Výsledky vyhledávání výrazu: de minimis
Na stránkách 209x
- Veřejná podpora
Podle čl. 107 odst. 1 Smlouvy o fungování Evropské unie podpory poskytované v jakékoli formě státem nebo ze státních prostředků, které narušují nebo mohou narušit hospodářskou soutěž tím, že zvýhodňují určité podniky nebo určitá odvětví výroby, jsou, pokud ovlivňují obchod mezi členskými státy, neslučitelné s vnitřním trhem, nestanoví-li Smlouvy jinak.
Čtyři DEFINIČNÍ ZNAKY VEŘEJNÉ PODPORY
Na základě uvedené definice je nutné u veřejné... - Veřejná podpora > Evidenční povinnost poskytovatelů – transparentnost podpor
Povinnost poskytovatelů zveřejňovat určité údaje o podporách
V rámci modernizace pravidel veřejné podpory, která proběhla v letech 2012–2014, zakotvila Evropská komise za účelem větší transparentnosti ve vztahu k poskytování podpor povinnost členských států zajistit, aby se na souhrnné internetové stránce věnované veřejné podpoře zveřejňovaly od 1. 7. 2016 údaje o režimech podpory a o jednotlivých podporách přesahujících svou výší limity... - Veřejná podpora > Podpora de minimis a registr de minimis > Centrální registr podpor malého rozsahu
Centrální registr podpor malého rozsahu (de minimis) je informační systém veřejné správy, který od 1. ledna 2010 slouží pro evidenci podpor malého rozsahu (de minimis) poskytnutých na základě přímo použitelných předpisů EU:
Nařízení Komise (ES) č. 1998/2006 ze dne 15. prosince 2006 o použití článků 87 a 88 Smlouvy na podporu de minimis;
Nařízení Komise (ES) č. 875/2007 ze dne 24. července 2007 o použití článků 87 a 88 Smlouvy o ES na podporu de minimis... - O Úřadu > Odpovědi na dotazy podle zákona č. 106/1999 Sb. > 2023
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „Úřad") obdržel dne 15. 12. 2023 žádost o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ").
Žadatel požadoval poskytnutí kasační stížnosti Úřadu proti rozsudku Krajského soudu v Brně ze dne 9. 12. 2022, č. j. 62 Af 22/2022-234.
Dne 20. 12. 2023 Úřad žadateli v souladu s § 4a InfZ požadovanou kasační stížnost poskytl.
Příloha... - Veřejná podpora > Manuály, metodiky a další dokumenty
Jak vyhodnotit naplnění definičních znaků veřejné podpory – stručný návod
Pravidla pro postup v rámci notifikace
Manuál služeb obecného hospodářského zájmu
Definice malých a středních podniků
Uživatelská příručka k definici malých a středních podniků
Přírodní pohromy - podpora na náhradu škod
Metodika k plnění povinnosti transparentnosti
Možnost vyjádřit se v rámci formálního vyšetřovacího řízení u EK
Veřejná... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - O Úřadu > Historie Úřadu > Vývoj soutěžního práva
První zmínku o kartelovém právu v českých zemích lze najít v § 4 rakouského koaličního zákona č. 43 z roku 1870, podle něhož neměly právní účinnost úmluvy živnostníků uzavřené s cílem zvýšit ceny zboží v neprospěch zákazníků. Po vzniku Československé republiky došlo k první systematické úpravě práva proti omezování soutěže v roce 1933. Stalo se tak zákonem č. 141/1933 Sb., o kartelech a soukromých monopolech. Na rozdíl od současné... - Hospodářská soutěž > Zakázané dohody > Dohody de minimis
Zákon o ochraně hospodářské soutěže zakazuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě (souhrnně „dohody“), jejichž cílem nebo výsledkem je narušení hospodářské soutěže. Současně však stanoví, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané. Skutečnost, že dohody, jejichž dopad na hospodářskou soutěž je zanedbatelný, nejsou považovány za zakázané... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Legislativa > Hospodářská soutěž > Česká republika
Zákon o ochraně hospodářské soutěže
Zákon č. 143/2001 Sb.
Zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a o změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže)
Vyhlášky k zákonu č. 143/2001
Vyhláška č. 227/2023 Sb., o podrobnostech žádostí o shovívavost a žádosti o mezinárodní spolupráci
Vyhláška č. 294/2016 Sb., kterou se stanoví podrobnosti odůvodnění návrhu na povolení spojení soutěžitelů a dokladů...
V aktualitách a tiskových zprávách 1292x
- Zakázka na pražskou metropolitní síť proběhla nezákonně, ÚOHS poprvé v historii zakázal plnění smlouvy (4. 5. 2011)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad či ÚOHS) uložil pokutu ve výši 1 100 000 Kč hlavnímu městu Praze za nezákonný postup ve veřejné zakázce „Smlouva na zjištění provozu metropolitní sítě“ - Sankce i zákaz plnění smlouvy na pražskou metropolitní síť jsou již pravomocné (16. 9. 2011)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen Úřad či ÚOHS) Petr Rafaj potvrdil rozhodnutí, jímž byla uložena pokuta 1 100 000 Kč hlavnímu městu Praze za nezákonný postup ve veřejné zakázce „Smlouva na zjištění provozu metropolitní sítě“ - Novela zákona přináší zejména větší právní jistotu pro žadatele o leniency (3. 12. 2012)
Od počátku prosince nabývá účinnosti zákon č. 360/2012, kterým je novelizován zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže (dále též ZOHS). Cílem novely je zejména významně posílit právní jistotu pro žadatele o aplikaci tzv. leniency programu a maximálně zvýšit atraktivitu leniency pro účastníky zakázaných dohod - Informace k elektronické komunikaci s ÚOHS (3. 3. 2015)
Tzv. technická novela zákona o veřejných zakázkách předjímá komunikaci s Úřadem pro ochranu hospodářské soutěže v elektronické podobě, přičemž nová ustanovení se v podstatě převážně týkají zasílání podání (návrhu, rozkladu, dalších podání) v elektronické podobě na ÚOHS - Úřad se zaměřil na smlouvy na IT systémy uzavřené v jednacím řízení bez uveřejnění (18. 9. 2017)
Zadání veřejných zakázek na technickou podporu, rozvoj a správu IT systémů v jednacím řízení bez uveřejnění jsou v posledním období předmětem intenzivního šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže („Úřad“). Použití jednacích řízení bez uveřejnění v oblasti veřejných zakázek na IT technologie bylo ve veřejném prostoru předmětem kritiky - Evropská komise schválila změny u některých stávajících podpůrných opatření na pomoc podnikům zasaženým vládními opatřeními v souvislosti s COVID-19 (9. 3. 2021)
V souvislosti s probíhající pandemií nemoci COVID-19 a přijatými vládními opatřeními byla Evropskou komisí schválena pro Českou republiku celá řada podpůrných opatření na základě dočasného rámce - Výroční zpráva o činnosti ÚOHS v roce 2024 (15. 4. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže vydal svou výroční zprávu za loňský rok, ve které shrnuje výsledky své rozhodovací činnosti i další aktivity v oblastech ochrany hospodářské soutěže, dozoru nad veřejným zadáváním, kontrole významné tržní síly, dozoru nad přístupem k dopravní infrastruktuře a v oblasti koordinace, metodiky a poradenství ve věcech veřejné podpory - ÚOHS uložil pokutu 100 tisíc za neoznámení provozování čtyř železničních vleček (30. 5. 2025)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže uložil společnosti VA Progres s.r.o. pokutu ve výši 100 tisíc korun za přestupky spočívající v nesplnění povinnosti oznámit provozování čtyř veřejně nepřístupných železničních vleček s povinností umožnit jejich užití dopravci dle zákona o dráhách. Rozhodnutí zatím není pravomocné, účastník řízení má možnost podat v zákonné lhůtě rozklad k předsedovi Úřadu - K dotazům médií ohledně činnosti ÚOHS (27. 4. 2015)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže odpovídal v posledních dnech na četné dotazy médií týkající se hodnocení jeho činnosti. Vzhledem k dalším dotazům tohoto druhu zveřejňujeme odpovědi na internetových stránkách - RWE se může spojit se společností Transgas a osmi distributory (11. 9. 2006)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže svým rozhodnutím ze dne 2.5. 2002 povolil s podmínkami spojení RWE Gas AG se společností Transgas a osmi distribučními plynárenskými společnostmi
cs | en