Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Za zakázané dohody stavebních firem padly další pokuty ve výši téměř 280 milionů korun (6. 5. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 4. 5. 2016 prvostupňové rozhodnutí ve věci takzvaného malého stavebního kartelu. Uvedeným rozhodnutím byly celkem 12 společnostem uloženy za 11 deliktů sankce v celkové výši přes 278 milionů korun
  • Nejvyšší správní soud vyhověl kasační stížnosti ÚOHS v kauze OPENCARD (17. 5. 2016)
    Nejvyšší správní soud svým rozsudkem z 12.5.2016 zrušil část rozsudku Krajského soudu v Brně ve věci rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže v kauze Opencard a vyhověl tak kasační stížnosti ÚOHS. Naopak kasační stížnost Hlavního města Prahy proti témuž rozsudku byla Nejvyšším správním soudem zamítnuta
  • Pravomocná pokuta obci Hudlice za zadání zakázky bez schválení zastupitelstvem (1. 7. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj zamítl rozklad podaný obcí Hudlice a potvrdil prvostupňové rozhodnutí Úřadu co do spáchání správního deliktu. Posoudil však odlišně závažnost jeho následků a uloženou pokutu snížil na 300 tisíc korun
  • Dodatky k mýtnému byly uzavřeny nezákonně, Ministerstvo dopravy dostalo milionovou sankci (25. 10. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve svém prvostupňovém rozhodnutí z 25.10.2016 dospěl k závěru, že Ministerstvo dopravy České republiky postupovalo při uzavírání dodatků ke smlouvám o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací a o poskytování služeb souvisejících s provozem systému výkonového zpoplatnění komunikací, které mají zajistit provoz systému elektronického mýta po roce 2016, v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách...
  • Praha chybovala v zakázce na nákup výstroje pro městskou policii (15. 9. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil svým prvostupňovým rozhodnutím ve správním řízení zahájeném z moci úřední na základě obdrženého podnětu pokutu ve výši 500 000 Kč hlavnímu městu Praze za porušení zákona o veřejných zakázkách při zadávacím řízení „Dodávky výstrojního materiálu pro Městskou policii hl. m. Prahy“. Rozhodnutí není dosud pravomocné
  • Pokuta za stejnokroje pro pražské strážníky je pravomocná (12. 1. 2017)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení sankce ve výši 500 000 Kč hlavnímu městu Praze za porušení zákona o veřejných zakázkách v zadávacím řízení „Dodávky výstrojního materiálu pro Městskou policii hl. m. Prahy“
  • Za zakázku na rozvoj výstaviště Flora v Olomouci byla uložena sankce ve výši 500 000 korun (28. 2. 2017)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil svým pravomocným rozhodnutím uložení pokuty ve výši 500 000 Kč statutárnímu městu Olomouci za pochybení v zadávacím řízení „Rozvoj výstaviště Flora II“
  • Situace v oblasti mobilního volání a dat není uspokojivá, okamžitý zásah ÚOHS však neumožňuje (9. 3. 2017)
    V současné době je vedena rozsáhlá diskuze o cenách hlasových a datových služeb elektronických komunikací poskytovaných prostřednictvím veřejných mobilních telekomunikačních sítí a podmínkách jejich poskytování. V jejím rámci je přitom uváděna řada nepřesných informací a představ o pravomocech regulátorů a možnostech jejich zásahu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto považuje za nutné se k situaci z hlediska své působnosti vyjádřit
  • Nový výklad procesních standardů likviduje nejen kartel stavebníků (2. 6. 2017)
    Krajský soud v Brně zrušil svým rozsudkem ze dne 29. 5. 2017 z procesních důvodů rozhodnutí předsedy ÚOHS ve věci kartelu stavebních firem ze dne ze dne 8. 2. 2016 a věc vrátil Úřadu k dalšímu řízení
  • Prodejci vody v barelech byli potrestáni za kartelovou dohodu (3. 7. 2017)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil pokuty v celkové výši téměř 480 000 Kč společnostem Crystalis s.r.o. a AQUARA s.r.o. za zakázané dohody na trhu balené vody v barelech a výdejníků na balenou vodu v barelech v České republice. Rozhodnutí Úřadu již nabylo právní moci
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz