Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106)
Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy
ANITRUST
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních... - Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109
I. Procesní pravidla
Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění)
Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy
Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem... - Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
25. listopadu 2010
Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení... - Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné... - Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.
základní... - Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky:
1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků?
Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí.
Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB
Žádost o rozhodnutí 147 KB
Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB
Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB
Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy).
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Plzeňský kraj postupoval v souladu se zákonem (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil správnost postupu Plzeňského kraje při zadávání veřejné zakázky na manažerský informační systém týkající se nemocnic - Horoušany chybovaly ve veřejné zakázce na rekonstrukci školky (12. 1. 2010)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 70 000 Kč obci Horoušany za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Rekonstrukce a přístavba budovy MŠ“. Proti rozhodnutí byl podán rozklad - Předseda Rafaj potvrdil sankci pro obec Horoušany (6. 5. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 70 000 Kč obci Horoušany za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Rekonstrukce a přístavba budovy MŠ“ - Pražský dopravní podnik hodnotil nabídky na dostavbu metra netransparentně (3. 9. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložil Dopravnímu podniku hlavního města Prahy pokutu ve výši 8,5 milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel veřejné zakázky na prodloužení trasy A metra dopustil tím, že nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách a v zadávací dokumentaci nestanovil transparentně způsob hodnocení nabídek podle dílčího hodnotícího kritéria „plán organizace výstavby“ - ÚOHS povolil fúzi brněnských tepláren (8. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pravomocně povolil spojení soutěžitelů Tepelné zásobování Brno (TEZA), a.s. a Teplárny Brno, a.s. - Zákon o významné tržní síle vstoupil v účinnost (2. 2. 2010)
Dne 1. února 2010 nabyl účinnosti zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití (dále jen ZVTS). Kontrolou nad jeho dodržováním byl pověřen Úřad pro ochranu hospodářské soutěže - Keynote speech předsedy ÚOHS Petra Mlsny na konferenci Výzvy soutěžního práva 2024 (30. 5. 2024)
(konference organizovaná Spolkem pro soutěžní právo a regulaci se uskutečnila 30. 5. 2024 na Právnické fakultě Univerzity Karlovy - Vize a výzvy v dozoru nad veřejným zadáváním (2. 7. 2021)
Při příležitosti třicátého výročí fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže přinášíme sérii textů, v nichž shrnujeme priority a vize v jednotlivých oblastech působnosti - Předseda Rafaj potvrdil sankci pro MPSV (9. 4. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 50 000 Kč pro Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR za chybný postup ve veřejné zakázce „Definování mapy zásadních procesů v oblasti Služeb zaměstnanosti“ - Město Přerov pochybilo (15. 12. 2008)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina potvrdil uložení pokuty 30 tisíc korun městu Přerov. Důvodem je chybný postup při zadání veřejné zakázky „Realizace úspor energie MŠ a ZŠ Malá Dlážka 4, Přerov“
cs | en