číslo jednací: S038/2/09-5462/2009/530/RKr

Instance I.
Věc Rekonstrukce a oprava ZŠ v Rudě nad Moravou
Účastníci
  1. Obec Ruda nad Moravou, 9. května 40, 789 63 Ruda nad Moravou
Typ správního řízení Veřejná zakázka
Výrok § 114 odst. 3 zák. č. 137/2006 Sb. - zast.- náležitosti návrhu
Rok 2009
Datum nabytí právní moci 29. 10. 2009
Související rozhodnutí S038/2/09-5462/2009/530/RKr
R089/2009/VZ-13749/2009/310/JHr
Dokumenty file icon pisS038_09.pdf 62 KB

ÚOHS-S38/2/09-5462/2009/530/RKr

V Brně dne 14. května 2009

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže příslušný podle § 112 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, ve správním řízení o přezkoumání úkonů zadavatele, zahájeném 30.1.2009 na návrh ze dne 29.1.2009, jehož účastníky jsou

•  zadavatel - obec Ruda nad Moravou, IČ 00303313, se sídlem 9. května 40, 789 63 Ruda nad Moravou, zastoupená Oldřichem Tanertem, starostou obce,

•  navrhovatel – společnost STAPROM CZ, spol. s r.o., IČ 26799375, se sídlem Otakara Březiny 398, 790 01 Jeseník, za niž jedná Jan Šlosr, jednatel, ve správním řízení zastoupená JUDr. Michalem Elzerem, advokátem, se sídlem AK Josefská 9, 602 00 Brno,

•  vybraný uchazeč – společnost KORD JESENÍK spol. s r.o., IČ 45194165, se sídlem  K. Čapka 346, 790 01 Jeseník, za niž jedná Ing. Drahoš Vrbka, jednatel,

ve věci přezkoumání úkonů zadavatele ve veřejné zakázce „Rekonstrukce a oprava ZŠ v Rudě nad Moravou“, část Opláštění“ zadávané v otevřeném řízení, jehož oznámení bylo v informačním systému o veřejných zakázkách uveřejněno dne 11.11.2008 pod ev. č. 60024790,

rozhodl podle § 114 odst. 3 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, takto:

Správní řízení se zastavuje, neboť návrh nebyl doručen zadavateli ve lhůtě podle § 113 odst. 2 cit. zákona o veřejných zakázkách.

Odůvodnění

  Obec Ruda nad Moravou, IČ 00303313, se sídlem 9. května 40, 789 63 Ruda nad Moravou (dále jen „zadavatel“), uveřejnil podle zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), v informačním systému o veřejných zakázkách 11.11.2008 pod ev. č. 60024790 oznámení otevřeného zadávacího řízení za účelem zadání veřejné zakázky „Rekonstrukce a oprava ZŠ v Rudě nad Moravou“ (dále jen „veřejná zakázka“), ve které vymezil části „Výplně, Opláštění, a Plynofikace“.

  Ze zprávy o posouzení a hodnocení nabídek ze dne 19.12.2008 vyplývá, že nejvhodnější nabídku předložil uchazeč společnost KORD JESENÍK spol. s r.o.,  IČ 45194165, se sídlem, K. Čapka 346, 790 01 Jeseník, za niž jedná Ing. Drahoš Vrbka, jednatel (dále jen „KORD JESENÍK“).  Zadavatel se s posouzením a hodnocením nabídek provedeným hodnotící komisí ztotožnil a dne 22.12.2008 zaslal oznámení o rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky.  Proti uvedenému rozhodnutí zadavatele podal uchazeč společnost STAPROM CZ, spol. s r.o., IČ 26799375, se sídlem Otakara Březiny 398, 790 01 Jeseník, za niž jedná Jan Šlosr, jednatel, ve správním řízení zastoupená JUDr. Michalem Elzerem, advokátem, se sídlem AK Josefská 9, 602 00 Brno (dále jen „STAPROM CZ“), námitky, kterým zadavatel po přezkoumání jejich oprávněnosti nevyhověl.  Vzhledem k tomu, že uchazeč STAPROM CZ nepovažoval rozhodnutí zadavatele o námitkách za učiněné v souladu se zákonem, podal dopisem ze dne 30.1.2009 návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

 Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) obdržel návrh dne 30.1.2009 a tímto dnem bylo podle zákona zahájeno správní řízení o přezkoumání úkonů zadavatele.

V návrhu uchazeč STAPROM CZ uvedl, že nabídka uchazeče KORD JESENÍK neobsahovala potvrzení správy sociálního zabezpečení o absenci nedoplatku na pojistném a na penále a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti – obsahovala pouze čestné prohlášení.  Po vyzvání zadavatelem uchazeče uvedené potvrzení předložil. Navrhovatel uvádí, že uchazeč KORD JESENÍK měl uvedenou skutečnost doložit k datu 4.12.2008. Zadavatel tak svým postupem neodůvodněně zvýhodnil jednoho dodavatele vůči ostatním. Navrhovatel žádá o vydání předběžného opatření zákazu uzavření smlouvy a dále žádá o zrušení výběru nejvhodnější nabídky.  

Účastníky řízení podle §  116 zákona jsou:

•  zadavatel,

•  navrhovatel – společnost STAPROM CZ,

•  vybraný uchazeč – společnost KORD JESENÍK s r.o., IČ 45194165, se sídlem K. Čapka 346, 790 01 Jeseník, za niž jedná Ing. Drahoš Vrbka, jednatel.

Zahájení správního řízení oznámil Úřad jeho účastníkům dopisem č. j. ÚOHS-S38/2/09-1596/2009/530/RKr ze dne 12.2.2009.

Současně Úřad usnesením č. j. ÚOHS-S38/2/09-1597/2009/530/RKr ze dne 12.2.2009 stanovil účastníkům řízení lhůtu, ve které jsou podle § 36 odst. 1 správního řádu, oprávněni navrhovat důkazy a činit jiné návrhy a podle § 36 odst. 2 citovaného zákona v návaznosti na § 39 odst. 1 téhož zákona oprávněni vyjádřit v řízení své stanovisko a lhůtu, ve které se podle § 36 odst. 3 správního řádu mohou vyjádřit k podkladu rozhodnutí.

Úřad dne 12.2.2009 rozhodnutím č. j. ÚOHS-S38/2/09-1598/2009/530/RKr rozhodnul o zamítnutí předběžného opatření.

Zadavatel dne 20.2.2009 uvedl, že neobdržel stejnopis návrhu. Dále uvádí, že uchazeč KORD JESENÍK nebyl vyloučen, pouze byl vyzván k předložení předmětného potvrzení. 

Navrhovatel mailem dne 4.5.2009 uvedl, že stejnopis návrhu doručil „standardní poštou“ a nemá k dispozici doklad o doručení.

Dále se zadavatel dopisem ze dne 5.5.2009 vyjádřil, že obce Ruda nad Moravou ani V. – kontaktní osoba projektu neobdržely od společnosti STAPROM stejnopis návrhu.

K zahájení řízení se ve lhůtě stanovené usnesením ani později žádný z účastníků správního řízení nevyjádřil.

  Orgán dohledu přezkoumal na základě ust. § 112 a násl. zákona případ ve všech vzájemných souvislostech, po zhodnocení všech podkladů, zejména dokumentace a stanovisek předložených zadavatelem a navrhovatelem a na základě vlastního zjištění konstatuje, že navrhovatel nedoručil stejnopis návrhu zadavateli, jak stanoví § 113 odst. 2 zákona, a proto správní řízení zastavil. Ke svému rozhodnutí orgán dohledu uvádí následující rozhodné skutečnosti.

  Návrh musí být dle § 113 odst. 2 zákona doručen Úřadu a ve stejnopisu zadavateli do 10 kalendářních dnů ode dne, v němž stěžovatel obdržel rozhodnutí, kterým zadavatel námitkám nevyhověl.

  Jestliže podle § 114 odst. 3 zákona návrh nemá předepsané náležitosti podle § 114 odst. 2 zákona a navrhovatel jej ve lhůtě stanovené Úřadem nedoplní nebo nebyl doručen Úřadu a zadavateli ve lhůtách podle § 113 odst. 2 nebo 3 zákona nebo nebyl podán oprávněnou osobou nebo není-li Úřad věcně příslušný k rozhodnutí o návrhu, Úřad zahájené řízení zastaví; pokud má důvodné podezření, že došlo k porušení tohoto zákona, zahájí správní řízení z moci úřední.

Z předložené dokumentace Úřad zjistil, že navrhovatel obdržel rozhodnutí zadavatele o námitkách dle doručenky dne 21. 1.2009. Poslední den pro doručení návrhu  Úřadu a stejnopisu návrhu zadavateli byl 31.1.2009 (resp. 2.2.2009, neboť 31.1.2009 byla sobota). Úřadu byl návrh na přezkoumání rozhodnutí zadavatele o námitkách doručen dne 30.1.2009.

Zadavatel ve svém vyjádření k návrhu uvedl, že stejnopis neobdržel. Navrhovatel se oproti tomu vyjádřil, že stejnopis návrhu odeslal „standardní poštou“ a nemá k dispozici doklad o doručení. Vzhledem k tomu, že navrhovatel neprokázal, že by stejnopis byl doručen v zákonné lhůtě zadavateli (nesvědčí o tom ani obsah návrhu, kdy by byla například zmínka  - na vědomí zadavateli atd.), Úřad dospěl k závěru, že stejnopis návrhu nebyl v zákonem stanovené lhůtě doručen zadavateli.

Vzhledem k tomu, že navrhovatel nedoručil stejnopis návrhu zadavateli ve lhůtě stanovené v § 113 odst. 2 zákona, rozhodl Úřad o zastavení řízení jak je uvedeno ve výroku.

Poučení:

Proti tomuto rozhodnutí lze do 15 dní ode dne jeho doručení podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, a to prostřednictvím Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže – sekce veřejných zakázek, tř. Kpt. Jaroše 7, Brno. Včas podaný rozklad má odkladný účinek. Rozklad se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každému účastníku řízení mohl úřad zaslat jeden stejnopis.

Mgr. Pavel Herman

ředitel sekce veřejných zakázek

Obdrží:

Obec Ruda nad Moravou, 9. května 40, 789 63 Ruda nad Moravou

JUDr. Michal Elzer, advokát, Josefská 9, 602 00 Brno

KORD JESENÍK spol. s r.o., K. Čapka 346, 790 01 Jeseník

Na vědomí:

STAPROM CZ, spol. s r.o., Otakara Březiny 398, 790 01 Jeseník

Vypraveno dne: viz otisk razítka na poštovní obálce

vyhledávání ve sbírkách rozhodnutí

cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz