Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Ministerstvo obrany dostalo pokutu 7,2 milionu korun, při nákupu granátů neumožnilo podat námitky (23. 5. 2019)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím z 21. května 2019 pokutu ve výši 7 200 000 korun Ministerstvu obrany České republiky za přestupek spáchaný při zadávání veřejné zakázky „Nákup munice 2017/I – Ruční útočné granáty 2“. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad. Úřad již v minulosti v souvisejícím správním řízení uložil také zákaz plnění této veřejné zakázky
  • Povolené fúze v oblastech prodeje květin, personálního leasingu a stavebního spoření (7. 6. 2019)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušených řízeních další tři spojení soutěžitelů, neboť zjistil, že nebudou mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Všechna tři rozhodnutí jsou již pravomocná
  • Veřejná konzultace k návrhu novely nařízení (EU) č. 651/2014 GBER (4. 7. 2019)
    Evropská komise zahájila dne 26. 6. 2019 veřejnou konzultaci k návrhu novely nařízení (EU) č. 651/2014, kterým se v souladu s články 107 a 108 Smlouvy prohlašují určité kategorie podpory za slučitelné s vnitřním trhem (GBER
  • Obchodní řetězec MAKRO zaplatí pokutu za nezákonné smlouvy s dodavateli (31. 10. 2019)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 46 560 000 Kč obchodnímu řetězci MAKRO Cash & Carry ČR s.r.o. (dále jen „MAKRO“) za porušení zákona o významné tržní síle. Rozhodnutí již je pravomocné, neboť společnost MAKRO využila procedury narovnání a nepodala rozklad
  • Úřad povolil spojení v oblasti doručování balíků mezi DPD a Geis (17. 12. 2019)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů DPD (Schweiz) AG se společnostmi Geis Parcel CZ s.r.o. a Geis Parcel SK s.r.o. (dále jen GEIS CZ a GEIS SK), a tím i možnost tyto soutěžitele nepřímo výlučně kontrolovat. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Úřad uložil pokutu přes 10 milionů korun kolektivnímu správci OSA za zneužití dominantního postavení (7. 1. 2020)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím kolektivnímu správci OSA – Ochranný svaz autorský pro práva k dílům hudebním, z.s., za zneužití dominantního postavení pokutu ve výši 10 676 000 korun. Rozhodnutí není pravomocné, byl proti němu podán rozklad
  • Evropská komise schválila České republice program podpory pro boj s koronavirovou pandemií (15. 4. 2020)
    Evropská komise včera vydala rozhodnutí, jímž povolila Českou republikou notifikovaný program investiční veřejné podpory Technologie COVID-19 pro malé a střední podniky. Poskytovatelem uvedené veřejné podpory bude Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, a to v rámci Operačního programu Podnikaní a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). Celkový objem veřejné podpory ve formě přímých dotací může dosáhnout až výše 1 miliardy korun
  • Úřad potrestal již třetí kartelovou dohodu nákladních železničních dopravců (22. 6. 2020)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým prvostupňovým rozhodnutím uložil společnostem AWT Čechofracht a.s., INTERFRACHT s.r.o., ARGO LOGISTICS, s.r.o. a SPEDICA, s.r.o. pokuty v celkové výši 18 426 000 korun za kartelovou dohodu v oblasti mezinárodní nákladní železniční přepravy a zasilatelství
  • DPP zadal zakázky na energetické služby bez zadávacího řízení, hrozí mu pokuta 1,2 milionu korun (17. 8. 2020)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) pokutu ve výši 1,2 milionu korun za dva přestupky, jichž se dopustil tím, že zadal společnosti České teplo, s. r. o., veřejnou zakázku na výkon energetické služby a veřejnou zakázku na dodávku a odběr tepelné energie pro ústřední vytápění a ohřev teplé užitkové vody v některých areálech DPP bez provedení řádného zadávacího řízení podle zákona o zadávání...
  • Arca Investments může získat společnou kontrolu v M&M reality (28. 8. 2020)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 25. 8. 2020 spojení soutěžitelů Arca Investments, a.s. a M & M reality holding a. s. Rozhodnutí dosud není pravomocné
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz