Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2344x
- MTX může získat Měď Povrly (3. 7. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil navrhované spojení soutěžitelů MTX CZ, a.s. (dále jen MTX) a MAM Financial Advisors, a.s. (dále jen MAMFA). MTX získá spojením, které se uskuteční převzetím stoprocentního obchodního podílu ve společnosti MAMFA, především hutní společnost Měď Povrly, a.s. Rozhodnutí doposud není pravomocné - Nová referenční sazba pro veřejné podpory (2. 10. 2007)
Nová referenční sazba a sazba pro navrácení veřejné podpory pro Českou republiku činí od 1. října 2007- 4,90%.Tato nová referenční sazba a sazba pro navrácení je rovněž uvedena na následující internetové stránce: http://ec.europa.eu/comm/competition/state_aid/legislation/reference_rates.htmlodbor vnějších vztahů ÚOHS - Veřejná diskuze k žalobám o náhradu škody (4. 6. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zahajuje veřejnou diskuzi k Bílé knize o žalobách o náhradu škody způsobené porušením antimonopolních pravidel, kterou vydala Komise Evropských Společenství dne 2.dubna 2008 a je zveřejněna na webových stránkách http://ec.europa.eu/comm/competition/antitrust/actionsdamages/files_white_paper/whitepaper_cs.pdf. - Nová referenční sazba (5. 1. 2009)
Nová referenční a diskontní sazba pro Českou republiku činí od 1. ledna 2009- 4,53%Nová referenční sazba a sazba pro navrácení je uveřejněna na internetové adrese Evropské komise: http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.htmlOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/001/VP001 - Referenční sazba od 1. 2. 2009 (2. 2. 2009)
Dne 23. 1. 2009 bylo v Úředním věstníku Evropských společenství zveřejněno oznámení Evropské komise o aktuální úrokové sazbě pro navrácení státní podpory a o referenční a diskontní sazbě pro jednotlivé členské státy. - Referenční sazba od 1. 3. 2009 (24. 2. 2009)
Dne 20. 2. 2009 Evropská komise aktualizovala výši úrokové sazby pro navrácení státní podpory a referenční a diskontní sazbu pro jednotlivé členské státy. Oznámené referenční sazby jsou platné od 1. března 2009. Pro Českou republiku platí nová referenční sazba ve výši 3,74%. Nová referenční sazba a sazba pro navrácení je uveřejněna na internetové adrese:http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.htmlOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/022/VP005 - Referenční sazba od 1. 4. 2009 (26. 3. 2009)
Od 1. 4. 2009 platí pro Českou republiku nová základní sazba pro výpočet referenční a diskontní sazby a sazby pro navrácení veřejné podpory. Tato referenční sazba činí 2,96%. Nová referenční sazba a sazba pro navrácení je uveřejněna na internetové adrese:http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.htmlOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/041/VP009 - Příručka o předpisech platných v oblasti veřejné podpory, určená pro malé a střední podniky (26. 3. 2009)
Evropská komise zveřejnila na svých internetových stránkách příručku určenou malým a středním podnikům, která obsahuje přehled pravidel platných v oblasti veřejné podpory, na jejižch základě je možno uvedeným subjektům poskytovat veřejnou podporu. Příručka obsahuje rovněž opatření, která jsou zahrnuta v Dočasném rámci Společenství zlepšující přístup k financování za současné finanční a hospodářské krize. Příručka je k dispozici... - Evropská komise schválila opatření umožňující u některých druhů veřejné podpory zjednodušený postup. (11. 5. 2009)
Dne 29. 4. 2009 Evropská komise schválila dokument Sdělení Komise o zjednodušeném postupu ohledně některých druhů státních podpor. Cílem schváleného opatření je prohloubení spolupráce a komunikace mezi členským státem a Evropskou komisí před oznámením podpory. - Veřejné konzultace EK k blokové výjimce na vertikální dohody (28. 7. 2009)
Evropská komise zahájila 22. července 2009 veřejné konzultace k blokové výjimce na vertikální dohody ( Nařízení Komise č. 2790/1999 o některých kategoriích vertikálních dohod B a související guidelines). Pokud chcete vyjádřit své stanovisko k tomuto tématu, zašlete jej do 25. září 2009 na e-mail lucie.zhanalova@compet.cz .Podrobnosti naleznete na stránkách Evropské komiseOdbor vnějších vztahů ÚOHS09/095/HS033
cs | en