Výsledky vyhledávání výrazu: poÅ ta
Na stránkách 367x
- Hospodářská soutěž > Zakázané dohody
Dohody narušující soutěž bývají často označovány jako kartely, ačkoliv zákon č. 143/2001 Sb., o ochraně hospodářské soutěže a změně některých zákonů (zákon o ochraně hospodářské soutěže), ve znění pozdějších předpisů, pojem kartel neužívá. Soutěžní zákon užívá pojem „dohody narušující soutěž“, za které považuje dohody mezi soutěžiteli, rozhodnutí jejich sdružení a jednání soutěžitelů ve vzájemné shodě, jejichž cílem... - Hospodářská soutěž > Spojování soutěžitelů
Posuzování spojování soutěžitelů je třetím pilířem ochrany hospodářské soutěže. Fúze firem jsou v hospodářské soutěži běžným jevem. Větší hráči skupují menší s cílem získat na trhu ještě vlivnější postavení. Antimonopolní úřady proto posuzují ty největší fúze, ke kterým na jednotlivých trzích dochází. Tam, kde by v důsledku zamýšleného spojení mohlo dojít k narušení hospodářské soutěže jsou přijímány závazky ze strany... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce
Efektivní prosazování soutěžního práva je v současné době komplexním problémem, jehož nedílnou součástí je i mezinárodní spolupráce v oblasti prosazování a harmonizace soutěžního práva a politiky na mezinárodní úrovni. Pro účinné prosazování soutěžních pravidel je proto nutné, aby se Úřad pro ochranu hospodářské soutěže aktivně zapojoval do spolupráce zahrnující aktivity národních soutěžních úřadů, orgánů mezinárodních organizací a... - Často kladené otázky (FAQ)
Jak je konkrétně možné chápat jednotlivé znaky definující veřejnou podporu ve smyslu článku 87 Smlouvy o založení ES?
Smlouva o založení ES definuje čtyři základní znaky veřejné podpory:
poskytování veřejných prostředků,
zvýhodňování podnikání či odvětví výroby,
narušení nebo hrozba narušení hospodářské soutěže a
ovlivnění obchodu mezi členskými státy EU.
Pokud některý z těchto čtyř znaků není splněn, pak se o veřejnou podporu... - Hospodářská soutěž > Podání podnětu
Podání podnětu
V případě podezření na možné porušování pravidel stanovených v zákoně o ochraně hospodářské soutěže mohou fyzické i právnické osoby podat podnět Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Takový podnět se pak pro Úřad může stát velice cenným zdrojem informací vedoucích k odhalení protisoutěžního jednání a může na základě něj dojít k zahájení správního řízení a uložení sankce soutěžiteli porušujícímu pravidla hospodářské... - Hospodářská soutěž > Soukromoprávní vymáhání
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (dále jen „ÚOHS“) považuje soukromoprávní vymáhání soutěžního práva za jednu z forem ochrany hospodářské soutěže, kterou je třeba podporovat. Za účelem objasnění dané problematiky ÚOHS v následujícím textu shrnuje základní informace ve věci pro její možné využití v žalobách na náhradu škody.
Narušením hospodářské soutěže může v důsledku protiprávního jednání konkrétního subjektu vzniknout... - Veřejná podpora > Pandemie COVID-19 a pravidla veřejné podpory > Doporučení Evropské komise pro určité sektory
1) o poukazech nabízených cestujícím jako alternativa k vrácení peněz za zrušené souborné cestovní a přepravní služby a v souvislosti s pandemií COVID-19
- slučitelnost se posuzuje podle podmínek Doporučení Komise; při zahájení notifikace je nutno předložit kromě obecného notifikačního formuláře také speciální formulář.
2) pro odvětví dopravy
Evropská komise zveřejnila nové dokumenty shrnující pravidla pro poskytování podpory podnikům postiženým... - Hospodářská soutěž > Mezinárodní spolupráce > Evropská soutěžní síť (European Competition Network - ECN)
Evropská soutěžní síť byla založena jako fórum pro diskuzi a spolupráci evropských soutěžních úřadů v případech, kdy jsou aplikovány články 101 (dříve čl. 81 SES) a 102 (dříve čl. 82 SES) Smlouvy o fungování Evropské unie. Zajišťuje efektivní rozdělení práce a účinnou a jednotnou aplikaci soutěžních pravidel Evropské unie. Evropská komise a soutěžní úřady členských států spolupracují v rámci ECN
při vzájemném informování se o nových... - Veřejná podpora > Mezinárodní spolupráce
S účinností ode dne vstupu České republiky do Evropské unie převzala kompetence související s posuzováním slučitelnosti veřejné podpory s vnitřním trhem Evropská komise a zároveň nabyl účinnosti zákon č. 215/2004 Sb., o úpravě některých vztahů v oblasti veřejné podpory a o změně zákona o podpoře výzkumu a vývoje, který upravuje roli koordinačních orgánů v oblasti veřejné podpory, práva a povinnosti poskytovatelů a příjemců veřejné podpory/podpory... - Veřejné zakázky > Mezinárodní spolupráce
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v oblasti veřejných zakázek úzce spolupracuje s Evropskou komisí. Představitelé Úřadu se pravidelně účastní setkání expertní skupiny s názvem Commission Government Expert Group on Public Procurement (EXPP), která byla založena jako poradní orgán Evropské komise v souvislosti s politikou zadávání veřejných zakázek. Je složena výhradně z vládních představitelů všech členských států Evropské unie, jako jsou...
V aktualitách a tiskových zprávách 1547x
- Obec Bílovice uzavřela bez soutěže dodatky ke smlouvám na odpadové služby, pokuta činí 150 000 Kč (21. 2. 2025)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Mlsna ve druhém stupni správního řízení rozhodl o uložení pokuty ve výši 150 000 korun obci Bílovice za nezákonné uzavření dodatků ke smlouvám o odpadovém hospodářství s dodavateli Technické služby Zlín, s.r.o. a Sběrné suroviny UH, s.r.o - Milionová pokuta byla snížena na polovinu (31. 8. 2006)
Pokutu půl milionu korun uložil Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice svým druhostupňovým rozhodnutím předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Martin Pecina. - Dolní Třebonín byl sankcionován jednou z nejvyšších pokut za zakázky (7. 9. 2006)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Josef Bednář svým druhostupňovým rozhodnutím ze dne 27. července 2005 potvrdil uložení pokuty ve výši 300 tisíc korun obci Dolní Třebonín na Českokrumlovsku - Ministerstvo financí nebylo oprávněno zrušit tendr (26. 2. 2008)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Martin Pecina potvrdil, že Ministerstvo financí porušilo zákon o veřejných zakázkách, když zrušilo zadávací řízení na správu finančních prostředků na financování protipovodňových opatření. Ministerstvo bylo v tomto případě sankcionováno částkou 10 tisíc korun - Ústí nad Labem losovalo netransparentně (1. 7. 2009)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil pokutu 300 tisíc korun Statutárnímu městu Ústí nad Labem. Důvodem jsou závažná pochybení při zadávání veřejné zakázky na I. etapu revitalizace městského centra. Rozhodnutí je nepravomocné, zadavatel se proti němu může odvolat k předsedovi ÚOHS - Netransparentní losování uchazečů v Ústí nad Labem (10. 2. 2010)
Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže Petr Rafaj druhostupňovým rozhodnutím ze dne 4. února 2010 potvrdil uložení pokuty 300 tisíc korun Statutárnímu městu Ústí nad Labem - Nejvyšší správní soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS (4. 3. 2010)
Nejvyšší správní soud zamítl kasační stížnost Ministerstva financí týkající se rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, kterým byl uvedený zadavatel sankcionován částkou 10 tisíc korun - Poslanecká sněmovna schválila klíčovou novelu zákona o významné tržní síle, nyní je na řadě Senát (30. 9. 2022)
Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky dnes ve třetím čtení odhlasovala novelu zákona o významné tržní síle (zákon č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle a nekalých obchodních praktikách při prodeji zemědělských a potravinářských produktů - Novela zákona o významné tržní síle byla publikována, účinnost začíná s počátkem roku 2023 (1. 12. 2022)
Včera byla ve Sbírce zákonů zveřejněna pod číslem 359/2022 novela zákona č. 395/2009 Sb., o významné tržní síle a nekalých obchodních praktikách při prodeji zemědělských a potravinářských produktů (dále jen „ZVTS“). Novela nabude účinnosti 1. lednem 2023 - Fúze obchodních řetězců Ahold a SPAR byla povolena se závazky (27. 6. 2014)
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže dnes povolil spojení soutěžitelů Koninklijke Ahold N.V. (Ahold) se společnostmi SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. (SPAR) a Imobilia Spa s.r.o. (Imobilia), pod podmínkou splnění strukturálních závazků přijatých za účelem zachování účinné hospodářské soutěže
cs | en