Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2341x
- Úřad povolil fúze ČEZ ESCO s EP Rožnov a Central European Supermarkets s FF Holding (1. 7. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení dvě spojení soutěžitelů, když konstatoval, že nebudou mít za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Obě rozhodnutí již jsou pravomocná - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů BR Group a.s./FOREZ s.r.o. (6. 6. 2022)
ÚOHS-S0240/2022/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 6. 6. 2022 - ÚOHS odsouhlasil dvě spojení soutěžitelů v automotive sektoru (1. 7. 2022)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení dvě spojení soutěžitelů - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů BR 4 CNC s.r.o./Linaset, a.s. (31. 7. 2023)
ÚOHS-S0497/2023/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 31. 7. 2023 - ÚOHS povolil fúzi v oblasti výroby plastových výlisků (21. 8. 2023)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení společnosti BR 4 CNC, s. r. o., a společnosti Linaset, a. s. V důsledku spojení má společnost BR 4 CNC získat možnost výlučně kontrolovat společnost Linaset - ÚOHS povolil fúzi v oblasti elektrotechniky (27. 7. 2023)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku má společnost Japan Industrial Partners, Inc., získat možnost výlučné kontroly nad společností Toshiba Corporation - Úřad povolil spojení soutěžitelů TSR Czech Republic a Barko na trhu výkupu a prodeje kovošrotu (15. 2. 2023)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým pravomocným rozhodnutím nabytí kontroly nad společností Barko, s.r.o., ze strany společnosti TSR Czech Republic s.r.o. Předmětné spojení soutěžitelů nebude mít podle Úřadu za následek podstatné narušení hospodářské soutěže. Rozhodnutí už nabylo právní moci - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů KKCG SE/STARBRITE INVESTMENTS LIMITED (16. 11. 2012)
S672/2012/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 16. 11. 2012 - Úřad potrestal zakázkový kartel dodavatelů audiovizuální techniky, pokuty dosahují 3 672 000 Kč (30. 9. 2021)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím soutěžitelům ApS Brno s.r.o., a AV MEDIA SYSTEMS, a.s., (dále jen ApS Brno a AV MEDIA) za uzavírání zakázaných dohod v souvislosti s výběrovými řízeními pokuty v celkové výši 3 672 000 korun. Proti rozhodnutí nebyly podány rozklady a je pravomocné - Vertikální kartel byl sankcionován (19. 12. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina uložil svým druhostupňovým rozhodnutím ze dne 14. prosince 2006 pokutu 2,3 milionu korun společnosti Tupperware Czech Republic, spol. s r.o
cs | en