Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS
    UPOZORNĚNÍ: Níže uvedené odkazy jsou zpracovány v rámci projektu Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu, který byl realizován v letech 2011 - 2014. Aktuální informace o jednotlivých institutech jsou dostupné ve sbírce rozhodnutí a soudním přezkumu rozhodnutí ÚOHS.   Rozhodnutí ÚOHS jsou v plném znění uveřejněna...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů
    UPOZORNĚNÍ: Níže uvedené odkazy jsou zpracovány v rámci projektu Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů financovaného z prostředků Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu, který byl realizován v letech 2011 - 2014. Aktuální informace o jednotlivých institutech jsou dostupné ve sbírce rozhodnutí a soudním přezkumu rozhodnutí ÚOHS.   Uvedené rozsudky českých soudů jsou...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice zadavatele
      Jiná právnická osoba   Rozhodnutí Úřadu ze dne 16. 3. 2018, č. j. ÚOHS-S0031/2018/VZ-08181/2018/532/KSt, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 11. 6. 2018, č. j. ÚOHS-R0054/2018/VZ-17281/2018/321/ZSř   Při přezkumu veřejné zakázky zadávané Dopravním podnikem města Olomouce, a.s. (dále jen „DPMO“) Úřad nejprve ověřoval, zda tento subjekt naplňuje definici zadavatele podle některého z ustanovení § 4 ZZVZ. Z dikce ustanovení § 4 odst. 1 písm...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Definice veřejné zakázky
    „Zastřená“ veřejná zakázka   Rozhodnutí Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-S199/2007-18164/2007/540-AS, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 4. března 2008, č. j. ÚOHS-R213/2007/02-05035/2008/310-KK   Z předložené dokumentace vyplynulo, že dne 22. 3. 2006 byla uzavřena kupní smlouva mezi zadavatelem a vybraným uchazečem, jejímž předmětem byl prodej budovy mateřské školy a dvou přilehlých pozemků s tím, že kupní cena ve výši 16 065 000...
  • Veřejná podpora > Vybrané oblasti veřejné podpory > Podpora širokopásmového internetu
      Konektivita je základním stavebním kamenem digitální transformace. Má strategický význam jak pro růst a inovace ve všech hospodářských odvětvích Unie, tak pro sociální a územní soudržnost. Podpora na zavádění a využívání širokopásmových sítí a služeb je často spojena s přítomností veřejné podpory. K jejímu poskytnutí nedochází pouze v případě, kdy jsou veřejné prostředky poskytovány podle tzv. zásady investora v tržním hospodářství...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2011
     Informace k projektu Ryba domácí 100 KB  Restrukturalizace Dopravního podniku Ostrava 1.8 MB  Informace k průběhu šetření P641/2010 34 KB  Informace o obsahu spisu P615/2010  109 KB   Příloha 128 KB  Informace o platech vedení ÚOHS 84 KB  Informace k případu Student Agency 302 KB Kompenzování regulačních poplatků ve zdravotnictví z krajských rozpočtů -  informace č. 1 26 KB -  informace č. 2 26 KB  Informace k případu VUSS Litoměřice 362 KB  Informace...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Hodnocení nabídek
      Směšování hodnoticích kritérií a kvalifikačních předpokladů (hodnocení podle referencí)   Rozhodnutí Úřadu ze dne 28. 2. 2009, č. j. ÚOHS-S107/2008/VZ-397/2009/530/JVa   Zadavatel v šetřeném případě v zadávací dokumentaci pod bodem 5.3. nazvaném způsob hodnocení nabídek mimo jiné uvedl, že „u kritéria č. 1 technické parametry dodávaného stroje bude hodnoceno např.: počet poháněných náprav, objem zásobníku na sníh, pracovní záběr nožů...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice zadavatele
      Rozsudek ESD ze dne 10. 11. 1998, C-360/96 Gemeente Arnhem a Gemeente Rheden vs. BFI Holding Bv., rozsudek ESD ze dne 22.5.2003, C-18/01 Arkkitehtuuritoimisto Riitta Korhonen Oy a další vs. Varkauden Taitotalo Oy, ECR 2003, s. I-05321, bod 48.   Z citovaných rozhodnutí vyplývá, že právnická osoba (společnost s ručením omezeným), která je vlastněna regionálními nebo místními orgány, splňuje podmínku uspokojování potřeb veřejného zájmu tehdy, jestliže zajišťuje...
  • Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybrané rozsudky soudů > Definice veřejné zakázky
       Rozsudek krajského soudu v Brně sp. zn. 62 Af 7/2010-135 ze dne 2. 3. 2010:   V uvedeném rozsudku se soud zabýval otázkou vymezení předmětu veřejné zakázky, přičemž dospěl k závěru, že příliš širokým vymezením předmětu veřejné zakázky (požadavek zadavatele na obecné a specifické vzájemně nesouvisející plnění) se zadavatel mohl dopustit skryté diskriminace, neboť do veřejné zakázky s takto vymezeným předmětem plnění mohlo podat nabídku méně...
  • Hospodářská soutěž > Zneužití dominantního postavení
      Cílem činnosti Úřadu je ochrana hospodářské soutěže jako fenoménu. Zákon o ochraně hospodářské soutěže je přitom přísnější na soutěžitele v dominantním postavení než na jejich konkurenty, jejichž pozice na trhu je slabší. Legální definice dominantního postavení je uvedena v § 10 zákona, dle kterého dominantní postavení na relevantním trhu zaujímá soutěžitel nebo společně více soutěžitelů (tzv. společná dominance), kterým jejich tržní...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Sankce za netransparentní hodnocení nabídek (9. 6. 2015)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky nazvané „Modernizace informační a telekomunikační infrastruktury Krajské zdravotní – Dodavatel aktivity I. II. Zvýšení dostupnosti zdravotnických technologií“. Rozhodnutí již nabylo právní moci
  • ÚOHS pokutoval SÚKL za správní delikty v oblasti zadávání veřejných zakázek (26. 6. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv pokutu ve výši 600 tisíc korun za správní delikty, kterých se ústav dopustil v sedmi veřejných zakázkách. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci
  • Mikroregion Litavka losoval netransparentně, rozklad byl zamítnut (16. 10. 2015)
    Mikroregion Litavka porušil zákon o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Kanalizace v aglomeraci Zdice-Chodouň“. Potvrdil to ve svém druhostupňovém rozhodnutí předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj, který zamítl rozklad zadavatele. Za spáchání správního deliktu byla Mikroregionu Litavka uložena pokuta 200 000 Kč
  • Sankce za bezdůvodné vyloučení uchazeče o veřejnou zakázku (12. 8. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný obcí Rovná (na Sokolovsku) a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla obci jako zadavateli veřejné zakázky na zateplení a výměnu oken ZŠ a MŠ Rovná uložena pokuta 250 tisíc korun za spáchání dvou správních deliktů spočívajících v netransparentním vyloučení uchazeče – sdružení DESIGNSTAV & DOZORSTAV a v uzavření smlouvy na veřejnou zakázku s vybraným uchazečem...
  • Pokuty a zákaz plnění veřejných zakázek byly uloženy společnostem Celkonsia a PMB-ZOS (26. 11. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal dodavatele Počítačová a vzdělávací společnost Celkonsia s.r.o. a PMB-ZOS s.r.o. za uvádění nepravdivých údajů při účasti v zadávacím řízení Úřadu práce České republiky „Výběr dodavatele služeb na realizaci projektu: 10 pro život. Za porušení zákona o veřejných zakázkách jim byl uložen zákaz plnění veřejných zakázek na dobu 3 let a pokuty v celkové výši 300 000 Kč (Celkonsia 200 000 Kč, PMB-ZOS...
  • Podnět od Oživení vytíží významnou část kapacit ÚOHS (30. 11. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže obdržel v minulém týdnu podněty k zahájení řízení z moci úřední od občanského sdružení Oživení, které se týkají uveřejňovacích deliktů více než 4 tisíc zadavatelů, jimž je vytýkáno údajných 20 490 pochybení
  • Úřad prvostupňově zakázal plnění smlouvy Ministerstva dopravy se společností Deloitte (7. 1. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže prvostupňovým rozhodnutím ze dne 6.1.2016 rozhodl, že zadavatel ČR - Ministerstvo dopravy se při zadání veřejné zakázky „Služby technickoorganizačního poradce pro ESVZ“dopustil správních deliktů, když zakázku v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách zadal v jednacím řízení bez uveřejnění
  • Předseda Rafaj potvrdil rozhodnutí o kartelu stavebních firem, mírně však snížil sankce (8. 2. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodl dne 8.2.2016 o rozkladech proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci tzv. stavebního kartelu. Věcně bylo prvoinstanční rozhodnutí potvrzeno, nicméně předseda ÚOHS snížil pokuty pro jednotlivé účastníky kartelu
  • Pokuta pro hlavní město Prahu za implemetaci systému PROXIO byla potvrzena (10. 2. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad hlavního města Prahy potvrdil tak uložení pokuty ve výši 200 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách v souvislosti s implementací informačního systému PROXIO
  • Zakázka města Nejdku na komunální a technické služby byla diskriminační (22. 4. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 750 000 Kč městu Nejdek za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Komunální a technické služby pro město Nejdek“
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz