Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Metrostav může posílit na stavebním trhu (12. 3. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým pravomocným rozhodnutím spojení soutěžitelů v oblasti stavebnictví Metrostav a.s. a PRAGIS a.s - Oznámení o připrav. spojení soutěžitelů Český Aeroholding, a.s.,/České aerolinie a.s.;HOLIDAYS Czech Airlines, a.s.;Czech Airlines Handling, a.s.; Czech Airlines Technics, a.s.;Czech Airlines Land Gears, s.r.o.,CSA Services, s.r.o. a Realitní d (19. 5. 2011)
S178/2011, zveřejněno v OV 21/2011 dne 25. 5. 2011 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů NATLAND F&E Solutions, a.s./Eltodo AG, a.s. (23. 1. 2012)
S025/2012 - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 20. 1. 2012 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů RNDr. Libor Sadílek/ELTODO, a.s. (10. 2. 2016)
ÚOHS-S0071/2016/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 10. 2. 2016 - Nad Sazkou získává výlučnou kontrolu KKCG, další fúze v oblasti distribuce a prodeje léčiv (7. 5. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení dvě spojení soutěžitelů, která spočívala ve změně kvality kontroly ze společné na výlučnou, třetí notifikovaná transakce nepodléhala povolení ze strany Úřadu. Všechna uvedená rozhodnutí Úřadu jsou již pravomocná - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Arca Investments, a.s./M & M reality holding a. s. (11. 8. 2020)
ÚOHS-S0321/2020/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 11. 8. 2020 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů PBI CZ 10, s.r.o./Trei Real Estate Czech Republic s.r.o. (18. 11. 2022)
ÚOHS-S0527/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 18. 11. 2022 - Úřad povolil fúze na realitním trhu a v potravinářství (21. 12. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů. V obou případech Úřad zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže, a proto vydal rozhodnutí o povolení spojení, která jsou již pravomocná - ÚOHS povolil fúzi týkající se zejména oblasti pražského developmentu a souvisejících služeb (22. 11. 2023)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku má společnost PENTA REAL ESTATE HOLDING LIMITED získat možnost nepřímo výlučně kontrolovat společnost Rextim holding, a. s., a její dceřiné společnosti ČSAD Praha holding, a. s., a Na Knížecí Gate s. r. o - MTC Česká Třebová získá KORADO a. s. (20. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil spojení společnosti MTC Česká Třebová, s. r. o., a KORADO, a. s. MTC tak bude moci získat nad společností Korado výlučnou kontrolu. Spojení neohrozí hospodářskou soutěž na relevantních trzích
cs | en