Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2342x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů UNIPETROL, a.s./ČESKÁ RAFINÉRSKÁ, a.s. (6. 8. 2014)
ÚOHS-S624/2014/KS - zveřejněno v OV 452396-140806 dne 6.8.2014 - Lesy České republiky chybovaly v zakázkách ICT (13. 8. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení z moci úřední státnímu podniku Lesy České republiky pokutu ve výši 500 tisíc korun za správní delikty, jichž se dopustil tím, že veřejné zakázky na systémového integrátora a poskytovatele služeb IS/ICT zadal v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by k tomu byly splněny podmínky zákona o veřejných zakázkách. Rozhodnutí není zatím pravomocné, neboť zadavatel podal proti němu rozklad - Pražský magistrát dělil zakázku na implementaci systému PROXIO (14. 8. 2014)
Hlavní město Praha nedodrželo postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách, když v rámci projektu implementace systému PROXIO rozdělilo předmět veřejné zakázky na šest podlimitních veřejných zakázek. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto zadavateli uložil ve správním řízení z moci úřední 200tisícovou pokutu. Rozhodnutí není zatím pravomocné, zadavatel proti němu podal rozklad - Za problémy s Taurusy si České dráhy mohou samy (20. 8. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže před několika měsíci v prvostupňovém rozhodnutí zakázal společnosti České dráhy plnit smlouvu na vzájemný pronájem lokomotiv s rakouským železničním dopravcem - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů FutureLife a.s.,/ISCARE I.V.F. a.s. (22. 8. 2014)
ÚOHS-S693/2014/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 22.8.2014 - Ministerstvo zdravotnictví chybovalo v zakázce na provozovatele vrtulníků záchranné služby (22. 8. 2014)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil pokutu ve výši 1 milion korun, která byla prvostupňově uložena Ministerstvu zdravotnictví České republiky za nedodržení zákona při zadávání veřejné zakázky na provozování vrtulníků pro střediska letecké záchranné služby - Druhá letošní konference o aktuálních otázkách veřejné podpory proběhně na ÚOHS 22. října (25. 8. 2014)
S počátkem července tohoto roku vstoupila v účinnost řada nových předpisů EU, které Evropská komise přijala v rámci rozsáhlé modernizace celého právního rámce poskytování veřejné podpory. Mezi těmito předpisy figurují zejména dva nejužívanější tituly pro poskytování veřejné podpory v ČR – na všech úrovních veřejné správy – obecné nařízení o blokových výjimkách a nařízení o podpoře de minimis. Komplexní reforma pravidel EU pro veřejnou... - Predátorské jednání Student Agency bylo potvrzeno Krajským soudem (25. 9. 2014)
Krajský soud v Brně svým dnešním rozsudkem zamítl žalobu společnosti STUDENT AGENCY, s.r.o., proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z roku 2011, jímž byla tomuto soutěžiteli uložena pokuta ve výši 5,154 milionu korun a to za zneužití dominantního postavení na trhu poskytování služeb veřejné linkové osobní autobusové... - Obce nesmějí při regulaci loterií narušovat hospodářskou soutěž (1. 9. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal stanovisko týkající se možného omezování hospodářské soutěže v souvislosti s regulací loterií ze strany měst a obcí - Úřad povolil převzetí CPI Hotels skupinou GSG (26. 8. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím z 26.8.2014 společnosti GSG GROUP převzít společnost CPI Hotels, a.s. Rozhodnutí není dosud pravomocné
cs | en