Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejné zakázky > Soudní přezkum rozhodnutí
Soudní přezkum před rokem 2003
Rozsudky po roce 2003
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
2A9/2002-62
3R59/01
S160/01
Ravel spol. s r.o.
město Litvínov
ELA Litvínov, spol. s.r.o.
2A16/2002-39
2R1/02
S164/01
UNIT PLUS s.r.o.
2A6/2002-OL-96
31Ca32/2005-87
2R42/01
S166/01
Statutární město Brno, Městská část Brno-střed
IV.ÚS 179/02
3R58/01
S170/01
AVECO... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > ÚPDI
2023
1.Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře obdržel dne 27. 2. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, konkrétně o poskytnutí informace o všech dokumentech ve věci spolupráce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podle § 7 zákona č. 320/2016 Sb., o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, ve znění pozdějších předpisů, zejména vše, co si oba... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Seznam vleček > Veřejně nepřístupné
Čl.II zákona č. 367/2019 Sb. - Přechodná ustanovení
2. Je-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, sdělí tuto skutečnost Úřadu do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Seznam veřejně nepřístupných vleček s umožněním přístupu:
Název vlečky
Obchodní... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2012
D46/2/2012 - Informace k případu KARDIOCENTRUM VYSOČINA CZA a. s. 108 KB
1360/2012 - Jmenný seznam členů rozkladových komisí ÚOHS k 24. 1. 2012 495 KB
D115/2012 - Informace ke správnímu řízení Ahold Czech Republic (S167/2010-13046/2011/460) 107 KB
D98/2012 - Informace k dotazu o využití výjimky podle § 1 odst. 3 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, u státních podniků podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku 106 KB
D127/2012... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Bid rigging - evropský rozměr
K praktikám bid rigging dochází i za hranicemi České republiky. Níže Úřad popisuje několik případů dohod typu bid rigging v rámci Evropské unie, řešených Evropskou komisí, k jejíž rozhodovací praxi tuzemský soutěžní úřad přihlíží.
„Building and Construction Industry in the Netherlands 1992“ – krycí nabídky
Příkladem krycí nabídky je případ „Building and Construction Industry in the Netherlands“[1], o kterém Komise rozhodovala v roce... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2022 > Představení přednášejících a jejich prezentace
Petr Mlsna
předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Od... - Legislativa > Veřejné zakázky > Evropská unie
Zadávací směrnice
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/25/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Výkladová stanoviska a doporučení
§ 1 - § 3b zákona 364 KB
§ 1 odst. 2 a § 10a 275 KB
§ 3 dost. 1 a 2 - pojetí významné tržní síly 215 KB
Vybrané části § 3b - Služby související s prodejem zemědělských produktů a potravinářských výrobků (slevy, nákupní akce) 380 KB
§ 4 zákona – nekalé obchodní praktiky 366 KB
§ 5 a násl. - procesní postupy ve správním řízení 333 KB
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Crestyl Residential Development s.r.o./CCI Czech Development Limited a Crestyl Residential Ltd (9. 10. 2025)
ÚOHS-S0756/2025/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 9. 10. 2025 - Skupina ČEZ může posílit v oblasti obnovitelných zdrojů (4. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým prvoinstančním rozhodnutím povolil spojení soutěžitelů ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., a ENERG-SERVIS a.s., v jehož důsledku má společnost ČEZ Obnovitelné zdroje, s.r.o., získat nad ENERG-SERVIS a.s. společnou kontrolu s dosavadním výlučným vlastníkem ENERG-SERVIS Holding s.r.o. Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS povolil dvě fúze ve zjednodušeném řízení (21. 6. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil v posledních dnech ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů. V obou případech ÚOHS konstatoval, že fúze nemá potenciál narušit hospodářskou soutěž.
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů CPI PROPERTY GROUP S.A./ORCO PROPERTY GROUP S.A. (3. 8. 2016)
ÚOHS-S0546/2016/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 3. 8. 2016 - Skupina CPI může převzít ORCO (24. 8. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů CPI PROPERTY GROUP S.A. a ORCO PROPERTY GROUP S.A. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Povolená fúze v oblasti energetiky (15. 8. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku získávají společnosti Jet 2 Alfa, s. r. o., a MOUFLECO HOLDINGS LIMITED možnost společně kontrolovat společnost TEDOM, a. s - ÚOHS povolil fúzi v oblasti obranného průmyslu (8. 4. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnost Piombino Group, a. s., která je součástí téhož podnikatelského uskupení společnost Rockaway Group, a. s., má získat možnost výlučně kontrolovat společnost URC Systems, spol. s r. o - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů DIASSET s.r.o./Traxial a.s./Traxial - baryon s.r.o (11. 10. 2024)
ÚOHS-S0819/2024/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 11.10.2024 - ÚOHS schválil společnou kontrolu v oblasti pronájmu nemovitostí (30. 10. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení rozhodl o povolení spojení soutěžitelů, na jehož základě může společnost DIASSET s.r.o. získat společně se soutěžitelem Traxial a.s. společnou kontrolu nad společnosti Traxial - baryon s.r.o. ÚOHS zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS povolil fúzi v oblasti marketingu (19. 12. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnost BB Global, a. s., má získat možnost výlučně kontrolovat společnost Bigboard Praha, a. s., a její dceřiné společnosti. Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti poskytování reklamních služeb, a to především provozováním venkovní reklamy, a dále marketingových a mediálních služeb
cs | en