Výsledky vyhledávání výrazu: formuláře
Na stránkách 311x
- O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2010
Počty služebních automobilů ÚOHS 276 KB
Nákup osobního automobilu vyšší třídy 1.9 MB
Informace k řízením A/3975 a A/3896 106 KB
Informace k řízení o povolení spojení Libute Investments/IPO 2.2 MB
Informace k případu Regulační poplatky ve zdravotnictví 91 KB
Informace k šetření Mediatel/TO2 38 KB
Stanovisko MF ČR k platbám úroků z pokut 165 KB
Stanovisko MF ČR o příslušnosti v inkasním a exekučním řízení 316 KB
Informace... - Informační centrum > Sídlo ÚOHS
Zaměstnanci Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže se na jaře 2008 dočkali. Sedmnáct let od vzniku antimonopolního úřadu všichni konečně sdílejí jednu střechu nad hlavou a mohou tak v klidu pracovat. Je to určitě potěšující zpráva i pro širokou veřejnost, protože různá pracovní setkání, odborné semináře a další akce je tak možné pořádat ve vlastní budově ÚOHS. Od počátku své existence sídlil totiž antimonopolní úřad v pronajatých prostorách... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K některým skutkovým podstatám zneužití významné tržní síly
Sjednávání podmínek vytvářejících výraznou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran ve smyslu ustanovení § 4 odst. 2 písm. a) zákona
Při posuzování smluvních ujednání dohodnutých mezi odběratelem s významnou tržní silou a dodavatelem se Úřad zabývá spravedlivým rozložením práv a povinností, zda sjednané podmínky jsou relativně stejným přínosem pro obě smluvní strany či naopak nezpůsobují výraznou nerovnováhu ve prospěch jedné strany... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K vymezení subjektu s významnou tržní silou
Domněnka významné tržní síly dle § 3 odst. 4 zákona
Dle § 3 odst. 4 zákona se má za to, že významnou tržní sílu má odběratel, jehož obrat za prodej potravin a služeb s tím souvisejících na území České republiky přesáhne 5 mld. Kč za poslední ukončené účetní období v délce 12 měsíců. Jedná se o vyvratitelnou domněnku významné tržní síly. Pro posouzení významné tržní síly na základě vyvratitelné domněnky je rozhodující pouze obrat dosažený... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Sdružení soutěžitelů
Sdružením soutěžitelů se rozumí všechny formální i neformální svazy, spolky, asociace, komory, cechy, unie atd., které sdružují minimálně dva vzájemné konkurenty na trhu. Může jít o spolky existující zcela na dobrovolné bázi, ale i o komory svobodných povolání založené zákonem, které mají nezastupitelnou roli ve společnosti, neboť povinně sdružují všechny soutěžitele v oboru, působí v oblasti legislativy, vzdělávání, vědy atd.
Úřad existenci sdružení... - Hospodářská soutěž > Problematika ne bis in idem
Shrnutí rozsudků Soudního dvora EU ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker
Podstatou předběžných otázek ve věcech C-117/20 bpost a C-151/20 Nordzucker byla přípustnost dvojího sankčního řízení/pokuty prototéž jednání, tj. podmínky aplikace zásady ne bis in idem a posouzení totožnosti skutku k jejímu účelu, a dále vyjasnění, zda se daná zásada uplatní i ve vazbě na řízení, ve kterém byla pouze vyslovena vina a neuložena sankce.
Obecné závěry... - Významná tržní síla > Archiv starších příspěvků > K výkladu vybraných ustanovení zákona o významné tržní síle
Peněžní plnění dodavatele ve smyslu ustanovení § 3a písm. a) zákona
Za peněžní plnění ve smyslu § 3a písm. a) zákona Úřad považuje veškeré závazky dodavatele, jejichž obsahem je povinnost dodavatele zaplatit odběrateli peněžní plnění, za které je poskytováno konkrétní plnění odběratele, nespadající do kategorie slev z kupní ceny potravin, a to bez ohledu na to, zda je jejich výše vypočítávána z obratu dosaženého mezi stranami konkrétní smlouvy... - Významná tržní síla > Metodická činnost > Souhrn výkladových stanovisek > K postavení marketingových agentur poskytujících služby dodavatelům
Povaha marketingové agentury v kontextu zákona o významné tržní síleK otázce, zda by se na marketingové služby, které jsou dodavateli poskytovány ze strany marketingové agentury a nikoli obchodního řetězce, vztahovala regulatorní úprava zákona o významné tržní síle, Úřad uvádí, že pokud by pozice marketingové agentury odpovídala zákonné definici odběratele dle § 2 písm. b) zákona a pokud by zároveň byly naplněny podmínky významné tržní síly dle... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy
Primárním posláním každého soutěžního úřadu je ochrana hospodářské soutěže proti nejrůznějším formám narušení, která nejtypičtěji pocházejí ze strany soukromých aktérů na trhu – soutěžitelů. Hospodářská soutěž však může být narušena i ze strany státu, a to zejména prostřednictvím přijímání protisoutěžní legislativy (vydávané nejen centrálně státem samotným, ale rovněž jednotlivými samosprávnými celky) či přímo protisoutěžním... - Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > Judikatura
Rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v případě statutárního města Děčína
V dubnu 2022 byl vydán historicky první rozsudek NSS[1], týkající se aplikace § 19a ZOHS, kterým byla zamítnuta kasační stížnost Děčína ve věci rozhodnutí Úřadu z roku 2017, jímž byla tomuto městu uložena pokuta ve výši 499 000 korun za porušení § 19a ZOHS. Statutární město Děčín podle ÚOHS narušilo hospodářskou soutěž, když ve své obecně závazné vyhlášce...
V aktualitách a tiskových zprávách 2342x
- Konference o veřejné podpoře bude již za tři týdny (10. 11. 2010)
Pouhé tři týdny scházejí do Svatokateřinské konference o veřejné podpoře, kterou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže pořádá ve svém brněnském sídle ve čtvrtek 25. listopadu - Experti diskutují o veřejné podpoře na konferenci ÚOHS (25. 11. 2010)
Přes sto účastníků dnes sdílí informace o veřejné podpoře v rámci Svatokateřinské konference pořádané Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže. Posluchače přivítal předseda Úřadu Petr Rafaj a jmenovitě poděkoval přítomným expertům, zástupcům Evropské komise Ivaně Novotné a Aleši Musilovi, Ondřeji Dostalovi ze Stálého zastoupení České republiky při Evropské unii a Michaelu Kinclovi z Nejvyššího soudu ČR. Předseda zdůraznil důležitost problematiky... - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů pana Milana Kincla/EHRMANN Stříbro, s.r.o. (19. 10. 2012)
S595/2012/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 19. 10. 2012 - Úřad povolil spojení stavebních firem EIFFAGE a TCHAS (30. 5. 2007)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil svým pravomocným rozhodnutím spojení soutěžitelů v oblasti stavebnictví EIFFAGE CONSTRUCTION S.A.S. (dále jen Eiffage) a TCHAS, spol. s r. o (dále jen Tchas). Společnost Eiffage je oprávněna nabýt výlučnou kontrolu ve firmě Tchas - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů AGROFERT, a.s./BAUER MEDIA v.o.s. a BAUER MEDIA PRAHA v.o.s. a BAUER MEDIA SK v.o.s., Slovenská republika (10. 10. 2018)
ÚOHS-S0406/2018/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 10. 10. 2018 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. a Rodamco Central Europe B.V., Nizozemské království/AUPARK a. s., Slovenská republika (29. 4. 2021)
ÚOHS-S0163/2021/KS - zjednodušené řízení, zveřejněno dne 29. 4. 2021 - ÚOHS poctil návštěvou velvyslanec USA Norman Eisen (11. 5. 2011)
Velvyslanec Spojených států amerických v České republice Norman L. Eisen navštívil v úterý 10. května 2011 v odpoledních hodinách Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Přivítal jej místopředseda ÚOHS Kamil Rudolecký.
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Optifin Invest s.r.o. a BUDAMAR LOGISTICS, a.s./WBN Waggonbau Nieski GmbH a ELH Eisenbahnlaufwerke Halle GmbH & Co. KG (14. 11. 2018)
ÚOHS-S0467/2018/KS - zveřejněno v OV - Povolená spojení soutěžitelů v prosinci 2018 (20. 12. 2018)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil dalších pět spojení soutěžitelů, z toho tři ve zjednodušeném řízení. Žádné z posuzovaných spojení soutěžitelů podle rozhodnutí Úřadu nevzbuzuje obavy z narušení hospodářské soutěže - ÚOHS povolil fúzi v oblasti výroby podvozků pro železniční nákladní vozy a osobní automobily (17. 7. 2024)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže povolil spojení soutěžitelů, v jehož důsledku společnosti Optifin Invest, s. r. o. (Optifin), a BUDAMAR LOGISTICS, a. s. (BUDAMAR), mají získat možnost nepřímo prostřednictvím společnosti TATRAVAGÓNKA, a. s. (TATRAVAGÓNKA), společně kontrolovat společnost G&S Rail Investments GmbH včetně všech jejích dceřiných společností
cs | en