Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2345x
- Úřad se podělí o své zkušenosti s využíváním nástroje DATACROS (18. 1. 2024)
Výsledky projektu Datacros II zaměřeného na vyšetřování korupce, organizované a finanční kriminality pomocí inovativních postupů budou prezentovány v úterý 30. ledna 2024 prostřednictvím veřejného mezinárodního webináře organizovaného výzkumným centrem Transcrime, které působí při milánské Università Cattolica del Sacro Cuore. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže je jedním z partnerů tohoto projektu, který je spolufinancován Evropskou komisí - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Indorama Netherlands B.V., Nizozemské království/INVISTA Resins & Fibers GmbH, Spolková republika Německo (10. 1. 2019)
ÚOHS-S0016/2019/KS - zveřejněno v OV - Předseda ÚOHS vyzval české europoslance, aby nepodporovali protisoutěžní regulaci zemědělství (13. 4. 2021)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna oslovil svým dopisem všechny zástupce České republiky v Evropském parlamentu, aby nehlasovali pro legislativní návrhy, jejichž výsledkem by mohlo být výrazné narušení soutěžního prostředí v zemědělském sektoru - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů CZECH PRINT CENTER - Development s.r.o./EUROPRINT a.s. (8. 4. 2020)
ÚOHS-S0153/2020/KS - zveřejněno v OV - Nově povolené fúze v polygrafickém průmyslu a na realitním trhu (28. 5. 2020)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů spočívající v možnosti společnosti CZECH PRINT CENTER – Development, s. r. o. nabýt přímou výlučnou kontrolu nad obchodním závodem společnosti EUROPRINT, a. s. Spojením dotčenou oblastí byla zejména polygrafická výroba časopisů, knih a ostatních tiskovin.
Další spojení soutěžitelů povolené Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže ve zjednodušeném řízení se týká zejména oblasti... - Český rozhlas pochybil, když změnil zadávací podmínky (31. 8. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina svým rozhodnutím z konce dubna 2006 uložil Českému rozhlasu zrušit zadávací řízení na poskytování služeb mobilního operátora. - Eurotel zaplatil pokutu (5. 9. 2006)
Společnost Eurotel Praha, spol. s r.o. zaplatila pokutu 48 mil. korun, kterou jí za zneužití dominantního postavení rozhodnutím z května 2002 uložil předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář. - Mobilní operátoři omezili soutěž (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Josef Bednář věcně potvrdil prvostupňová rozhodnutí ÚOHS ve věci správních řízení vedených se společnostmi Eurotel Praha, Český Mobil a T-Mobile Czech Republic - Česká televize postupovala správně (8. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu v případě veřejné zakázky na „poskytování základních a volitelných telekomunikačních služeb prostřednictvím sítě poskytovatele a jiných služeb mobilního operátora“ pro Českou televizi a podaný rozklad společnosti Eurotel zamítl - Společnosti Eurotel a RadioMobil zneužily dominance (11. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém druhostupňovém rozhodnutí ze dne 9. května 2002 potvrdil pokutu společnosti Eurotel Praha, spol. s r.o. ve výši 48 milionů Kč a společnosti RadioMobil a.s., ve výši 15 milionů Kč a navázal tak na své prvoinstanční výroky z července loňského roku
cs | en