9. 7. 2010 pod ev. č. 60047085,
vydává podle ust. § 76 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, toto
usnesení:
Správní řízení se podle ust. § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zastavuje.
Odůvodnění
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) příslušný k přezkoumávání postupu zadavatelů při zadávání veřejných zakázek podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), obdržel dne 23. 9. 2010 návrh společnosti FRAM Consult a.s., IČ 64948790, se sídlem Husitská 42, 130 00 Praha 3, za niž jedná Ing. Jiří Mandík, ve správním řízení zast. JUDr. Jiřím Hodkem, advokátem, ev. č. ČAK 4328, Olšanská 1a, 130 80 Praha 3 (dále jen „navrhovatel“), na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele – Povodí Moravy, s. p., IČ 70890013, se sídlem Dřevařská 11, 601 75 Brno, zast. Ing. Radimem Světlíkem, generálním ředitelem, (dále jen „zadavatel“), při zadávání veřejné zakázky „V 000109A – výkon činností TDI a BOZP – Plumlov“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v Informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 9. 7. 2010 pod ev. č. 60047085 (dále jen „veřejná zakázka).
Předmět veřejné zakázky vymezil zadavatel v bodě 2.1 zadávací dokumentace jako poskytnutí služeb technického dozoru investora a činnosti koordinátora při provádění díla. Předpokládanou hodnotu veřejné zakázky stanovil zadavatel ve výši 3 000 000,- Kč.
V bodě 5.3 zadávací dokumentace zadavatel stanovil minimální požadavky na prokázání ekonomických a finančních kvalifikačních předpokladů, mj. zde stanovil, že dodavatel je povinen prokázat minimální úroveň předmětného kvalifikačního předpokladu pomocí ukazatelů finanční a ekonomické analýzy, které mají prokázat stabilitu dodavatele a jeho ekonomické zázemí. Jako minimální ukazatele zadavatel stanovil:
· minimální hodnota celkové likvidity je nejméně 2,0
· rentabilita vlastního kapitálu nejméně 80 %
· celková zadluženost nesmí přesáhnout 50 %
Proti takto stanoveným zadávacím podmínkám navrhovatel dne 27. 8. 2010 podal námitky, které byly zadavateli doručeny dne 30. 8. 2010. Obsahem námitek byl požadavek, aby zadavatel zrušil vypsané výběrové řízení a aby veřejnou zakázku zadal v novém řízení, bez výše uvedených požadavků na splnění kvalifikačních předpokladů.
Zadavatel rozhodnutím ze dne 7. 9. 2010 podaným námitkám nevyhověl. Navrhovateli bylo rozhodnutí o námitkách doručeno dne 13. 9. 2010 a vzhledem k tomu, že nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 21. 9. 2010 návrh na zahájení řízení o přezkoumání úkonů zadavatele (dále jen „návrh“) k Úřadu. Návrh byl Úřadu doručen dne 23. 9. 2010 a tímto dnem bylo správní řízení zahájeno. Účastníky řízení podle ust. § 116 zákona jsou:
· zadavatel,
· navrhovatel,
· vybraný uchazeč.
Navrhovatel v návrhu předně namítá, že zadavatel neposoudil podané námitky v souladu se zákonem. Dle navrhovatele z textu rozhodnutí o námitkách vyplývá, že se zadavatel buďto s obsahem námitek neseznámil nebo obsah námitek podaných navrhovatelem podstatně změnil. Dále navrhovatel v návrhu uvádí, že zadavatel postupoval v rozporu se zákonem, když vymezil úroveň ekonomických a kvalifikačních předpokladů tak, že neodpovídaly druhu, rozsahu a složitosti veřejné zakázky. Rovněž dle navrhovatele postupoval zadavatel v rozporu s ust. § 6 zákona, když nedodržel zásady transparentnosti, rovného zacházení a zákazu diskriminace.
Dne 1. 10. 2010 obdržel Úřad vyjádření zadavatele, ze kterého vyplývá, že rozhodnutím ze dne 21. 9. 2010 zadavatel zrušil předmětné zadávací řízení. Dne 22. 10. 2010 obdržel Úřad další vyjádření zadavatele, ze kterého vyplývá, že námitkám navrhovatele nevyhověl z toho důvodu, že v námitkách nebylo uvedeno, jaká újma stěžovateli v důsledku domnělého porušení zákona hrozí nebo vznikla, neboť dle zadavatele navrhovatel v námitkách pouze identifikoval právo, které bylo z jeho pohledu dotčeno. Dále zadavatel uvádí, že vzhledem ke skutečnosti, že v předmětném zadávacím řízení zůstal pouze jeden uchazeč, zadavatel dle ust. § 84 odst. 2 písm. e) zákona zadávací řízení rozhodnutím ze dne 21. 9. 2010 zrušil.
Zahájení správního řízení oznámil Úřad účastníkům řízení dopisem č. j. ÚOHS-S373/2010/VZ-16332/2010/540/IMa ze dne 5. 11. 2010. Úřad dále účastníkům řízení usnesením č. j. ÚOHS-S373/2010/VZ-16364/2010/540/IMa z téhož dne stanovil lhůtu, v níž mohli navrhovat důkazy, činit jiné návrhy a vyjádřit v řízení své stanovisko, a lhůtu, ve které se mohli vyjádřit k podkladům správního řízení. V usnesení Úřad zadavateli rovněž stanovil lhůtu k provedení úkonu – sdělení konkrétního důvodu, proč bylo zadávací řízení před podpisem smlouvy s vybraným uchazečem, avšak po výběru nejvhodnější nabídky, zrušeno.
Dne 12. 11. 2010 obdržel Úřad podání navrhovatele ze dne 9. 11. 2010, kterým navrhovatel vzal svůj návrh na přezkoumání úkonů zadavatele zpět.
Dne 15. 11. 2010 Úřad obdržel vyjádření zadavatele ze dne 12. 11. 2010, ve kterém se vyjadřuje ke zrušení zadávacího řízení. Dle zadavatele byla důvodem hodným zvláštního zřetele ta skutečnost, že v zadávacím řízení zbyla pouze jedna nabídka a cena za provedení této zakázky nebyla ověřena soutěží a porovnáním dodavatelů a jejich cenových nabídek. Tato skutečnost byla dle vyjádření zadavatele pro nové vedení zadavatele natolik důležitá, že se rozhodl využít možnosti, kterou dává judikatura Evropského soudního dvora č. j. C-27/98 ze dne 16. 9. 1999 a předmětné zadávací řízení zrušil.
Úřad přezkoumal na základě ust. § 112 a následujících ustanovení zákona náležitosti podaného návrhu a předloženou dokumentaci a s ohledem na zpětvzetí návrhu rozhodl o zastavení správního řízení. Ke svému rozhodnutí uvádí Úřad následující rozhodné skutečnosti.
Podle ust. § 66 odst. 1 písm. a) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „správní řád“), správní orgán řízení o žádosti usnesením zastaví, jestliže žadatel vzal svou žádost zpět.
S ohledem na skutečnost, že navrhovatel vzal svůj návrh zpět, a to v době do vydání rozhodnutí ve věci, rozhodl Úřad o zastavení správního řízení tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto usnesení.
Poučení
Proti výše uvedenému usnesení ve správním řízení lze do 15 dnů ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, Tř. kpt. Jaroše 7, Brno. Rozklad nemá podle ust. § 76 odst. 5 v návaznosti na ust. § 152 odst. 4 správního řádu odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl Úřad zaslat jeden stejnopis.
Otisk úředního razítka
Mgr. Kamil Rudolecký
místopředseda
Obdrží:
1. Povodí Moravy, s. p., Dřevařská 11, 601 75 Brno
2. JUDr. Jiří Hodek, advokát, Olšanská 1a, 130 80 Praha 3
3. STAVING engineering s.r.o., Kojetínská 199/2, 796 01 Prostějov
4. FAIPON s.r.o., Mezice 81, 783 32 Náklo
Na vědomí:
1. FRAM Consult a.s., Husitská 42, 130 00 Praha 3
Vypraveno dne:
viz otisk razítka na poštovní obálce nebo časový údaj na obálce datové zprávy


