Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 310x
- Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Přehled uskutečněných akcí > Externí vzdělávání v jednotlivých krajích – „roadshow“
Jednalo se o vzdělávací aktivitu projektu, která postupně proběhla ve všech krajích České republiky v následujících termínech:
29. května 2012 Jihočeský kraj (České Budějovice)
26.-27. června 2012 Moravskoslezský kraj (Ostrava)
24. – 25. října 2012 Karlovarský kraj (Karlovy Vary)
21. - 22. listopadu 2012 Kraj Vysočina (Jihlava)
12. - 13. prosince 2012 Plzeňský kraj (Plzeň)
12. - 13. února 2013 Ústecký kraj (Ústí nad Labem)
13. - 14. března 2013 Liberecký...
V aktualitách a tiskových zprávách 2330x
- Povodí Vltavy specifikovalo konkrétní výrobek a zvýhodnilo tak určité dodavatele (11. 7. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí o porušení zákona o veřejných zakázkách státním podnikem Povodí Vltavy v zadávacím řízení „Rekonstrukce správní budovy – Holečkova ul.“ Za diskriminaci uchazečů o veřejnou zakázku byla zadavateli uložena sankce ve výši 500 000 Kč - Veřejná diskuse k Leniency programu (15. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vyzývá zainteresované strany k účasti ve veřejné diskusi o Oznámení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o aplikaci § 22ba odst. 1 zákona o ochraně hospodářské soutěže - Zakázka na modernizaci trati Rokycany – Plzeň je v pořádku, potvrdil předseda ÚOHS (16. 7. 2013)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad společnosti SKANSKA a. s. proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci veřejné zakázky Správy železniční dopravní cesty na modernizaci trati Rokycany – Plzeň. Předseda ÚOHS tak potvrdil prvostupňové rozhodnutí z dubna 2013, podle kterého zadavatel zákon o veřejných zakázkách neporušil, když jako nejvhodnější vybral společnou nabídku akciových společností Metrostav a Subterra - ÚOHS povolil převzetí Global Assistance Kooperativou (18. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů Kooperativa pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group a GLOBAL ASSISTANCE, a. s. Na základě úplatného převodu akcií získává Kooperativa pojišťovna možnost výlučně kontrolovat společnost Global Assistance. K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází zejména v oblasti poskytování asistenčních služeb, tj. technické asistence pro motorová vozidla i domácnosti, zdravotní asistence, právní... - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů AGROFERT HOLDING, a.s./MAFRA, a.s. a Anděl Media Centrum, s.r.o. (25. 7. 2013)
ÚOHS-S453/2013/KS - zveřejněno v OV 434443-130726 - FN Královské Vinohrady chybovala při nákupu elektřiny (25. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil za porušení zákona o veřejných zakázkách svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 1 milion korun Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Nemocnice se dopustila správního deliktu při uzavírání dodatků ke smlouvě o dodávkách elektrické energie. Rozhodnutí není dosud pravomocné a může být proti němu podán rozklad - ÚOHS je znepokojen omezováním soutěže v řadě profesních sdružení (29. 7. 2013)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) dokončil předběžné šetření úrovně hospodářské soutěže v rámci některých profesních sdružení. Výsledky analýzy naznačují, že konkurenční prostředí by u řady profesí mohlo být uměle omezováno, neboť některé profesní komory ve svém přístupu k cenotvorbě členů nedodržují obecně závazná pravidla hospodářské soutěže zakotvená v zákoně o ochraně hospodářské soutěže a článku 101 Smlouvy o fungování EU - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů EP Industries, a.s./AVE CEE Holding GmbH, AVE CZ odpadové hospodářství s.r.o. (29. 7. 2013)
ÚOHS-S457/2013/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 29.7.2013 - Evropská komise přijala nová pravidla pro regionální podporu (30. 7. 2013)
Dne 1.července 2014 vstoupí v platnost nové Pokyny pro regionální podporu na období 2014-2020 (dále jen „Pokyny“). Nové Pokyny byly přijaty v rámci probíhající modernizace pravidel veřejné podpory, kterou Evropská komise (dále jen „Komise“) zahájila v květnu 2012. Cílem regionální podpory je přispět k rozvoji méně rozvinutých regionů v rámci EU, a to podporou investic a vytváření nových pracovních míst - Veřejná konzultace k návrhu nového znění nařízení de minimis (5. 8. 2013)
V kontextu přípravy reformního balíčku předpisů Evropské unie pro poskytování veřejné podpory (iniciativa modernizace státní podpory) zahájila Evropská komise revizi dalšího z klíčových předpisů – Nařízení komise 1998/2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis, jehož účinnost ve stávající podobě vyprší ke konci letošního roku. Nařízení de minimis umožňuje poskytovat veřejnou podporu bez nutnosti jejího schvalování Evropskou komisí
cs | en