Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2349x
- Krajský soud potvrdil, že Úřad rozhodl správně v případě Cross Zlín (4. 7. 2024)
Krajský soud v Brně ve svém rozsudku z 13. 6. 2024 zamítl žalobu společnosti CROSS Zlín, a. s., proti druhostupňovému rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ve věci veřejné zakázky statutárního města Brna na rozšíření funkcí dopravní ústředny SSZ. Město uzavřelo smlouvu se společností Siemens Mobility, s. r. o - Dotazník pro dodavatele v zemědělském a potravinovém řetězci týkající se nekalých obchodních praktik (24. 9. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže upozorňuje na vyhlášení 5. vlny každoročního společného průzkumu Evropské komise a Generálního ředitelství pro zemědělství a rozvoj venkova (DG AGRI) týkajícího se vyhodnocování účinnosti směrnice o nekalých obchodních praktikách v zemědělském a potravinovém řetězci ve všech členských státech Evropské unie - Evropská komise zahájila veřejnou konzultaci k přezkumu pokynů pro leteckou dopravu (18. 12. 2024)
Při kontrole účelnosti Evropská komise zjistila, že pokyny pro leteckou dopravu[1] je třeba ve střednědobém horizontu pozměnit, a to konkrétně tak, aby se zajistil jejich plný soulad s cíli Zelené dohody. Za účelem zahájení přezkumu pokynů pro leteckou dopravu zveřejnila Evropská komise v srpnu tohoto roku výzvu k předložení informací - Soudní dvůr EU se vyjádřil k problematice jednacího řízení bez uveřejnění (15. 1. 2025)
V minulém týdnu rozhodl Soudní dvůr Evropské unie (dále jen SDEU) v řízení o předběžné otázce C-578/23 týkající se sporu o rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže - Povinnosti zadavatelů a dodavatelů vyplývající z nařízení o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh při zadávání veřejných zakázek (21. 1. 2025)
Již od 12. 10. 2023 se na dodavatele a zadavatele při zadávající veřejné zakázky nebo uzavírání rámcové dohody s předpokládanou hodnotou minimálně 250 milionů eur bez DPH vztahují povinnosti dle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2560 ze dne 14. prosince 2022 o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh (dále jen „Nařízení“ - Blíží se závěr veřejné konzultace EK ke změnám v oblasti významné tržní síly (26. 2. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připomíná, že v současné době lze stále přispět do veřejné konzultace Evropské komise k návrhu nařízení upravujícímu spolupráci národních úřadů vymáhajících směrnici o nekalých obchodních praktikách v zemědělsko-potravinářském dodavatelském řetězci - Informační povinnost o výši vyplacené veřejné podpory za rok 2024 (4. 3. 2025)
Poskytovatel veřejné podpory je dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, v platném znění, povinen poskytnout Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže do 30. dubna 2025 informace o výši poskytnuté (rozuměj vyplacené) veřejné podpory za kalendářní rok 2024. Předmětná informační povinnost se netýká opatření poskytnutých v režimu podpory malého rozsahu... - Veřejná konzultace k přípravě pokynů k nařízení o zahraničních subvencích (13. 3. 2025)
Evropská komise zahájila cílenou konzultaci (targeted consulatation), ve které oslovila konkrétní orgány v členských státech s podrobnějšími dotazy - Nová pravidla veřejné podpory umožní přístup veřejnosti k právní ochraně v záležitostech životního prostředí (16. 5. 2025)
Evropská komise přijala změny pravidel upravujících veřejnou podporu za účelem zajištění přístupu veřejnosti k právní ochraně v záležitostech životního prostředí v souvislosti s rozhodnutími Komise v oblasti veřejné podpory - Veřejná konzultace k návrhu pokynů pro aplikaci nařízení o zahraničních subvencích (22. 7. 2025)
Evropská komise vyhlásila dne 18. 7. 2025 veřejnou konzultaci k pokynům pro využívání nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2560 ze dne 14. prosince 2022 o zahraničních subvencích narušujících vnitřní trh (dále též „FSR“). Pokyny se týkají jak zadávacích řízení, tak nabývání podniků a ostatních oblastí, která jsou popsány v FSR
cs | en