Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Úřad pokutoval určování cen pro další prodej společností LR HEALTH & BEAUTY SYSTEMS (6. 11. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokutu ve výši 3,491 milionu korun společnosti LR HEALTH & BEAUTY SYSTEMS, s.r.o., za vertikální dohody, v nichž svým distributorům určovala minimální ceny pro další prodej. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Povolené fúze v oblasti financí, výroby a dodávek součástí a nátěrových hmot pro automobily (11. 4. 2019)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení povolil spojení soutěžitelů DRFG, a. s., a Chytrý Honza, a. s., v jehož konečném důsledku má společnost DRFG získat možnost vykonávat prostřednictvím společnosti kari time, a. s., nepřímou výlučnou kontrolu nad společností Chytrý Honza. Rozhodnutí nabylo právní moci dne 18. 3. 2019 - Světový soutěžní den připomíná význam konkurence v tržní ekonomice a její význam pro spotřebitele (5. 12. 2023)
Dnešek, tedy 5. prosinec, si připomínáme jako Světový soutěžní den. Hospodářská soutěž je vedle principu střetávání nabídky a poptávky dalším stěžejním elementem tržní ekonomiky. Vzájemné soupeření mezi subjekty na trhu – soutěžiteli, přináší na jedné straně nutnost zvyšování efektivity a inovování výroby, na straně druhé se pak souboj o zákazníka odehrává prostřednictvím cen, kvality služeb a pestrosti nabídky - Novým místopředsedou pro oblast hospodářské soutěže byl jmenován Kamil Nejezchleb (1. 4. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna jmenoval od 1. dubna 2021 novým místopředsedou, který je pověřen řízením Sekce hospodářské soutěže, Mgr. Ing Kamila Nejezchleba, Ph.D. Dosavadní I. místopředseda Hynek Brom naopak Úřad po téměř 12 letech opouští - Workshop k novele zákona o ochraně hospodářské soutěže (3. 11. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uspořádal ve středu 3. 11. 2021 kulatý stůl k novele zákona o ochraně hospodářské soutěže - Města a obce zajímá například vyřizování námitek a změny smluv, ukazují výsledky dotazníkového šetření (14. 4. 2022)
Na počátku února letošního roku vyzval Úřad pro ochranu hospodářské soutěže česká města a obce, aby mu zodpověděly, kde spatřují největší problémy v oblasti veřejných zakázek a na jaká témata by tedy uvítaly metodickou pomoc a školení - Metodický den přilákal přes 800 sledujících (14. 9. 2022)
Metodický den veřejného zadávání, který v úterý 13. 9. připravil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve spolupráci s časopisem Veřejné zakázky, sledovalo online přes 800 účastníků - Svatomartinská konference 2013 (16. 9. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá již sedmou podzimní Svatomartinskou konferenci, která se bude konat ve dnech 12. a 13. listopadu 2013 v zasedacím sále ÚOHS - Zaměstnanci ÚOHS přispěli na dobrou věc (5. 12. 2024)
Pomáhat druhým je jednou z nejkrásnějších hodnot, které si můžeme připomínat, zejména v předvánočním čase, kdy solidarita a sounáležitost získávají ještě větší význam - Na Nejvyšším správním soudě se diskutovalo o místních šetřeních (16. 4. 2025)
Neohlášené místní šetření hraje zcela zásadní roli v jakémkoliv vyšetřování protisoutěžního jednání, tedy zakázaných dohod nebo zneužití dominantního postavení. Pro Úřad pro ochranu hospodářské soutěže jde zpravidla o jedinou příležitost, jak zajistit důkazy o nezákonném jednání firem. Bez jasných důkazů o spolupráci mezi členy kartelu nebo o nepřiměřeném postupu dominanta lze protisoutěžní praktiky prokázat jen velmi obtížně
cs | en