Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- ÚOHS povolil fúzi AGROFERT/PREZAM (8. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů AGROFERT HOLDING a slovenské společnosti PREZAM. Rozhodnutí již nabylo právní moci - AGROFERT může kontrolovat AGRI a AGROTEC (21. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil svým rozhodnutím ze dne 20. září 2006 akvizici AGROFERTu směřující především do oblasti zemědělské techniky. AGROFERT HOLDING může nabýt kontrolu nad společnostmi AGRI CS a.s. a CARLOS, spol. s r.o - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů DEZA, a.s./ Petrochemia-Blachownia S.A., Polsko (26. 6. 2017)
ÚOHS-S0249/2017/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 26. 6. 2017 - ÚOHS povolil spojení chemiček (24. 7. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutím ze 13. července 2017 spojení soutěžitelů DEZA, a.s. a Petrochemia-Blachownia S.A. Úřad v rámci zjednodušeného řízení zjistil, že spojení nebude mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí dosud není pravomocné.
Tiskové oddělení ÚOHS 17/039/HS016 – S0249/2017 - Úřad povolil převzetí mlékáren skupinou LACTALIS (9. 8. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil dvěma rozhodnutími převzetí společností Moravskoslezské mlékárny a.s. a Mlékárna Klatovy a.s. belgickým soutěžitelem B.S.A. INTERNATIONAL. Obě rozhodnutí již nabyla právní moci - ÚOHS povolil fúzi v oblasti velkoobchodu s masem, rybami a pohostinství (29. 2. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku má společnost KROTE CZ s.r.o. (Krote) získat možnost výlučně kontrolovat společnost I. Moravská distribuční společnost s.r.o. (MDS). Ke spojení soutěžitelů dochází v oblastech velkoobchodu s masem a masnými výrobky, velkoobchodu s rybami a rybími výrobky a pohostinství - Zadavatelská firma dvakrát pochybila (29. 1. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím pokutu 50 tisíc korun společnosti Centrální zdravotnická zadavatelská za porušení zákona o veřejných zakázkách v případě 21milionového tendru na šicí materiál - Zadavatelská firma dvakrát pochybila (3. 3. 2009)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým rozhodnutím ze dne 12. února 2009 potvrdil uložení pokuty 60 tisíc korun společnosti Centrální zdravotnická zadavatelská. Důvodem byly chyby v tendru na dezinfekční prostředky.
- Centrální zdravotnická zadavatelská opětovně pochybila (8. 4. 2009)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým rozhodnutím ze dne 27. března 2009 zamítl rozklad Centrální zdravotnické zadavatelské ve věci veřejné zakázky na šicí materiál. Rozhodnutí, kterým byla uložena 50 tisícová pokuta tak nabylo právní moci - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Second Foundation Holding a.s. a BOCHEMIE GROUP s.r.o./BOCHEMIE a.s. a Bochemie CZ a.s. (23. 12. 2024)
ÚOHS-S1111/2024/KS - zjednodušené řízení- zveřejněno dne 23.12.2024
cs | en