Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Evropská unie
    SMLOUVA O FUNGOVÁNÍ EVROPSKÉ UNIE (Vybraná ustanovení) (čl. 101-106) Nařízení Rady (ES) č. 1/2003 ze dne 16. prosince 2002 o provádění pravidel hospodářské soutěže stanovených v článcích 81 a 82 Smlouvy ANITRUST Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (nařízení o digitálních...
  • Legislativa > Veřejná podpora > Evropská unie
    Smlouva o fungování Evropské unie (konsolidované znění) – pravidla veřejné podpory, články 107–109    I. Procesní pravidla Nařízení Rady (EU) 2015/1589 ze dne 13. července 2015, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy o fungování Evropské unie (kodifikované znění) Nařízení Komise (ES) č. 794/2004 ze dne 21. dubna 2004, kterým se provádí nařízení Rady (EU) 2015/1589, kterým se stanoví prováděcí pravidla k článku 108 Smlouvy...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Podzimní konference o veřejné podpoře (1. 12. 2009)
    Cílová skupina: zejména pracovníci státní správy Zúčastněte se konference, která s sebou přináší informace o novinkách v oblasti veřejné podpory. Zaměřuje se zejména na problematiku dopravní obslužnosti a informačního systému registr de minimis. Jednotlivé příspěvky budou zajištěny odborníky na danou oblast, přičemž důraz bude kladen zejména na aktuální, v praxi se vyskytující problémy. V případě zájmu o další informace související s registrem...
  • Informační centrum > Konference a semináře > Uskutečněné akce > Svatokateřinská konference o veřejné podpoře (25. 11. 2010)
    25. listopadu 2010 Registr podpor malého rozsahu (neboli podpor de minimis), který začal v tomto roce fungovat, bude jedním z hlavních témat již tradiční konference o veřejné podpoře. Účastníci konference budou informování i prvotních zkušenostech s provozem tohoto registru a místopředseda ÚOHS Hynek Brom je rovněž seznámí se sankčními řízeními, která musela být zahájena kvůli neplnění povinností, jež s registrem souvisejí. Prostor dostane i zhodnocení...
  • Veřejná podpora > Kontakty > Oddělení veřejné podpory
    V rámci organizační struktury Úřadu se výkonem činností v oblasti veřejné podpory zabývá Oddělení veřejné podpory. Na oddělení pracuje v současné době 9 pracovníků, z nichž každý se specializuje na konkrétní kategorie podpory, jako je např. regionální podpora, podpora v oblasti životního prostředí, podpora v oblasti dopravy atp. Činnost oddělení spočívá zejm. v poskytování doporučujících stanovisek, ve spolupráci s poskytovatelem veřejné...
  • Veřejná podpora > Služby obecného hospodářského zájmu (SOHZ) a aplikace Sběr dat
      V případě služeb obecného zájmu se nejedná o klasické služby poskytované na trhu, ale o služby, které se vyznačují svým zvláštním charakterem. Tyto služby jsou obvykle zajišťovány státem, kraji či obcemi ve veřejném zájmu (tzn. v zájmu veřejnosti) a specifickým znakem těchto služeb je fakt, že pokud by nebyly finančně podporovány veřejnými subjekty, nebyly by poskytovány na trhu vůbec nebo by byly poskytovány v nižší kvalitě či rozsahu. Opodstatněnost...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis
    Podpora de minimis (nebo také podpora malého rozsahu) není považována za „veřejnou podporu“, protože vzhledem k její nízké částce má Evropská komise za to, že nenaplňuje poslední dva znaky definice veřejné podpory – neměla by narušit hospodářskou soutěž a ovlivnit obchod  mezi členskými státy EU. Podpora de minimis může být na rozdíl od jiných výjimek platných v oblasti veřejné podpory poskytnuta jako podpora investičního i provozního charakteru.   základní...
  • Veřejná podpora > Definiční znaky veřejné podpory
    Každý, kdo chce posoudit, zda konkrétní opatření zakládá veřejnou podporu, by si měl položit následující otázky: 1. Je podpora poskytnuta státem nebo z veřejných prostředků? Pojem státní podpory se vztahuje na jakoukoli přímo či nepřímo poskytnutou výhodu financovanou ze státních prostředků, poskytnutou státem jako takovým nebo zprostředkujícím subjektem jednajícím na základě svěřených pravomocí. Základním předpokladem pro naplnění tohoto definičního...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2007
      Žádost o zpřístupnění dopisu vydaného Úřadem 747 KB   Žádost o rozhodnutí  147 KB   Žádost o informace o fúzi Dalkia ČR a Dalkia Ostrava 171 KB  Žádost o informace o tom, jakým způsobem se ÚOHS podílí na přezkoumání celkové výše podpory de minimis před poskytnutím nové podpory de minimis 56 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro HMMC 89 KB  Žádost o poskytnutí informací ve věci veřejné podpory pro...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Zakázané dohody - kartely
      Následující text je určen spíše pro odborně zaměřené pracovníky zadavatelů, disponující zejména právnickým vzděláním, a pokouší se uvést čtenáře blíže do problematiky tzv. zakázaných dohod (včetně relevantní právní úpravy). Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) ve znění pozdějších...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Úřad už prověřil téměř tisíc pochybení z podnětu Oživení (11. 3. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže považuje za nutné reagovat na článek Jiřího Skuhrovce zveřejněný na blogu serveru Aktualne.cz (http://blog.aktualne.cz/blogy/jiri-skuhrovec.php?itemid=27009
  • Úřad uložil Českým drahám sankci 800 tisíc korun (21. 3. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti České dráhy, a. s. sankci ve výši 800 tisíc korun za správní delikt, kterého se jako zadavatel dopustila při zadávání veřejné zakázky „Redukované opravy osobních vozů s podvozky SGP 300“ tím, že nedodržela postup stanovený zákonem a rozdělila předmět veřejné zakázky spočívající v poskytování redukovaných oprav osobních vozů s podvozky SGP 300 I. a II. série na dvě dílčí podlimitní veřejné...
  • ÚOHS sankcionoval Kladno za provedení podstatných změn v rámcové smlouvě (6. 6. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil statutárnímu městu Kladno pokutu ve výši 200 tisíc korun za správní delikt, kterého se město dopustilo při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci náměstí Jana Masaryka tím, že při uzavření prováděcí smlouvy č. 16 ve znění dodatku č. 1 s vybraným dodavatelem provedlo podstatnou změnu v podmínkách stanovených v rámcové smlouvě, spočívající v navýšení jednotkových cen stanovených v určitých položkách...
  • Sankce za netransparentní losování (19. 7. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný statutárním městem Olomouc a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla městu na základě správního řízení zahájeného z moci úřední uložena pokuta ve výši 160 tisíc korun za správní delikt při zadávání veřejné zakázky nazvané „Úspory energetické náročnosti budov ve vzdělávacích zařízeních statutárního města Olomouc – 1. žádost“
  • Účastníci bid riggingu ve stavebnictví využili procedury narovnání (29. 8. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti Stavby Piták, s. r. o., pokutu ve výši 459 tisíc korun a společnosti JIMI CZ, a. s., pokutu ve výši 430 tisíc korun za vzájemnou koordinaci svých nabídek zaslaných do výběrového řízení na veřejnou zakázku Středověká vesnice Vyškov 2014 III, zadávanou společností HSD Consult, s. r. o. v otevřeném řízení v červnu 2014
  • Půlmilionová pokuta za delikty při zadávání tendru na zajištění ICT řešení maturit (15. 9. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla tomuto zadavateli uložena pokuta 500 tisíc korun za spáchání dvou deliktů v zadávacím řízení veřejné zakázky na zajištění informační infrastruktury a souvisejících služeb pro řízení a kontrolu společné části maturitní zkoušky, zadané v jednacím řízení bez uveřejnění. Rozhodnutí Úřadu je pravomocné
  • ÚOHS zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků na provoz mýtného systému (21. 11. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 18.11.2016 zamítl návrh na uložení zákazu plnění dodatků ke smlouvám o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací a o poskytování služeb souvisejících s provozem systému výkonového zpoplatnění komunikací, které mají zajistit provoz systému elektronického mýta po roce 2016
  • Nezákonnost postupu Českých drah při změně smlouvy na dodávky elektrických vlaků potvrdilo rovněž správní řízení o rozkladu (25. 11. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodl o rozkladu proti prvostupňovému rozhodnutí Úřadu ve věci veřejné zakázky Českých drah, a. s., na dodávku patnácti třívozových elektrických jednotek
  • Úřad opětovně pokutoval zakázané dohody mezi mobilními operátory Vodafone a O2 (9. 1. 2017)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) uložil svým prvostupňovým rozhodnutím ze dne 22. prosince 2016 pokuty v úhrnné výši 99 085 000 Kč mobilním operátorům Vodafone Czech Republic a.s. a O2 Czech Republic a.s. za protisoutěžní dohody ve Smlouvě o propojení sítí. Rozhodnutí není pravomocné, jeden z účastníků již proti němu podal rozklad
  • Soud potvrdil sankci ÚOHS uloženou RWE (16. 2. 2017)
    Krajský soud v Brně ve čtvrtek 16. 2. 2017 potvrdil pokutu ve výši 39 778 000 Kč uloženou Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže společnosti RWE Supply & Trading CZ, a. s. (dříve RWE Transgas, a. s. - dále jen RWE) v prosinci 2014 v opakovaném rozhodnutí týkajícím se případu zneužití dominantního postavení z roku 2006
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz