Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106)
Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy
ANITRUST
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních... - Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109
I. Procesní pravidla
Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění)
Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy
Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
25. listopadu 2010
Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení... - Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné... - Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.
základní... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB
Žádost o rozhodnutí 147 KB
Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB
Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Rozsudek NSS potvrdil správnost rozhodování ÚOHS v kauze STUDENT AGENCY (30. 9. 2013)
Nejvyšší správní soud svým rozsudkem z 30.9.2013 vyhověl kasační stížnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v případě zneužití dominantního postavení společností STUDENT AGENCY a.s. NSS tedy zrušil rozsudek Krajského soudu v Brně, u nějž STUDENT AGENCY v listopadu 2012 uspěla se svou žalobou - Uplatnění absolutního konceptu v rozhodnutí Kaufland ČR (8. 1. 2014)
V říjnu 2013 bylo vydáno druhostupňové rozhodnutí ve správním řízení, které Úřad vedl se společností Kaufland Česká republika v.o.s. Rozhodnutí je pravomocné a má tak zásadní význam pro další činnost Odboru kontroly tržní síly - Predátorské jednání Student Agency bylo potvrzeno Krajským soudem (25. 9. 2014)
Krajský soud v Brně svým dnešním rozsudkem zamítl žalobu společnosti STUDENT AGENCY, s.r.o., proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2011, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena pokuta ve výši 5,154 milionu korun a to za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování služeb veřejné linkové osobní autobusové... - Úřad opětovně pokutoval protisoutěžní dohody Sokolovské uhelné, sankce byla zmírněna (11. 12. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj vydal změněné druhostupňové rozhodnutí týkající se protisoutěžních dohod o zákazu exportu společnosti Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s. (dále jen SUPN). Původně uložená sankce byla mírně snížena na 15 987 300 Kč - ÚOHS zahájil již devět řízení v oblasti významné tržní síly a v současné době prošetřuje čtyři obchodní řetězce (26. 6. 2015)
V současné době se v některých médiích objevily nepravdivé informace o problematice řešení správních řízení Úřadu v oblasti kontroly významné tržní síly. Není pravdou, že na Úřadě není nic řešeno a nebyl v oblasti kontroly významné tržní síly žádný správní případ ukončen - Krajský soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS v případu REWE (15. 1. 2016)
Krajský soud v Brně dnes potvrdil rozhodnutí ÚOHS z 8. 8. 2013 ve věci společnosti REWE Zentralfinanz eG, které Úřad uložil pokutu ve výši 23,89 milionu korun za nedodržení závazků z roku 2008, jimiž ÚOHS podmínil její fúzi se společností PLUS-DISCOUNT. Společnost se ještě může proti rozhodnutí Krajského soudu bránit podáním kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu - Smlouva uzavřená na základě JŘBU musí být časově omezena, názor ÚOHS potvrdil soud (10. 5. 2019)
Krajský soud v Brně svým dubnovým rozsudkem potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, v němž jsou konkretizovány podmínky, za nichž zadavatelé veřejných zakázek mohou postupovat v jednacím řízení bez uveřejnění. Soud rozhodoval o žalobě Hlavního města Prahy proti rozhodnutí ÚOHS o zákazu plnění smlouvy o poskytování služeb k zajištění fungování veřejného osvětlení na území hlavního města Prahy ze dne 29. 12. 2016 - Úřad podá kasační stížnost proti dnešnímu rozsudku ve věci smlouvy na mýtný systém (11. 7. 2019)
Krajský soud v Brně dnes vyhlásil rozsudek, jímž zrušil rozhodnutí Úřadu i následné rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci návrhu společnosti Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., na uložení zákazu plnění smlouvy na provoz systému elektronického mýtného uzavřené mezi Ministerstvem dopravy České republiky a společnostmi CzechToll, s. r. o., a SkyToll, a. s - „Sektoroví“ zadavatelé musí vypořádat námitky i u podlimitních sektorových veřejných zakázek (16. 8. 2019)
Krajský soud v Brně potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, podle kterého je „sektorový“ zadavatel povinen vypořádat námitky dodavatele i při zadávání sektorové veřejné zakázky v podlimitním režimu, kdy zároveň nepostupuje v některém ze zadávacích řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek - Předseda Úřadu vrátil rozhodnutí ve věci mýtného tendru k novému projednání (9. 9. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dnes vydal rozhodnutí o rozkladu navrhovatele Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., proti prvostupňovému rozhodnutí ze dne 20. 9. 2018 ve věci zadávacího řízení Ministerstva dopravy České republiky na veřejnou zakázku „Systém elektronického mýtného“ (https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15786.html
cs | en