Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejné zakázky > Soudní přezkum rozhodnutí
Soudní přezkum před rokem 2003
Rozsudky po roce 2003
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
2A9/2002-62
3R59/01
S160/01
Ravel spol. s r.o.
město Litvínov
ELA Litvínov, spol. s.r.o.
2A16/2002-39
2R1/02
S164/01
UNIT PLUS s.r.o.
2A6/2002-OL-96
31Ca32/2005-87
2R42/01
S166/01
Statutární město Brno, Městská část Brno-střed
IV.ÚS 179/02
3R58/01
S170/01
AVECO... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > ÚPDI
2023
1.Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře obdržel dne 27. 2. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, konkrétně o poskytnutí informace o všech dokumentech ve věci spolupráce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podle § 7 zákona č. 320/2016 Sb., o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, ve znění pozdějších předpisů, zejména vše, co si oba... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Seznam vleček > Veřejně nepřístupné
Čl.II zákona č. 367/2019 Sb. - Přechodná ustanovení
2. Je-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, sdělí tuto skutečnost Úřadu do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.
Seznam veřejně nepřístupných vleček s umožněním přístupu:
Název vlečky
Obchodní... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2012
D46/2/2012 - Informace k případu KARDIOCENTRUM VYSOČINA CZA a. s. 108 KB
1360/2012 - Jmenný seznam členů rozkladových komisí ÚOHS k 24. 1. 2012 495 KB
D115/2012 - Informace ke správnímu řízení Ahold Czech Republic (S167/2010-13046/2011/460) 107 KB
D98/2012 - Informace k dotazu o využití výjimky podle § 1 odst. 3 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, u státních podniků podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku 106 KB
D127/2012... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Bid rigging - evropský rozměr
K praktikám bid rigging dochází i za hranicemi České republiky. Níže Úřad popisuje několik případů dohod typu bid rigging v rámci Evropské unie, řešených Evropskou komisí, k jejíž rozhodovací praxi tuzemský soutěžní úřad přihlíží.
„Building and Construction Industry in the Netherlands 1992“ – krycí nabídky
Příkladem krycí nabídky je případ „Building and Construction Industry in the Netherlands“[1], o kterém Komise rozhodovala v roce... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2022 > Představení přednášejících a jejich prezentace
Petr Mlsna
předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže
Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Od... - Legislativa > Veřejné zakázky > Evropská unie
Zadávací směrnice
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/25/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Výkladová stanoviska a doporučení
§ 1 - § 3b zákona 364 KB
§ 1 odst. 2 a § 10a 275 KB
§ 3 dost. 1 a 2 - pojetí významné tržní síly 215 KB
Vybrané části § 3b - Služby související s prodejem zemědělských produktů a potravinářských výrobků (slevy, nákupní akce) 380 KB
§ 4 zákona – nekalé obchodní praktiky 366 KB
§ 5 a násl. - procesní postupy ve správním řízení 333 KB
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Rozsudek NSS potvrdil správnost rozhodování ÚOHS v kauze STUDENT AGENCY (30. 9. 2013)
Nejvyšší správní soud svým rozsudkem z 30.9.2013 vyhověl kasační stížnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v případě zneužití dominantního postavení společností STUDENT AGENCY a.s. NSS tedy zrušil rozsudek Krajského soudu v Brně, u nějž STUDENT AGENCY v listopadu 2012 uspěla se svou žalobou - Uplatnění absolutního konceptu v rozhodnutí Kaufland ČR (8. 1. 2014)
V říjnu 2013 bylo vydáno druhostupňové rozhodnutí ve správním řízení, které Úřad vedl se společností Kaufland Česká republika v.o.s. Rozhodnutí je pravomocné a má tak zásadní význam pro další činnost Odboru kontroly tržní síly - Predátorské jednání Student Agency bylo potvrzeno Krajským soudem (25. 9. 2014)
Krajský soud v Brně svým dnešním rozsudkem zamítl žalobu společnosti STUDENT AGENCY, s.r.o., proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2011, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena pokuta ve výši 5,154 milionu korun a to za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování služeb veřejné linkové osobní autobusové... - Úřad opětovně pokutoval protisoutěžní dohody Sokolovské uhelné, sankce byla zmírněna (11. 12. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj vydal změněné druhostupňové rozhodnutí týkající se protisoutěžních dohod o zákazu exportu společnosti Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s. (dále jen SUPN). Původně uložená sankce byla mírně snížena na 15 987 300 Kč - ÚOHS zahájil již devět řízení v oblasti významné tržní síly a v současné době prošetřuje čtyři obchodní řetězce (26. 6. 2015)
V současné době se v některých médiích objevily nepravdivé informace o problematice řešení správních řízení Úřadu v oblasti kontroly významné tržní síly. Není pravdou, že na Úřadě není nic řešeno a nebyl v oblasti kontroly významné tržní síly žádný správní případ ukončen - Krajský soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS v případu REWE (15. 1. 2016)
Krajský soud v Brně dnes potvrdil rozhodnutí ÚOHS z 8. 8. 2013 ve věci společnosti REWE Zentralfinanz eG, které Úřad uložil pokutu ve výši 23,89 milionu korun za nedodržení závazků z roku 2008, jimiž ÚOHS podmínil její fúzi se společností PLUS-DISCOUNT. Společnost se ještě může proti rozhodnutí Krajského soudu bránit podáním kasační stížnosti k Nejvyššímu správnímu soudu - Smlouva uzavřená na základě JŘBU musí být časově omezena, názor ÚOHS potvrdil soud (10. 5. 2019)
Krajský soud v Brně svým dubnovým rozsudkem potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, v němž jsou konkretizovány podmínky, za nichž zadavatelé veřejných zakázek mohou postupovat v jednacím řízení bez uveřejnění. Soud rozhodoval o žalobě Hlavního města Prahy proti rozhodnutí ÚOHS o zákazu plnění smlouvy o poskytování služeb k zajištění fungování veřejného osvětlení na území hlavního města Prahy ze dne 29. 12. 2016 - Úřad podá kasační stížnost proti dnešnímu rozsudku ve věci smlouvy na mýtný systém (11. 7. 2019)
Krajský soud v Brně dnes vyhlásil rozsudek, jímž zrušil rozhodnutí Úřadu i následné rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci návrhu společnosti Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., na uložení zákazu plnění smlouvy na provoz systému elektronického mýtného uzavřené mezi Ministerstvem dopravy České republiky a společnostmi CzechToll, s. r. o., a SkyToll, a. s - „Sektoroví“ zadavatelé musí vypořádat námitky i u podlimitních sektorových veřejných zakázek (16. 8. 2019)
Krajský soud v Brně potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, podle kterého je „sektorový“ zadavatel povinen vypořádat námitky dodavatele i při zadávání sektorové veřejné zakázky v podlimitním režimu, kdy zároveň nepostupuje v některém ze zadávacích řízení podle zákona o zadávání veřejných zakázek - Předseda Úřadu vrátil rozhodnutí ve věci mýtného tendru k novému projednání (9. 9. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj dnes vydal rozhodnutí o rozkladu navrhovatele Kapsch Telematic Services, spol. s r. o., proti prvostupňovému rozhodnutí ze dne 20. 9. 2018 ve věci zadávacího řízení Ministerstva dopravy České republiky na veřejnou zakázku „Systém elektronického mýtného“ (https://www.uohs.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-15786.html
cs | en