ÚOHS podporuje reklamu v České televizi

22. 6. 2007
Televizní reklama je bezesporu nejdůležitějším a nejzajímavějším segmentem reklamního trhu. A to ať již z hlediska inzerentů či zadavatelů reklamy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad) si je významu tohoto trhu dobře vědom a snaží se jeho vývoj nejen sledovat, ale rovněž svými zásahy přispívat k rozvoji soutěže v této oblasti.

Úřad např. intenzivně řešil otázky spojené s podmínkami, které ve svých smlouvách se zadavateli reklamy stanovovala Nova TV a prostřednictvím soutěžní advokacie se zasloužil o to, že tato problematická ustanovení byla ze smluv odstraněna.

Přelomovou událostí na televizním trhu by měl být přechod na pozemní digitální vysílání. ÚOHS se vždy zasazoval o co nejrychlejší přechod k digitálnímu vysílání, samozřejmě za předpokladu, že bude dosavadní úroveň soutěže na všech relevantních trzích přinejmenším zachována. Právě přechod na pozemní digitální vysílání měl zajistit širší možnosti výběru pro zadavatele reklamy, zvláště za situace, kdy je plánováno zrušení veškerého reklamního prostoru na veřejnoprávních kanálech.

Vzhledem k tomu, že se doposud nepodařilo plánovaný přechod k digitálnímu vysílání realizovat, hrozí právě televiznímu reklamnímu trhu z hlediska hospodářské soutěže největší nebezpečí. Na desetimiliardovém trhu po vypuštění reklamy z České televize zbudou již pouze dva soutěžitelé. Ostatní potenciální účastníci trhu, kteří by v případě zahájení celoplošného digitálního vysílání mohli Českou televizi alespoň částečně nahradit, budou zcela vyloučeni až do doby, kdy se podaří digitální televizi spustit. Přitom již zkušenosti z oblasti mobilní telefonie napovídají, že přítomnost pouhých dvou velkých hráčů na trhu je pro soutěž nedostatečná a může znamenat zvýšení cen a menší kvalitu a spektrum služeb.

Již delší dobu je patrné, že proces přechodu k digitálnímu vysílání bude v České republice velice problematický. Pokud se jej však nepodaří zásadním způsobem urychlit, může být soutěž na televizním reklamním trhu podstatně ohrožena. Myšlenka na vrácení reklamních časů do České televize je proto opodstatněná a ÚOHS ji bude podporovat.

odbor vnějších vztahů ÚOHS

5. prosince 2025 / Předseda ÚOHS změnil pokuty za kartel „přejezdů“, rozklad nemusí vždy vést ke snížení sankce Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna rozhodl o rozkladech soutěžitelů AŽD Praha s.r.o. a EPLcond a.s. proti pokutám za jejich účast v kartelu dodavatelů veřejných...

5. prosince 2025 / Světový den hospodářské soutěže 5. prosinec je Světovým dnem hospodářské soutěže. Při této příležitosti se tentokrát podíváme na to, jak může hospodářskou soutěž ovlivňovat nástup umělé inteligence

4. prosince 2025 / Listopadový newsletter ÚOHS: pět let předsedy Petra Mlsny v čele Úřadu, Svatomartinská konference a další novinky V listopadovém newsletteru Úřadu najdete zejména rozsáhlý rozhovor s jeho předsedou Petrem Mlsnou, v němž bilancuje své pětileté působení na Úřadu. Za klíčové úspěchy označuje obnovení...

1. prosince 2025 / ÚOHS povolil spojení společností Toyota Fudosan a Toyota Industries Corporation Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnost Toyota Fudosan Co., Ltd., získává možnost nepřímo výlučně kontrolovat společnost...

25. listopadu 2025 / ÚOHS povolil spojení ČSOB Leasing a BUSINESS LEASE Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil ve zjednodušeném řízení spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnost ČSOB Leasing, a.s., získává výlučnou kontrolu nad společností...

20. listopadu 2025 / Bankovní služba „vklad na kartu“ neporušuje právní předpisy Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v uplynulém období posuzoval bankovní službu „vklad na kartu“, která umožňuje klientům Československé obchodní banky, a. s., České spořitelny...

19. listopadu 2025 / ÚOHS se dohodl na závazcích s Alma Career: systém pracovních portálů se více zpřístupní konkurenci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zastavil správní řízení o možném zneužití dominantního postavení skupiny Alma Career v oblasti inzerce na pracovních portálech poté, co účastník...

18. listopadu 2025 / Úřad posuzoval platební služby Kaufland Pay a Lidl Pay Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v rámci své působnosti v oblasti dozoru nad dodržováním povinností uložených provozovatelům schémat platebních karet a zpracovatelům platebních...

Chcete-li dostávat aktuality mailem, zanechte nám prosím svou adresu a vyberte oblast.

Email:
Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů
Významná tržní síla
Hospodářská soutěž
Veřejné zakázky
Veřejná podpora
Přístup k dopravní infrastruktuře
Významná tržní síla
Přístup k dopravní infrastruktuře
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz