Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Úřad už prověřil téměř tisíc pochybení z podnětu Oživení (11. 3. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže považuje za nutné reagovat na článek Jiřího Skuhrovce zveřejněný na blogu serveru Aktualne.cz (http://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-skuhrovec.php?itemid=27009
  • Úřad uložil Českým drahám sankci 800 tisíc korun (21. 3. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti České dráhy, a. s. sankci ve výši 800 tisíc korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel dopustila při zadávání veřejné zakázky „Redukované opravy osobních vozů s podvozky SGP 300“ tím, že nedodržela postup stanovený zákonem a rozdělila předmět veřejné zakázky spočívající v poskytování redukovaných oprav osobních vozů s podvozky SGP 300 I. a II. série na dvě dílčí podlimitní veřejné...
  • ÚOHS sankcionoval Kladno za provedení podstatných změn v rámcové smlouvě (6. 6. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil statutárnímu městu Kladno pokutu ve výši 200 tisíc korun za správní delikt, kterého se město dopustilo při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci náměstí Jana Masaryka tím, že při uzavření prováděcí smlouvy č. 16 ve znění dodatku č. 1 s vybraným dodavatelem provedlo podstatnou změnu v podmínkách stanovených v rámcové smlouvě, spočívající v navýšení jednotkových cen stanovených v určitých položkách...
  • Sankce za netransparentní losování (19. 7. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný statutárním městem Olomouc a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla městu na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložena pokuta ve výši 160 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky nazvané „Úspory energetické náročnosti budov ve vzdělávacích zařízeních statutárního města Olomouc – 1. žádost“
  • Účastníci bid riggingu ve stavebnictví využili procedury narovnání (29. 8. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti Stavby Piták, s. r. o., pokutu ve výši 459 tisíc korun a společnosti JIMI CZ, a. s., pokutu ve výši 430 tisíc korun za vzájemnou koordinaci svých nabídek zaslaných do výběrového řízení na veřejnou zakázku Středověká vesnice Vyškov 2014 III, zadávanou společností HSD Consult, s. r. o. v otevřeném řízení v červnu 2014
  • Půlmilionová pokuta za delikty při zadávání tendru na zajištění ICT řešení maturit (15. 9. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla tomuto zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun za spáchání dvou deliktů v zadávacím řízení veřejné zakázky na zajištění informační infrastruktury a souvisejících služeb pro řízení a kontrolu společné části maturitní zkoušky, zadané v jednacím řízení bez uveřejnění. Rozhodnutí Úřadu je pravomocné
  • ÚOHS zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků na provoz mýtného systému (21. 11. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 18.11.2016 zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků ke smlouvám o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací a o poskytování služeb souvisejících s provozem systému výkonového zpoplatnění komunikací, které mají zajistit provoz systému elektronického mýta po roce 2016
  • Nezákonnost postupu Českých drah při změně smlouvy na dodávky elektrických vlaků potvrdilo rovněž správní řízení o rozkladu (25. 11. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodl o rozkladu proti prvostupňovému rozhodnutí Úřadu ve věci veřejné zakázky Českých drah, a. s., na dodávku patnácti třívozových elektrických jednotek
  • Úřad opětovně pokutoval zakázané dohody mezi mobilními operátory Vodafone a O2 (9. 1. 2017)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) uložil svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 22. prosince 2016 pokuty v úhrnné výši 99 085 000 Kč mobilním operátorům Vodafone Czech Republic a.s. a O2 Czech Republic a.s. za protisoutěžní dohody ve Smlouvě o propojení sítí. Rozhodnutí není pravomocné, jeden z účastníků již proti němu podal rozklad
  • Soud potvrdil sankci ÚOHS uloženou RWE (16. 2. 2017)
    Krajský soud v Brně ve čtvrtek 16. 2. 2017 potvrdil pokutu ve výši 39 778 000 Kč uloženou Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže společnosti RWE Supply & Trading CZ, a. s. (dříve RWE Transgas, a. s. - dále jen RWE) v prosinci 2014 v opakovaném rozhodnutí týkajícím se případu zneužití dominantního postavení z roku 2006
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz