Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - Hospodářská soutěž > Podání podnětu
Podání podnětu
V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout... - Veřejná podpora > Pandemie COVID-19 a pravidla veřejné podpory > Doporučení Evropské komise pro určité sektory
1) o poukazech nabízených cestujícím jako alternativa k vrácení peněz za zrušené souborné cestovní a přepravní služby a v souvislosti s pandemií COVID-19
- slučitelnost se posuzuje podle podmínek Doporučení Komise; při zahájení notifikace je nutno předložit kromě obecného notifikačního formuláře také speciální formulář.
2) pro odvětví dopravy
Evropská komise zveřejnila nové dokumenty shrnující pravidla pro poskytování podpory podnikům postiženým... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Veřejné zakázky > Mezinárodní spolupráce
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek úzce spolupracuje s Evropskou komisí. Představitelé Úřadu se pravidelně účastní setkání expertní skupiny s názvem Commission Government Expert Group on Public Procurement (EXPP), která byla založena jako poradní orgán Evropské komise v souvislosti s politikou zadávání veřejných zakázek. Je složena výhradně z vládních představitelů všech členských států Evropské unie, jako jsou...
V aktualitách a tiskových zprávách 1537x
- Svatomartinská konference 2012 (9. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá již šestou podzimní Svatomartinskou konferenci, která se bude konat ve dnech 13. a 14. listopadu 2012 v zasedacím sále ÚOHS - Veřejná podpora - informační list ÚOHS (9. 10. 2012)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydává dvojčíslo informačního listu věnovaného tématu veřejné podpopory. Celková částka veřejné podpory vyplacená v České republice v roce 2011 překročila 29 miliard korun - Úprava výše referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory (17. 10. 2012)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,43 % je účinná od 1. 11. 2012 - Aktualizace informace k financování výstavby infrastruktur z veřejných prostředků (22. 10. 2012)
Pro posouzení přítomnosti veřejné podpory při financování výstavby infrastruktury z veřejných prostředků vypracovala Evropská komise analytickou příručku. Na základě informací obsažených v příručce je možno snížit riziko poskytnutí protiprávní veřejné podpory při financování infrastrukturních projektů - Novela zákona přináší zejména větší právní jistotu pro žadatele o leniency (3. 12. 2012)
Od počátku prosince nabývá účinnosti zákon č. 360/2012, kterým je novelizován zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže (dále též ZOHS). Cílem novely je zejména významně posílit právní jistotu pro žadatele o aplikaci tzv. leniency programu a maximálně zvýšit atraktivitu leniency pro účastníky zakázaných dohod - Významné události roku 2012 (18. 1. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal čtvrté číslo informačních listů roku 2012 mapující významné události Úřadu v tomto roce - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2012 (28. 2. 2013)
Poskytovatel veřejné podpory je povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2013 informace o výši poskytnuté veřejné podpory za kalendářní rok 2012 - Výroční zpráva ÚOHS za rok 2012 (30. 5. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal výroční zprávu za rok 2012. Loňský rok přinesl řadu zásadních legislativních novinek jak v oblasti hospodářské soutěže a veřejných zakázek, tak i v oblasti veřejné podpory - Manuál služeb obecného hospodářského zájmu (9. 7. 2013)
Ve spolupráci odboru rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky a odboru veřejné podpory Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže vznikl Manuál služeb obecného hospodářského zájmu - Veřejná diskuse k Leniency programu (15. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá zainteresované strany k účasti ve veřejné diskusi o Oznámení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o aplikaci § 22ba odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže
cs | en