Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis

Na stránkách 209x

  • Veřejná podpora
    Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak. Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY Na základě uvedené definice je nutné u veřejné...
  • Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
      Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách     V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity...
  • Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
    Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:  Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis; Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis...
  • O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").  Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.  Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.   Příloha...
  • Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
      Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod  Pravidla pro postup v rámci notifikace    Manuál služeb obecného hospodářského zájmu Definice malých a středních podniků Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků    Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod Metodika k plnění povinnosti transparentnosti  Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK  Veřejná...
  • Často kladené otázky (FAQ)
    Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES? Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory: poskytování veřejných prostředků, zvýhodňování podnikání či odvětví výroby, narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU. Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu...
  • O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
    První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné...
  • Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
    Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané...
  • Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
    S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory...
  • Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
      Zákon o ochraně hospodářské soutěže   Zákon č. 143/2001 Sb. Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže) Vyhlášky k zákonu č. 143/2001 Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci  Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...

V aktualitách a tiskových zprávách 1292x

  • Lesy České republiky chybovaly v zakázkách ICT (13. 8. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení z moci úřední státnímu podniku Lesy České republiky pokutu ve výši 500 tisíc korun za správní delikty, jichž se dopustil tím, že veřejné zakázky na systémového integrátora a poskytovatele služeb IS/ICT zadal v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by k tomu byly splněny podmínky zákona o veřejných zakázkách. Rozhodnutí není zatím pravomocné, neboť zadavatel podal proti němu rozklad
  • Sankce za specifická označení zboží v zadávací dokumentaci (14. 11. 2014)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení zahájeném z moci úřední Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv sankci 100 tisíc korun za dva správní delikty, kterých se dopustil při zadávání veřejné zakázky na rekonstrukci obvodového pláště své administrativní budovy tím, že použil specifická označení zboží jak v rámci stanovených požadavků na prokázání splnění technických kvalifikačních předpokladů, tak ve výkazu výměr...
  • Pokuta ministerstvu obrany za správní delikty v zakázce na údržbu a servis letounů Airbus (3. 12. 2015)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil ve správním řízení zahájeném z moci úřední Ministerstvu obrany pokutu ve výši 200 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustilo v zadávacím řízení na veřejnou zakázku „Údržba a servis letounů Airbus A 319–115 – překlenovací“ tím, že veřejnou zakázku zadalo v jednacím řízení bez uveřejnění, aniž by k tomu byly splněny podmínky stanovené zákonem, a nezveřejnilo na svém profilu zadavatele...
  • Pokuta za nezákonné prodlužování smlouvy na Národní digitální knihovnu (4. 4. 2016)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil Národní knihovně České republiky pokutu ve výši 250 tisíc korun za správní delikty, kterých se dopustila tím, že nedodržela postup stanovený zákonem a uzavřela dodatky č. 1 a č. 2 ke smlouvě z roku 2008 na plnění veřejné zakázky na rozšíření a optimalizaci svého centrálního datového úložiště
  • Sankce 1,3 milionu za opakované neoprávněné použití JŘBU (12. 10. 2016)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže zamítl rozklad podaný Generálním finančním ředitelstvím a potvrdil prvostupňové rozhodnutí, v němž byla zadavateli uložena pokuta ve výši 1,3 milionu korun za správní delikty, jichž se dopustil při uzavření smluv ve 14 veřejných zakázkách souvisejících s vývojem a aktualizací softwarového programu pro výuku a testování znalostí pracovníků (TaxTest) a softwarové knihovny (KONZULTANT) zadávaných v jednotlivých...
  • Řetězec Globus nutil dodavatele k odběru nechtěných služeb, dostal pokutu přes 180 milionů korun (15. 12. 2017)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad“) dnes vydal prvostupňové rozhodnutí v oblasti významné tržní síly, v němž potrestal obchodní řetězec Globus ČR, k.s. (dále „Globus“), za porušení zákona o významné tržní síle, kterého se tento řetězec dopouštěl vůči některým dodavatelům potravin
  • Sdružení pohřebnictví negativně ovlivňovalo soutěž, sankce byla potvrzena (25. 3. 2009)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) druhostupňovým rozhodnutím uložil pokutu 500 tisíc korun Sdružení pohřebnictví v ČR (SPČR). Sdružení od roku 2002 přijalo několik předpisů a metodik, které vedly k narušení hospodářské soutěže na trhu pohřebních a souvisejících služeb.
  • Rozhlas nezákonně dělil zakázku (14. 4. 2010)
    Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj potvrdil uložení pokuty 60 tisíc korun Českému rozhlasu za chyby při nákupu kancelářského nábytku do budovy jeho pražského sídla.
  • Pražský magistrát dělil zakázku na implementaci systému PROXIO (14. 8. 2014)
    Hlavní město Praha nedodrželo postup stanovený zákonem o veřejných zakázkách, když v rámci projektu implementace systému PROXIO rozdělilo předmět veřejné zakázky na šest podlimitních veřejných zakázek. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže proto zadavateli uložil ve správním řízení z moci úřední 200tisícovou pokutu. Rozhodnutí není zatím pravomocné, zadavatel proti němu podal rozklad
  • Správa a údržba silnic JmK dělila zakázku (14. 6. 2010)
    Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pokutoval ve svém prvostupňovém rozhodnutí zadavatele Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje za rozdělení veřejných zakázek „Výběrová řízení pro ROP opatření 1.1“ a „Zjednodušená podlimitní řízení pro ROP opatření 1.1“.
cs | en
+420 542 167 111 · posta@uohs.gov.cz