Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Kartelová dohoda plemenářů (11. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve svém druhoinstančním rozhodnutí pokutu v úhrnné výši 2 570 000 Kč za uzavření cenové kartelové dohody, týkající se inseminačních dávek plemenných býků, mezi osmi plemenářskými podniky na trhu šlechtění a chovu skotu
  • ÚOHS ukončil šetření v oblasti distribuce pohonných hmot (11. 9. 2006)
    Úřad vydal 4. září 2002 rozhodnutí, kterým zakázal zjištěnou aplikaci slaďování cen a zároveň uložil pokutu, která v celkové výši dosahuje řádově několik set milionů korun. Jedná se o nejvyšší pokutu v historii úřadu.
  • Úřad povolil spojení stavebních společností STRABAG a MiTTaG (1. 12. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým rozhodnutím z 28. listopadu 2006 spojení společností STRABAG a.s. a MiTTaG spol. s r.o. pozemní a průmyslové stavitelství.
  • Úřad uspěl s kasační stížností ohledně propojovacích dohod mobilních operátorů (2. 2. 2007)
    Nejvyšší správní soud vyhověl kasační stížnosti Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, která se týkala rozsudku Krajského soudu v Brně, jímž bylo zrušeno rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci určovacího řízení o propojovacích dohodách mezi mobilními operátory Radio Mobil (dnes T- Mobile) a Český Mobil (dnes Vodafone) (S21/02 a R17/02).
  • Dovozce modelů určoval ceny pro další prodej (27. 3. 2007)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým pravomocným rozhodnutím sankci ve výši 25 000 Kč soutěžiteli Ing. Ivan Hořejší, místo podnikání Nad Přehradou 439/15, 321 00 Plzeň-Litice (dále jen Ing. Hořejší) za uzavření a plnění zakázané dohody o určování cen pro další prodej, která vedla k porušení hospodářské soutěže
  • Systém s elektroodpady má řadu kritiků (3. 5. 2007)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) obdržel několik stížností, které se týkají situace na trhu nakládání s elektroodpady
  • ÚOHS podporuje reklamu v České televizi (22. 6. 2007)
    Televizní reklama je bezesporu nejdůležitějším a nejzajímavějším segmentem reklamního trhu. A to ať již z hlediska inzerentů či zadavatelů reklamy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad) si je významu tohoto trhu dobře vědom a snaží se jeho vývoj nejen sledovat, ale rovněž svými zásahy přispívat k rozvoji soutěže v této oblasti.
  • Agrofert může převzít producenty osiva (31. 7. 2007)
    Soutěžitel AGROFERT HOLDING, a.s. může převzít kontrolní podíly ve společnostech OSEVA, a.s. a OS-IN a.s. Svým doposud nepravomocným rozhodnutím to povolil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS
  • Druhá pokuta pro společnost VÍTKOVICE ARÉNA (31. 10. 2007)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil svým prvostupňovým nepravomocným rozhodnutím ze dne 22. října 2007 pokutu 300 tisíc korun akciové společnosti VÍTKOVICE ARÉNA. Důvodem je chybný postup při zadávání veřejné zakázky týkající se výstavby sport baru pro multifunkční halu v Ostravě-Vítkovicích
  • Prodej pozemků v Třebíči nebyl veřejnou zakázkou, ÚOHS však případ šetří z hlediska veřejné podpory (9. 11. 2007)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže nezahájí z vlastního podnětu správní řízení ve věci výběrového řízení na prodej pozemků v lokalitě „Vídeňský rybník“ v Třebíči
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz