Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Hospodářská soutěž > Dohled nad orgány veřejné správy > E-learning k § 19a zákona
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže připravil e-learningový kurz k § 19a zákona o ochraně hospodářské soutěže, který se věnuje tématu narušení soutěže ze strany orgánů veřejné správy. Ačkoliv k narušením hospodářské soutěže dochází obvykle mezi podnikateli, soutěžiteli, soutěž může být narušena i ze strany státu, krajů nebo obcí, a to např. formou protisoutěžní legislativy. Orgány veřejné správy nesmí bez ospravedlnitelných důvodů... - O Úřadu > Projekty
V rámci projektové činnosti ÚOHS mj. usiluje o tvorbu softwarových řešení, databází a postupů při zpracování dat, detekci vlastnických struktur aj. Výsledky projektů řešených samostatně či ve spolupráci s významnými tuzemskými a zahraničními institucemi přispívají k účinnější ochraně hospodářské soutěže v České republice.
Současné projekty:
Strategie elektronizace zadávání veřejných zakázek na období 2022–2030
ÚOHS ve spolupráci... - Veřejné zakázky > Metodická činnost > Uskutečněné akce v rámci metodické činnosti > Přehled vybraných akcí v roce 2024
Dne 12. prosince 2024 se zástupce Úřadu zúčastnil Tematického setkání - "Vánoční À la carte aneb Zakázky na různé druhy služeb (FM, právní) a jak je soutěžit, které pořádala Asociace pro veřejné zakázky V rámci uvedeného setkání byl prezentován příspěvek, který obsahoval výběr rozhodovací praxe ÚOHS související s tématem setkání (veřejné zakázky na služby se zaměřením na facility management a právní služby).
Dne 25. listopadu 2024 zástupci... - Veřejné zakázky > Interaktivní průvodce VZ
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Důsledky a rizika
Dlouhotrvající dohody typu bid rigging mohou využívat i velmi složité systémy a sofistikované metody vzájemného postupování zakázek a také rozdělování zisku mezi spiklenci. Celé regiony, ale také státy, mohou být postiženy sítí tajných dohod, které bývají v některých odvětvích plněny někdy i po desítky let. Podvodně jednající uchazeči mohou uplácet příslušné pracovníky u zadavatelů, získávat na svoji stranu organizátory losování, dokonce též... - O Úřadu > Úřední deska
- Informační centrum > Otevřená data ÚOHS
Sbírky rozhodnutí: https://uohs.gov.cz/opendata/rozhodnuti.jsonld
Úřední deska: https://www.uohs.gov.cz/opendata/uredni-deska.jsonld
Rejstřík osob se zákazem plnění veřejných zakázek: https://www.uohs.gov.cz/opendata/rejstrik-osob-se-zakazem-plneni-verejnych-zakazek.jsonld
Číselníky:
https://uohs.gov.cz/opendata/ciselniky/instance.jsonld
https://uohs.gov.cz/opendata/ciselniky/odbory.jsonld
https://uohs.gov.cz/opendata/ciselniky/typy-rozhodnuti.jsonld
https://uohs.gov.cz/opendata/ciselniky/typy-rizeni.jsonld
... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Bid rigging > Sektory a trhy náchylné k bid riggingu
K tomu, aby podniky realizovaly úspěšnou tajnou dohodu typu bid rigging, musí se shodnout na společném postupu pro její realizaci, monitorovat, zda všichni zúčastnění dohodu dodržují, a nastavit způsob, jak potrestat ty, kdo dohodu neplní. I když se tento typ tajných dohod může objevit ve všech ekonomických sektorech, existují určitá odvětví, která jsou k jeho vzniku náchylnější. Pokud jsou pro předmětný sektor nebo trh charakteristické dále popsané rysy... - Významná tržní síla > Soudní přezkum rozhodnutí
Rozsudky soudůRozhodnutí ÚOHSÚčastníci řízení
ÚstavníNSSKrajskýII. stupeňI. stupeň
3As88/2016-40
3As252/2016-50
3As263/2020-43
30Af125-2013/191
30A116/2016-68
30Af125/2013-331
30Af125/2013-399 455 KB
R146/2013
S160/2010
Kaufland Česká republika v.o.s.
6As5/2020-40
R2/2018
Mgr. Ondřej Čížek
- O Úřadu > Veřejné zakázky ÚOHS
Úřad pro ochranu hospodářské soutěž je veřejným zadavatelem ve smyslu zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek. Veškeré informace související se zadáváním veřejných zakázek včetně veřejných zakázek malého rozsahu Úřad zveřejňuje na následujících profilech zadavatele:
NEN
Věstník veřejných zakázek
Uzavřené smlouvy na veřejné zakázky, na které se vztahuje povinnost uveřejnění dle zákona č. 340/2015 Sb., o zvláštních podmínkách...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Evropská komise upravila výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v ČR (20. 12. 2022)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba je od 1.1.2023 ve výši 7,43 % - Povodňová podpora se také musí řídit platnými pravidly (23. 7. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vypracoval stručný informační materiál s názvem Povodně – informace pro poskytovatele veřejné podpory. - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (17. 9. 2018)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,41 % je účinná od 1. 10. 2018 - Evropská komise upravila výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice (15. 6. 2021)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba je od 1. 7. 2021 ve výši 0,6 % - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (7. 5. 2018)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 1,12 % je účinná od 1. 6. 2018 - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (23. 6. 2020)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba je od 1. 7. 2020 ve výši 1,13 % - Novela zákona č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory (16. 7. 2012)
Dne 13. června byl přijat zákon č. 236/2012 Sb, kterým se mění zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, ve znění zákona č. 109/2009 Sb - Stanovení nové základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby (2. 8. 2019)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba ve výši 2,27 % je účinná od 1. 8. 2019 - Evropská komise upravila výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice (29. 9. 2021)
V souladu se Sdělením o revizi metody stanovování referenčních a diskontních sazeb (Úřední věstník C 14, 19. 1. 2008, str. 6) upravila Evropská komise výši základní sazby pro výpočet referenční a diskontní sazby v České republice. Nová základní sazba je od 1. 10. 2021 ve výši 1,03 % - Seminář na Úřadu vlády seznámil účastníky s pravidly veřejné podpory pro nestátní neziskové organizace (19. 9. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže ve spolupráci s Úřadem vlády, Odborem lidských práv a ochrany menšin uspořádal 19. září 2025 ve Strakově akademii seminář k pravidlům veřejné podpory
cs | en