Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- ÚOHS zahajuje sektorové šetření, aby prověřil účinky novely zákona o významné tržní síle (18. 5. 2016)
Na půdě Ministerstva zemědělství České republiky se ve čtvrtek 12. května 2016 uskutečnil seminář o novele zákona o významné tržní síle, která pod číslem 50/2016 Sb. nabyla účinnosti od 6.3.2016. Seminář pořádalo ministerstvo společně s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže - CITY TOWER může změnit vlastníka (18. 8. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení společnosti REICO investiční společnost České spořitelny, a.s., převzetí výlučné kontroly nad soutěžitelem CITY TOWER, a.s. Rozhodnutí již je pravomocné - PRISKO může převzít podíl ČESKÉHO AEROHOLDINGU v Českých aeroliniích (6. 9. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení soutěžitelů PRISKO a.s. a Travel Service, a.s., na straně jedné, se společností České aerolinie a.s - Úřad zveřejnil dvě aktualizovaná stanoviska v oblasti veřejných zakázek (5. 10. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejnil na svých internetových stránkách „Společné stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k vymezení požadavků na prokázání profesní způsobilosti dodavatele“ a rovněž „Společné stanovisko Ministerstva pro místní rozvoj, Ministerstva vnitra a Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže k problematice vztahu povinnosti uveřejnit smlouvu na veřejnou zakázku podle zákona... - Nový zákon o zadávání veřejných zakázek přilákal na ÚOHS 150 účastníků konference (6. 10. 2016)
Jen šest dní poté, co vešel v účinnost nový zákon o zadávání veřejných zakázek, pořádal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém sídle v Brně konferenci nazvanou Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v ČR - Úřad vydal Oznámení k náležitostem návrhu na povolení spojení soutěžitelů (13. 10. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže publikoval na svých internetových stránkách Oznámení k náležitostem návrhu na povolení spojení soutěžitelů - Česká asociace barelových watercoolerů narušovala hospodářskou soutěž (18. 11. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil za porušení zákona o ochraně hospodářské soutěže svým prvostupňovým pravomocným rozhodnutím pokutu ve výši 360 000 Kč České asociaci barelových watercoolerů ČABW z.s. Asociace přistoupila na proceduru narovnání, za což jí byla sankce snížena o 20% - ÚOHS zahájil dvě řízení kvůli možnému zneužití významné tržní síly (5. 4. 2017)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahájil v tomto týdnu dvě správní řízení kvůli možnému zneužití významné tržní síly - Úřad po rozsáhlém vyšetřování pokutoval Booking.com za protisoutěžní dohody (18. 12. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým prvostupňovým rozhodnutím zakázal protisoutěžní jednání společnosti Booking.com B.V. (dále jen Booking.com) v oblasti on-line rezervací krátkodobého ubytování a uložil za ně pokutu ve výši 8 336 000 korun - Úřad zakázal plnění dvou rámcových dohod DSÚK na nákup autobusů (16. 4. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 15. 4. 2019 dvě prvostupňová rozhodnutí, jimiž uložil Dopravní společnosti Ústeckého kraje zákaz plnění rámcových dohod na dodávky autobusů o délce 10,5 m a 12 m. Rozhodnutí nejsou pravomocná a je možno proti nim podat rozklad k předsedovi ÚOHS
cs | en