Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2013 > Představení přednášejících
    Svatomartinská konference 2013 Poslední trendy a vývoj soutěžního práva   úterý 12. listopadu   PANEL I: CO NOVÉHO V HOSPODÁŘSKÉ SOUTĚŽI? Přehled posledních trendů a vývoje soutěžního práva v České republice, na Slovensku a v Evropské unii v uplynulém roce   Michal Petr místopředseda Úřadu pro ochranu hospodářské...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Leniency program
      PROGRAM LENIENCY (SHOVÍVAVOST)   Utajované dohody mezi soutěžiteli o přímém či nepřímém určení ceny, rozdělení trhu, nákupních zdrojů nebo zákazníků, omezení či kontrole výroby nebo odbytu zboží, včetně jeho dovozu či vývozu, patří mezi nejzávažnější způsoby narušení hospodářské soutěže. Za taková jednání hrozí účastníkům utajovaných dohod velmi vysoké pokuty, které mohou být uloženy až do 10 % z čistého obratu dosaženého soutěžitelem...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
    „Zastřená“ veřejná zakázka   Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK   Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
    Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K množstevním slevám a jejich pojetí
      Obecné pojetí zpětně účtovaných množstevních slevUstanovení § 4 odst. 2 písm. d) zákona neuvádí konkrétní výčet různých slev, o množstevní slevě (předem sjednané) hovoří pouze v tom smyslu, že u této jediné slevy je možné, aby byla vyúčtována zpětně. Za množstevní slevu lze přitom považovat slevu vzniklou v důsledku většího odebraného zboží, jako úsporu z rozsahu, na které se podílel odběratel tím, že od dodavatele odebral větší množství...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Místní šetření > Judikatura k přezkumu místních šetření
      Žaloby na ochranu před nezákonným zásahem – šetření na místě Shrnutí rozsudků Nejvyššího správního soudu (NSS)   Věc TIPSPORT; FORTUNA   Spisová značka: 7 As 438/2019; 2 As 295/2019 Žalobce: TIPSPORT/CHANCE a.s.; FORTUNA GAME a.s. NSS potvrdil zákonnost místního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (Úřad) provedeného v obchodních prostorách žalobců, na rozdíl od Krajského soudu (KS) v Brně (31 A 70/2019; 62 A 77/2019), který...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
    Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení. Zemědělské...
  • Veřejná podpora > Nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh
      Základní souhrn problematiky   Subvence poskytované členskými státy Evropské unie podnikům jsou regulovány pravidly veřejné podpory[1], subvence ze třetích států této regulaci ale nepodléhají a jejich aktivity tak mohou mít negativní dopad na vnitřní trh. Příjemci subvencí ze třetích zemí tak mohou například snáze uspět při akvizicích podniků působících v EU případně mít větší úspěšnost při získávání veřejných zakázek na vnitřním...
  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejné zakázky > Možnosti obrany proti postupu zadavatele > Návrh na přezkoumání úkonů zadavatele
    Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“)  podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, účinného od 1. 10. 2016 Právní úprava přezkoumání úkonů zadavatele je obsažena v § 249 a následujících ustanoveních zákona č. 134/2016 Sb. Způsob zahájení řízení – § 249 na písemný návrh stěžovatele, nebo z moci úřední Předpoklad pro podání návrhu Úřadu – § 250 odst. 2, § 257 písm. h), §...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Úřad se podělí o své zkušenosti s využíváním nástroje DATACROS (18. 1. 2024)
    Výsledky projektu Datacros II zaměřeného na vyšetřování korupce, organizované a finanční kriminality pomocí inovativních postupů budou prezentovány v úterý 30. ledna 2024 prostřednictvím veřejného mezinárodního webináře organizovaného výzkumným centrem Transcrime, které působí při milánské Università Cattolica del Sacro Cuore. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je jedním z partnerů tohoto projektu, který je spolufinancován Evropskou komisí
  • Vize a výzvy v dozoru nad veřejným zadáváním (2. 7. 2021)
    Při příležitosti třicátého výročí fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže přinášíme sérii textů, v nichž shrnujeme priority a vize v jednotlivých oblastech působnosti
  • Konference Soutěž a konkurenceschopnost (7. 9. 2006)
    První svého druhu v České republice
  • Skupina J & T vstupuje na trh s masnými produkty (31. 8. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil akvizici investiční skupiny J & T na trhu s masnými produkty. Uvedená skupina může na základě rozhodnutí Úřadu získat prostřednictvím Českomoravského uzenářského podniku kontrolu nad firmami KMOTR-Masna Kroměříž a.s., Vysočina, a.s. a Krahulík-MASOZÁVOD Krahulčí
  • Chyby v zakázkách na Ostravsku (7. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) v minulých dnech nepravomocně sankcionoval ostravský městský obvod Mariánské Hory a Hulváky u zakázky na výměnu oken. Pokuta v tomto případě činí 30 tisíc korun. Jednalo se přitom o velmi závažné porušení zákona o veřejných zakázkách. Zadavatel má nyní patnáctidenní lhůtu na odvolání k předsedovi ÚOHS
  • Výsledná pokuta pro pekaře činí 52,8 milionů korun (31. 8. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina rozhodl dne 18. srpna 2006 definitivně o výši pokut uložených za kartel třem pekárenským společnostem. Výsledná sankce za jednání ve vzájemné shodě při určování cen pekárenských výrobků, kterého se DELTA PEKÁRNY, ODKOLEK a PENAM dopustily na podzim roku 2003, činí 52,8 mil. korun
  • Rekordní pokuta 370 mil. korun uložena RWE Transgas (7. 9. 2006)
    Rozhodnutí není dosud pravomocné, účastník řízení má právo na podání rozkladu
  • KMV stáhly svou žalobu proti 10milionové pokutě (31. 8. 2006)
    Krajský soud v Brně zastavil řízení týkající se žaloby Karlovarských minerálních vod (dále jen KMV) proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2004, kterým byla této společnosti uložena desetimilionová pokuta. Důvodem zastavení řízení je zpětvzetí žaloby ze strany KMV
  • Předseda potvrdil pokutu brněnským teplárnám (31. 8. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil uložení 200 tisícové pokuty společnosti Teplárny Brno za chybný postup při zadání veřejné zakázky na získání úvěru na přefinancování dluhopisů
  • Bankovním trhům chybí více transparentnosti a méně omezení (31. 8. 2006)
    Především více transparentnosti a méně omezení si přejí vidět na trzích retailového bankovnictví a platebních systémů soutěžní úřady z 28 evropských států, které spolupracují v rámci Sdružení evropských soutěžních úřadů (European Competition Authorities – ECA). Vyplývá to ze zprávy o soutěžních problémech na trzích retailového bankovnictví a platebních systémů v EU, kterou vytvořila pracovní skupina ECA, na jejíž činnosti se podílel i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) České republiky
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz