Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 309x
- Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2307x
- ÚOHS navštívil premiér Topolánek (7. 9. 2006)
Dva dny po svém jmenování do funkce navštívil nový premiér České republiky Mirek Topolánek brněnské sídlo Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společností Lumius, spol. s r.o./Českomoravská energetická, a.s. (16. 7. 2009)
S 183/2009, zveřejněno v OV 28/2009 dne 22. 7. 2009 - Informační list Energetika (10. 12. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejňuje pátý informační list tohoto roku, tentokrát s tématem Energetika - ÚOHS a ERÚ spolupracují při kontrole velkoobchodních trhů s energiemi (14. 9. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozvíjí spolupráci navázanou s Energetickým regulačním úřadem a která byla deklarována v minulém roce podpisem dvoustranného memoranda. Na společném workshopu zástupci obou institucí diskutovali o fungování nařízení REMIT a možnostech jeho využití pro odhalování protisoutěžního jednání na velkoobchodních trzích s elektřinou a plynem - ÚOHS povolil fúzi v oblasti poskytování služeb energetického outsourcingu na území Polska (16. 2. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení na základě návrhu společností TEDOM, a. s., a POLIMEX MOSTOSTAL SPÓŁKA AKCYJNA spojení soutěžitelů, v jehož důsledku navrhovatelé mají založit společně kontrolovaného soutěžitele – společnost POLIMEX PV2 SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, která bude dlouhodobě plnit všechny funkce samostatné hospodářské jednotky. Ke spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti poskytování... - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů UNICAPITAL ENERGY s.r.o./ GGE a. s. (3. 4. 2024)
ÚOHS-S0284/2024/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 3. 4. 2024 - Evropská komise přijala nová pravidla pro poskytování podpory v oblasti klimatu, ochrany životního prostředí a energetiky (21. 12. 2021)
Nová pravidla bude Evropská komise aplikovat od 1. 1. 2022, a to při posuzování všech podpor, které mají být nebo budou poskytnuty po tomto datu. Pravidla umožní členským státům poskytovat podporu směřující k dosažení cílů EU v oblasti energetiky a klimatu - Evropská komise schválila České republice program podpory na kompenzaci energeticky náročných podniků za nepřímé náklady na emise (16. 3. 2022)
Dne 16. března 2022 schválila Evropská komise program na podporu energeticky náročných podniků, kterým může Česká republika částečně kompenzovat nepřímé náklady na vyšší ceny elektřiny v důsledku nákladů na emise v rámci systému EU pro obchodování s emisemi - Konzultace EK v souvislosti se změněným systémem EU pro obchodování s emisemi (15. 3. 2011)
Evropská komise zahájila konzultaci k novým pokynům ke státní podpoře v souvislosti se změněným systémem EU pro obchodování s emisemi - Výrobce střešní krytiny Bramac bude pod výlučnou kontrolou skupiny Monier (11. 4. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Monier Group S.à.r.l. a BRAMAC Dachsysteme International GmbH/BRAMAC Dachsysteme Holding GmbH
cs | en