Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů společnosti Gumotex Automotive, s.r.o./ TANEX, PLASTY a.s. (26. 6. 2008)
S 180/2008, zveřejněno v OV 27/2008 dne 2.7.2008 - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů ČEPRO, a.s./RoBiN OIL s.r.o. (20. 11. 2023)
ÚOHS-S0801/2023/KS - zveřejněno v OV dne 22. 11. 2023 OV08251915 - Podpora pro Třinecké železárny povolena (8. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže třemi rozhodnutími ze dne 30. dubna 2004 povolil s podmínkami výjimku ze zákazu veřejné podpory ve prospěch společnosti Třinecké železárny. Tato rozhodnutí již nabyla právní moci. - Postup brněnských nemocnic byl netransparentní (16. 4. 2008)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) svými prvostupňovými rozhodnutími sankcionoval dvě brněnské nemocnice za porušení pravidel při zadávání veřejných zakázek. - ÚOHS zastavil řízení týkající se zakázky na projektového manažera mýtného kvůli zpětvzetí návrhu (18. 11. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal dne 18.11.2015 usnesení týkající se veřejné zakázky Ministerstva dopravy ČR „Služby technicko-organizačního poradce pro ESVZ“, která byla zadána v jednacím řízení bez uveřejnění společnosti Deloitte Advisory s.r.o - Oznámení o připravovaném spojení soutěžitelů Gestamp Manufacturing Autochasis, S.L. a společnosti Bonmor S.L./Essa Palau S.A. (18. 8. 2011)
S359/2011 - zveřejněno v OV 34/11 dne 24. 8. 2011 - ÚOHS podporuje reklamu v České televizi (22. 6. 2007)
Televizní reklama je bezesporu nejdůležitějším a nejzajímavějším segmentem reklamního trhu. A to ať již z hlediska inzerentů či zadavatelů reklamy. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad) si je významu tohoto trhu dobře vědom a snaží se jeho vývoj nejen sledovat, ale rovněž svými zásahy přispívat k rozvoji soutěže v této oblasti.
- K tiskovému prohlášení Ministerstva dopravy (24. 11. 2017)
Ministerstvo dopravy nepravdivě obvinilo ve svém tiskovém prohlášení z minulého týdne Úřad pro ochranu hospodářské soutěže z nestandardního postupu při prověřování tendru na mýtný systém. Ministerstvu přijde jednak zarážející, že všechna usnesení k doplnění dokumentace a informací údajně dostává v pátek a s krátkou lhůtou, dále pak označilo za neobvyklé, že Úřad si vyžádal informace o tom, jaké části zadávací dokumentace obsahují obchodní tajemství - Předseda ÚOHS potvrdil zákaz plnění smlouvy uzavřené MMR na digitalizaci stavebního řízení (23. 5. 2024)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna na základě návrhu rozkladové komise zamítl rozklady podané Ministerstvem pro místní rozvoj a vybraným dodavatelem, akciovou společností InQool, ve věci návrhů na uložení zákazu plnění Smlouvy o prováděcím projektu, vývoji a implementaci informačních systémů pro digitalizaci stavebního řízení, podaných společnostmi Expert & Partner engineering CZ, a. s., a VITA software, s. r. o. Předseda tak potvrdil... - První vlaštovka v reformě soutěžního práva: ÚOHS bude mít přístup k informacím cenových orgánů (23. 9. 2024)
Novela zákona o cenách, která v minulém týdnu vyšla ve Sbírce zákonů, přináší malou, ale z hlediska efektivní ochrany hospodářské soutěže důležitou změnu. Na základě novely totiž bude moci Úřad pro ochranu hospodářské soutěže získat informace, které získaly cenové orgány při své činnosti. Úřad bude moci data od cenových orgánů využít pro potřeby dozorových pravomocí v rámci ochrany hospodářské soutěže, tak v oblasti významné tržní síly při prodeji zemědělských a potravinářských produktů
cs | en