Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Lhůty v zadávacím řízení
Rozhodnutí Úřadu ze dne 29. 6. 2010, č. j. ÚOHS-S430,446/2010/VZ-7942/2010/520/EMa, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 25. 5. 2011, č. j. ÚOHS-R29/2011/VZ-8303/2011/310/JSl
V uvedeném rozhodnutí Úřad konstatoval, že zadavatel nedodržel postup stanovený v § 39 odst. 1 ZVZ, když nestanovil lhůtu pro podání nabídek s ohledem na předmět veřejné zakázky.
V šetřeném případě zadavatel stanovil lhůtu pro podání nabídek v délce 30 dnů. Následně... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Kvalifikace
Nepřiměřené požadavky na kvalifikaci: Autorizace dodavatele
Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 7. 2008, č. j. ÚOHS-S115/2008/VZ-13469/2008/530/Kr, potvrzeno rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 26. 1. 2008, č. j. UOHS-R135,151/2008/02-1007/2009/310/JHa
Předmětem plnění šetřené veřejné zakázky byl pronájem zařízení pro měření rychlosti a monitorování jízdy na červenou. Zadavatel v rámci profesních kvalifikačních předpokladů požadoval předložení... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Zakázané dohody - bid rigging > Prevence
Existuje mnoho kroků, které mohou zadavatelé podniknout, aby zvýšili naději na efektivnější soutěž ve veřejných zakázkách a redukovali riziko uzavírání tajných dohod. Zadavatelé by měli zvážit přijetí následujících opatření:
Být maximálně informován před vyhlášením zadávacího řízení
Velmi prospěšný je pečlivý průzkum trhu, tj. sběr informací o škále produktů a/nebo služeb dostupných na trhu, které by uspokojily požadavky zadavatele... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Hospodářská soutěž v zemědělství
Pravidla hospodářské soutěže obsažená jak v zákoně o ochraně hospodářské soutěže, tak v právních předpisech EU se vztahují na všechny potravinářské produkty na všech úrovních potravinového dodavatelského řetězce, od výroby zemědělských produktů až po maloobchod s potravinami. Pro zemědělské produkty však platí odlišná pravidla než pro ostatní potravinová odvětví, jelikož jim Smlouva o fungování Evropské unie (SFEU) zaručuje zvláštní zacházení.
Zemědělské... - Přístup k dopravní infrastruktuře > Metodické pokyny, stanoviska a úkony
Níže uvedené metodické dokumenty byly převzaty od někdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře a může se stát, že u některých z nich dojde v budoucnu z hlediska věcného obsahu k úpravám či přehodnocení. O těchto případných změnách bude informovat tiskovými zprávami. Kontakty na někdejší ÚPDI uvedené v níže zveřejněných dokumentech jsou neplatné, jestliže chcete ohledně této problematiky kontatkovat Úřad, pak použijte elektronickou podatelnu... - Hospodářská soutěž > Hlavní ekonom > Role soutěžní ekonomie a ekonomů soutěžních úřadů
Význam soutěžní ekonomie
Význam činnosti ekonomů soutěžních úřadů se odvíjí od rostoucí role soutěžní ekonomie v oblasti ochrany hospodářské soutěže.
Pro pochopení přínosu ekonomů a soutěžní ekonomie jako takové je třeba vyjít z principu, že ochrana hospodářské soutěže je obor, který v sobě spojuje právo a ekonomii. Dříve bylo soutěžní právo vykládáno více formalisticky. Posuzování dopadů chování subjektů na trh a spotřebitele v šetřených... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací dokumentace
Pokyn zadavatele k nereálnému a paušálnímu ocenění položek ve výkazu výměr
Rozhodnutí Úřadu ze dne 19. 8. 2009, č. j. ÚOHS-S173/2009-9863/2009/520/ABr
V uvedeném případě zadavatel nedodržel postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách, když předložil výkaz výměr, který neobsahoval veškeré údaje nutné pro zpracování nabídkové ceny za předmět veřejné zakázky.
V uvedeném případě Úřad zjistil, že zadavatel v zadávací dokumentaci... - Hospodářská soutěž > Akt o digitálních trzích (DMA)
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/1925 ze dne 14. září 2022 o spravedlivých trzích otevřených hospodářské soutěži v digitálním odvětví a o změně směrnic (EU) 2019/1937 a (EU) 2020/1828 (Akt o digitálních trzích / Digital Markets Act = DMA) doplňuje od roku 2023 klasické soutěžní právo o pravidla adresovaná velkým online hráčům, kteří poskytují služby digitálních platforem a které nařízení označuje jako tzv. strážce přístupu... - Veřejné zakázky > Osvěta a transparentnost veřejných zadavatelů > Veřejné zakázky > Vybraná rozhodnutí ÚOHS > Zadávací řízení
Důvody pro použití jednacího řízení bez uveřejnění („JŘBU“): Krajně naléhavý případ
Rozhodnutí Úřadu ze dne 7. 9. 2007, č. j. ÚOHS-S195/2007-16456/2007/540-Der, potvrzené rozhodnutím předsedy Úřadu ze dne 5. 11. 2007, č. j. ÚOHS-R182,183/2007/02-20179/2007/310-Hr
Předmětem této veřejné zakázky byla sanace ropných vrtů a sond. Pro zadání této veřejné zakázky zadavatel použil jednací řízení bez uveřejnění podle § 23 odst. 4 písm. b... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Možnosti vyloučení účastníka zadávacího řízení
Úřad upozorňuje veřejné zadavatele na možnosti, které mohou využít, pokud chtějí vyloučit účastníka zadávacího řízení kvůli podezření na uzavření zakázané dohody tzv. bid riggingu.
Cílem Pokynů pro veřejné zadavatele, jak uplatňovat důvod pro vyloučení z účasti na zadávacím řízení kvůli tajným ujednáním v souladu s čl. 38 odst. 7 písm. e) směrnice 2014/23/EU, čl. 57 odst. 4 písm. d) směrnice 2014/24/EU a čl. 80 odst. 1 směrnice 2014/25/EU, obsažených...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Sankce za netransparentní hodnocení nabídek (9. 6. 2015)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad a potvrdil prvostupňové rozhodnutí ve věci veřejné zakázky nazvané „Modernizace informační a telekomunikační infrastruktury Krajské zdravotní – Dodavatel aktivity I. II. Zvýšení dostupnosti zdravotnických technologií“. Rozhodnutí již nabylo právní moci - ÚOHS pokutoval SÚKL za správní delikty v oblasti zadávání veřejných zakázek (26. 6. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv pokutu ve výši 600 tisíc korun za správní delikty, kterých se ústav dopustil v sedmi veřejných zakázkách. Rozhodnutí zatím nenabylo právní moci - Mikroregion Litavka losoval netransparentně, rozklad byl zamítnut (16. 10. 2015)
Mikroregion Litavka porušil zákon o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Kanalizace v aglomeraci Zdice-Chodouň“. Potvrdil to ve svém druhostupňovém rozhodnutí předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj, který zamítl rozklad zadavatele. Za spáchání správního deliktu byla Mikroregionu Litavka uložena pokuta 200 000 Kč - Sankce za bezdůvodné vyloučení uchazeče o veřejnou zakázku (12. 8. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný obcí Rovná (na Sokolovsku) a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu, v němž byla obci jako zadavateli veřejné zakázky na zateplení a výměnu oken ZŠ a MŠ Rovná uložena pokuta 250 tisíc korun za spáchání dvou správních deliktů spočívajících v netransparentním vyloučení uchazeče – sdružení DESIGNSTAV & DOZORSTAV a v uzavření smlouvy na veřejnou zakázku s vybraným uchazečem... - Pokuty a zákaz plnění veřejných zakázek byly uloženy společnostem Celkonsia a PMB-ZOS (26. 11. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže potrestal dodavatele Počítačová a vzdělávací společnost Celkonsia s.r.o. a PMB-ZOS s.r.o. za uvádění nepravdivých údajů při účasti v zadávacím řízení Úřadu práce České republiky „Výběr dodavatele služeb na realizaci projektu: 10 pro život. Za porušení zákona o veřejných zakázkách jim byl uložen zákaz plnění veřejných zakázek na dobu 3 let a pokuty v celkové výši 300 000 Kč (Celkonsia 200 000 Kč, PMB-ZOS... - Podnět od Oživení vytíží významnou část kapacit ÚOHS (30. 11. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže obdržel v minulém týdnu podněty k zahájení řízení z moci úřední od občanského sdružení Oživení, které se týkají uveřejňovacích deliktů více než 4 tisíc zadavatelů, jimž je vytýkáno údajných 20 490 pochybení - Úřad prvostupňově zakázal plnění smlouvy Ministerstva dopravy se společností Deloitte (7. 1. 2016)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže prvostupňovým rozhodnutím ze dne 6.1.2016 rozhodl, že zadavatel ČR - Ministerstvo dopravy se při zadání veřejné zakázky „Služby technickoorganizačního poradce pro ESVZ“dopustil správních deliktů, když zakázku v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách zadal v jednacím řízení bez uveřejnění - Předseda Rafaj potvrdil rozhodnutí o kartelu stavebních firem, mírně však snížil sankce (8. 2. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj rozhodl dne 8.2.2016 o rozkladech proti prvostupňovému rozhodnutí ve věci tzv. stavebního kartelu. Věcně bylo prvoinstanční rozhodnutí potvrzeno, nicméně předseda ÚOHS snížil pokuty pro jednotlivé účastníky kartelu - Pokuta pro hlavní město Prahu za implemetaci systému PROXIO byla potvrzena (10. 2. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad hlavního města Prahy potvrdil tak uložení pokuty ve výši 200 000 Kč za porušení zákona o veřejných zakázkách v souvislosti s implementací informačního systému PROXIO - Zakázka města Nejdku na komunální a technické služby byla diskriminační (22. 4. 2016)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 750 000 Kč městu Nejdek za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Komunální a technické služby pro město Nejdek“
cs | en