Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejné zakázky > Soudní přezkum rozhodnutí
    Soudní přezkum před rokem 2003 Rozsudky po roce 2003   Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň    2A9/2002-62   3R59/01 S160/01 Ravel spol. s r.o. město Litvínov ELA Litvínov, spol. s.r.o.   2A16/2002-39   2R1/02 S164/01 UNIT PLUS s.r.o.   2A6/2002-OL-96  31Ca32/2005-87 2R42/01 S166/01 Statutární město Brno, Městská část Brno-střed IV.ÚS 179/02     3R58/01 S170/01 AVECO...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
    Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína   V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1],  týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > ÚPDI
    2023 1.Úřad pro přístup k dopravní infrastruktuře obdržel dne 27. 2. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, konkrétně o poskytnutí informace o všech dokumentech ve věci spolupráce Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže podle § 7 zákona č. 320/2016 Sb., o Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře, ve znění pozdějších předpisů, zejména vše, co si oba...
  • Přístup k dopravní infrastruktuře > Seznam vleček > Veřejně nepřístupné
    Čl.II zákona č. 367/2019 Sb. - Přechodná ustanovení 2. Je-li provozovatel veřejně nepřístupné vlečky ke dni nabytí účinnosti tohoto zákona povinen umožnit její užití způsobem podle § 22a odst. 3 zákona č. 266/1994 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona, sdělí tuto skutečnost Úřadu do jednoho měsíce ode dne nabytí účinnosti tohoto zákona.   Seznam veřejně nepřístupných vleček s umožněním přístupu: Název vlečky Obchodní...
  • Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
    Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2012
    D46/2/2012 -  Informace k případu KARDIOCENTRUM VYSOČINA CZA a. s. 108 KB 1360/2012 -  Jmenný seznam členů rozkladových komisí ÚOHS k 24. 1. 2012 495 KB D115/2012 -  Informace ke správnímu řízení Ahold Czech Republic (S167/2010-13046/2011/460) 107 KB D98/2012 -  Informace k dotazu o využití výjimky podle § 1 odst. 3 zákona č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže, u státních podniků podle zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku 106 KB  D127/2012...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Bid rigging - evropský rozměr
      K praktikám bid rigging dochází i za hranicemi České republiky. Níže Úřad popisuje několik případů dohod typu bid rigging v rámci Evropské unie, řešených Evropskou komisí, k jejíž rozhodovací praxi tuzemský soutěžní úřad přihlíží.   „Building and Construction Industry in the Netherlands 1992“ – krycí nabídky   Příkladem krycí nabídky je případ „Building and Construction Industry in the Netherlands“[1], o kterém Komise rozhodovala v roce...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatomartinská konference 2022 > Představení přednášejících a jejich prezentace
    Petr Mlsna předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže   Doc. JUDr. PhDr. Petr Mlsna, Ph.D., je od 2. prosince 2020 předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Od roku 2003 zastával řadu funkcí na Úřadu vlády a v Legislativní radě vlády. Na přelomu let 2012 a 2013 byl ministrem bez portfeje a předsedou Legislativní rady vlády. Následně působil jako náměstek na ministerstvu spravedlnosti a ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy. Od...
  • Legislativa > Veřejné zakázky > Evropská unie
      Zadávací směrnice Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/25/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání zakázek subjekty působícími v odvětví vodního hospodářství, energetiky, dopravy a poštovních služeb a o zrušení směrnice 2004/17/ES  Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/24/EU ze dne 26. února 2014 o zadávání veřejných zakázek a o zrušení směrnice 2004/18/ES  Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/23/EU ze dne 26. února 2014 o udělování...
  • Významná tržní síla > Metodická činnost > Výkladová stanoviska a doporučení
       § 1 - § 3b zákona 364 KB  § 1 odst. 2 a § 10a  275 KB  § 3 dost. 1 a 2 - pojetí významné tržní síly 215 KB  Vybrané části § 3b - Služby související s prodejem zemědělských produktů a potravinářských výrobků (slevy, nákupní akce)  380 KB  § 4 zákona – nekalé obchodní praktiky 366 KB  § 5 a násl. - procesní postupy ve správním řízení  333 KB

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Plzeňský kraj postupoval v souladu se zákonem (7. 9. 2006)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím potvrdil správnost postupu Plzeňského kraje při zadávání veřejné zakázky na manažerský informační systém týkající se nemocnic
  • Horoušany chybovaly ve veřejné zakázce na rekonstrukci školky (12. 1. 2010)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 70 000 Kč obci Horoušany za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Rekonstrukce a přístavba budovy MŠ“. Proti rozhodnutí byl podán rozklad
  • Předseda Rafaj potvrdil sankci pro obec Horoušany (6. 5. 2010)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým druhostupňovým rozhodnutím pokutu ve výši 70 000 Kč obci Horoušany za nesprávný postup ve veřejné zakázce „Rekonstrukce a přístavba budovy MŠ“
  • Pražský dopravní podnik hodnotil nabídky na dostavbu metra netransparentně (3. 9. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložil Dopravnímu podniku hlavního města Prahy pokutu ve výši 8,5 milionu korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel veřejné zakázky na prodloužení trasy A metra dopustil tím, že nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách a v zadávací dokumentaci nestanovil transparentně způsob hodnocení nabídek podle dílčího hodnotícího kritéria „plán organizace výstavby“
  • ÚOHS povolil fúzi brněnských tepláren (8. 9. 2006)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pravomocně povolil spojení soutěžitelů Tepelné zásobování Brno (TEZA), a.s. a Teplárny Brno, a.s.
  • Zákon o významné tržní síle vstoupil v účinnost (2. 2. 2010)
    Dne 1. února 2010 nabyl účinnosti zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle při prodeji zemědělských a potravinářských produktů a jejím zneužití (dále jen ZVTS). Kontrolou nad jeho dodržováním byl pověřen Úřad pro ochranu hospodářské soutěže
  • Keynote speech předsedy ÚOHS Petra Mlsny na konferenci Výzvy soutěžního práva 2024 (30. 5. 2024)
    (konference organizovaná Spolkem pro soutěžní právo a regulaci se uskutečnila 30. 5. 2024 na Právnické fakultě Univerzity Karlovy
  • Vize a výzvy v dozoru nad veřejným zadáváním (2. 7. 2021)
    Při příležitosti třicátého výročí fungování Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže přinášíme sérii textů, v nichž shrnujeme priority a vize v jednotlivých oblastech působnosti
  • Předseda Rafaj potvrdil sankci pro MPSV (9. 4. 2010)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 50 000 Kč pro Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR za chybný postup ve veřejné zakázce „Definování mapy zásadních procesů v oblasti Služeb zaměstnanosti“
  • Město Přerov pochybilo (15. 12. 2008)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina potvrdil uložení pokuty 30 tisíc korun městu Přerov. Důvodem je chybný postup při zadání veřejné zakázky „Realizace úspor energie MŠ a ZŠ Malá Dlážka 4, Přerov“
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz