Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta

Na stránkách 386x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
      Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:   Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení   Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
    Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Bid rigging a výběrová řízení
    Soutěž mezi uchazeči o zakázku je nejefektivnějším nástrojem pro dosažení nejvyšší kvality požadovaného plnění, tedy dodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, a to za co nejnižší cenu. Veřejné i soukromé organizace proto spoléhají, že vyhlášením výběrového řízení získají optimální plnění za dobrou cenu, tj. ekonomicky nejvýhodnější nabídku.  Vyhlášením soutěže se dosáhne nižších cen nebo lepší kvality a inovace pouze tehdy, když...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Formy bid riggingu
    Bid rigging může mít nejrůznější formy. Typickým příkladem je dohoda, kdo v dané soutěži předloží cenově „nejvýhodnější“ nabídku. „Nejnižší“ cena přitom v takovém případě může být i o desítky procent vyšší, než je reálná hodnota plnění zakázky, avšak tajně smluvení uchazeči podají své nabídky tak, že další se zdánlivě jeví ještě dražší (tzv. „krycí nabídky“). Zadavatel pak logicky vybere nejnižší, byť stále velmi vysokou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
    Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu. Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
  • O Úřadu
    Posláním Úřadu je zajistit fungování trhů, které bude v souladu s pravidly hospodářské soutěže a bude přinášet prospěch spotřebitelům. Pro dosažení cíle: vedeme soutěžitele k chování v souladu s principy soutěžního práva; zasahujeme proti praktikám, jež narušují hospodářskou soutěž, jako jsou např. kartelové dohody, zneužití dominantního postavení aj.; současně však dáváme podnikům možnost, aby své nezákonné jednání, které dosud nemělo...
  • Hospodářská soutěž
    Podnikání na volném trhu je soutěžní hra. Někdy mohou být společnosti v pokušení se této vzájemné soutěži vyhnout a pokusit se stanovit vlastní pravidla hry. Občas se jeden velký hráč snaží vytlačit konkurenty z trhu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“) funguje jako rozhodčí a stará se o to, aby všechny společnosti hrály podle stejných pravidel. Úřad může zakázat dohody, které omezují hospodářskou soutěž, a uložit pokutu společnostem...
  • O Úřadu > Historie Úřadu
    Zákon České národní rady č. 173/1991 Sb. ze dne 26. dubna 1991 zřídil Český úřad pro hospodářskou soutěž, který zahájil činnost k 1. červenci 1991. Sídlem Úřadu se nestala Praha, jako centrum všech orgánů státní správy, ale Brno, což mělo deklarovat nezávislost rozhodování. V roce 1992 byl tento úřad nahrazen Ministerstvem pro hospodářskou soutěž. Změna byla odůvodněna tehdy probíhající ekonomickou transformací a především úlohou, kterou Ministerstvo...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...

V aktualitách a tiskových zprávách 1598x

  • Penta a Eastbridge mohou kontrolovat společnost NFI Empik (2. 4. 2012)
    V rámci správního řízení o povolení spojení soutěžitelů vydal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže rozhodnutí ve věci spojení společností Penta Investments Limited a Eastbridge S.a.r.l., které získají možnost vykonávat společnou kontrolu nad společností Narodowy Fundus Inwestycyjny Empik Media& Fashion S.A.
  • ÚOHS zaznamenal u Krajského soudu v Brně další úspěch (10. 5. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zaznamenal v těchto dnech u Krajského soudu v Brně další významný úspěch. Brněnský krajský soud potvrdil totiž pokutu ve výši 2,316.000 korun uloženou výrobci outdoorového vybavení Husky CZ.
  • ÚOHS uspěl u Nejvyššího správního soudu ve věci kartelové dohody obchodních řetězců (17. 5. 2012)
    Nejvyšší správní soud potvrdil rozsudek Krajského soudu v Brně, který již dříve potvrdil rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže z října 2003 ve věci kartelové dohody společností BILLA a JULIUS MEINL. Pokuty v konečné výši 23 800 000 a 19 550 000 byly tak uloženy stěžovatelům oprávněně.
  • Rozhodnutí Úřadu v kauze Justiční areál potvrdil také NSS (24. 5. 2012)
    Nejvyšší správní soud (dále jen NSS) v minulém týdnu zamítl kasační stížnost proti rozsudku Krajského soudu v Hradci Králové ve věci dodatečných prací při stavbě Justičního areálu v Brně, čímž potvrdil rozhodnutí předsedy Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o této zakázce z roku 2010.
  • Zpráva o vymáhání soutěžního práva v potravinářském sektoru (24. 5. 2012)
    Evropská komise dnes zveřejnila zprávu shrnující vymáhání soutěžního práva v potravinářském sektoru, kterou vypracovala pracovní podskupina FOOD působící v rámci Evropské soutěžní sítě (European Competition Network – ECN). V uvedené podskupině jsou zastoupeny všechny členské státy a na vypracování zprávy se tedy podíleli i zástupci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
  • ÚOHS odsouhlasil převzetí řetězce drogerií Schlecker (20. 6. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým prvostupňovým rozhodnutím spojení soutěžitelů p.k. Solvent s.r.o. a SCHLECKER a.s. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • Výroční zpráva ÚOHS za rok 2011 (22. 6. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zveřejňuje výroční zprávu o své činnosti v roce 2011
  • Žďár nad Sázavou bude muset opakovat losování (3. 7. 2012)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil svým prvostupňovým rozhodnutím losování a všechny následující úkony města Žďáru nad Sázavou ve veřejné zakázce na místní komunikaci na ulici Dolní v sídlišti Klafar. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci.
  • Čínská delegace navštívila ÚOHS (13. 7. 2012)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj přivítal ve čtvrtek 12. 7. 2012 čínskou delegaci vedenou ředitelkou Úřadu pro regulaci cen zhejiangské provincie Liuou Ping.
  • Předseda ÚOHS potvrdil pokutu 9 000 000 Kč pro Vodovody a kanalizace Pardubice (2. 8. 2012)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil pokutu ve výši 9 milionů Kč pro zadavatele Vodovody a kanalizace Pardubice, a.s., za porušení zákona při zadávání veřejné zakázky „Zhotovení stavebního díla Modernizace BČOV Pardubice“.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz