Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Podzimní konference seznamuje s pokroky v oblasti dohledu nad veřejnými zakázkami (25. 10. 2010)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dnes v dopoledních hodinách zahájil dvoudenní Podzimní konferenci o veřejných zakázkách, kterou ÚOHS pořádá v Brně
  • Krajská zdravotní diskriminovala uchazeče o zakázku (27. 10. 2010)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím uložil za porušení zákona o veřejných zakázkách v zakázce „Materiál ošetřovatelské péče“pokutu ve výši 200 000 Kč společnosti Krajská zdravotní, a.s., která zastřešuje pět nemocnic v Ústeckém kraji. Rozhodnutí není pravomocné a zadavatel proti němu podal rozklad
  • Petr Rafaj jednal v Brně s Danicou Paroulkovou (12. 12. 2010)
    Aktuální otázky hospodářské soutěže, veřejných zakázek i legislativy byly na pořadu pracovního setkání předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petra Rafaje s předsedkyní Protimonopolného úradu SR Danicou Paroulkovou v Brně
  • Informační list Významné události 2010 (11. 1. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává informační list Významné události roku 2010
  • Novela zákona přinese řadu změn do přezkumu veřejných zakázek (25. 1. 2011)
    Přímý dopad na činnost Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže bude mít řada z opatření, která by měla být obsahem připravované novelizace zákona o veřejných zakázkách. Chystané legislativní změny včera představilo Ministerstvo pro místní rozvoj.
  • Nový manuál pro poskytovatele VP v oblasti služeb obecného hospodářského zájmu (1. 2. 2011)
    Evropská komise vydala nový manuál pro poskytovatele veřejné podpory v oblasti služeb obecného hospodářského zájmu. Manuál má za cíl objasnit evropská pravidla pro financování služeb obecného hospodářského zájmu, zejména služeb sociálních.
  • Veřejná konzultace k otázkám podávání kolektivních žalob (8. 2. 2011)
    Evropská komise před několika dny zahájila veřejné konzultace k otázkám potřebnosti a proveditelnosti rozšíření možnosti podávání kolektivních žalob na porušení práva EU, včetně pravidel hospodářské soutěže.
  • Vertikální propojení UPC a Sloane Park nebude mít negativní dopady na hospodářskou soutěž (23. 2. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutím spojení soutěžitelů UPC Česká republika, a.s. (UPC) a Sloane Park Property Trust, a.s. (Sloane Park). Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Chomutov nezákonně odmítl námitky uchazeče (23. 2. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil zadávací řízení města Chomutova IPRM – Sídliště, místo pro život – Březenecká, Zahradní, Písečná a uložil městu pokutu ve výši 150 tisíc korun za porušení zákona o veřejných zakázkách. Prvostupňové rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad
  • Účastníci dohody využili leniency i narovnání (24. 2. 2011)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad či ÚOHS) vydal dne 10. února 2011 v prvním stupni rozhodnutí, kterým shledal společnosti ze skupiny Henkel, Procter & Gamble a Reckitt Benckiser odpovědnými za uzavření a plnění zakázané dohody na trhu pracích prášků, trhu aviváží a trhu prostředků na ruční mytí nádobí. Úřad plnění dohody do budoucna zakázal a uložil pokuty v souhrnné výši 29,274 mil Kč. Rozhodnutí dosud není pravomocné
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz