Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2341x
- Seminář: Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů (6. 6. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá 22. června 2011 odborný seminář v rámci projektu Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů. Seminář je určen především územním samosprávným celkům a úřadům samosprávných celků, jejich orgánům a jimi zřízeným nebo založeným organizacím a jejich zaměstnancům.
- Prodloužení použitelnosti nařízení 360/2012 de minimis pro SOHZ a změna zmocňovacího nařízení 2015/1588 (13. 12. 2018)
V prosinci tohoto roku bylo v Úředním věstníku EU zveřejněno nařízení Komise 2018/1923, které prodlužuje účinnost nařízení 360/2012 (de minimis pro SOHZ) a nařízení Rady 2018/1911, které modifikuje nařízení 2015/1588 (zmocňovací nařízení - Nepravomocná pokuta Českému Telecomu za ADSL (11. 9. 2006)
ÚOHS věnuje velkou pozornost dynamicky se rozvíjejícím trhům, mezi něž patří i telekomunikace - Ústavní soud znovu otevřel otázku přiměřenosti místních šetření ve věci tzv. kartelu pekáren (17. 2. 2016)
Ústavní soud dnes zrušil dva rozsudky Nejvyššího správního soudu a jeden rozsudek Krajského soudu v Brně ve věci společností DELTA PEKÁRNY a. s., OK REST a. s. a PENAM a. s. a věc vrátil Nejvyššímu správnímu soudu k novému projednání - Za kartelové dohody o stavebních zakázkách v Prostějově padly pokuty ve výši 50 milionů korun (28. 3. 2019)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokut v celkové výši téměř 50 milionů korun devíti soutěžitelům za kartelové dohody týkající se veřejných zakázek, jejichž předmětem byly stavební práce - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Havas Management Espaňa, S.L. a pan Mgr. Jaromír Soukup/MPG Czech Republic s.r.o. (29. 10. 2012)
S604/2012/KS - zveřejněno v OV 423061-44/12 dne 31. 10. 2012 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gestamp Manufacturing Autochasis, S.L. a společnosti Bonmor S.L./Essa Palau S.A. (18. 8. 2011)
S359/2011 - zveřejněno v OV 34/11 dne 24. 8. 2011 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společností Scholz AG, SRN/ Scholz Holding GmbH, se sídlem Rakouská republika (27. 10. 2009)
S 295/2009, zveřejněno v OV 44/2009 dne 4. 11. 2009 - Oznámení o připravovaném spojení spoutěžitelů ESSOX s.r.o./PSA FINANCE ČESKÁ REPUBLIKA, s.r.o. (3. 5. 2016)
ÚOHS-S0291/2016/KS - zveřejněno v OV482710-160504 dne 4. 5. 2016 - Povoleno spojení českých řetězců (17. 6. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým pravomocným rozhodnutím spojení soutěžitelů ROSA market s.r.o. a PRAMEN CZ a.s., neboť tato fúze nezvýší tržní sílu spojujících se soutěžitelů natolik, aby to mělo za následek podstatné narušení hospodářské soutěž
cs | en