Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Molex Electronic Technologies, LLC/„Connected Vehicle Solutions" společnosti Laird Limited (22. 11. 2018)
ÚOHS-S0479/2018/KS - zveřejněno v OV - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů LG Electronics Inc. a SM ENTERTAINMENT CO., Ltd./Fitness CANDY CO., Ltd., (14. 3. 2022)
ÚOHS-S0122/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 14. 3. 2022 - Úřad povolil ve zjednodušených řízeních dvě spojení soutěžitelů v oblasti IT (4. 4. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení společnostem CSW Holding, s. r. o., a LIGELTA HOLDINGS LTD spojení soutěžitelů, v jehož konečném důsledku mají prostřednictvím jimi společně kontrolované společnosti Solitea, a. s., získat možnost společně kontrolovat společnost TECHNISERV IT, spol. s r. o. Ke spojení soutěžitelů dochází v oblasti informačních technologií, zejména v oblasti vývoje a dodávek podnikové datové infrastruktury... - ÚOHS posvětil posílení společnosti STRABAG (21. 2. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým pravomocným rozhodnutím spojení soutěžitelů STRABAG a.s. a JHP spol s r.o. - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů E21 Holding B.V., Nizozemské království/ENERGY 21 a.s. (25. 7. 2011)
S291/2011 - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 25. 7. 2011 - E21 Holding může převzít výlučnou kontrolu nad společností ENERGY 21 (11. 8. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů E21 Holding B.V. a ENERGY 21 a.s - Maďarský koncern MOL může převzít čerpací stanice PAP OIL (5. 9. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení soutěžitele MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyilvánosan Működő Részvénytársaság se společnostmi PAP OIL čerpací stanice, s.r.o. a BOHEMIA REALTY COMPANY s.r.o. Rozhodnutí již nabylo právní moci - Evropská komise schválila režimy podpory vodních elektráren a výroby tepla z bioplynu (24. 8. 2016)
Dne 22. 8. 2016 vydala Evropská komise dvě rozhodnutí, kterými schválila další dvě skupiny podpor poskytovaných v ČR podle zákona č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie, a to podporu výroby elektřiny v malých vodních elektrárnách (MVE) s výkonem do 10 MW uvedených do provozu od 1. 1. 2016 a podporu výroby tepla z bioplynu pocházejícího z hnojiv z živočišné výroby nebo biologicky rozložitelného komunálního odpadu v zařízeních s výkonem do 0,5 MW uvedených do provozu od 1. 1. 2016 - Evropská komise schválila podporu kogenerace a výroby tepla z obnovitelných zdrojů (20. 12. 2017)
Evropská komise vydala dne 15. 12. 2017 dlouho očekávané rozhodnutí k provozní podpoře kogenerace elektřiny a tepla ve výrobnách uvedených do provozu mezi lety 2013–2015 a podporu výroby tepla z obnovitelných zdrojů, která je v České republice od roku 2013 poskytována podle zákona č. 165/2012 Sb., o podporovaných zdrojích energie. Evropská komise seznala, že oba typy podpor i závazky České republiky týkající se budoucích úprav jsou slučitelné s vnitřním trhem... - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů EP Industries, a.s./I&C Energo a.s. (13. 6. 2018)
ÚOHS-S0227/2018/KS - zveřejněno v OV
cs | en